haluan laihtua nopeasti

Olen 11v poika. Pituuteni on 162cm ja painan 110kg ja haluaisin laihtua nopeasti. Voiko joku kertoa miten voisin laihtua mahdollisimman nopeasti.

4

168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hopealanka

Pyydä omalta terveyskeskuslääkäriltä tai kouluterveydenhoitajalta juuri sinulle suunniteltu ruokavalio ja liikuntaohjelma. Nopeasti laihtuminen ei tuota pysyviä tuloksia ja voi aiheuttaa lihasmassan menettämistä, joka entisestään pahentaa ylipaino-ongelmia.

• Saamaa mieltä! Vaikka kesä on tulossa ja rantakausikin, ei ole oikotietä onneen aikuisillakaan. Parasta mennä ohjatun ohjelman, ruokavalion muutosten ja liikunnan tahdissa.

Itse olen aikuinen akka, muutama kilo täytyis jossain vaiheessa saada pudotettua, mutta ei pakkomielteisesti.

• mehupaasto

Mehupaastolle kuukaudeksi.

• sopivaanpainoon

Onpa hieno homma, että olet herännyt tuohon painoasiaan. Kannatan aiempia ohjeita. Kuka teillä laittaa ruuan-- hänet pitää saada ehdottomasti myös mukaan ohjaukseen. Heti voisit miettiä eka terveydenhoitajankäyntiä varten vähän mitä nyt syöt.Aamupala, syöthän koululounaan, iltaruuan. Mistä voisit heti kärkeen karsia turhat kalorit: mehut, limsat, karkit, pienennä annoksia. Popsi marjoja, hedelmiä, juureksia. Itsekin olen ollut painoni kanssa pahassa pulassa. Painoin 110 kg minäkin v. 2000.Nykyisin 72 kg. Vasta terveydelliset asiat saivat kunnolla havahtumaan, olin toki sitä ennenkin laihduttanut useita kertoja kymmeniä kiloja. Sinä olet vielä nuori ja elämä edessä ja valintasi vaikuttavat tosi paljon. Mieti ajankäyttöäsi. Mistä liikunnasta tykkäät, mitä voisit kokeilla? Jos(=kun) kasvat muutaman seuraavan vuoden aikana reilusti, sekin auttaa painon tasaamisessa. Nykyinen painoindeksisi on n. 42 ja vaikka 175 cm pituisena se olisi 35 . Jos painosi putoaisi 15 kg silloin se olisi 31 eli olisi vain vähän koholla ja 25 kg painonlasku vaikkapa kahden vuoden aikana pituuskasvu- tulos olisi 27 eli normaalirajan 25 lähellä. Oikein paljon onnea ja menestystä sinulle! Siis reippaasti yksin ja jatkossa kotiruuanlaittajan kanssa neuvonpitoon. Yhdessä varmasti löydätte ratkaisuja.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      49
      5373
    2. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      414
      4660
    3. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      148
      3859
    4. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      176
      3275
    5. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      14
      2546
    6. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      21
      2302
    7. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      18
      2168
    8. Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!

Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit
      Maailman menoa
      152
      2052
    9. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      125
      1970
    10. Typeryyttä

Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik
      Ikävä
      124
      1489
    Aihe