Mikä on lestadiolaisten kanta piispa Kantolaan, hänen tekoihinsa ja asemaansa kirkossa ? Onko kirkko nyt parempi kuin ennen piispan tekojen julkituloa, kuten monet näyttävät ajattelevan ?
Kiinnostaa nämä asiat, koska Kantola ja lestadiolaiset ovat saman kirkon jäseniä ja matkalla samaan päämäärään.
Mikä kanta
13
1040
Vastaukset
- määräpää
Kantolahan oli vain töissä kirkossa. Näin tosin ovat vanhoillislestatkin he ovat vain töissä ev.lut. kirkossa.
Taivaaseen menijöistä me emme tiedä, se on yksin Jumalan asia.- Suntio.
Eikö hän ollutkin pappi myöskin, jonka tehtävänä oli johdattaa pieniä "karitsoita" vapahtajan luokse.
Piispa on vieläkin ylempänä kuin muut papit, piispa on näiden pappien yläpuolella katsomassa heidänkin perään. Mutta huonosti on hoidettu kun ei omaa tonttiakaan ole pystynyt pitää puhtaana edes suurimmista roskista. Suuremmissä roskissa tarvitaan luonnollista siveyttä.
Pienemmissä roskissa taas tarvitaan taivaan valoa, jotta ne erottaa ne, tuo valo näyttää kyllä olleen kadoksissa ja pimeydessä olleen. - määräpää
Suntio. kirjoitti:
Eikö hän ollutkin pappi myöskin, jonka tehtävänä oli johdattaa pieniä "karitsoita" vapahtajan luokse.
Piispa on vieläkin ylempänä kuin muut papit, piispa on näiden pappien yläpuolella katsomassa heidänkin perään. Mutta huonosti on hoidettu kun ei omaa tonttiakaan ole pystynyt pitää puhtaana edes suurimmista roskista. Suuremmissä roskissa tarvitaan luonnollista siveyttä.
Pienemmissä roskissa taas tarvitaan taivaan valoa, jotta ne erottaa ne, tuo valo näyttää kyllä olleen kadoksissa ja pimeydessä olleen.Turhaan sinä yhtä syntistä jahtaat. Olisi näet paljon tärkeämpääkin tekemistä.
Näitä väärään johtavia jatunin hurttia on lestadiolaisuudessakin, nimittäin sellaisia jotka kuvittelevat omistavansa itse Jeesuksen lampaat.
He opettavatkin Jumalan lastenlapsi oppia. He itse (johtajat) ovat Jumalan lapsia, ja muut voivat olla vasta heidän kauttaan Jumalan lapsia. Elikkä ovat Jumalan lastenlapsia.
Yhtä lailla nämä kowikset raatelevat laumaa ja vielä pahemmin, kun joku vieraita kiksautteleva Kantola, koska he asettuvat seura - ,,,,,,,
määräpää kirjoitti:
Turhaan sinä yhtä syntistä jahtaat. Olisi näet paljon tärkeämpääkin tekemistä.
Näitä väärään johtavia jatunin hurttia on lestadiolaisuudessakin, nimittäin sellaisia jotka kuvittelevat omistavansa itse Jeesuksen lampaat.
He opettavatkin Jumalan lastenlapsi oppia. He itse (johtajat) ovat Jumalan lapsia, ja muut voivat olla vasta heidän kauttaan Jumalan lapsia. Elikkä ovat Jumalan lastenlapsia.
Yhtä lailla nämä kowikset raatelevat laumaa ja vielä pahemmin, kun joku vieraita kiksautteleva Kantola, koska he asettuvat seuraparannuksen.
- määräpää
,,,,,,, kirjoitti:
parannuksen.
Kristuksessa jo olevat, kuten minäkin olen, eivät voi koskaan tehdä parannusta.
Kristuksessa kun kaikki ON JO täydellistä. Sen parempaa ei ole olemassa. - Varokaa eksymästä
määräpää kirjoitti:
Kristuksessa jo olevat, kuten minäkin olen, eivät voi koskaan tehdä parannusta.
Kristuksessa kun kaikki ON JO täydellistä. Sen parempaa ei ole olemassa.On eroa sillä, seuraako Kristusta vaiko kristusta.
Näitä kaikenlaisia kristukseen uskovia on, jotka ovat olevinaan niin pyhiä, ettei heidän tarvitse tehdä parannusta.
Jokainen valvova, Kristuksessa, totisessa viinipuussa oleva kristitty, joutuu tekemään parannusta joka päivä.
- Matkamies
Laestadiolaisilla ei ole sellaista mittaria, joka mittaisi, onko kirkko parempi tai huonomi tehdyn tai tekemättömän synnin jälkeen.
Onko sinulla itselläsi?
Kukaan ei täällä taida olla vastaamassa lestadiolaisten puolesta. Mielestäni kirkon paimenten pitäisi näyttää uskottavuuden vuoksi hyvää esimerkkiä. Arkkipiispan olisi pitänyt puuttua heti asiaan, kun asiasta kuuli. Bill Clintonkin taisi ainakin julkisesti katua omia sekoilujaan enemmän kuin Turun piispa. Jotta ev. lut. kirkko säilyttäisi paremmin uskottavuutensa kuin esim. katolinen kirkko pedofiliapappeineen, pitäisi tällaisiin tapauksiin puuttua heti. Oma uskottavuuteni ev. lut. kirkkoon ainakin parani, kun piispa uhrautui ja erosi.
- Matkamies
Mikä on jäänyt tekemättä?
Matkamies kirjoitti:
Mikä on jäänyt tekemättä?
Arkkipiispan olisi pitänut kehottaa Kantolaa eroamaan vapaaehtoisesti heti kun kuuli asiasta Kantolalta viime kesänä. Kun asia paljastui iltapäivälehdistössä, piispa joutui tekemään kehoituksen ikäänkuin miellyttääkseen suurta yleisöä eli maailman ihmisiä. Hölmöä, eikö totta?
- Pulliainen
ElDorado kirjoitti:
Arkkipiispan olisi pitänut kehottaa Kantolaa eroamaan vapaaehtoisesti heti kun kuuli asiasta Kantolalta viime kesänä. Kun asia paljastui iltapäivälehdistössä, piispa joutui tekemään kehoituksen ikäänkuin miellyttääkseen suurta yleisöä eli maailman ihmisiä. Hölmöä, eikö totta?
Maailman ihmiset nimenomaan vaativat piispaa jatkamaan tehtävässään. Jos hän olisi miellyttänyt maailman ihmisiä, niin hän olisi jatkanut katumattomana huorimiehenä piispan virassaan. Ylpeys estää häntä katumasta ja häpeä estää häntä jatkamasta.
Ylpeyden vuoksi eivät lestadio0laisryhmätkään tee parannusta Raamatun vastaisesta vain me opistaan. Pulliainen kirjoitti:
Maailman ihmiset nimenomaan vaativat piispaa jatkamaan tehtävässään. Jos hän olisi miellyttänyt maailman ihmisiä, niin hän olisi jatkanut katumattomana huorimiehenä piispan virassaan. Ylpeys estää häntä katumasta ja häpeä estää häntä jatkamasta.
Ylpeyden vuoksi eivät lestadio0laisryhmätkään tee parannusta Raamatun vastaisesta vain me opistaan.Olet aivan oikeassa, että osa maailman ihmisistä jopa vaatimalla vaati, että piispa jatkaisi tehtävässään. Onhan se heidän mielestä hienoa, että kirkon miehetkin tulevat "tavallisten" ihmisten tasolle eivätkä enää katsele "syntisiä" jostain korkeudesta. Tämäntapainen syntikin tulisi siten salaa luvalliseksi. Mutta kuten ensimmäisessä puheenvuorossa mainitsin, kirkon miesten pitää näyttää hyvää esimerkkiä kirkon ja oman paimentehtävän uskottavuuden tähden.
- pitäisikö tiettyjen saarnaa...
Pulliainen kirjoitti:
Maailman ihmiset nimenomaan vaativat piispaa jatkamaan tehtävässään. Jos hän olisi miellyttänyt maailman ihmisiä, niin hän olisi jatkanut katumattomana huorimiehenä piispan virassaan. Ylpeys estää häntä katumasta ja häpeä estää häntä jatkamasta.
Ylpeyden vuoksi eivät lestadio0laisryhmätkään tee parannusta Raamatun vastaisesta vain me opistaan.esimerkiksi Suomen kirkkoa ja ehtoollisrukousta koskevissa kysymyksissä on otettu täysin totuuden vastainen kanta. Huolimatta siitä, että asioiden oikea laita on selostettu kirjallisesti.
Pitäisikö siis harhaoppisen vanhimman erota?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251278
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89924- 95922
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede24869Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat289766- 95748
- 34648
- 109646
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet131568