Tässä muutaman viikon olen miettinyt hankkivani kaloja, mutta en ole varma mikä on aloittelijalle sopivia ja minkälaisen akvaarion pitäisi hankkia? Toivottavasti täällä olisi joku joka osaisi auttaa minua.
Akvaario ja kaloja
1
145
Vastaukset
- olikoapuja
Tästä ollaan varmaan montaa mieltä. Itse aloitin 300l.lla ja tein mielestäni oikein. Minulla oli kyllä oppaana `vanha akvaristi´, jolta sain paljon apua ja saan vielä 15v jälkeenkin. Koskaan ei ole valmis. Pieni on tietty kätevä, vaan paljon työläämpi (minulla myös 100l.n) josta aion luopua.
Kardinaalitetrat on hyviä ja värikkäitä aloittelijalle, samoin miljoonakalat. Molemmat on parvikaloja (väh.5 parvessa), riippuu akvan koosta mitä laittaa. Pohjalle on varma valinta partamonneja samaa sukupuolta, ellei halua `vauvoja´joita kukaan ei halua niin paljoa! Seeprakalat ja kiilakyljet jättäisin kättelyssä alottelevalta pois! Sinirihmat ovat ihania ja kestävämpiä kuin keltarihmat, vaikka kauppias väitti toisin, siinäkin kokemus näytti! Pari-kolme niitä sopisi. Vaativat kasvistoa piilopaikaksi kuten muutkin ja kantoja, kiviä..ei mitään turhaa tärpäkettä. Onnea sinulle ja mieti todella tarkkaan tuo akvan koko.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial281838Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1571802Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3521565- 1471181
Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2131164Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221128- 111014
- 285995
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt4989Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49938