Vaellusteltta on hankinnassa ja vaihtoehdot on nyt kariutuneet näihin kolmeen: Fjällräven Abisko lite 3, Fjällräven Abisko shape 3 ja Hilleberg Nallo 3.
Eroja noissa on absidin koossa, tuuletuksesta sekä sisätiloissa. Kaikkia mainostetaan kolmen hengen majoitteina, mutta kommenteissa ympäri nettiä osa sanoo sopivan vain kahdelle ja osa kolmelle. Minkälaisia käytännön kokemuksia näistä teltoista palstalaisilla on?
Fjällräven vai Hilleberg?
3
3952
Vastaukset
- Vanha_Jeti
Hilleberg on mielestäni laadukkain telttavalmistaja tällä hetkellä. Minulla on Nallo 3 GT eräänlaisena perustelttana ja totta kai se on aivan tavattoman hieno kahdelle koirille, mutta kyllä siihen tietysti kolmekin mahtuu. Samahan se on kaikkien telttojen kanssa, tilavampi on mukavampi jos on valmis kantamaan hieman enemmän painoa. Nallo on kevytsarjaa eli sopii hienosti suomalaiseen retkeilyyn, myös tunturilappiin, mutta vuoristoon ja arktiseen talveen tarvitaan lujatekoisempi asumus, eli siten myös raskaampi.
Telttahyllystä löytyy tällä hetkellä 3 Hillebergiä, Robbens, 2 Terra Novaa, GoLite ultrakevyt, Tentsile puuteltta ja Camp Station leiriteltta. Jos lisää retkitelttoja tarvitsisin, niin Hilleberg se varmaan taas olisi. - Vaeltelija
Onko kellään kokemusta perus Nallosta, siis siitä lyhyellä absidilla olevasta, ja miten siihen sopii kolmen hengen rinkat sateelta suojaan.
GT olis varmaan ihan huippu, mutta omiin tarpeisiin menee liian painavaksi koska välillä olen liikkeellä yksikseenkin. - Kokeillut
Kaikki ovat ahtaita kolmelle, kahdellekin melko rajoitetusti tilaa rinkoille, kengille ja muulle tavaralle. Absidit ovat pienet. Painoa on puristettu alas materiaalia vähentämällä.
Jos joudut odottelemaan pitempään sateen päättymistä niin melko epämukavaa on olla kuin sillit purkissa. Samoin ruuan keittäminen ahtaassa absidissa on sateella haaste.
Abisko Lite 3 leveys on nukkumatilassa vain 145 cm, eli makuualustan leveys saa olla kolmelle kuin 50cm per nuppi. Se on liian kapea.
Hieman ylimainostettuja telttoja ja kalliita. Merkki maksaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1701093
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55539Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä294525Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37521Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215479- 49477
Kalle irtisanoutui
Kävi, kuten odotettiin. Paras ratkaisu paitsi Orimattilalle myös Larssonille. Seuraavaksi joudutaan mittaamaan kaupungin53464