Akvaario ja kaloja

AkvaarioAloittelija

Tässä muutaman viikon olen miettinyt hankkivani kaloja, mutta en ole varma mikä on aloittelijalle sopivia ja minkälaisen akvaarion pitäisi hankkia? Toivottavasti täällä olisi joku joka osaisi auttaa minua.

1

151

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olikoapuja

Tästä ollaan varmaan montaa mieltä. Itse aloitin 300l.lla ja tein mielestäni oikein. Minulla oli kyllä oppaana `vanha akvaristi´, jolta sain paljon apua ja saan vielä 15v jälkeenkin. Koskaan ei ole valmis. Pieni on tietty kätevä, vaan paljon työläämpi (minulla myös 100l.n) josta aion luopua.
      Kardinaalitetrat on hyviä ja värikkäitä aloittelijalle, samoin miljoonakalat. Molemmat on parvikaloja (väh.5 parvessa), riippuu akvan koosta mitä laittaa. Pohjalle on varma valinta partamonneja samaa sukupuolta, ellei halua `vauvoja´joita kukaan ei halua niin paljoa! Seeprakalat ja kiilakyljet jättäisin kättelyssä alottelevalta pois! Sinirihmat ovat ihania ja kestävämpiä kuin keltarihmat, vaikka kauppias väitti toisin, siinäkin kokemus näytti! Pari-kolme niitä sopisi. Vaativat kasvistoa piilopaikaksi kuten muutkin ja kantoja, kiviä..ei mitään turhaa tärpäkettä. Onnea sinulle ja mieti todella tarkkaan tuo akvan koko.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pyhäjärvi syvällä kusessa

Pyhäjärvi ei tule selviämään millään tästä alhosta. Ollaan aivan liian syvällä. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pyha
      Pyhäjärvi
      137
      1343
    2. Oivallus

Mitä olet oivaltanut viimeksi?
      Ikävä
      148
      1071
    3. Miten voi sinun

tunteet yhtäkkiä kuolla kuin napista painamalla? Et enää vilkaisekaan minuun päin vaan jos vahingossa näet minut käännät
      Ikävä
      67
      845
    4. PYHÄJÄRVEN KAUPUNKI VALTIOVARAINMINESTERIÖN ARVIOINTIMENETTELYYN..TE

...siinä se nyt on, mitä tässä enää vikistään. Uutiset Yle, 14.8. Klo 20.30, ei tunnu mukavalta.
      Pyhäjärvi
      52
      662
    5. 60
      651
    6. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      33
      541
    7. Rakastan sinua mies

Siksi haluankin vain sinun kanssa sitä.
      Ikävä
      30
      533
    8. Jännitän sua!

En tiedä miksi! 🤭
      Ikävä
      39
      517
    9. Miksi meidän yhteys vain

Säilyy? Säilyy ja säilyy? Joku syyhän siihen on?:))
      Ikävä
      63
      503
    10. Kyllä mulla on kovasti tunteita sinuun

Rakkautta, intohimoa, välittämistä, hellyyttä jne.
      Ikävä
      16
      497
    Aihe