Siirtomaksu on only-in-finland -kusetusta

stanan.kusettajat

Jenkkiläinen kaveri näyttää sähkölaskunsa. No perkele, missäs tuossa on sähkönsiirtomaksu ja miksi sähköenergia on tuossa suurin summa eikä siirtomaksu? Energian lisäksi tuossa on veloitettu vain ihan pikkusummia, ei Suomessa mikään lisäveloitus ole noin halpaa:
https://youtu.be/7bIBs8GuUYY?t=15

Ei kai vaan taas tyypillisesti suomalaisesti koko "siirtomaksu" ole vain suomalaisten toimijoiden keksimä kusetusmaksu jota ei ole olemassakaan missään muussa maassa ja jos vaikka USA:ssa tuollaista keksittyä loisveloitusta edes yritettäisiin ottaa käyttöön niin siellä varmaan ampuisivat varkaina ne heti.
Suomilammas sen sijaan puristaa taskun sisällä nyrkkiä ja nielee kaiken paskan ilman mitään näkyvää reaktiota ja kuvittelee että se on "älykäs" tapa toimia. Minä sanon vain että se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa!!

10

250

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä_seuraavaksi

Tuohan on selvä asia, eikö mistään muusta yövuoro keksi aloitusta palstan aktivoimiseksi?

• Luonnonsuojelija

Näin se on. Muistakaa kiittää vihreitäkin tästä ihanuudesta. P. Haavisto pääarkkitehtina sähköverkkojen myynnissä.

• onko.vaikee.käsittää

Suomessa sähkön voi ostaa eri yhtiöltä kuin siirron, USA:ssa ei.

• Silkkaa.KUSETUSTA

Siitä ei ole vitunkaan hyötyä kun siirtoa ei voi kilpailuttaa vaikka se on se suurin osuus sähkölaskussa! Energian osuus on niin pieni ja eri yhtiöiden erot niin vähäiset että energian kilpailutus on suuri vaiva mitättömän säästön vuoksi, ei siinä tuntipalkoille pääse eli silkkaa KUSETUSTA!!!
        Lisäksi senkin kilpailitus on hyvin hankalaa kun saatanan kätyrit eli lakimiehet ovat laatineet sopimusten sisällöt niin vaikeaselkoisiksi että siitäkään ei taida piru itsekään ottaa selvää.
        Sanoinko jo että koko homma on silkkaa KUSETUSTA!!!
        Ja minä en kusetusta hyvällä katsele...

• Silkkaa.KUSETUSTA kirjoitti:

Siitä ei ole vitunkaan hyötyä kun siirtoa ei voi kilpailuttaa vaikka se on se suurin osuus sähkölaskussa! Energian osuus on niin pieni ja eri yhtiöiden erot niin vähäiset että energian kilpailutus on suuri vaiva mitättömän säästön vuoksi, ei siinä tuntipalkoille pääse eli silkkaa KUSETUSTA!!!
        Lisäksi senkin kilpailitus on hyvin hankalaa kun saatanan kätyrit eli lakimiehet ovat laatineet sopimusten sisällöt niin vaikeaselkoisiksi että siitäkään ei taida piru itsekään ottaa selvää.
        Sanoinko jo että koko homma on silkkaa KUSETUSTA!!!
        Ja minä en kusetusta hyvällä katsele...

Taidat olla niitä valittajia, jotka eivät mitään itse viitsi tehdä. Sähkön kilpailuttaminen auttaa tai jos et halua vaihtaa, niin katso ainakin määräaikainen sopimus, jolla säästää. Itse laskin, että olen vuodesta 2010 määräaikaisilla säästänyt n. 230 €. Ehkä olisin kilpailuttamalla säästänyt enemmän, mutta en ole siihen viitsinyt lähteä. Määräaikaisessa ei mikään muutu kuin laskun summa. Ei tule kahta laskua. Tammikuussa säästyi kolme euroa.

Toki määräaikaisessa estyy mahdollisuus kilpailuttaa sopimusaikana, mutta jos sitä ei kuitenkaan tee. Tyhmintä on jättää tekemättä mitään, kun ei tiedä, mikä olisi edullisin. Esimerkiksi, Helen myy nyt vuodeksi 5,99 c/kWh ilman perusmaksua verrattuna normaalihintaan säästää 1800 kWh:lla perusmaksuissa 46,08 € ja sähkössä 10,08 eli 56,16 €. Tekemällä kahdeksi vuodeksi säästää ensimmäisenä 59,76 € ja toisena 23,76 € olettaen, ettei hinnat muutu. Varsinkin tuo vuosi on riskitön, itse ottaisin, sen, jos en olisi marraskuussa ottanut huonommilla ehdoilla.

• itsenäinen-Antero
    • Jokainen, joka valittaa sään aiheuttamista katkoista, nostaa siirtohintaa. Maakaapelointi on kallista, ja asiakashan sen maksaa. Henkilökohtaisesti olen mieluummin valmis kärsimään tilapäisistä katkoista, kuin maksamaan kiskurihintoja siirrosta.

• Ivan, varsinkin kesämökkiläiselle tuollainen kaapelointi on turhaa. Jos joku viikonloppu on sähköt poikki, niin ei sitten mene sinne mökille.

• RansuPoika

Kunhan Pekka pääsee seuraavaan hallitukseen niin voidaan varautua
      - Tieverkoston
      - Rataverkoston
      - Vesijohtoverkoston
      - Viemäriverkoston
      - Televerkkojen
      MYYNTIIN

Tai voihan se Anttikin noi keksiä!

• Luitko kommentteja. Siellä ihmeteltiin miten halpa se on. Hinta oli 7.9 c/kWh. Täällä hinnassa on paljon veroja. Minä maksan sähköstä 4.98 c/kWh. Otetaan ALV pois ja se on 4.02 c/kWh. Siirto on 6.83 c/kWh. Siitä pois sähkövero niin se on 4.03 c/kWh ja sitten ALV niin se on 3.26 c/kWh. Siis yhteensä 7.46 kWh 4.35 c/kWh on veroja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      309
      3055
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2353
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      124
      2057
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2043
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1733
    6. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1399
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1395
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      69
      1270
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1243
    Aihe