Paras haulikko

Kaikkonen

Kertokaapa mikä olisi halpa n.500 euron hintainen varmatoiminen 1/2-automaattihaulikko. Itse olen katsellut vursan 2000 haulikkoa, mutta onko muitakin hyviä haulikoita kaikenlaiseen linnustukseen? Mieluiten kaliiberia 12/76.

13

5918

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -81

jos oman mielipiteeni ilmaisen niin älä ihmeessä osta sellaisia leikkikaluja!kosks siinä yleensä luottaa siihen että saa ampua enemmän panoksia esim.päällekkäispiippuiseen verrattuna...mutta yleensä ammuttava eläin on jo kahden laakin jäjkeen liian kaukana...!itse omistan valmet 412s 36"piipuilla ja ammun takuulla enemmän sillä pienriistaa,kuin nämä pumppu/ 1/2automaatti asemiehet...mutta kukin tavallaan

• ed24

ei noilla leluilla mitääntee aina on jotain syöttö häiriöitä!!

• Pintail

Minulla on inertiatoiminen puoliautomaatti Beretta pintail ollut käytössä noin 9vuotta.Ei ole ollut mitään ongelmia.Syöttää patruunat sekaisin savikiekosta magnumiin.Voin suositella.Ota tunnettu asemerkki,esim.Benelli, Beretta,Browning jne.

• Jahtaaja

Osta pumppu tai kaksipiippuinen. Älä osta puoliautomaatteja ne on leluja.Remington on hyvä pumppu.

• minullakin

on puolikas beretta a301 ollut jo noin 12w eikä mitään vikoja ole ollu.Kyllä se on paras ainakin merilinnustukseen mutta metsään minäkin olen nyt ostamassa 2 piippuisen.Eli kaikkihan riippu mihin tarkoitukseen se tulee mutta osta 2 piippuinen jos on vain 500€ satsattavana koska sillä ei kyllä kunnon puoliautomaattia saa muuta kuin käytettynä.

• Kaikkonen
        minullakin kirjoitti:

on puolikas beretta a301 ollut jo noin 12w eikä mitään vikoja ole ollu.Kyllä se on paras ainakin merilinnustukseen mutta metsään minäkin olen nyt ostamassa 2 piippuisen.Eli kaikkihan riippu mihin tarkoitukseen se tulee mutta osta 2 piippuinen jos on vain 500€ satsattavana koska sillä ei kyllä kunnon puoliautomaattia saa muuta kuin käytettynä.

Itselläni on mossberg 12/89 pumppu ja siinä on vikana hylsyn juuttuminen piippuun. Se ei lähde ennenkuin piippu on jäähtynyt. Tutulla on puoliautomaatti haulikko ja se toimii paremmin kuin minun haulikko. Siinä ei syöttöhäiriöitä näy! Että puoliautomaatit ei ole leluja!

• puolesta
        Kaikkonen kirjoitti:

Itselläni on mossberg 12/89 pumppu ja siinä on vikana hylsyn juuttuminen piippuun. Se ei lähde ennenkuin piippu on jäähtynyt. Tutulla on puoliautomaatti haulikko ja se toimii paremmin kuin minun haulikko. Siinä ei syöttöhäiriöitä näy! Että puoliautomaatit ei ole leluja!

Rahat likoon. Siistia tyota. Helppo huoltaa.
        Lukon voi purkaa helposti.
        Minulla itsella ei ole mutta olen ampunut
        useilla puoliautomaattihaulikoilla.
        Esim. useita Remingtoneja, Beretalla ja
        muutamalla muulla, en edes nimia muista.
        Ensimmainen oli SKB japanista. Toimi hyvin
        sekin, piippurekyyliase.
        Benelli on kylla kallis mutta kai haet usempivuotista tuttavuutta. Tutustuppa
        Benelliin.

• janne
        Jahtaaja kirjoitti:

Osta pumppu tai kaksipiippuinen. Älä osta puoliautomaatteja ne on leluja.Remington on hyvä pumppu.

Juu,kyllä Beretta on ASE!! Pintail ollu käytössä 10 v. ongelmitta. Pumppu on köyhän miehen puoliautomaatti!

• jaa

itselläni on kaksi haulikkoa.Baikal ij-27(12/70),ja AYA 10/89
      osta ihmeessä se AYA..niin kuolee eläin vähän etempääkin.kokemuksesta voin sanoa että 150 metrin päästä 4,00mm hauleilla tippuu vielä helposti koppelo.mutta jos ei rahaa panoksiin ole laittaa niin osta sitten BAIKAL..

• Super Mag

...merkitsee patruunoiden hinnassa? Itselläni Baikal MP 153, enkä ole ikinä ostanut siihen sen halvempia patruunoita kuin muihinkaan haulikoihin.
        Sitäpaitsi-alkuperäiseen viestiin- siinä hyvä ja varmatoiminen haulikko: Synteettisenä 5.llä supistajalla 390e. Ei kertaakaan minkäännäköistä toiminta häiriötä, syöttöverhettä tms. elikkä ase on toiminut täysin moitteettomasti.

• ??????
        Super Mag kirjoitti:

...merkitsee patruunoiden hinnassa? Itselläni Baikal MP 153, enkä ole ikinä ostanut siihen sen halvempia patruunoita kuin muihinkaan haulikoihin.
        Sitäpaitsi-alkuperäiseen viestiin- siinä hyvä ja varmatoiminen haulikko: Synteettisenä 5.llä supistajalla 390e. Ei kertaakaan minkäännäköistä toiminta häiriötä, syöttöverhettä tms. elikkä ase on toiminut täysin moitteettomasti.

väitätkö muka että 12/70 ja 10/89 patruunat ovat samanhintaisia??ja kun 10/89:llä ei ammutta 12:sta kaliperisiä patruunoita..niissä on aikas suuri hintaero kuule.

• 0==[}===>
        ?????? kirjoitti:

väitätkö muka että 12/70 ja 10/89 patruunat ovat samanhintaisia??ja kun 10/89:llä ei ammutta 12:sta kaliperisiä patruunoita..niissä on aikas suuri hintaero kuule.

Benelliä kun on useampaan kertaan päässyt testaamaan,niin pakko sanoa,että erittäin hyvä haulikko.Mukava ampua ja toimiva.
        10/89:lle en ole keksinyt mitään sopivaa käyttöä,eli jos jollakulla oikeasti on tervetta siihen,niin pakohan se silloin sellainen on saada.
        12/89:llä en ole saanut vielä millään vehkeellä/ panoksella parempaa kuvioa,kuin 12/76.
        Eli suosittelen kuitenkin vielä tuota 12/76,kun kuitenkin ne 12/70 on ne panokset,mitä oikeasti meistäkin kaikki enimmäkseen ampuu.
        Tokihan täällä on on sonnejakin seassa,joilla ei vyössä voi muuta olla kuin magnumeja,kun muuten naapurit luulee köyhäksi.

• jouuko

kyllä.ihan varmasti tippuu koppelo 150m..hoh hoijaa....tullu vissiin vahingossa toi 0 tonne 150m perään......älä viitti!!!!!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      91
      1671
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      191
      1283
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      77
      1283
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      55
      962
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      898
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      888
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      844
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      799
    Aihe