Morgen
Millä komennolla saa päivitettyä sovellusvalikoiman Ubuntu 14.04.ssä?
Sovellusvalikoima
13
55
Vastaukset
- tuki-loppuu
Eikö kannattaisi pikkuhiljaa vaihtaa uudempaan?
- Eikomentoa
sehän päivittyy itsestään.
- mkmk
Jos noin vanha versio niin täysin uusi asennus.
- Trusty
Ubuntu 14.04.5 LTS on tuettu vielä huhtikuuhun 2019. Tuo versio on päivitettävissä 16.04 LTS-versioon.
En ihan ymmärrä kysymystä.. sudo apt-get update ja sitten sudo apt-get upgrade.
- nvres
Minun täytyy nyt vähän opettaa sinua.
Käyttöjärjestelmän asentaessa siinä tulee kylkiäisenä onkohan se Canonicalin toimesta Sovellusvalikoima, josta kait käytetään myös nimitystä Pakettivarasto.
Pakettivarasto ei päivity uusimpiin ohjelmaversioihin automaattisesti vaan sitä pitää töniä.
Aina mun täytyy opettaa avuttomuuksia.:)))))
---
Eikö tuo käskytys päivitä asennetut ohjelmat? - nvres
Kiitos Mikko
nvres kirjoitti:
Minun täytyy nyt vähän opettaa sinua.
Käyttöjärjestelmän asentaessa siinä tulee kylkiäisenä onkohan se Canonicalin toimesta Sovellusvalikoima, josta kait käytetään myös nimitystä Pakettivarasto.
Pakettivarasto ei päivity uusimpiin ohjelmaversioihin automaattisesti vaan sitä pitää töniä.
Aina mun täytyy opettaa avuttomuuksia.:)))))
---
Eikö tuo käskytys päivitä asennetut ohjelmat?Sovellusvalikoima ihan hyvä aloittelijoille, mutta itse en ikinä käytä sitä. Päivittynee samalla kun muutenkin päivittää systeemin. 14.04.5 on jo hieman vanha, mutta itselle tuli pieniä ongelmia kun päivitin 18 versioon. Liittyy lirc pakettiin.
- NoCode
Ei ubuntua ole tarkoitus kokoajan koodia kirjoitaa.
Sovelluskauppa on selain joka hakee ohjelmia palvelimelta, se päivityy ihan itsestään lun sinne uusia tulee. - Cosmic_
Mikko_Tku kirjoitti:
Sovellusvalikoima ihan hyvä aloittelijoille, mutta itse en ikinä käytä sitä. Päivittynee samalla kun muutenkin päivittää systeemin. 14.04.5 on jo hieman vanha, mutta itselle tuli pieniä ongelmia kun päivitin 18 versioon. Liittyy lirc pakettiin.
Ei ole mitenkään tuettu Ubuntu 14.04.(X) Trusty:n päivittäminen suoraa Ubuntu Bionic 18.04 -versioon. Mutta päivitys yhä tuettuun Ubuntu 16.04 Xenial -versioon toimii. Ja jo vuosia on tuollaisia päivityksiä ongelmitta tehty.
- näinkaikissa
Haet valikosta Ohjelmistopäivitykset ja avaat sen.
- sudositäjatätä
Ei ne pakettivaraston ohjelmat miksikään päivity vaikka kuinka availet ja sudottelet. Vasta kun päivität koko hoidon seuraavaan versioon.
Esim. 16 tai 18 niin saat uudemmat paketit pakettivarastoon. - suksi_vittuun_hihhuli
sudositäjatätä kirjoitti:
Ei ne pakettivaraston ohjelmat miksikään päivity vaikka kuinka availet ja sudottelet. Vasta kun päivität koko hoidon seuraavaan versioon.
Esim. 16 tai 18 niin saat uudemmat paketit pakettivarastoon.Kyllä ne päivittyy, jos on päivityksiä, ilman sudoakin. LTS pyritään pitämään vakaana järjestelmänä, koska siihen suurin syy on tietoturva. LTS versioissa ei edelleenkään kannata tuijottaa ohjelman numeroa, siihen kyllä päivitykset rullaa, tukiaikana.
Versioiden päivitys onnistuun kun päivittää uudempaan Ubuntuun. Sudota:
update-manager -d
18.10 päivittyy tulevaan 19.04 versioon, LTS uudempaan. Tuota ennen pitää ajaa apt update && dist-upgrade.
Voit myös asentaa Snap-pakettina, niin voi olla uusin versio ohjelmasta, tai ainakin niin uusin kuin mitä ohjelman kehittäjä siitä tarjoaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446