Lähteekö kortti?

autonajaja

Moi,
kortti ollu nyt siis alle vuoden taskussa ja:
mulla kävi niin että tän vuoden alussa sain sakot lievästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta (Helsingin keskustassa käännyin pallovalolla vasemmalle toisen eteen)
Eilen sitten ajoin 30km alueella hieman liian kovaa, jos oikein omaa auton mittaria katsoin niin 40km/h, joka on siis ylinopeus tuolla alueella, ja surprise, kamera räpsäs kuvan.

Tässä on nyt miljoona asianhaaraa, valehteliko mun mittari ja kuinka paljon, mikä on todellinen nopeus mitä ajoin jne, koska eikö 3-6 km ylinopeudesta tuu yleensä vain huomautus. Siitä yli niin sakko?

Jos käy niin paskasti että tulee tuostaki sakko ja taustalla on tuo lievä liikenneturvallisuuden vaarantaminen, niin menetänkö kortin?

1

74

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jurrrrrristi

Alle 20 km/h ylinopeudesta ei tule sakkoa vaan rikesakko. Ajokorttilaissa on lueteltu säädökset, joiden rikkominen otetaan huomioon, kun kuljettaja määrätään määräaikaiseen ajokieltoon. Ns. pitkäaikaisen ajo-oikeuden haltija määrätään ajokieltoon, jos rikkeitä tulee neljä kahden vuoden, tai kolme vuoden sisällä. Sillä, jolla on ensimmäinen ajo-oikeus riittää, että rikkeitä on kaksi vuoden, tai kolme kahden vuoden sisällä. Rikkeisiin otetaan huomioon liikenteestä saadut sakot, sekä rikesakot.
      Poliisin määräämä ajokielto on 1-6 kk. Jos ylinopeutta on 3-6 km/h niin siitä seuraa huomautus, jota ei lasketa sellaiseksi, joka vaikuttaa ajo-oikeuden menetykseen. Lukemasta, jonka poliisi kertoo ylinopeudeksi on jo tehty 3 km/h tekninen vähennys, joten mitattu nopeus on ollut aina tuon verran suurempi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...

Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel
      Ikävä
      226
      1653
    2. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      99
      1478
    3. Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta

Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav
      Ikävä
      173
      1261
    4. Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?

Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori
      Tv-sarjat
      38
      1244
    5. Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?

Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks
      Pyhäjärvi
      13
      1107
    6. Kaipaan mies sun katsetta

Ootko hylännyt mut?
      Ikävä
      51
      974
    7. Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_
      Maailman menoa
      189
      928
    8. Kristinuskon arvot käyttöön

Maailma on niin sekaisin että kristinuskon arvot on otettava köyttöön. Tämän myöntää jo uskottomatkin. Änkyräateisti Ric
      Luterilaisuus
      284
      892
    9. Zoon hallitus hajoamassa !

H pj on lähtemässä karkuun.
      Ähtäri
      25
      838
    10. Millainen nainen kaipaa minua ?

Millainen nainen kaipaa minua ? Kerro nainen sinä se.
      Ikävä
      48
      837
    Aihe