Ongelmana on minulla uusiutunut syyhy. 1. kerran sairastuin viime lokakuussa, silloin tehtiin käsittelyt Nix-voiteella, kutina katosi aikanaan mutta ihottuma jäi. Nyt sitten ihotautilääkäri tutki minut, otti kokeita, ja se sama syyhypunkki löytyi taas kädestä otetussa näytteessä. Jälleen kerran 2x Nix-kuuri ja Stromectol- hoito samaan aikaan. Olo ja kutina ovat olleet todella tuskalliset viime aikoina. Ongelma on se, etten yksin asuvana jaksa tehdä lääkärin ohjeiden mukaisia siivouksia, pyykinpesuja jne. toimenpiteitä. Yhdeltä taholta sain kehotuksen vaihtaa vanhat sänky ja sohva uusiin, koska muka imuroinnilla ei saa tarpeeksi perusteellista puhdistusta tehtyä. Tämän tekemisen taas estää rahan puute, enkä haluaisi ottaa kontolleni lisää osamaksuja. Olisiko kellään antaa mitään käytännön neuvoa tai mielipidettä? Riittäisikö kuitenkin että pidän käytössä vanhat huonekalut, koetan saada esim. siivousapua jostain? Tämän syyhyasian käsittely olisi helpompaa, mutta sairastan myös vakavaa masennusta ja ahdistusta, muutaman fyysisen sairauden lisäksi. Olen noin 50-vuotias mies, ja asun siis yksin. Kiitän jo etukäteen asiallisista vastauksista. Hermot ovat jo lopussa.
Vastaukset 2
- kylläsesiitä
Aloita vuodevaatteiden ja käyttötekstiilien pesusta. Imuroinnilla saat kyllä sovasta punkit pois, mutta vaihda uusi pölypussi imuroinnin jälkeen. Pintojen pyyhintä ja hyvä käsihygienia auttavat jatkossakin. Teet asioita kuntosi ja jaksamisesi mukaan. Puhtaus on kaiken A ja O.
Ymmärsin, että vaatteet jne. tekstiilit jotka eivät kestä 60c pesua, täytyy laittaa 3 vrk ajaksi pois käytöstä, eli ns. pussittaa, niin että punkit kuolevat siinä ajassa. Ja se imurointi/kostealla pyyhkiminen lienee paras suorittaa Nix-voidekäsittelyn jälkeisenä päivänä, suojahanskat käsissä? Laitoin tässä juuri äskettäin käyttämäni vaatteet, kengät, lapsen pehmolelut jne. isoihin säkkeihin "karanteeniin" parvekkeelle. Saunaa minulla ei ole valitettavasti käytössä, ja pakkanenkaan tuskin enää kohoaa -20 asteeseen. Eli parveke on ainoa paikka mihin kamppeet voin säilöä. Anteeksi tämä jankkaaminen, mutta minulla on todella voimat vähissä, ja keskittyminen hyvin vaikeaa. Kiitos sinulle, joka ystävällisesti vastasit.
P.S. Tarvitseeko nuo 3 vrk eristyksissä pidetyt käyttövaatteet silti vielä jälkikäteen pestä, kaikki tekstiilithän eivät edes kestä 60c lämpötiloja pesussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri621666- 931038
- 49848
Koska tulet minulle näkyväksi
Koska astut piilostasi esiin? Miksi pysyttelet niin kaukana? Etkö voisi tulla päättämään tämän ikävöinnin? Saisin vihdoi45804Nainen, olet ihanin maan päällä
Ei ole toista. Olet ihanteellinen, kaikkien mittapuitteni täyttymys. Sisäinen kauneutesi sinetöi ulkoisen ja juuri se sa40780Poliis. Poliisi osoitti aseella Tampereella kun mies avasi oven
Poliisi Poliisi osoitti aseella Tampereella, kun mies avasi siviilipoliisiauton oven Mies kuvasi keskiviikkoiltana bus281766Mikä on mielestäsi keskustelupalstan tarkoitus?
Tuolla toisessa ketjussa kävi ilmi jotain minkä itse koen hieman hassuksi. Nykypäivänä yllättävän moni ilmeisesti kokee,255694- 54665
" Hae roolisi miljardien Pyhäjärveltä"?
Perjantain 14.8. viesti TV:ssä oli hätkähdyttävän todellista kuultavaa. Tähän on tultu. Pyhäjärvi- selvitykseen, tied84613Nyt aletaan terveydenhuollossa karsimaan "turhista" operaatioista
Eräitä toimia ei enää tehdä, vaan yritetään korvata halvemmilla. Nykyään esimerkiksi polven tähystysleikkaukset lähes l113577