Tarkkaillutuksi tulemisen olo

huolissaanoleva

Moikka. Mulla on sellainen huoli ( tai stressi ) että mun internetin käyttöä tarkkailtaisiin ja että mun puheluita tarkkailtaisiin ja kuunneltaisiin.
Mulla on muutenkin ollut paljon stressiä ja on vieläkin , ehkä stressikin laukaisee tätä , tai sitten tämä laukaisee stressiä?
En siis tee mitään laitonta netissä tai puhelimessa. Mutta minua vaivaa kauheasti että yksityis keskustelujani tarkkailataisiin ja että jotkut voisivat lukea niitä ja tallennella niitä , ja mahdollisesti levittää niitä.
Olen siis puhunut internet chäteissä yksityisiä asioita joita en haluaisi kenenkän muun tietävän.. Ja kun nykyään on olemassa kaikki GPS - Systeemit ja muut , niin minua huolettaa hirveästi että .. niiden avulla ihmiset voisivat jäljittää minun sijaintiani jne...
Eli siis mulla on hirveä stressi / pelko / huoli , siitä että yksityiskeskustelut mitä olen käynyt netissä leviäisivät , niitä tallennettaisiin , jne ..?

Onko tällainen mahdollista? Mitä mieltä olette? Mistä tää olo voisi johtua ? Oletteko sitä mieltä että joku voisi tallennella mun viestejä , tarkkailla jne .. ?

Mulla tosiaan stressiä ollut aika kauan ,, vähän on ocd:tä ( pakkoajatuksia , likaa ) ja Psyykosisairaus taustalla ( joskus on psykoottisia oireita ) ..

Tää huoli on vaivannut mua tosi pitkään , ja joskus se on voimakkaampi ja joskus lievempi!
Tää on mulle iso ongelma ja haluiaisin että ihmiset vastaisivat tähän viestiin ja kertoisivat ajatuksiaan tästä asiasta!
Kiitos.

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikiinnostaketään

      En tiedä onko kukaan niin kiinnostunut meidän tavallisten ihmisten keskusteluista, jos ei sulla ole mitään sen suurempia salaisuuksia. Mikään ei ole niin tylsää kuin kuunnella tuntemattomien ihmisten jokapäiväisiä jaaritteluja, ja tuttavien on mahdotonta kuunnella ellet ole antanut salasanoja tms. Vaikuttaa siltä, että olet alkanut liioitella asioita, homeopatia auttaa tällaisissa tapauksissa tosi hyvin.

      Onhan totta, että nettikeskusteluja, television katselua ja kännykkää, kaikkia voidaan kuunnella mm CIAn ja NSAn toimesta, mutta ei niitä kiinnosta tavallisten ihmisten asiat, varsinkaan kun vielä puhut suomeksi. Pitää olla kansainvälinen rikollinen, toisinajattelija jolla on miljoonia seuraajia tms kuuluisuus.

    • kaamosaurinko

      Stressi varmasti tekee tuota oloa aika paljon. Silloin kun on voimavarat vähissä ja ylivoimaisia paineita, ja "puolustuskyky" kaikin tavoin heikko. Pelottaa miten pärjää kaiken keskellä jne. Mutta se että stressiin reagoi juuri noilla tunteilla, että tarkkaillaan, siitä sanoisin että se voi liittyä johonkin mitä ihmiselle on todella joskus tapahtunut. Onkohan lähipiirissäsi ollut joskus joku valtaa voimakkaasti käyttävä ja omistushaluinen ihminen, esim. vanhempasi tai joku muu... niin että olet tuntenut tällaista tarkkailua?

      Ymmärrän pelontunteesi, minulla on samaa, ja terapian myötä ja muutenkin ajateltuani olen tajunnut että kyse on isästäni joka suhtautui minuun ... no, sanottakoon vähän kiertoilmaisun kautta, että sairaasti. Muutenkin minua kontrolloitiin aika paljon lapsena. En saanut kokea paljoakaan oikeaa huolenpitoa. Se oli sellainen omistushalun, hyväksikäytön ja välinpitämättömyyden sekoitus. - Ulkopuolelle kyllä kaikki näytti hyvältä. Jouduin pitkään kieltämään nämä kokemukseni.

      Tuo "psykoosisairaus", niin se on minusta vähän huono tapa katsoa näitä asioita. Lääketieteellä ei näitä voi paljon ymmärtää. Psykoosissahan ihminen kokee sellaista mitä on aikaisemmin kokenut traumaattisena. Ne vanhat kokemukset tulevat pintaan symbolisesti ja oudontuntuisina ajatuksina. Mistä sitten ympäristö ajattelee, että "hullu" tai jos kyse on vaino- tai tarkkailukokemuksista niin jopa "paranoidinen." Se on väärä tapa tulkita. Niissä kokemuksissa voi olla pohjalla todellisuutta. Vaikka tietenkin se muoto missä se ilmenee psykoosissa ei vastaa alkuperäistä. Eikä nykytodellisuuttakaan yleensä.

      Noissa pelkoajatuksissa kannattaa mielestäni miettiä mistä ne voivat tulla. Ei kannata työntää niitä pois ja ajatella vain että niissä ei ole mitään perää. Realistisesti, olen sitä mieltä kuten edellinenkin joka sinulle vastasi että ei ole syytä pelätä noita puhelimenkuunteluja jne. Ei nyky-yhteiskunnassa, nykytilanteessa. Voit olla rauhassa. Mutta toisaalta en myöskään tykkää siitä että toitotetaan, että "pelkosi ovat turhia" koska muut muka tietävät paremmin mikä on totta. Kukaan ei loppujen lopuksi voi sitä tietää.

      Jopa psykoosissa ihmisellä on oma todellisuutensa, mihin pitäisi suhtautua vakavasti. Se että senhetkinen todellisuuskokemus kiistetään - ja jopa leimataan "hulluudeksi" tai "paranoiaksi" - on aika ylimielistä vallankäyttöä, sanoisin. Eikä auta ketään "parantumaan" ko. "hulluudesta", pikemminkin vaan vieraannuttaa todellisesta itsestä ja lisää epäluottamusta muihin.

      Siis rentoudu, jos voit, noista nykyhetken tarkkailuajatuksista. Luota itseesi ja siihen että tuntemuksesi ovat aina jollain lailla totta. Turvallisuutta voi löytyä siitä että kehität itsetuntemustasi, ja kokeilet, miten paljon ihmisiin voi tosiasiassa luottaa. Se voi olla pitkä prosessi.

      • kaamosaurinko

        Luin tuota vastaustani sulle ja mietin että se näyttää ehkä siltä mitä en tarkoittanut, että vähättelisin jotenkin. Ajattelin, että kokeile miten paljon voi luottaa, todella, ja sitten voi olla tulos joskus että et voikaan, niin paljon kuin luulit. Luottamus ei ole aina tervettä. Epäluottamus voi olla oikea reaktio joskus. Se on voinut olla sitä sinulle menneisyydessä, ja se voi olla sitä nyt.

        Se että pelkäät noita nettiseurailuja ym. on myös ihan järkevää.
        Esim. Kiinassa ihmisiä todella kuunnellaan ja seurataan nettiä jne. tavoilla joita me ei voida kuvitellakaan. Uutisista siitä voi lukea kyllä. Kaikki ei vaan lue niitä uutisia. - Kukaan ei siis voi sanoa sinulle että tietää paremmin mitä sinun pitää pelätä ja mitä ei. Aina vaan kun haluaa jotenkin auttaa ja rauhoittaa toista, niin sitä tulee höläyttäneeksi jotain sellaista..

        Meidän jokaisen tulkinta todellisuudesta voi osoittautua vääräksi, vaikka huomenna. Yksi mitä olen terapiassa oppinut on juuri tämä. Ja että mun ei tarvitse todellakaan luottaa, jos ei tunnu siltä. Luottaa pitää silloin kun on aihetta, aina ei ole. Ja ei tarvitse kuunnella kenenkään muun eksperttimielipiteitä siitä milloin sitä on ja milloin ei :) Sen osoittaa vain oma kokemus.


    • salastressaaja

      stressaaminen puhelimessa ja netissä on laitonta

    • kokeilesinäkin

      Minä käytän foliohattua, se estää kaikki ajatushyökkäykset ja vakoiluyritykset.

    • kaamosaurinko

      Siitä faktapuolesta vielä, niin älä kirjoittele yksityisasioitasi netissä, sellaiselta koneelta missä on oma nettiyhteytesi, sinun nimelläsi. Nehän tosiaan tallentuvat operaattorille. Kai chattikin tallentuu, en ole varma. Itse en pidä siitä ajatuksesta, että keskusteluni tallentuisivat minnekään, vaikka en uskokaan, että kukaan on kiinnostunut niitä seuraamaan ja lukemaan koskaan. Siksi käytän vain anonyymejä päätteitä silloin kun viesteissä on vähänkään yksityistä. Omalla nimellä mulla on yksi sähköpostiosoite, siinä vain työasioita ym., ei mitään yksityiskeskusteluja. Tämä on ihan normaalia yksityisyydestään huolehtimista nykyajan digiyhteiskunnassa.

      • unohtakaakokojuttu

        Kerro nyt ensin miksi olisit niin tärkeä tälle yhteiskunnalle että sinuun kannattaisi uhrata viranomaisvoimia? Voin todeta että kukaan ei teitä todellakaan seuraa. Ei teidän elämä ja elämäntapanne kiinnosta viranomaisia jollette ole diilaajia, varkaita tai veronkiertäjiä.


    • Dglöbxc

      Itse ainakin ajauduin stressin ja työhöni liittyvän kusetuksen seurauksena vähän samaan epäluuloisuuteen, joka liittyi työkuvioihin. Vastapuoli nauhoitti keskusteluja ja lopulta aloin epäillä että sähköpostejani luetaan ja jopa poistetaan (teoriassa tähän oli mahdollisuus olemassa sijaistuksista johtuen) ja jotain posteja vain hukkui. Ikinä ei selvinnyt, että mikä kokonaisuudessa oli totta ja mikä kuvitelmaa, mutta mustamaalausta tapahtui todellisuudessa. Lopulta luulin minua kytättävän joka puolella ja hakeuduin ahdistuneena sairaalaan ja luulin jopa siellä, että perääni on lähetetty kyttääjä, koska pahaksi onneksi huonekaveri oli saman alan ihminen.
      Todellisuus hämärtyy helposti stressin seurauksena ja kuvitelmat saa silloin pahemmin otteen. Kannattaa kaikin tavoin yrittää levätä ja minun ei auttanut kuin lopulta hyväksyä, että en tiedä mikä on totta ja mikä kuvitelmaa, mutta sain itseni silti rauhoitettua. Paljon voimia sinulle.

    • googleta_gang_stalking

      Jos on joutunut joukkovainoamisen (gang stalking) kohteeksi, niin kaikkea tietoliikennettä todellakin tarkkaillaan 24/7 ja puheluita kuunnellaan. Ja kohdetta myös seurataan GPS:n avulla aina ja kaikkialla.

    • Anonyymi

      Epäilen, tai siis olen ihan varma että joku Nero on keittänyt kasaan tämän ketjun, voi olla tai todennäköisesti onkin ulkoavaruudesta kotoisin. Joku tarkoitus tälläkin ketjulla ja näillä viesteillä aivan varmasti on mutta ei aukea tavis tuulipuvulle.

    • Anonyymi

      Anonyymejä keskusteluja netissä voi kaivaa vain operaattori. Aina kun kommentoit jää operaattorille tieto siitä mistä ip osoitteesta viesti tulee. Viranomaiset voi myös kaivella niitä esiin mutta siihen täytyy olla painava syy. Esim rikoksentutkinnassa. Näitä tavallisen tallaajan viestejä ei kukaan tongi...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe