Milloin VW laatu romahti? Jo vuosia sitten.

Milloin VW laatu romahti? Jo vuosia sitten.

Olisiko tässä yksi syy, vuonna 2004 VW oli lähellä konkurssia, sitten se keksi alkaa huijaamaan laadulla, kun tekee halvalla ja myy kalliilla saa talaouden taspainoon, sitten se jo melkein pelastui ja päästöhuijaus paljastui ja taas se on kusessa, lirissä, umpikujassa.

Tästä se kaikki alkoi: https://yle.fi/uutiset/3-5159912
3
Ilmoita


66 Vastausta

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.


Tämän voi taata ja alleviivata! Ihan kuraa ollu autot mk5 golfista, 3c passatista ja t5 portterista alkaen.
1
Ilmoita
Hieno aloitus, todellakin.
Kuitenkin muistelisin, että noina aikoina kaikki auton valmistajat olivat pulassa ja vähensivät tuotantoaan ja väkeä. Oli näet sellaiset suhdanteet maailman taloudessa. Kysyinkin Holistilta, mikä oli syy kun Toyota alkoi halpuuttaa autojensa kustannuksia ja laatua oikein isän kädellä ja joutui jopa pyytelemään anteeksi sitä pääjohtajansa toimesta. Tosin anteeksi pyyntöön se jäi ja laatu sakkaa edelleen.
Ilmoita
Eihän Holisti Hönö muuten roikkuisikaan täällä joka päivä 24h, ellei tuota paskasakkia olisi joka puolelta firmoista potkittu ulos, niin Euroopassa, kuin muuallakin, alalta kuin alalta.
Nyt on aikaa katkeruuspäissään haukkua kaikkea mikä eteen sattuu.
1 VASTAUS:
Mahtuuko elämäntarinaasi potkut myös jostain Toyotaa myyvästä liikkeestä kahden muun suomalaisen firman tavoin? Väkisin tulee sellainen kuva tuosta käsittämättömän kovasta katkeruudestasi Toyotaa kohtaan.
+Lisää kommentti
Paskalaadulla on tekijänsä. Toiseksi viimeinen AutoBildin laatu ja luotettavuustutkimuksissa. Ei huijausohjelmistokaan pelastanut.
1
Ilmoita
Volkswagenin laadun romahtamisella on oma nimensäkin: Lopez-ilmiö. Vw halusi halpuuttaa autonvalmistusta ja palkkasi -94 siihen Opelilla halpuutuksen oppineen, muistaakseni espanjalaisen Lopezin. Seurauksena laadullinen katastrofi josta Vw ei vieläkään ole päässyt eroon. Netistä löytyy tietoa sankarista joka tosin sai melko nopeasti lähteä aiheutettuaan Vw:lle uskomattoman suuret imagotappiot.
1
Ilmoita
vw:n halpuutus näkyy kaikessa, korin kestävyys aivan folion luokkaa, korit ruostuvat vuodessa puhki koska sinkitys olematon tai puutteellinen, tekniikka kasataan kiinalaisilla halpis bulkki osilla ja siihen lisätään 30 000km öljynvaihtoväli, ei ihmekkään miksi moottori vaihdetaan jokaisessa 30tkm öljynvaihtohuollossa. adsiakas maksaa kaiken naurettavan lyhyen 2 vuoden takuun aikanakin.
2 VASTAUSTA:
Uskotko itsekään kaikkeen tuohon soopaan jota kirjoitat?
Kyllä Holisti uskoo ihan kaikkeen mitä hänen oma päänsä tuottaa, ei kai hän muuten jatkaisi vuodesta toiseen tuota älytöntä ja mielikuvituksellista uraansa Toyotan pelastajana ja puolustajana.
+Lisää kommentti
Täytyy myöntää, etten itsekään vanhana volkkaristina halunnut moista kusetusta uskoa, mutta kun alan media alkoi kirjoitella aika rankkaa tekstiä VW - ongelmista, niin ei voinut olla kuuro ja sokea. Toki omassakin volkkarissa oli alustamurheita mutta ei nyt kuitenkaan mitään jakoketju ja DSG vikoja kun ei ollut vielä kumpaakaan sutta keksitty. Viimeinen niitti oli huoltomiehen mielipide uudesta volkkarista " Uusissa on paljon murheita". Luettuani AutoBildin julkaiseman tutkimuksen automerkki en laadusta ja luotettavuudesta laittoi uskon jo niin koville että merkki vaihtui toyotaan. Sen jälkeen ovat vielä paljastuneet päästöhuijaus ja öljynsyöntiongelmat. Toyotalla ensimmäinen satatuhatta vasta ajettu ilman pienintäkään ongelmaa. Tuskin tarvitsee arvuutella tyytyväisyyttäni. Volkkariin vaihdettuani, todennäköisesti olisi Jakopää vaihdettu jo ainakin kerran ja dsg- megatroniikka. Öljytikkua pitäisi vahtia viikoittain ja lisäillä kallista lpng lifeöljyä parin viikon välein. Aika kylmäävä ajatus olisi konerempan maksaminen omasta pussista kokonaan tai taistelu maksajasta maahantuojan kanssa. Oliko se Lopez syyllinen koko katastrofiin,voi vaan arvailla. Toiseksi viimeiseksi sijoittuminen laatu ja luotettavuustutkimuksissa herättelee jo paatuneimmankin päästöhuijauksen puolestapuhujan ja saksalaisuuden ylistäjän jos ylipäätään osaa itse ajatella.
6 VASTAUSTA:
"Volkkariin vaihdettuani, todennäköisesti olisi Jakopää vaihdettu jo ainakin kerran ja dsg- megatroniikka."

Aina voit toki elää uskossasi mutta kyllä varsin moni ajaa Volkkarilla myös ihan ilman huolia.

"Öljytikkua pitäisi vahtia viikoittain ja lisäillä kallista lpng lifeöljyä parin viikon välein."

Eikö Toyotasi ilmoita ihan automaattisesti öljynlisäystarpeesta vai miksi kurkit vielä öljytikkua?
Kyllä muilla merkeillä tämä toiminto on autoissa ollut automaattisena jo vuosikausia.
Jakopää ja DSG murheenahojen laajuus ei ole mikään uskonasia kun on alan julkaisuihin tutustunut. En todellakaan ole Toyotaan öljyä lisännyt milloinkaan muuten kuin öljyä
vaihdettaessa kerran vuodessa. Miksi pitäisi öljyä osata pyytää kun ei sitä kulu? Hieno ominaisuus tosin rakennettu volkkariin on ikään kuin ongelman ratkaisu. Osataataan valmistaa vain öljysyöppöjä moottoreita. Jos osaisi auto vielä itse öljyä lisätä niin olisi jo saksalaisen hieno ominaisuus. Öljyn kulutus litra tuhannella , pitäminen normaalina on jo sen luokan kusetusta ettei omalla kymmenien vuosien autoiluaikanani ole tarvinnut uskoa. kaikki

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Siinäkö kaikki arvailu ja nimittely? Tuliko jo kaikki "faktatieto" oksennettua?
mielenrauhaaa kirjoitti:
Jakopää ja DSG murheenahojen laajuus ei ole mikään uskonasia kun on alan julkaisuihin tutustunut. En todellakaan ole Toyotaan öljyä lisännyt milloinkaan muuten kuin öljyä
vaihdettaessa kerran vuodessa. Miksi pitäisi öljyä osata pyytää kun ei sitä kulu? Hieno ominaisuus tosin rakennettu volkkariin on ikään kuin ongelman ratkaisu. Osataataan valmistaa vain öljysyöppöjä moottoreita. Jos osaisi auto vielä itse öljyä lisätä niin olisi jo saksalaisen hieno ominaisuus. Öljyn kulutus litra tuhannella , pitäminen normaalina on jo sen luokan kusetusta ettei omalla kymmenien vuosien autoiluaikanani ole tarvinnut uskoa. kaikki
"Jakopää ja DSG murheenahojen laajuus ei ole mikään uskonasia kun on alan julkaisuihin tutustunut."

No kerrotko minullekin sen laajuuden esim. prosenttimäärinä kaikista valmistetuista autoista?

"En todellakaan ole Toyotaan öljyä lisännyt milloinkaan muuten kuin öljyä
vaihdettaessa kerran vuodessa."

Aika moni auto kulkisikin noilla vanhanaikaisilla 1v/15.000 km väleillä ilman lisättyä öljyä.

"Miksi pitäisi öljyä osata pyytää kun ei sitä kulu?"

Koska sitä voi kulua myös esim. jonkun vuodon yms. takia ja siksi on todella hyvä jos auto osaa varoittaa kuljettajaa liian vähäisestä öljystä ilman että sitä pitää erikseen tikusta katsoa. Eihän bensan määrääkään enää tikusta katsota.

"Hieno ominaisuus tosin rakennettu volkkariin on ikään kuin ongelman ratkaisu."

Kuten sanoin, tuo sama automaattinen varoitus löytyy todella monesta nykyautosta.

"Öljyn kulutus litra tuhannella , pitäminen normaalina on jo sen luokan kusetusta ettei omalla kymmenien vuosien autoiluaikanani ole tarvinnut uskoa. kaikki"

Jos olet katsonut valmistajien ilmoituksia "normaalille" öljynkulutukselle niin ne ovat valtaosalla valmistajista todella korkeita, yleensä 0.5l-1l/1000 km. Tämä ei tarkoita että nuo autot yleisesti kuluttaisivat niin paljon öljyä. Hyvin moni valmistaja kuitenkin näyttää varmuuden vuoksi ilmoittavat tuollaisia kulutuksia.
TotuusSattuuQC kirjoitti:
"Jakopää ja DSG murheenahojen laajuus ei ole mikään uskonasia kun on alan julkaisuihin tutustunut."

No kerrotko minullekin sen laajuuden esim. prosenttimäärinä kaikista valmistetuista autoista?

"En todellakaan ole Toyotaan öljyä lisännyt milloinkaan muuten kuin öljyä
vaihdettaessa kerran vuodessa."

Aika moni auto kulkisikin noilla vanhanaikaisilla 1v/15.000 km väleillä ilman lisättyä öljyä.

"Miksi pitäisi öljyä osata pyytää kun ei sitä kulu?"

Koska sitä voi kulua myös esim. jonkun vuodon yms. takia ja siksi on todella hyvä jos auto osaa varoittaa kuljettajaa liian vähäisestä öljystä ilman että sitä pitää erikseen tikusta katsoa. Eihän bensan määrääkään enää tikusta katsota.

"Hieno ominaisuus tosin rakennettu volkkariin on ikään kuin ongelman ratkaisu."

Kuten sanoin, tuo sama automaattinen varoitus löytyy todella monesta nykyautosta.

"Öljyn kulutus litra tuhannella , pitäminen normaalina on jo sen luokan kusetusta ettei omalla kymmenien vuosien autoiluaikanani ole tarvinnut uskoa. kaikki"

Jos olet katsonut valmistajien ilmoituksia "normaalille" öljynkulutukselle niin ne ovat valtaosalla valmistajista todella korkeita, yleensä 0.5l-1l/1000 km. Tämä ei tarkoita että nuo autot yleisesti kuluttaisivat niin paljon öljyä. Hyvin moni valmistaja kuitenkin näyttää varmuuden vuoksi ilmoittavat tuollaisia kulutuksia.
Turha Pentille on tuollaista yrittää selittää. Merkantille ei kannata kertoa teknisistä asioista mitään koska ei Pentti kuitenkaan ymmärrä. Eihän se kuitenkaan normaalia enää ole jos auto, oli mikä tahansa, kuluttaa yli 0.5 l/1000km. Saksalaisten autojen suuri öljynkulutus sekä muutkin tekniset ongelmat juontavat juurensa siihen ettei autoja testata tarpeeksi ennen markkinoille laskemista. Osat jotka tietokoneen laskemina näyttävät kestävän, eivät käytännössä kestäkään kuin murto-osan suunnitellusta. Tilannetta pahentaa mikäli valmistaja ei välittömästi korjaa tilannetta muuttamalla konstruktiota ja vaihtamalla vialliset osat veloituksetta. Asiasta on karvasta omakohtaista kokemusta tarpeeksi.
Vw-ei_koskaan_enää kirjoitti:
Turha Pentille on tuollaista yrittää selittää. Merkantille ei kannata kertoa teknisistä asioista mitään koska ei Pentti kuitenkaan ymmärrä. Eihän se kuitenkaan normaalia enää ole jos auto, oli mikä tahansa, kuluttaa yli 0.5 l/1000km. Saksalaisten autojen suuri öljynkulutus sekä muutkin tekniset ongelmat juontavat juurensa siihen ettei autoja testata tarpeeksi ennen markkinoille laskemista. Osat jotka tietokoneen laskemina näyttävät kestävän, eivät käytännössä kestäkään kuin murto-osan suunnitellusta. Tilannetta pahentaa mikäli valmistaja ei välittömästi korjaa tilannetta muuttamalla konstruktiota ja vaihtamalla vialliset osat veloituksetta. Asiasta on karvasta omakohtaista kokemusta tarpeeksi.
" Eihän se kuitenkaan normaalia enää ole jos auto, oli mikä tahansa, kuluttaa yli 0.5 l/1000km"

Ei olekaan. Kyse on kuitenkin siitä että yllättävän moni valmistaja (muukin kuin VW) ilmoittaa sen vielä normaaliksi, ilmeisesti vastuuta väistelläkseen.

"Saksalaisten autojen suuri öljynkulutus sekä muutkin tekniset ongelmat juontavat juurensa siihen ettei autoja testata tarpeeksi ennen markkinoille laskemista"

Valitettavasti nykyisessä hektisessä mallisyklissä sellaiseen ei ole oikein kellään mahdollisuutta. Välillä sitten ne riskit realisoituvat eikä VW tässäkään ole ainoa.

"Tilannetta pahentaa mikäli valmistaja ei välittömästi korjaa tilannetta muuttamalla konstruktiota ja vaihtamalla vialliset osat veloituksetta. Asiasta on karvasta omakohtaista kokemusta tarpeeksi."

Kuten sanoit, valmistajan asenne ongelmiin on se ratkaiseva, ei se etteikö vikoja voisi tulla mihin merkkiin tahansa.
Jos Volkswagenia voi jostain moittia niin se on ongelmien hoito asiakkaaseen päin. Autot ovat kyllä edelleen hyviä jaeasim. ajo-ominaisuuksiltaan niin erityisen hyviä että ainakin itse ajelen niillä edelleen mielelläni.
+Lisää kommentti
"Toyotalla ensimmäinen satatuhatta vasta ajettu ilman pienintäkään ongelmaa. "
Itse olen ajellut Volsuilla yli 20 vuotta ja korjauksiin on kulunut rahaa 220 euroa tällä matkalla. Pahimmillaan mittariin on tullut noin 40.000 km vuodessa.
Tojolla olen kokeillut sen verran että tiedän että sama matka olisi maksanut huolloissa paljon enemmän plus se kuskin pulkka on tojossa aivan vajaamittaisille tehty.
Kukin tulee tyytyväiseksi tavallaan. Tojottimen lasken pikkuajoon ja saludopaketin viikottaiseen kirkonkylältä hakemiseen soveltuvasi.
1 VASTAUS:
Itse olen viimeisen 20 vuoden aikana omistanut kaksi Peugeotia, kaksi Toyotaa, yhden Skodan ja yhden Volkswagenin. Mikään niistä ei ole ollut mitenkään ongelmallinen ja olen selvinnyt ilman kalliita remonteja. Jokaisessa on myös ollut omat pienet vikansa jonka takia on pitänyt pari kertaa korjaamolla käydä.
Autojen eroja yleensä liioitellaan rajusti. Kun ajoin Toyotalla niin kerrottiin että siinä ei ole lainkaan vikoja. No silti piti kyllä käydä muutama vika korjauttamassa. Peugeotit olivat taas monien mielestä käsiin ruostuvia vikapesiä. No molemmat myin eteenpäin ruosteettomina ja hyvässä kunnossa. VAG-konsernin tuotteiden sitten pitikin surkeita olla mutta kuman vähän niissäkin oli vikoja.
+Lisää kommentti
Minä uskoin siihen huoltomiehen varoitteluun kun se oli " huoltanut" niitä ongelmajakopäitä. AutoBildin julkaisemat laatu ja luotettavuustutkimusten tulokset jo herättivät tietämättömän. Tuulilasin Ketonenkin oli hyvä opastaja. Vw- tiedottajankin oli jo pakko hätäpäissään tunnustaa että ei kaikissa ole olut vikaa eikä mitään määriä ole alettu laskemaan. Toki oli uskottava kun itse kertoi. Miksi epäilisin? Suunnitelmallinen huijaus kaiken suhmuroinnin lisäksi oli kuin mätäpaise tunkion päällä ja on edelleen. Ainakin tuoreessa muistissa. En ryhtynyt koekaniiniksi testaamaan millainen Jakopää, moottori ja DSG laatikko osuisi itselle. Jälkikäteen jo voi todeta että ratkaisu oli järkevä.
1 VASTAUS:
Erilaisten luotettavuustutkimusten mukaan minäkin olen ajanut autoilla joiden olisi pitänyt olla palstatietäjien mukaan koko ajan pajalla mutta jostain kumman syystä ne ovat toimineet minulla oikein hyvin. Huono sija tutkimuksessa ei tarkoita että jokainen sen merkin yksilö on susi vaan että siinä esiintyy jonkin verran enemmän ongelmia kuin joissain muissa merkeissä.
+Lisää kommentti
"Itse olen viimeisen 20 vuoden aikana omistanut kaksi Peugeotia, kaksi Toyotaa, yhden Skodan ja yhden Volkswagenin. Mikään niistä ei ole ollut mitenkään ongelmallinen ja olen selvinnyt ilman kalliita remonteja. "

Tämä on se tavallinen tarina. Tojotistit ovat jollain tapaa vikahysteerikkoja ja pelkäävät koko ajan taivaan romahtamista niskaan. Takana on 30 vuotta Tojolla ilman ongelmia, joka vuosi marmoritiskihuollossa ja he kuvittelevat että he ovat ainoita joilla ei ole ongelmia. Kun netissä kirjoitellaan niin paljon kaikkien muiden ongelmista.
Ja paskan marjat, sanon minä. Oma auton omistaminen on alkanut 80-luvulta. Useita merkkejä, ei koskaan tojotaa. Eka auto oli opskelijabudjetilla ostettu vanha paska Taunus, siinä oli pientä laittamista koko ajan, mutta kun siitä pääsi eroon niin autot ovat kyllä pysyneet kasassa.
Eikä ole tarvinnut miettiä miten muiden autot kestävät. Sekin on jotenkin tojokuskeille tärkeä jutttu. Manata muille vikoja.
1 VASTAUS:
Aikanaan tuo Toyotan "vähävikaisuuden" hehkutus oli varmaan sen kompensointia että japanilaisten autojen ajo-ominaisuudet ja tilat eivät oikein vetäneet vertoja useimmille eurooppalaisille malleille. Silloin otettiin tuo sinänsä ihan todellinen hyvä luotettavuus hyveeksi.
Nyt sitten kun japanilaiset ovat jo pitkään olleet noillakin osa-aluille paljon parempia, tuo vanha virsi on vain jäänyt ikäänkuin "päälle" ja sitä luotettavuutta korostetaan edelleen joka käänteessä ikäänkuin se olisi edelleen se ainoa argumentti jolla pärjätään.
+Lisää kommentti
"sitä luotettavuutta korostetaan edelleen "

Niin. En ymmärrä miksi luotettavuus olisi jotenkin tärkeä asia. Kaikenmerkkiset autot mitä mulla on ollut ovat olleet luotettavia. Pääasia on että auton vaihtaa uudempaan säännöllisesti eikä aja vanhoilla katiskoilla. Vanhoihin katiskoihin joutuu vaihtamaan kulutusosia vaikka mitään ei menisikään rikki. Vaivoja ja kuluja kaikenkaikkiaan.
0 VASTAUS:
+Lisää kommentti
Volkkarin laadun romahtamisajankohdasta oli kysymys joka itseasiassa on ammattipiireissäkin huomattu ja josta luotettavatkin mediat ovat uutisoineet ja varoitelleet. Laatu ja luotettavuus ovat ykkösasioita nykysuomessa jossa korjaaminen maksaa maltaita ja luotettavuudeltaan huonomaineisten arvo suorastaan romahtaa. Ranskan rapeat ainakin on varoittava esimerkki moisesta ja VW pyrkii kiilaamaan joukkoon.
1 VASTAUS:
"luotettavuudeltaan huonomaineisten arvo suorastaan romahtaa. Ranskan rapeat ainakin on varoittava esimerkki moisesta "

Kun puhutaan oikeasti vähän vanhemmista perusautoista, siis kymmenvuotiaista tai vanhemmista niin laadukkaampina pidettyjen autojen hinnat ovat siltikin niin matalia että sillä "arvon säilymisellä" ei juurikaan ole merkitystä.
Katsoin huvikseni nopealla haulla luotettavan pidetyn Toyota Corollan sekä tyypillisen ransakalaisen eli Peugeot 308:n hinnat 10-vuotiaina.
Esim. Toyota Corolla 2009, hinnat 4000e-9000e , Peugeot 308 2009, hinnat 6000-7000e.
Eipä kamalaa eroa. Toyotassa enemmän hajontaa mutta keskihinta ihan sama. Arvoa määrittää tuossa iässä eniten ajokilometrit ja auton kunto, ei merkki.
+Lisää kommentti
"Volkkarin laadun romahtamisajankohdasta oli kysymys joka itseasiassa on ammattipiireissäkin huomattu ja josta luotettavatkin mediat ovat uutisoineet ja varoitelleet. "

VWtä ostetaan ammattikäyttöön vuodesta toiseen. Puheita mahtuu maailmaan ja varsinkin menestyjiä mollataan mielellään.
Sellainen konkreettinen juttu minkä kaikki tietävät on Tojon dieseleiden häviäminen taksikäytöstä jatkuvien kansiongelmien vuoksi. Siinä on ero puheiden ja oikeiden ongelmien välillä.
Myyntiluvut sen kertovat suoraan.
0 VASTAUS:
+Lisää kommentti
Volkkarin laadun romahtamisajankohdasta aloittaja kyseli? Minusta se muistaakseni oli yli kymmenen vuotta sitten kun hälytskellot alkoivat soimaan. Huijauksesta käry kävi vuosia myöhemmin. Tuli todella kalliiksi. Lopullista hintaa ei tiedä vielä kukaan. Kymmeniä miljardeja kuitenkin. Toki silloinkin tsi-jakopäitä vaihdettiin urakalla. Näihin päiviin asti on kuskattu virallisiin öljynsyöntimittauksiin, eikä loppua ole näkyvissä. Ei toki kaikissa ole vikaa mutta niin monessa kuitenkin että alkaa muistuttamaan venäläistä rulettia. Kova öljynkulutus ei tarkoita laadukasta nykytekniikkaa vaan huonolaatuista tekniikkaa joka tulee kuluttajalle kalliiksi. Turboahdin ei edusta mitään nykytekniikka kun niitä on ollut jo 70-luvulta lähtien. Atkinsonkierto edustaa paljon uudempaa tekniikkaa ja hybridi tietenkin,eikä ole turbomurheita eikä öljyn karstoittumisestakaan syntyviä ongelmia. Siitä se kuuluisa mielenrauha syntyy
2 VASTAUSTA:
https://focus2move.com/world-car-group-ranking/

Kansalaiset ovat äänestäneet lompakollaan ja VW on ollut jo kaksi vuotta se kaikkein luotetuin valmistaja.
Suomessa VW on kaksi kerta isompi kuin lähin haastaja.
kuningasfirma kirjoitti:
https://focus2move.com/world-car-group-ranking/

Kansalaiset ovat äänestäneet lompakollaan ja VW on ollut jo kaksi vuotta se kaikkein luotetuin valmistaja.
Suomessa VW on kaksi kerta isompi kuin lähin haastaja.
Muistatko laskea muitakin merkkejä mukaan?
+Lisää kommentti
"Volkswagenin laadun romahtamisella on oma nimensäkin: Lopez-ilmiö. Vw halusi halpuuttaa autonvalmistusta ja palkkasi -94 siihen Opelilla halpuutuksen oppineen, muistaakseni espanjalaisen Lopezin. "

VW antoi kenkää Lopezille jo reilut 20 vuotta sitten.
https://www.history.com/this-day-in-history/last-day-at-vw-for-jose-ignacio-lopez
Kannattaa päivittää tietonsa.
2 VASTAUSTA:
Vw tietoja pitää päivittää koko ajan kun sattuu ja tapahtuu jatkuvasti, ettei perässä tahdo pysyä. Pahimmat kömmähdykset tosin mediat uutisoi. Mikä mahtanee olla tilanne huijauscasessa ja öljynsyöntiongelmassa näinä synkkyyden aikoina?

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Jos joku ajaa vuoden -97 autolla niin varmasti on ongelmia. Merkistä riippumatta. Jo pelkästään kulutusosia saa olla vaihtamassa + ruoste ei varmaankaan ole vieras asia.
+Lisää kommentti
"Eikö Toyotasi ilmoita ihan automaattisesti öljynlisäystarpeesta vai miksi kurkit vielä öljytikkua?"
Miksi sitä pitäisi Toyotassa kurkkia? Siitä tarkistetaan öljypinnan taso öljyn vaihdon jälkeen , ei muuta.
Volkkari saattaa turbon laakeroinnin pettäessä sylkeä öljyt ulos pakoputkesta tai huohottimen jäädyttyä mittatikun reiästä. Silloin osaa pyytää 4 litraa uutta öljyä. ainakin kaksi pänikkää kannattaa pitää takaloosterissa kaiken varalta kun sitä öljyä kuluu. Kannattaa aina huollossa varmistaa että se öljynpyyntötoiminto on kunnossa.
9 VASTAUSTA:
Volkkareissa näyttää olevan vakiona öljypänikkä mukana näissä uusissakin ja se merkkivalo on todellakin tarpeen eli tuorevoitelu edelleen näissä dieseleissä ainakin.
"Miksi sitä pitäisi Toyotassa kurkkia? Siitä tarkistetaan öljypinnan taso öljyn vaihdon jälkeen , ei muuta."

Veikkaanpa että jos katsot Toyotasi ohjekirjaa niin se kehottaa omistajaa tarkistamaan öljyn määrän säännöllisesti. Niin on ollut kaikissa tuntemissani autoissa niin kauan kuin muistan jos asiasta ei ole automaattista varoitusta.
LL-oil kirjoitti:
Volkkareissa näyttää olevan vakiona öljypänikkä mukana näissä uusissakin ja se merkkivalo on todellakin tarpeen eli tuorevoitelu edelleen näissä dieseleissä ainakin.
"Volkkareissa näyttää olevan vakiona öljypänikkä mukana näissä uusissakin"

Öljypullo annetaan mukaan tietääkseni käytännössä kaikissa niissä merkeissä joissa on ns. longlife-öljynvaihtoväli eli 30.000 km. Toisin on tietysti näissä joissain merkeissä jotka vaihdattavat öljyt vanhanaikaisesti vielä 15.000 km:n välein tai joka vuosi.
TotuusSattuuQC kirjoitti:
"Volkkareissa näyttää olevan vakiona öljypänikkä mukana näissä uusissakin"

Öljypullo annetaan mukaan tietääkseni käytännössä kaikissa niissä merkeissä joissa on ns. longlife-öljynvaihtoväli eli 30.000 km. Toisin on tietysti näissä joissain merkeissä jotka vaihdattavat öljyt vanhanaikaisesti vielä 15.000 km:n välein tai joka vuosi.
Tästä saan varmaankin kuulla palstalla mutta vaihdan itse autoni öljyn 10 tkm välein ja se maksaa minulle n. 30€ + suodatin 7€. Samalla vilkaisen muutkin huollossa katsottavat paikat koska minulla on korjaamo käytettävissäni. En siis tarvitse huollon palveluja lainkaan. Seurasin aikanaan öljynkulutustakin ja totesin ettei öljyä käytännössä kulu kuin muutama desilitra 10 tkm matkalla. Tämä on kyllä yhtä juhlaa tämä todellisen laatuauton omistaminen. Tämä kaikki on muuten täyttä totta enkä pidä itseäni edes minään merkkifanaatikkona, olenpahan vaan oppinut asioita vuosikymmenten aikana.
TotuusSattuuQC kirjoitti:
"Volkkareissa näyttää olevan vakiona öljypänikkä mukana näissä uusissakin"

Öljypullo annetaan mukaan tietääkseni käytännössä kaikissa niissä merkeissä joissa on ns. longlife-öljynvaihtoväli eli 30.000 km. Toisin on tietysti näissä joissain merkeissä jotka vaihdattavat öljyt vanhanaikaisesti vielä 15.000 km:n välein tai joka vuosi.
Minä kyllä vaihtaisin tuon " vanhanaikaisesti" sanan järkevästi sanaksi kun kokemusta auto ja moottoritekniikasta on pidemmältä ajalta kuin longlife humpuuki ja rahastus on keksitty. Halvemmaksi tulisi jo jäteöljyn käyttö kun se koneremppa jokatapauksessa on edessä. Miksi polttaa kallista öljyä kun jäteöljyä saisi ilmaiseksi? Fiksummilla merkeillä öljy on tarkoitettu voiteluun, ei sitä tarvitse lisäillä kun ei sitä polteta. Mihin sitä lohtupulloa tarvittaisiin?
Väljä.konejouutena kirjoitti:
Minä kyllä vaihtaisin tuon " vanhanaikaisesti" sanan järkevästi sanaksi kun kokemusta auto ja moottoritekniikasta on pidemmältä ajalta kuin longlife humpuuki ja rahastus on keksitty. Halvemmaksi tulisi jo jäteöljyn käyttö kun se koneremppa jokatapauksessa on edessä. Miksi polttaa kallista öljyä kun jäteöljyä saisi ilmaiseksi? Fiksummilla merkeillä öljy on tarkoitettu voiteluun, ei sitä tarvitse lisäillä kun ei sitä polteta. Mihin sitä lohtupulloa tarvittaisiin?
"Minä kyllä vaihtaisin tuon " vanhanaikaisesti" sanan järkevästi sanaksi kun kokemusta auto ja moottoritekniikasta on pidemmältä ajalta "

En minä väitäkään etteikö olisi monin tavoin järkevää vaihtaa öljyjä useammin mutta ihmiset haluavat nykyään vaivattomuutta ja siihen ovat menneet monet valmistajat mukaan pidentämälllä huoltovälejä. Kyse ei siis ollut siitä, onko kehitys hyvää. Vaan siitä että Volkswagen ei ole mitenkään yksin tuossa öljynvaihtovälien pidentämisessä vaan kyse on hyvin laajasta trendistä.
TotuusSattuuQC kirjoitti:
"Minä kyllä vaihtaisin tuon " vanhanaikaisesti" sanan järkevästi sanaksi kun kokemusta auto ja moottoritekniikasta on pidemmältä ajalta "

En minä väitäkään etteikö olisi monin tavoin järkevää vaihtaa öljyjä useammin mutta ihmiset haluavat nykyään vaivattomuutta ja siihen ovat menneet monet valmistajat mukaan pidentämälllä huoltovälejä. Kyse ei siis ollut siitä, onko kehitys hyvää. Vaan siitä että Volkswagen ei ole mitenkään yksin tuossa öljynvaihtovälien pidentämisessä vaan kyse on hyvin laajasta trendistä.
Onko kovasta öljynsyönnistäkin tullut jo trendi konsernissa? Haiskahtaa ihan hehkulamppuhuijaukselta!
TotuusSattuuQC kirjoitti:
"Miksi sitä pitäisi Toyotassa kurkkia? Siitä tarkistetaan öljypinnan taso öljyn vaihdon jälkeen , ei muuta."

Veikkaanpa että jos katsot Toyotasi ohjekirjaa niin se kehottaa omistajaa tarkistamaan öljyn määrän säännöllisesti. Niin on ollut kaikissa tuntemissani autoissa niin kauan kuin muistan jos asiasta ei ole automaattista varoitusta.
Siksipä juuri pitää vwhuollossa varmistaa että se polttoöljyn pyyntö varmasti toimii, muuten kone kilahtaa. Harmillinen vaiva!
Huijaamisesta.tuttu kirjoitti:
Onko kovasta öljynsyönnistäkin tullut jo trendi konsernissa? Haiskahtaa ihan hehkulamppuhuijaukselta!
"Onko kovasta öljynsyönnistäkin tullut jo trendi konsernissa? Haiskahtaa ihan hehkulamppuhuijaukselta!"

Et sitten pystynyt pitämään keskustelua asiallisena edes kahden viestin ajan...
+Lisää kommentti
Niinpä, toimiikohan se voitelu siten että vanha pitää aina polttaa pois sylinteristä. Ei ole keksitty vielä toimivaa öljyrengasta.
1 VASTAUS:
Mulla on ihmeellinen Opel, jo Toinen 1.6 Turbo peräkkäin johon ei öljyä tarvi lisätä, nykyisen otin uutena käyttöön viime vuoden Huhtikuussa ja edelleen on öljypinta samassa kuin silloin, yläpalkissa, yhtään ei tarvi itse lisätä uutta huoltovälillä. Ja kyseessä yli 200 heppanen Turbo, nämä tehomallit vie kuulemma enempi öljyä vaan kun ei vie lainkaan, öljy on moottorissa voiteluaine, polttoaine on bensa eikä öljy kuten volkkareissa. Siksi volkkareita kutsutaan öljypolttimiksi kun ne polttaa öljyä väljien sylinterien takia jo uudesta alkaen ja poltto vain lisääntyy kun kilsoja tulee.
+Lisää kommentti
Ensimmäisiin tfsi, tsi vw konsernin autoihin laitettiin litran öljypurkki peräkonttiin, siitä lähtien ne on olleet. Eli audilla 2005 nurkilta lähtien, golf, skoda hieman myöhemmin.
1 VASTAUS:
Onhan noita annettu varmaan suunnilleen kaikkiin niihin merkkeihin joissa on pitkä ns. long-life huoltoväli. Ainakin Peugeot on antanut jo pitkän aikaa.
+Lisää kommentti
"Kyse ei siis ollut siitä, onko kehitys hyvää. Vaan siitä että Volkswagen ei ole mitenkään yksin tuossa öljynvaihtovälien pidentämisessä vaan kyse on hyvin laajasta trendistä."
Toosi trendikästä! Koneremppa merkkikorjaamossa vasta trendikästä onkin, siihen ei kaikilta löydy kapitaalia.
4 VASTAUSTA:
"Toosi trendikästä! Koneremppa merkkikorjaamossa vasta trendikästä onkin, siihen ei kaikilta löydy kapitaalia."

No silloin voi ennakoida ja vaihtaa ne öljyt myös useammin. Ei sitä kukaan kiellä.
Kysehän on siitä että se tavis autonomistaja on nykypäivänä niin laiska että on vain onnellinen että autoa ei tarvitse viedä kovin usein huoltoon joten valmistajat ovat menneet mukaan tähän. Se sitten vain näkyy kasvaneina ongelmina.
Niin kauan kun ongelmista ainoastaan vaahdotaan netissä niin se ei ole mulle ongelma. Ei nimittäin maksa mulle penniäkään.
Reilut 20 takana volsuilla ja ainoa korjauskustannus tänä aikana on on yksi vaihdettu vesipumppu. Pitkä huoltoväli on selvää säästöä.
Onko se 20 päiviä vai kilometrejä?
Konserni.huijaa kirjoitti:
Onko se 20 päiviä vai kilometrejä?
Vuosia. Noin 25 vuotta takana volsulla. Pahimpina vuosina noin 40.000 kilsaa.
Tiheä huoltoväli on melkoista ajantuhlaamista paljon ajavalle.
+Lisää kommentti
Paperimedia taitaa olla sinulle täysin vieras tapa tutustua faktaan. Eikö posti tuo muuta kuin mainoksia?
Ilmoita
Paperimediassa VW voittaa kaikki vertailut. Viimeidin negajuttu oli niistä öljyä syövistä koneista joku vuosi sitten. Sen jälkeen pelkkää positiivista.
4 VASTAUSTA:
AutoBild on paperimedia joka julkaisee laatu ja luotettavuustutkimuksia jotka eivät perustu minnekkään makuasioihin ja maksettuihin "voittoihin" niinkuin koeajojen lopputulemasta voi usein päätellä. Painottamalla ja pisteyttämällä tiettyjä ja valikoituja asioita voi mistä tahansa merkistä leipoa voittajan. Laatu ja luotettavuustutkimusta sensijaan on vaikea mennä manipuloimaan kun tieto kerätään ulkopuolisilta toimijoijoilta, kuten katsastajilta korjaamoilta ja käyttäjiltä. Jos siinä tutkimuksessa jää toiseksi viimeiseksi niinkuin vw jäi viimeisimmässä tutkimuksessa niin ei sitä pysty kukaan autoista tietävä ohitamaan olan kohautuksella. Valmistajan rehellisyydestä ja täydellisestä piittaamattomuudesta asikkaitaan kohtaan kertoo tarkoituksellinen ja suunniteltu päästöhuijausohjelma 40-kertaisine päästöineen. Ihmisten henkeen ja terveyteen kohdistuvana, on täysin mistään piittaamatonta röyhkeydessään ylivertaista toimintaa. Lisäksi ala-arvoiset jakopäät ja ölyä tolkuttomasti kuluttavat moottorit. Aivan kaikki löytyy luotettavista paperimedioista. VW asiakaslehdessä ei tosin ollut mitään mainintaa, ei ainakaan silloin kun sen posti vielä kantoi minulle. Vag-areena on nettitietoa pelkästään, mutta toki sielläkin on yhteneväistä tietoa vs. paperimedia. Kyllä se rehellisesti pitää myöntää että ei mitään yhtä ryvettynyttä merkkiä ole lähihistoriassa ollut kuin VW.
Tätä palstaakin lukiessa on kyllä jo oppinut erottamaan faktat fiktioista.
elämä.on.laiffii kirjoitti:
AutoBild on paperimedia joka julkaisee laatu ja luotettavuustutkimuksia jotka eivät perustu minnekkään makuasioihin ja maksettuihin "voittoihin" niinkuin koeajojen lopputulemasta voi usein päätellä. Painottamalla ja pisteyttämällä tiettyjä ja valikoituja asioita voi mistä tahansa merkistä leipoa voittajan. Laatu ja luotettavuustutkimusta sensijaan on vaikea mennä manipuloimaan kun tieto kerätään ulkopuolisilta toimijoijoilta, kuten katsastajilta korjaamoilta ja käyttäjiltä. Jos siinä tutkimuksessa jää toiseksi viimeiseksi niinkuin vw jäi viimeisimmässä tutkimuksessa niin ei sitä pysty kukaan autoista tietävä ohitamaan olan kohautuksella. Valmistajan rehellisyydestä ja täydellisestä piittaamattomuudesta asikkaitaan kohtaan kertoo tarkoituksellinen ja suunniteltu päästöhuijausohjelma 40-kertaisine päästöineen. Ihmisten henkeen ja terveyteen kohdistuvana, on täysin mistään piittaamatonta röyhkeydessään ylivertaista toimintaa. Lisäksi ala-arvoiset jakopäät ja ölyä tolkuttomasti kuluttavat moottorit. Aivan kaikki löytyy luotettavista paperimedioista. VW asiakaslehdessä ei tosin ollut mitään mainintaa, ei ainakaan silloin kun sen posti vielä kantoi minulle. Vag-areena on nettitietoa pelkästään, mutta toki sielläkin on yhteneväistä tietoa vs. paperimedia. Kyllä se rehellisesti pitää myöntää että ei mitään yhtä ryvettynyttä merkkiä ole lähihistoriassa ollut kuin VW.
Tätä palstaakin lukiessa on kyllä jo oppinut erottamaan faktat fiktioista.
https://www.moottori.fi/liikenne/jutut/tuv-2018-katsastusraportti-saksa-nousee-toyota-heikkenee/

Aivan höpöjuttuja taas ja ilman linkkiä tietenkin. Tuosta voi katsoa miten tojo ei pärjää mitenkään saksalaisille.
Valheenkorjaaja kirjoitti:
https://www.moottori.fi/liikenne/jutut/tuv-2018-katsastusraportti-saksa-nousee-toyota-heikkenee/

Aivan höpöjuttuja taas ja ilman linkkiä tietenkin. Tuosta voi katsoa miten tojo ei pärjää mitenkään saksalaisille.
AutoBildin vertailuissa saksalaista autoa ei koskaan voita mikään jos ei Skodaa lueta. Ovat kyllä niin härskisti kotiinpäin vetäviä että tunnen suorastaan myötähäpeää. Testien jälkeen lukijakommenteissa tulee sitten palautetta todellisesta saksalaisesta "laadusta". Ovat nykyään kurkkuaan myöten täynnä myös Vw-dieselhuijauksia.
Euroopaneläjä kirjoitti:
AutoBildin vertailuissa saksalaista autoa ei koskaan voita mikään jos ei Skodaa lueta. Ovat kyllä niin härskisti kotiinpäin vetäviä että tunnen suorastaan myötähäpeää. Testien jälkeen lukijakommenteissa tulee sitten palautetta todellisesta saksalaisesta "laadusta". Ovat nykyään kurkkuaan myöten täynnä myös Vw-dieselhuijauksia.
"AutoBildin vertailuissa saksalaista autoa ei koskaan voita "

Juuri hetki sitten mm. Hyundai i30 voitti Golfin ja koko vertailun.
+Lisää kommentti
"Kyllä se rehellisesti pitää myöntää että ei mitään yhtä ryvettynyttä merkkiä ole lähihistoriassa ollut kuin VW"
Mulle aivan sama kuinka ryvettynyt itse firma on niinkauan kun Volsun autot ovat parhaita ajaa ja omissa autoissa ei ole korjattavaa. Näin on menty jo reilut 20 vuotta. Jos tulee korjattavaa niin vaihdan merkkiä. Siihen saakka ajan volsulla.
1 VASTAUS:
Tehän voisitte perustaa suomeen ammattirikollisten tukijärjestön, nimeksi ehdotan VW Club ry tai K Auto Fan Club.
+Lisää kommentti
Onnea vaan huijauksen maksajalle. Itsensä huijaamisen maksajia ei koskaan ole liikaa ja maksettavaa riittää.
3 VASTAUSTA:
Oma volkkari on ostettu ennen vuotta 2015 joten en ole osallistunut mihinkään huijausmaksu-talkoisiin. En ole myöskään nähnyt että volsujen hintoja olisi nostettu viimevuosina.

Juttu menee oikeasti niin että omistajien osingot ovat olleet pienemmät korvauksien takia, ei niitä rahoja meiltä vanhoilta asiakkailta ole jälkikäteen käyty hakemassa.
Ja 27 miljardia on pikkuraha VW:lle. VW on sijoittanut 80 miljardia sähköautojen kehittämiseen.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/volkswagen-paatti-hurjasta-sahkoloikasta-keskella-pahinta-diesel-kohua-paatoksen-mittakaava-alkaa-paljastua-vasta-nyt/a12167da-4eec-4fb6-9ac9-1b435f384cf3
kun.on.rahaa kirjoitti:
Oma volkkari on ostettu ennen vuotta 2015 joten en ole osallistunut mihinkään huijausmaksu-talkoisiin. En ole myöskään nähnyt että volsujen hintoja olisi nostettu viimevuosina.

Juttu menee oikeasti niin että omistajien osingot ovat olleet pienemmät korvauksien takia, ei niitä rahoja meiltä vanhoilta asiakkailta ole jälkikäteen käyty hakemassa.
Ja 27 miljardia on pikkuraha VW:lle. VW on sijoittanut 80 miljardia sähköautojen kehittämiseen.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/volkswagen-paatti-hurjasta-sahkoloikasta-keskella-pahinta-diesel-kohua-paatoksen-mittakaava-alkaa-paljastua-vasta-nyt/a12167da-4eec-4fb6-9ac9-1b435f384cf3
Mutta jos kuitenkin on lohkaistu sieltä vanhasta kassasta jossa sinunkin maksamasi roposi olivat? Huijatuksi joutuminen syö miestä!
Konserni.huijaa kirjoitti:
Mutta jos kuitenkin on lohkaistu sieltä vanhasta kassasta jossa sinunkin maksamasi roposi olivat? Huijatuksi joutuminen syö miestä!
No onpas taas typerää juttua. En oikein jaksa uskoa että mun sipoolaiselle henkilölle vuonna 2014 maksamani eurot mun Golfista olisivat jotenkin päätyneet VW korvauksiin. No ehkä tälle Sipoon jantterille on tullut joku jälkilasku ja hänen on täytynyt lähettää rahaa Saksaan. Kaikki on mahdollista.
Ootte te niin typeriä.
+Lisää kommentti
Kuinka typerää on konsernin rikollinen toiminta ja kuinka typerää on tukea sitä ,ostamalla rikolliseen toimintaan ryhtyneen konsernin tuote?
1 VASTAUS:
Kuinka typerää on yleensäkään ostaa minkäänlainenauto jonka pelkkä valmistus saastuttaa ja kuluttaa luonnonvaroja todella paljon puhumattakaan niistä saasteista joita jokainen bensiini- ja dieselauto ilmoille syytää?
Mutta yleensä suomalaisen eettinen omatunto herää vain silloin kun sen voi tehdä ihan ilman että se koskee itseä mitenkään ja voi röyhistää omaa rintaansa.
+Lisää kommentti
Eihän se mukavalta tunnu jos huijauksen uhrina pitää huijaria puolustaa.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Milloin VW laatu romahti? Jo vuosia sitten.

Milloin VW laatu romahti? Jo vuosia sitten.

Olisiko tässä yksi syy, vuonna 2004 VW oli lähellä konkurssia, sitten se keksi alkaa huijaamaan laadulla, kun tekee halvalla ja myy kalliilla saa talaouden taspainoon, sitten se jo melkein pelastui ja päästöhuijaus paljastui ja taas se on kusessa, lirissä, umpikujassa.

Tästä se kaikki alkoi: https://yle.fi/uutiset/3-5159912

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta