Veneen pohjan kunnostusta

suomenoja

Mitä keinoja olette käyttäneet pohjan vanhan maalin poistamiseen.
Pienessä veneessä aikoinaan oli homma helppoa ja pieni töinen mutta 8,5 metrin veneen pohjassa alkaa olla jo pinta-alaa puuhasteluun eikä venettä voi edes kääntää ympäri.

Olisi kiva tehdä hyvää jälkeä helpolla niin olette vuokranneet mitään soodapuhallus laitteita kompressoria? Jollain sivuilla luki että veloittavat noin 360 euroa pohjan soodapuhalluksesta, onko kokemuksia espoossa kuka tekisi pohjan puhdistuksia edullisesti paikan päällä?

10

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selevähomma

      Jos pohjan puhdistus soodapuhalluksella on 360€ niin tilaa ihmeessä . Vai puuttuuko tuosta soodan hinta?
      Itse puhdistin 12m veneen pohjan kahden käden skraballa ja lopuksi hioin pohjan. Aikaa meni kuukauden kaikki vapaat ja iltoja myös. Silloin totesin että on viimeinen kerta, kun veneeseeni tuo homma tehdään "manuaalisesti".

    • jesarijake

      jesari korjaa kaiken jos ei auta myy koko paska venees pois

      • BrainWash

        Nyt taisi kuona-aineet lähteä liikkeelle ja toivottavast saat siihen apua. Älä menetä toivoasi, vaan hakeudu hoitoon D.


    • PeukaloKeskellä

      Mitä veneen pohjalle oikein pitäisi tehdä keväthuollossa (tai olisi pitänyt tehdä jo syksyllä)?

      Pohjassa ei nyt näyttäisi olevan mitään, minkä ymmärtäisin olevan jokin katastrofi, mutta kai nyt ainakin vesirajan musta rantu pitäisi saada jotenkin pois?
      Märkä nuoskalumi näyttää olevan yllättävän hyvää hionta-ainetta.

    • Skrabaaja

      Vanha myrkkymaali lähtee yllättävän helposti skrabaamalla. Bahcon 50 mm leveällä kovametalliskraballa meni noin 12 h 8,7 m pituisen liukuvan veneen vanhan myrkkymaalin poistamiseen ja sen jälkeen hionta otti vielä nelisen tuntia. 6 terää meni (ei kannata työskennellä edes vähän tylsistyneellä terällä), Kuluja tuli 70 euroa, kun soodapuhalluksesta pyydettiin 900 euroa ( kuljetukset).
      Aivan helpolla tuossa ei itse pääse, mutta hyville tuntipalkoille kylläkin.

      • suomenoja

        Kiitos, mikähän näitä muita vaivaa, jos ei ole asiaa niin pitää kuitenkin kirjoitella..


      • HumorInspector
        suomenoja kirjoitti:

        Kiitos, mikähän näitä muita vaivaa, jos ei ole asiaa niin pitää kuitenkin kirjoitella..

        Et ilmeisesti ole vielä tarpeeksi tutustunut näihin sivuihin. Sinullahan näyttäisi menneen selvästi paremmin kuin keskimäärin.
        Normaalisti kysyjälle tulee jopa kolme ”kättelyviestiä”, jotka ovat täysin puuta-heinää tai peräkamarihumoristien tuotoksia.
        Vasta niiden jälkeen tulee asiallisia postauksia, joista sitten täytyy osata valita itselle sopivat jatkoon.
        Asiasta riippuen ketjun loppupuolella alkaa jälleen sama meno. Erilaiset ”humoristit” tulevat viimeistelemään keskustelun omilla mausteillaan.


    • Vanamees

      Seaboost antifouling stripper uusi tehokas litku myrkkyvärin poistoon

    • Anonyymi

      Kattelin satamassa kun joku ajeli jollain pitkävartisella koneella pohjaa, päässä pyöri joku sellainen iso kiekko/harja. Varmaan aika painava käsitellä mutta mikähän lie härpäke ollu sitten, sähkökäyttönen että ei se ainakaan mikään pesuri siis ollut. Juu, täytyy käytä kysymässä jos vielä näkee sellaisen..

    • jokin kirahvi varmaan? esim. VARSIHIOMAKONE MIRKA MIRO 955 225MM
      Tuotenumero: 500555757 EAN: 6416868963632
      Kehitetty seinien ja kattojen tasoitehiontaan. Helppokäyttöinen ja ergonomisesti muotoiltu. Käytettynä yhdessä verkkohiomatuotteiden kanssa ja yhdistettynä teollisuuspölynimuriin hiominen on pölytöntä ja tehokasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3473
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1183
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      175
      1110
    Aihe