Karhuemo ja pentu

Unennäkijä

Voisiko joku avata unek tarkoitusta.
Unessani olin vanhempieni tilalla metsästiellä. Mukanani oli 2 perheen koiraa, toinen elossa oleva ja toinen minun edesmennyt rakas koirani, koirat juoksivat irti pieneen metsään. Huomasin samassa että metsässä oli karhuemo ja karhunpentu. Hädissäni koitin huutaa koiria takaisin sisälle ettei karhuemo hyökkää kimppuun.
Koirat juoksivat luokseni , myöhemmin pentu kulki lähemmällä etipihalla ja pelkäsin että kohta emokarhu hyökkää.
Unen lopussa katselin pitkiå tummia hiuksiani jotka ykskaks päätin leikata pois. Leikkauksen jälkeen katsein leikattuja hiuksia käsissäni. Samalla ajattelin että voisin vaihtaa vaaleaan lyhyeen tukkaa. Vähän unessani surin hiuksiani mutta kuitenkin tunsin vahvuutta ja iloa muutoksesta.
Tämän jälkeen sain kirjekuoren vanhemmiltani lahjaksi jossa oli iso summa rahaa.
Muut sisarukset eivät saaaneet rahaa.
Mitstä tämä uni voisi kertoa???

3

1018

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Appohtii

      Kuulisin mielellään unestani ajatuksia että mitä mahtaa tarkoittaa... uni jäänyt hämmentämään mieltä.. voiko karhut sekä jo kuollut koirani merkitä jotain vaaraa elossa olevalle koiralle??

    • Unessasi olit vanhempesi tilalla, päästit koirat metsään vapaaksi, huomasit karhuemon ja pennun, pelkäsit emokarhun hyökkäystä.
      Koirat olivat lemmikkejäsi ja voivat edustaa jotain sinulle läheistä ja tärkeää, jotain jota haluat varjella.

      Unen karhu on moniselitteinen symboli, karhu edustaa voimaa, kuolemaa, uudistumista, elämän kiertokulkua, itsetutkiskelua. Voisiko olla, että olet huolissasi omasta koirastasi, unessa sen kaverina oli jo edesmennyt koira. Olet kenties miettinyt kuolemaa, elämän kulkuasi ja lapsuuttasi, pohdiskelet monenlaisia asioita myös lapsuuteen liittyviä, karhuemo voi symboloida myös voimakastahtoista äitihahmoa. Karhuemo suojelee pentuaan ulkopuolisten hyökkäyksiltä.. Unessasi oli pelko läsnä, karhu ei ilmeisesti kuitenkaan hyökännyt.
      Unessasi leikkasit hiuksesi ja olit muutokseen tyytyväinen. Yleensä hiusten leikkaaminen unessa kertoo voimien vähenemisestä, uupumuksesta, mutta sinun unessasi se voisi kertoa myös tuosta itsetutkiskelustasi, mietit tavoitteitasi, päämääriäsi, yrität kenties karsia joitain tavoitteita ja kuormittavia tapoja/ajatuksiasi. Ymmärrät, että esim negatiiviset ajatukset kuormittavat.

      Sait unessasi suuren summan rahaa vanhemmiltasi, muut sisarukset eivät saaneet rahaa.
      Jos koit että tämä oli jotenkin väärin, voisi se kuvastaa omaa huonoa itsetuntoasi ja epätasaista kohtelua vanhempiesi taholta. Jos koit että asia oli ok, voisi se kuvata että saat henkistä tai materiaalista hyvää.
      Unen raha on symbolina vaihteleva, se voi kuvata rakkauden tarvetta, itseluottamusta, arvojasi, valtaa.
      Rahaunet kuvaavat toisinaan sitä, miten onnellisiksi koemme itsemme.
      Unen tunnelma ja kokemasi tunteet kertovat paljon unesi sanomaa.
      Tässä joitain ajatuksia sinulle, voit poimia tästä itsellesi ja elämän tilanteeseesi sopivia asioita, uneesi vaikuttavat pelkosi, toiveesi ja alitajunnasta nousevat tunnemuistosi.

    • anonyymi_2gJ

      Tulkintasi kyllä avasi lukkoja mielestäni, minulla on elämässä ihminen jota varjelen todella ja olen jopa yli huolehtiva joten se selittäisi paljon.. kiitos. T. Ap

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4336
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2209
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1724
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1468
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1400
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1195
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe