RISTEYS JA ROTTA UNESSA

risteysuneksija

Auttaisiko joku tulkitsemaan untani. En tiedä liittyvätkö ja miten liittyvät siihen ja onko unesta minulle apua, kun olen viime aikoina tutkinut lapsuuttani ja muistellut sitä, sekä etäiseltä tuntuvaa äiti-suhdettani..

Unessa saavuin pimeässa mustan hiekkatien päähän kahdentien risteykseen. Oikea puoli näytti mustalta. Tässä kohtaa unessa minulla oli jotenkin ikävä ja stressaantunut fiilis.
Vasen tie oli myös tummanharmaa ja vähän punertava. Muistan että pohdin pitkään ja punnitsin vaihto ehtoja kumpaan suuntaan lähtisin, unessa siskoni oli (lapsena) vieressäni pohtimassa suuntaa. Lopulta valitsin vasemman puoleisen reitin ja lähdin kävelemään sinne.

Uni jatkui niin että perheeni tai taisi olla isäni, olivat ostaneet minulle lemmikki rotan, jota tosin inhosin ja halusin siitä eroon. Kuitenin huolehdin siitä hyvin ( olen muuten eläinrakas) mutta se raapi ja yritti välillä purra. Lopuksi ilmmoitin perheelleni että aion myydä rotan pois.

ja vielä, unessa oli iloinen vanha mies, joka saapui suurella valkoisella rekalla viereen ja aloin poikani kanssa ihailla tuota rekkaa joka oli parkissa..
näihin en löytänyt mitään tulkintaa kun etsin.

Kiitos jos joku osaa auttaa

5

202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Unennäkijä

      Ap kyselee taas, osaako joku minulle tätä unta tulkita.. olisin hyvin kiitollinen avusta

    • Unesi saattaa heijastella omia ajatuksiasi lapsuudestasi ja nykyhetkestä.

      Unessa saavuit pimeässä kahden tien risteykseen. Kertoo jostain valintatilanteesta, jostain joka aiheuttaa ristiriitoja. Unen tunnelma; ikävä ja stressaantunut vielä paljastaa unen merkitystä.

      Unessa pohdit vaihtoehtoja kumpaan suuntaan lähtisit, unessa siskosi oli läsnä lapsena; viestii lapsuusajan takaumasta, valinnasta, Unesi kertoo myös tästä päivästä ja valintatilanteesta, kenties nyt on aika valita miten suhtaudut menneisiin kokemuksiin, oikea valinta vie asioissa eteenpäin.

      Vasen suuntana kuvaa alitajuntaa ja sinne painuneita muistoja, mutta se kuvaa myös passiivisuutta. Kenties on aika antaa nyt alitajunnan nostaa esille muistoja ja käsitellä omaa ahdistusta, vapautua henkisistä taakoista, jotka kuluttavat sinua.

      Isäsi/perheesi oli ostanut sinulle lemmikiksi rotan, jota inhosit. Rotta oli jotain jota sait, josta halusit eroon. Saattaisi kuvata tilannetta, jolloin sinua on kohdeltu huonosti jopa väkivaltaisesti. Rotta eläimenä kuvaa syyllisyyttä, arvottomuutta, pettämistä.
      Unessasi halu päästä eroon rotasta, kuvaa ahdistavien muistojen negatiivista voimaa, josta haluat nyt vapautua.

      Unen iloinen vanha mies oli vertauskuvana valoisasta tulevasta. Kuvaa myös läheisten tukea. Unen rekka kuvaa velvollisuuksia ja ratkaistavia kuormittavia asioita, parkkipaikka kertoo, että kaikkea ei tarvitse heti ratkaista, nyt on hyvä pysähtyä miettimään ja suunnitella toimivia ratkaisuja.

      Ehkä saat jotain apua näistä ajatuksista, kun mietit mitä unesi sinulle viestii.

    • anonyymi_2gJ

      Kiitos paljon tulkinnastasi!! Sain kyllä tuosta vähän apua omiin ajatuksiin.
      Eli varmaan myös uusi uneni liittyy tähän samaan kuin tuo rotta uni. Siinä siis isäni taas oli hankkinut tiikerin lemmikiksi( unessa asuin nuoruuden kodissa) tiikeriä halasin ensin ja rapsuttelin, kunnes vasta myöhemmin tajusin että se voi satuttaa ja jopa tappaa koska on arveluttava. Halusin siitäkin kovasti eroon.

      Terv Ap

    • Unessasi sait isältäsi nyt tiikerin, jonka tajusit myöhemmin vaaralliseksi.

      Unessa sait vaarallisen, arveluttavan lahjan/lemmikin voi symboloida myös, että olet/olit vääränlaisen huomion kohteena, voisiko olla tilanne, josta uskot jonkun olevan ns hyvissä aikeissa, mutta myöhemmin antajan todellinen luonne paljastuu, niinkuin tiikerillä.
      Halasit ja rapsuttelit tiikeriä aluksi ja myöhemmin tajusit sen todellisen luonteen, se oli epävakaa, arveluttava jotain joka satuttaa. Tiikeri edustaa unessa voimaa ja kykyä selviytyä , mutta myös seksuaalisuutta, aggressiota, viettelemistä yms.

      Varmaankin unesi liittyy edelliseen rottauneesi, uniahan olisi hyvä miettiä sarjoina ja kun aikaa kuluu tehdä huomioita, mitkä toistuvat teemat muuttuvat unissa.

      Mietin tässä, voisiko tuo lemmikkitiikeri ja rottakin kuvata suhtautumistasi äitiisi, isän hankkima lemmikki olisikin unessa äitisi... en tiedä.
      Itse tiedät paremmin oman elämäsi tilanteen ja lapsuutesi kipukohdat ja asetelmat.
      Ehkä olisi hyvä puhua myös näistä lapsuusajan ahdistuksista esim. siskosi tai jonkun luotettavan ystävän kanssa..

    • Apvastaa

      Kiitän taas sinua.
      Kyllä voisi liittyä myös suhtautumisestani äitiini.. jatkan unipäiväkirjan tekoa josko unet selkenevät jossain vaiheessa ja oivaltaisin mitä minun tulee ymmärtää..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2693
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1452
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1208
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe