Sovellusvalikoima

nvres

Morgen

Millä komennolla saa päivitettyä sovellusvalikoiman Ubuntu 14.04.ssä?

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuki-loppuu

      Eikö kannattaisi pikkuhiljaa vaihtaa uudempaan?

      • Eikomentoa

        sehän päivittyy itsestään.


    • mkmk

      Jos noin vanha versio niin täysin uusi asennus.

      • Trusty

        Ubuntu 14.04.5 LTS on tuettu vielä huhtikuuhun 2019. Tuo versio on päivitettävissä 16.04 LTS-versioon.


    • En ihan ymmärrä kysymystä.. sudo apt-get update ja sitten sudo apt-get upgrade.

      • nvres

        Minun täytyy nyt vähän opettaa sinua.
        Käyttöjärjestelmän asentaessa siinä tulee kylkiäisenä onkohan se Canonicalin toimesta Sovellusvalikoima, josta kait käytetään myös nimitystä Pakettivarasto.

        Pakettivarasto ei päivity uusimpiin ohjelmaversioihin automaattisesti vaan sitä pitää töniä.

        Aina mun täytyy opettaa avuttomuuksia.:)))))
        ---

        Eikö tuo käskytys päivitä asennetut ohjelmat?


      • nvres

        Kiitos Mikko


      • nvres kirjoitti:

        Minun täytyy nyt vähän opettaa sinua.
        Käyttöjärjestelmän asentaessa siinä tulee kylkiäisenä onkohan se Canonicalin toimesta Sovellusvalikoima, josta kait käytetään myös nimitystä Pakettivarasto.

        Pakettivarasto ei päivity uusimpiin ohjelmaversioihin automaattisesti vaan sitä pitää töniä.

        Aina mun täytyy opettaa avuttomuuksia.:)))))
        ---

        Eikö tuo käskytys päivitä asennetut ohjelmat?

        Sovellusvalikoima ihan hyvä aloittelijoille, mutta itse en ikinä käytä sitä. Päivittynee samalla kun muutenkin päivittää systeemin. 14.04.5 on jo hieman vanha, mutta itselle tuli pieniä ongelmia kun päivitin 18 versioon. Liittyy lirc pakettiin.


      • NoCode

        Ei ubuntua ole tarkoitus kokoajan koodia kirjoitaa.
        Sovelluskauppa on selain joka hakee ohjelmia palvelimelta, se päivityy ihan itsestään lun sinne uusia tulee.


      • Cosmic_
        Mikko_Tku kirjoitti:

        Sovellusvalikoima ihan hyvä aloittelijoille, mutta itse en ikinä käytä sitä. Päivittynee samalla kun muutenkin päivittää systeemin. 14.04.5 on jo hieman vanha, mutta itselle tuli pieniä ongelmia kun päivitin 18 versioon. Liittyy lirc pakettiin.

        Ei ole mitenkään tuettu Ubuntu 14.04.(X) Trusty:n päivittäminen suoraa Ubuntu Bionic 18.04 -versioon. Mutta päivitys yhä tuettuun Ubuntu 16.04 Xenial -versioon toimii. Ja jo vuosia on tuollaisia päivityksiä ongelmitta tehty.


    • näinkaikissa

      Haet valikosta Ohjelmistopäivitykset ja avaat sen.

      • sudositäjatätä

        Ei ne pakettivaraston ohjelmat miksikään päivity vaikka kuinka availet ja sudottelet. Vasta kun päivität koko hoidon seuraavaan versioon.
        Esim. 16 tai 18 niin saat uudemmat paketit pakettivarastoon.


      • suksi_vittuun_hihhuli
        sudositäjatätä kirjoitti:

        Ei ne pakettivaraston ohjelmat miksikään päivity vaikka kuinka availet ja sudottelet. Vasta kun päivität koko hoidon seuraavaan versioon.
        Esim. 16 tai 18 niin saat uudemmat paketit pakettivarastoon.

        Kyllä ne päivittyy, jos on päivityksiä, ilman sudoakin. LTS pyritään pitämään vakaana järjestelmänä, koska siihen suurin syy on tietoturva. LTS versioissa ei edelleenkään kannata tuijottaa ohjelman numeroa, siihen kyllä päivitykset rullaa, tukiaikana.
        Versioiden päivitys onnistuun kun päivittää uudempaan Ubuntuun. Sudota:
        update-manager -d
        18.10 päivittyy tulevaan 19.04 versioon, LTS uudempaan. Tuota ennen pitää ajaa apt update && dist-upgrade.
        Voit myös asentaa Snap-pakettina, niin voi olla uusin versio ohjelmasta, tai ainakin niin uusin kuin mitä ohjelman kehittäjä siitä tarjoaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      320
      7334
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2214
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1621
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1469
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      114
      1176
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1036
    8. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      905
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      893
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      797
    Aihe