Onko kellään ehdottaa edullisia kolmen vuodenajan teltolttoja kahdelle hengelle. Vaatimuksena olisi siedättävä pakkauskoko ja - paino sekä sopivasti tilaa kahdelle hengelle. Rinkkojen säilytystila olisi myös toivottu ominaisuus.
Teltta vaellukseen/retkeilyyn
1
164
Vastaukset
- AbiskoNikkaluokta
Valinnanvaraa on ja hintahaarukka iso. 150 - 1000 euroa. Itselläni on ollut monet vuodet 4 hengen teltta Easy Camp Rock 4. Paino 4,4 kg ja vesipilari 3000.
Siis ei kevyt mutta tilaa on. Viime kesänä Abiskon tuntureilla oltiin yli viikon ja koettiin monenlaista keliä, jopa kolme kovaa ukonilmaa. Missään vaiheessa ei tullut ongelmia, teltta piti hyvin veden ja sisälle mahtuivat rinkat, kengät ja muu tarvike. Tosin tässä teltassa on vielä tilava absidi jossa oli mainio keitellä sateella sapuskat.
Oma ajatukseni on että minkä teltan painossa menettää ehkä 1 -2 kg niin sen saa takaisin monin kerroin mukavuudessa. Kun on tilaa niin kyllä telttaelämä on nautittavaa.
Vesipilari pitää olla vähintään 3000 ja siitä ylöspäin, muuten tulee kosteat oltavat rankkasateessa. Kannan pari kiloa enemmän kun leiriytyessä on teltta joka toimii ja on reilusti tilaa. Lasikuitutangot ovat hieman painavampia kuin alumiiniset mutta ne eivät mene helpolla rikki. Duralumiini on kevyt mutta saattaa murtua liitoskohdista.
Toki teltan hankinta on henkilökohtainen valinta ja mitä kerroin, ne ovat omia kokemuksia vaativista olosuhteista vuosien varrelta. Meitä on tavallisesti 2 henkeä, joskus 3.
Ensi kesänä mennään taas tunturiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2129180
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k265928- 1024838
- 584823
- 833914
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.743453- 573425
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262916Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv502812- 432681