susta erityisherkän????????????
Mikä tekee
28
<50
Vastaukset
- OhutNahka
Kollageenin puutos. Samaan kohtaan kun piiskaa niin verinahkaan uppoaa suht nopiaan.
- Kipuaaaaa
Älykkyys ja empaattisuus.
- Onhan_siinä
Herkkä monelle asialle..
Se miten koen asiat.: tunteet , toiset ihmiset ,ympäristö , melu .- Mullasama
Mulla tulee joskus julkisissa fyysisesti huono olo, koska joutuu olemaan muiden energioiden parissa haluamatta. Olen aloittanut meditoinnin ja nykyään huomaan kehon stressaantumisen vielä selkeämmin. Ei ihme että keho ilmoitti nyt riittää.
- Varmaan
Mullasama kirjoitti:
Mulla tulee joskus julkisissa fyysisesti huono olo, koska joutuu olemaan muiden energioiden parissa haluamatta. Olen aloittanut meditoinnin ja nykyään huomaan kehon stressaantumisen vielä selkeämmin. Ei ihme että keho ilmoitti nyt riittää.
Eiks pysy pää koossa ilman meditointia? Poltatko vielä pössyt siihen?
- Edellinen
Varmaan kirjoitti:
Eiks pysy pää koossa ilman meditointia? Poltatko vielä pössyt siihen?
Miksei pysyisi? Eikö sulla pysy? En käytä huumausaineita. Oregano-öljyä käytän kapseleina ja se saattaa haista kannabismaiselta kyllä. Jokaisen ihmisen tulisi meditoida!
- Kerrotkovielä
Edellinen kirjoitti:
Miksei pysyisi? Eikö sulla pysy? En käytä huumausaineita. Oregano-öljyä käytän kapseleina ja se saattaa haista kannabismaiselta kyllä. Jokaisen ihmisen tulisi meditoida!
Heitin vitsiä. En tiedä. Miksi ihmeessä länsimaisen ihmisen tulisi meditoida? Eihän sitä harrasta kuin Tiibetin munkit.
- Edellinen
Kerrotkovielä kirjoitti:
Heitin vitsiä. En tiedä. Miksi ihmeessä länsimaisen ihmisen tulisi meditoida? Eihän sitä harrasta kuin Tiibetin munkit.
Ei, meditaatiota suositellaan kaikille ihmisille. Tällä hetkellä meditonti-appit on ihan älyttömän suosittuja. Meditaatio muokkaa oikeasti aivoja ja sitä myötä koko ihmistä. Suuri osa sairauksista johtuu tulehduksesta aivoissa. Monet vatsa,- suolisto,- ja ruoansulatusongelmat ovat itseasiassa ratkaistavissa aivojen hyvinvoinnin kautta. Itse huomaan eron kehossa (ja ruoansulatuksessa) jo lyhyen meditoinnin jälkeen.
Eikö nää oo jo ihan yleistä tietoa?
https://www.tiede.fi/keskustelu/56094/ketju/meditaation_hyodyista - Kerrotkovielä
Edellinen kirjoitti:
Ei, meditaatiota suositellaan kaikille ihmisille. Tällä hetkellä meditonti-appit on ihan älyttömän suosittuja. Meditaatio muokkaa oikeasti aivoja ja sitä myötä koko ihmistä. Suuri osa sairauksista johtuu tulehduksesta aivoissa. Monet vatsa,- suolisto,- ja ruoansulatusongelmat ovat itseasiassa ratkaistavissa aivojen hyvinvoinnin kautta. Itse huomaan eron kehossa (ja ruoansulatuksessa) jo lyhyen meditoinnin jälkeen.
Eikö nää oo jo ihan yleistä tietoa?
https://www.tiede.fi/keskustelu/56094/ketju/meditaation_hyodyistaAi? Mielenkiintoista. Yritin kerran meditoida, mutta nukahdin. Se on aivan älyttömän hankalaa. Siis klaarata pää kaikista ajatuksista ja olla taintumatta.
- Depressiivisyys
En olen mielestäni miteenkään erityinen tai erityisen korostuneen epänormaalin herkkä.
Olen kyllä tempperamentiltani ujompi ja arempi ollut aina ja mun kestää ns. lämmitä uusille asioille ja ihmisille. Olen aina ollut sellainen joka on ensin katsellut hetken sivusta ja lapsena vanhempani sylistä arkana ja sitten vasta lähtenyt mukaan toisten lasten juttuihin kun olen kokenut että tilanne ja lapset on kivoja, ystävälisiä ja turvallisia.
Ex-avokki totesi usein ääneen mulle että: sä oot tosiasiassa hyvin herkkä.
En kysellyt sen pointtia kommentille sen tarkemmin mutta ymmärsin että se kai tarkoitti sitten sitä
että peittelen herkkyyttäni, yritän esittää kova nahkaisempaa mitä olen, vahvempaa selviytyjää mikä todellisuudessa olen ja se hämää monia.
olenkin monesti ollut todella pahassa jamassa sitten kun muille on alkanut tilanteeni selviään.
Monesti kun totuus alkanut valkeneen on tarvittu jo ulkopuolista apua ja minulta on kyselty niin sadat kerrat että miksi en ilmaisut mitenkään mikä hätä minulla todella oli.
Tuttua juttua. Usein olen saanut avun viimeisillä hetkillä ennen kuin olen ns. vajonnut hengettömänä pinnan alle. Aivan viimeisten sekunttien ollessa kyseessä.
Toinen iso asia mikä tekee minusta herkemmän on menneisyyteni. En sinällään ole sen erityisempi kuin kukaan muukaan arka ja ujo tempperamenttinen mutta minulla on erityisen vaikea menneisyys. Olen kasvanut aikuiseksi ns. sotatantereen etulinjassa luotisateessa. Ryskeessä ja paukkeessa. jossa huomisesta ei voinut tietää.
Normaalisti lapset elää lapsuutta jossa arjessa on turvalliset rutiinit. Voi luottaa että huominen menee samalla turvallisella kaavalla ja vanhemmat on siinä kun herää aamulla.
Minä en voinut koskaa illalla olla varma onko vanhemmat kotona kun aamulla herään. En koskaa osannut ennustaa mitä huomenna tapahtuu. Koin monenlaisia pelkoja ja ahdistuksia varhaislapsuudessani. alle 4 vuotiaana. lapsuuteni oli selvitymistä.
se jätti jäljen. Herkkyyteni näkyy mm. taipumuksena vajota vastoinkäymisten ja väsymyksen edessä depressioon. Vajoan siihen herkästi ja aikuisuuteni on sen takia pakko rakentaa niin kuin olisin vieläkin se 4 vuotias lapsi.
Minun täytyy tarjota aikuisuudessa itselleni se itse, jota vaille jäin lapsena. Jos minut istutetaan lapsuuteni olosuhteisiin aikuisena alan hiljaa vajota depressioon.
"erityisherkkyys" minussa on siis lapsuuteni traumatisaatiota jonka takia aikuisuudessa herkemmin vajoa vakavaan tai keskivaikeaan depressioon. Tämä jälki risaisesta lapsuudesta on suurin kahleeni, Suurin haavani ja suurin suruni. Myöskin paljon aikaa ja suunnitellua vaativa asia, sillä elämäni on tavallaan kuin minulla olisi lapsi jonka turvallisuusj a rutiininomainen arki pitää turvata. Se "lapsi " olen vain minä itse.
arkeni on aika pitkälle jatkuvasti depression uusiutumisen estämiseen tähtäävää toimintaa. Minun pitää monissa arjen asioissa ottaa jatkuvasti huomioon oma herkkyyteni ko. sairauteen ja rakentaa heräämisestä nukkumaan menoon saakka jokainen päivä niin että se edesauttaa terveyttäni eikä sairastumistani.
opetteluahan se on. Kun kuulin 2013 että minulla on 90% elinikäinen riski toistuvaan uusiutuvaan depressioon, se löi minut aivan maihin. Koin olevani sairauden ikuinen orja joka joutuu terveenäkin kantamaan taakkaa selässään siitä ja ikuisesti pelkäämään milloin se alkaa taas.
Kapinoin aluksi erityistä herkkyytäni vastaan enkä suostunut hyväksymään sitä. Laitoin elämän ranttaliksi. Biletin ja ryyppäsin usein ja valvoin tahallaan öitäni haistattaen paskat sille että just niistä se depressio voi puhjeta taas.
Vihasin vanhempiani koska he mokasi ja mä maksan siitä nyt tällä vitun sairaudellani. Lopulta se tuska meni ohi ja hyväksyin asian. Aloin opetteleen huolehtimaan itsestäni ja järjestään arkeani sairausherkkyydelleni turvallisksi - Karutotuus
Taiteellisuus ja älykkyys. Tyhmillä ei erityisherkkyyttä.
- aitoriitta
Minä olen normaalia epäluuloisempi ja ihmisiin luottamaton, kuten on tässä tullut jo ilmi.
Minun on vaikea luottaa ja se ilmenee pieninä hermoromahduksina, kunnes jälleen taas tasoittuu. Luottamus vaatii paljon ja murtuu herkästi.- äläÄMMÄselitä
olet vain sairaalloisen mustasukkainen. se on palstoilla niin nähty. olet varma että oma ukkos ja kaivattus naiskentelee muita ja haluat repiä kaikkien niiden muijien päät kirveellä irti!
rinnastat kumppanisi esineiksi. esineellistät ja koet omaisuudeksesi. Et osaa rakastaa. osaat ajatella ihmiset tavaroina joihin sinulla on aiboana omistusoikeus.
Jos sinä et saa omistaa sinä saat esineesi rikkoa ettei kukaan mukaan saa niitä omistaa. Esineilläsi ei saa olla omaa tahtoa. sen lisäksi et välitä esineittesi tunteista. petät heitä mutta et salli heille samaa oikeutta ilman että käyt ne särkemässä rikki siitä kostoksi - hehhehehh
äläÄMMÄselitä kirjoitti:
olet vain sairaalloisen mustasukkainen. se on palstoilla niin nähty. olet varma että oma ukkos ja kaivattus naiskentelee muita ja haluat repiä kaikkien niiden muijien päät kirveellä irti!
rinnastat kumppanisi esineiksi. esineellistät ja koet omaisuudeksesi. Et osaa rakastaa. osaat ajatella ihmiset tavaroina joihin sinulla on aiboana omistusoikeus.
Jos sinä et saa omistaa sinä saat esineesi rikkoa ettei kukaan mukaan saa niitä omistaa. Esineilläsi ei saa olla omaa tahtoa. sen lisäksi et välitä esineittesi tunteista. petät heitä mutta et salli heille samaa oikeutta ilman että käyt ne särkemässä rikki siitä kostoksiRituli on
ERITYISHERKÄSTI MUSTASUKKAINEN
ERITYISHERKÄSTI OMISTAVA - ÄläÄMMÄselitä
hehhehehh kirjoitti:
Rituli on
ERITYISHERKÄSTI MUSTASUKKAINEN
ERITYISHERKÄSTI OMISTAVAUnohdit mainita erityisherkästi itsekäs.
hänellä saa olla kaksi panoa mutta tapahtuu murhia jos sen panoilla on muita panoja.
Toi ottaa haulikon ja alkaa lahtaan väkeä. Päitä alkaa putoaan.
ja erityisherkästi kateellinen
- Faktaonnäin
Tyhmillä ei asiaa erityisherkkien klubiin.
- Ridgeforresterinnäköinen
Kuukausi psykiatrian sairaalassa muutti näkökatseeni, olemme kaikki täysin tavallisia ihmisiä mutta joillakin on vaan vaikeaa.
Tähän sisältyy kaikki vammaiset, sairaat, psykoosia sairastavat, autistiset.
Ja terveitä ihmisiähän ei ole edes tutkittu mikä heidän pään tilanne on.- kaikkionjoo
Terve mieli ja sairas mieli ei ole ihan samanlaisia...
- Ridgeforresterinnäköinen
Määrittele terve mieli?
Taitaa tarvia jotain professoria joka sulle sanoo ja sit sä uskot sen kun se on lehdissä sulle kerrottu?
Olen terve vaikka sairastankin psykoosia, tutustu muhun. - kaikkionjoo
Ridgeforresterinnäköinen kirjoitti:
Määrittele terve mieli?
Taitaa tarvia jotain professoria joka sulle sanoo ja sit sä uskot sen kun se on lehdissä sulle kerrottu?
Olen terve vaikka sairastankin psykoosia, tutustu muhun.Yleensä kaikissa asioissa auttaa se, että ensinnäkin myöntää että on jokin ongelma, siitä voi alkaa toipuminen. Eikö psykoosissa ole kyse jostain harhoista tai siitä ettei henkilö ole ihan "todellisuudessa"?
- Yhtähyviä
Ei jaksa olla mustasukkainen. Tietenkin jos toinen tahallaan sitä aiheuttaa. Se ei kuulu normaaliin liittoon. Vapautta molemmille. Mies antaa huonommin vapautta kuin nainen. Enkä tarkoita tällä uskottomuutta. Kateellinen en ole ollut kuin lapsena. Ymmärtäähän sen että nuorena elämänalku liitossa saattaa olla ahdistavaakin kun halutaan omistaa toisensa, mutta asiat tasoittuvat. Nyt on aivan hyvin.🤗
- evolutionainen
Luulisi naisen olevan mustasukkaisempi puolisko. Sijoittaahan hän paljon enemmän lisääntymiseen kuin mies. Mistä lähtien muka miehet on olleet mustasukkaisempia? Erikoista.
- Hyvinjotakuinkin
Riippuu miehestä ja naisesta. Kaikki ei olla samanlaisia. Erilaiset lähtökohdat elämässä. Toinen on saattanut jo elää ennenkin avioliitossa ja toinen henkilö ei missään suhteissa. Toinen voi olla riippuvainen enempi toisesta vaikka ei välttämättä taloudellisessa mielessä. Lapsuuden olosuhteet voivat vaikuttaa. Jne.
aistit on herkät, aistin herkästi asioita. se on sekä haitta että rikkaus elämässä.
- absolutamentenot
Kofeiini ja nikotiini yliherkkyys.
- Itkupilli
Itken tosi herkästi. Eläydyn elokuviin ym, koen voimakkaasti esim. Toisten suru tarttuu. Olen yrittänyt opetella, kyynelkanavat ei opi.
- Normaalia
Miksi pitäisi opetella olematta itkemättä? Outo ajatus minusta.
- Siisp
Normaalia kirjoitti:
Miksi pitäisi opetella olematta itkemättä? Outo ajatus minusta.
Olemaan itkemättä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5371768Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18867- 84863
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101796Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49711- 63705
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki2697- 63666
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?66613- 65533