Suomikin epäonnistui mamujen kotoutuksessa.

Katsetulevaisuuteen

Suoraa puhetta opettajien liitolta: ”Suomi on epäonnistunut maahanmuuttajien kotouttamisessa”

OAJ toteaa tiedotteessaan suorasanaisesti, että ”Suomi on epäonnistunut maahanmuuttajien kotouttamisessa”.
Maahanmuuttajataustaisten lasten oppimistulokset ovat kaksi vuotta kantaväestön tuloksia jäljessä, OAJ perustelee. Lisäksi OECD:n tuoreen maaraportin mukaan ulkomailla syntyneistä koulunkäyntinsä keskeyttää lähes kaksi kertaa niin moni kuin Suomessa syntyneistä.
Suomessa koulutuksensa saaneet maahanmuuttajat työllistyvät huonosti. OAJ toteaa tämän olevan ongelma, koska työikäisten osuus koko Suomen väestöstä on jo pitkään pienentynyt ja syntyvyys on rajussa laskussa.
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/273966-oaj-maahanmuuttajalapset-pahasti-jaljessa-koulussa-suomi-epaonnistunut

9

145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vtunmamut

On aivan utopistinen käsitys että mamu voitaisiin kotouttaa. Ainoa kotouttaminen on lähettää ne sinne mistä ovat tulleetkin.

• Kempeleenkingi

Saksalaisen tutkimuksen mukaan muslimeista ei ole ammattityöntekijöiksi
      Psykologiassa älykkyyttä pidetään luotettavana uramenestyksen ennustemuuttujana. Maahan tulleella väellä tulee olemaan vaikeaa kattaa ammattitasoisen ja korkeasti koulutetun työvoiman tarvetta Saksassa.

• finlandiaaaa

Pudasjärvi on muslimien maahan haalimisen suhteen varsin edistyksellinen. Niin oli Terijoen hallituskin aikanaan joidenkin silmissä. Kutsutuista suurin osa on nuoria muslimimiehiä; eikö olis parempi tukea islamin edessä rähmällään olon sijaan kantasuomalaisten lapsiperheiden taloutta Viron esimerkin mukaisesti jolla oman kansan tulevaisuus kansana turvattaisiin ? Virossa syntyvyys on saatu selvään kasvuun.

• Onmahdotonta

Pudasjärven peräkammaripojat eivät keskenään lisäänny. Yritystä lienee ollut.

• Peltofilosofi

Sitä voi itse kukin tykönään miettiä että ja jos ilmastonmuutos saa aikaan sen että suomalaiset joutuvat sen vuoksi suurelta osin siirtymään Iraniin niin mitenkähän mahtaisi olla sen kotoutumisen kanssa.

• Kotoutuneet
      • Anne34

Sinun kommenttisi on kiellettyä vihapuhetta, josta rangaistaan rikoslaissa. Ei tuollaista edes saisi paljastaa. Maahanmuttajat ovat voimavara ja rikkaus. Kokoomus haluaa 1,8 miljoonaa maahanmuuttajaa ja EK 1,4 miljonaa maahanmuuttajaa. Suomeen tulee useita miljoonia maahanmuuttajia tulevaisuudessa.

• TaivasMaanpäällä

Luuletteko oikeasti, että ne haluaa edes kotoutua ?? Nehän saa täällä kaiken jo ilmaiseksi, nuorilta tytöiltä/lapsilta pimperoa jos ei muuten niin vaikka väkisin.

• Helvetinurpo

Ja sehän sulla käy katteeksi. Syrjäytynyt Pudiksen peräkammarinpoika, eikä etes tuhveroa saa! Vaikka oot kotoutunut tänne uikuttamaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks

Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann
      Maailman menoa
      256
      1862
    2. Olen niin kesken

Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys
      Ikävä
      15
      1388
    3. Tietääkö joku ylläpidosta?

Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi
      Sinkut
      210
      1269
    4. Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)

Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä
      Ikävä
      185
      1125
    5. Minkä ikäinen

Minkä ikäinen on kaipauksesi kohde?
      Ikävä
      65
      933
    6. Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva

joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v
      Ikävä
      60
      923
    7. TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."

Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p
      Tanssii tähtien kanssa
      18
      894
    8. Tunnisteita kaipaajille

Onko jokin juttu mistä sun kaivattu tietää et viesti ois hälle? ☎️📝
      Ikävä
      51
      846
    9. Martina ei mennyt naimisiin

IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      810
    10. Mä tuun aina rakastamaan sua J

Mutta en pysty kertomaan, että mikä mulla on hätänä. Mä en kertakaikkiaan pysty. Joskus naureskelit muiden ihmisten vai
      Ikävä
      61
      803
    Aihe