Päivä ilman politikointia palstalla,olisiko mahdollista?

Se toi aman elämä kulkee auringonnoususta illan hämärtymiseen samaa rataa.
Aivan sama mitä hallitusrintamalla tapahtuu?
Nyt näkyy lunta satavan itärintamalta,joten viistosti se näkyy pellon ylittävän.
Asiasta kolmanteen,ostin siemeniä!Ajattelin alkaa viherpiipertäjäksi?
Mitähän sekin sanamuoto pitää sisällään,kertokaa minullekin,joka tietää?
Mukaelin vähän tota Kinnusen Heikkiä,jolloin kaikki oli paremmin?
No tietty Heikki oli oiva roolihenkilö ja te kaikki voitte kertoa mikä se todella oli paremmin?

16

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onko-pakko-olla-täällä

Mites olisi, jos siirtyisit tuonne ikäistesi palstalle, siis 80 , koska siellä jutellaan palvelutaloista ja niiden hoitomahdollisuuksista. Toki sinne tuli nämä Anttilan ja Salolaisen liian pienet eläkesaatavat tulevaisuudessa ja olihan siellä tämän "köyhän" leskeneläkkeenkin saanti kyseenalaistettu, jota ei saisi hakea?

• korppis11

Kuuskymppisiin kai tarkoitit. Siellä on palvelukodit ja eläkkeet ajankohtaisempia kuin meillä, joille eläke on jo ollut useamman vuoden juokseva etu. Palvelutalotkaan ei lie täällä niin suosituja puheenaiheita eikä niiden palvelut. Kuuskytpalstalta olen oppinut erilaisia pukukoodeja mm. hygieeniahaalarit.

• Löysää hieman kaulusnappiasi onko-pakko-olla -täällä ja huomaat,kuinka henki alkaa kulkea?
        Voi ystävä hyvä,olenko minä todella se malka sinun silmässäsi?
        Taitaa seinät olla liian lähellä suurta olemustasi? Ylläpito yleensä tekee palstalla toimenpiteet,jotka eivät sovi saitille.

Ajattele,nyt räntää sataa järvellepäin,siis vinosti idänsuuntaan.Enhän vain loukannut persoonaasi,kertomalla asioita,jotka tuskin sinua kiinnostavat??

Olin viikon siivoamassa 132 neliöistä myyntiin menevää arvokiinteistöä ja olin aivan puhki,kun eilen kotiuduin,mutta mieleni oli vakaa ja jotenkin tunsin tyydytystä saadessani olla avuksi sairaalle henkilölle.
        Minusta todella todella tuntui,että olen vielä toimiva ja tarpeellinen kahdeksankymppinen mummeli,vaikka kirjoittelenkin väärille saiteille??

• Piipertäjä

Kyllä hän saa olla täällä.

Äänestä vihreää Pirkka-Pekka Peteliusta,

• ei.mitään.aihetta

Ikivanha aihe, mikä oli ennen paremmin.
      Löytyy ketjuja.
      Ei jaksa enää samaa eikä muutenkaan.
      Sinua ei siis mikään asia kiinnosta ?
      Kaikkea hyvää sinulle kuitenkin !

• Ompas täällä myrtsiä porukkaa, ei.mitään.aihetta?
        En kai minä ole sinun eväitäsi syönyt?
        Todennäköisesti olen piikki lihassasi,mutta toivon että pystyt sen nyppäsemään pois ja näet minussakin ihmisen? Sitä toivoen ama

• pipertäjäksi

Ama, ei nämä muistinsa menettäneet muista muuta kuin sen, että politiikka on aihe josta saa riidellä, sehän on sama mitä suu puhuu kun eivät saa mitään aikaan.

Muka vitsikkäitä ja paskat. Huumorintaju tämän palsta politiikanpuhujilta puuttuu. Jokainen on oikeassa ja jokaisella on oma laskutikku.

Mitäpä siemeniä ostit? Minun perunanikin söivät myyrät viime syksynä, pinaatti kuivui peltoon kun en ollut kastelemassa ja taivas ei itkenyt kovinnusein siihen aikaan kun kasvit vettä olisivat juoneet.

Aion parvekepuutarhan perustaa, sinne mausteyrttejä ja muutama tomaattikin. Mutta olen niin liikuva että on turha siemenestä alkaa taimia kasvattamaan, ostan taimet ja nautin sadon. Eikö se mene niinkin.

• Sinulle piipertäjäksi,sinimailasta ja vehnää ostin,meinaan tehdä vehnänorasmehua ja putsaan ton pötsini kaikesta kuonasta.
        Olin aikoinaan elävänravinnonkurssilla ja se maksoi 900,00 mummonmarkaa,en uskaltanut kertoa miehelleni,kun puolihinnan ja sekin oli hänen mielestään hirveen kallis??

Elin niillä iduilla ja elävälläravinolla muutaman kuukauden ja uskomatonta,kuinka energinen olin. Kahvi oli pahin vieroitettava nautintoaine?

• pena.Vt-6

Lunta hiljalleen alkoi häpsimään iltapäivästä lähtien. Kun Salpauselän sippikaupungillamme ei ollut massia hiekottaa rosoisia ja ja jäisiä kevyenliikenteen raitteja. niin viime päivien vähäiset lumisateet ovat hiukan parantaneet tilannetta.

Kerrottiin että kir.polilla on riittänyt kipsattavia raajoja. Mutta nyt sielää saatoi polkupyörälläkin ajaa kun tarkasti lukee baanan kuntoa.
      Kalanhimooni ostin yksittäispakattuja sillejä pari kappaletta. Vähän niitä kylmässä vedessä hyljuttelin. Silputun sipulin kanssa niitäkin syö ennen kuin selkäänsä ottaa nakkikioskilla.

• leipuriksi

pena.Vt-6

Kävinpä eilisnä päivänä tilailemassa aikaa lääkärille, Ensihoito kävi kotona erräänä aamuna ja määräsivät pikaisesti lääkärille.
        Soittelin ajanvarraukseen, ei ole aikoja, huhtikuusta ei ole listoja, mene terkkariin hoidonarviointiin, juu menin, aikoja ei ole, pitää mennä hoitajalle ja liäkäri vasta huhtikuulle, ajan anto hoitajalle maaliskuun loppuun. Joo, soita ambulanssi jos tuloo jottain. Jäähäänpä oottelemaan tullooko?

Meillä on hiekkaa, hienoo hiekkaa kaapungin parkkipaikalla. Oli saapikkaitten pohjat aika mömmössä autoon mennessä. Levittelin tallouspaperia etujalkatillaan ja sain suurimmat kurat paineltua paperiin. Ei näkynny jäätä sotkun alta parkkipaikalla, mutta annas olla kävelytie. Sieltä löytyy paljaat jäät.

Vaarallisia kaatumiset vanhoille. Heikot luut murtuu ja katkee, eikä parane ihan heti.
        Polkupyörää en ottais talvella käyttöön, en omalla pihallakaan joka sentään on koko laajueeltaan hiekotettua.

Tuosta sillistä. Sillin kilohinta on huipusa. Kauppaketjuilla kun on kalatarjouksia usiasti, ostan kokonaisen lohen ja teen siitä ruoka ja pakastan. Suolalohi on helposti saatava suolapalaa, kun ripottelee aopivalle palalle karkeeta suolaa, laittaa pakastumaan ja mieliteko kun yllättää, ottaa sieltä jääkaappiin sulamaan. kun pala on sulanut, se onki jo syöntisuolattua.
        Ussein teen janssoninkiusausta maustesillistä. Ostan ison pyrkin just tuota ruokaa varten, anjovifileet on kalliimpia ja sama maku tullee matjessillistä .

Meillä paisto eilen aurinko. Aurinkolasit pääsä kävin kaupasta ohra ja ruisjauhoja. Taikinajuuri sekaleipää varten on jo valamiina, ei ku taikinan tekkoon. Juuri on kaurapuuron jämästä ja vehnäjauhoista.

• En.valita

Yksityisellä hoito käy sukkelasti.
        Aloitin syksyllä lääkärissä käynnin ensineuvon kautta, kun ei ihan akuutti niin aattelin menkööt miten kauan tahansa ja nyt ollaan keväässä ja toimenpiteet jatkuu, jollei toukokuussa tule hoito ja tutkiminen selväksi niin pyydän kesälomaa että siirryn kesälaitumille vähän kauemmaksi.
        Hoito ja tutkiminen on ollu hidasta mutta hyvää.

• korppis11

Kyllä vanhanajan leveät puusukset ja y- malliset siteet monoihin olivat paremmat kuin ohuet rimat ja kärkikiinnitys. Näin vanhempana sitä arvostaa helppoja kiinnitettäviä ja avattavia jutskoja.

• Ramoona_

Minuakin ärsyttää ne kapeat kepakot, joita suksiksi kutsutaan ja siksipä olen unohtanut ne varaston ylisille. Kaipaan lapsuuteni Esko Järvisiä Y-siteineen, monet lusikatkin niillä voitin.

Tulikin mieleen sanonta päästä pälkähästä. Päläs tarkoitti suksessa olevaa jalansijaa kiinnityksineen, muinaisina aikoina jonkinlaisia nahkahihnaviritelmiä. Kun sellaisten kanssa kaatui hankeen , oli aikamoisessa pälkähässä, ennen kuin sai jalat irti remmeistä. Oliskohan lyly ja kalhu kätevät sivakoinnissa vieläkin, lyhyellä kalhulla potkittiin , pitkä lyly liukui. Tyttärenpojan kanssa kerran väiteltiin tuosta kalhusta, kun museossa nähtiin . Hän tiesi Karhu-suksimerkin, ja oli sitä mieltä, että kalhuksi sanoo lyhyttä suksea vain ärrävikainen. Sitäpaitsi kalhu oli pohjustettu hirvenkarvalla, mutta jospa se saattoi olla myös karhua? Nyt on taas ympyrä sulkeutunut, karvapohjasuksia valmistetaan.

Hyviä hiihto-ja pilkkikelejä !

• Ramoona_

Vihreät de Gröna -puolueen keulahahmot eivätkä kannattajat taida tykätä, jos heitä sanotaan viherpiipertäjiksi. Piiperryksessä on harrastelun maku, pienen jäljen tekeminen, vaikka puuhakkuutta riittäisikin. Hiiri piipertää hangella , minä voin piipertää syötävistä kukkasista koristeita vihersalaattiin. Joskus voidaan puhua cityihmisten ituhippiydestä, siinä on jo aatteen paloa, mutta ei välttämättä käytännön näkökulmaa.

Olen täysisydämisesti vihreiden arvojen puolella, luonnon monimuotoisuus ja puhtaus ilmakehä mukaan lukien sydämen asia, ja käytännössäkin olen koettanut näitten arvojeni mukaan toimia. Vihreät-nimisen puolueen en aina näe ainakaan ruohonjuuritasolla näitä asioita edistävän, mutta eipä politiikasta tässä yhteydessä sen enempää. Ei haittaa, jos minua viherpiipertäjäksi puutarhaharrastuksessani kutsutaan . Mutta minullekin tuttuun metsänhoitoon se ei sovi, siinä on kyse jo puulajeista, kansallismaisemista ja hiilinieluista , mutta myös vihreästä kullasta, josta saadaan suomalaisille hyvinvointia.

Viherpeukalo voisi olla hyvä luonnehdinta kaltaisestani mullan möyhijästä, joka koettaa saada aikaan kaunista, viihtyisää ja myös hyvää syötävää aikaan omalla tontillaan, jota edustaa myös ikkunalauta. Näin kevättalvella rehottaa eteläisellä keittiön ikkunalaudalla basilika- ja rosmariiniruukku, tuuhettuvat vain kun niitä napsitaan. Vihanneskrassia ja herneenversoja vihertää myös, pääsiäisen aikaan vehnänorasta. Enää en esikasvata sisällä taimia, tomaateista on tullut honteloita ja olen tullut laiskaksi kouluttelemaan. Olen jo ostanut tillin, persiljan, erilaisten salaattien siemeniä, uutuutena lehtikaalia, jota aion kokeilla laatikossa kasvihuoneessa, kokeilen , ehtiikö suoraan kylvettynä valmistua. Silpoydinhernettä ja sokerihernettä ostin myös jo pussilliset, tahtovat loppua joistakin kaupoista jo aikaisin. Kerään syksyllä krassien ja kehäkukkien siemeniä, jotain uutta lajia aina kokeilen kylvää suoraan kukkapenkkiin tai kasvimaan laitaan myös. Viherkasvien kukkamullat vaihdoin , isompiin ruukkuihin vain lisäsin poistettuani entisen pintamullan, esimerkiksi kliivia ei edes pidä juuriensa käsittelystä. Olen ylpeä, kun sain lähes metrisen huonekuusen (araucaria) säilymään taas talven yli, pidin kuistin patteria noin 15 asteessa ja suihkuttelin ahkerasti.

Iloista naistenpäivää !

• Kiitos Ramoona avartavasta kirjoituksestasi vihreidenarvojen puolesta!
        Voi kuinka koin eilisen kotiinpaluun onnentäyteisenä,kun olin ollut viikon kaupungissa,jossa ei voikkaan mennä ulos aamutakissa?
        Vois löytää itsensä pian suljetultaoastolta?

Kyllä tämä maaseudunrauha tuntuu taas taivaalliselta ja puilla lämmitetyt huoneet.Kuinkahan kauan sitäkään lämmitysmuotoa saa käyttää,kun toi ilmastonmuutos asettaa kapuloita rattaisiin,eikä puita pesiin??

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      94
      7876
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      173
      3766
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3279
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      249
      2507
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      48
      2165
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      42
      2015
    7. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      28
      1940
    8. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      48
      1902
    9. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      60
      1778
    10. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1773
    Aihe