Norwegianilla riskittömiä 737 Max-koneita ? Itse en noihin nouse !
Norwegianilla on noita 737 max koneita !
14
161
Vastaukset
- 10xreissua_vuodessa
No älä nouse Paavo. Jos tippuu niin on mediapelin syytä.
Koneen perä oli tulessa ennen maahansyöksyä, ei vaikuta tekniseltä ongelmalta.- asiaselvä
Joo, ja kun koneen nopeus on omituisesti jo tuota ennen vaihdellut, eihän siinä tietenkään kyse ole teknisistä ongelmista...
- 10xreissua_vuodessa
asiaselvä kirjoitti:
Joo, ja kun koneen nopeus on omituisesti jo tuota ennen vaihdellut, eihän siinä tietenkään kyse ole teknisistä ongelmista...
No tuo viittaa teknisiin ongelmiin, veikkaisin jopa softapuolen juttuihin. On toki mahdollista, että tuo perän palaminenkin on keksittyä. Näissä molemmissa tapauksissa ohjaamon vähäinen kommunikointi ihmetyttää , tai sitten siitä ollaan hiljaa.
Mä en voi mitään sille, että mua ärsyttää media, joka vetää Norwegianin mukaan kaikkiin lentämisiin liittyvissä negatiivisissa uutisissa. Onhan noita koneita muillakin yrityksillä hemmetti. Yritetään väkisin saada ko. pulju konkkaan. - Reiskula
asiaselvä kirjoitti:
Joo, ja kun koneen nopeus on omituisesti jo tuota ennen vaihdellut, eihän siinä tietenkään kyse ole teknisistä ongelmista...
Nopeuden vaihtelun totesit mistä? Olit ohjaamossa lukemassa mittareita?
- asiaselvä
Reiskula kirjoitti:
Nopeuden vaihtelun totesit mistä? Olit ohjaamossa lukemassa mittareita?
Oletko huomannut miten on olemassa ja on ollut olemassa jo vuosia internet- sivuja, joista sekä esim. laivojen että lentokoneiden liikkeitä voidaan seurata reaaliajassa? Sellaisilta sivuilta on voitu nähdä miten koneen nousun eteneminen ja samalla nopeus vaihteli tavalla, jota ei tapahdu kun lennon alkuvaiheet etenevät ongelmitta!
- UusiMH370
Aina ei tarvitse olla tekninen syy, koneet häviää joskus ihmeellisellä tavalla, näin ainakin väittävät selvännäkijät, https://beforeitsnews.com/v3/beyond-science/2019/2452862.html
- lähesainalentäjäkusee
Tottakai jokin hailasenlassien valtio syyttää koneen tekniikkaa tyyliin: "kapteeni oli maailman kokenein ja taitavin", tosin jää kertomatta levittikö rukousmaton kriittisellä hetkellä, kun ei osannutkaan toimia oikein. Lion landcrash on samanlainen yhtiö, jossa lentäjillä ja huollolla ei ole ollut hanskat käsissä. Malesiankin kadonnut koneoli islamistinen ja sekopää kapteenin hallussa.
- 10xreissua_vuodessa
Ethiopian Air on ymmärtääkseni ihan arvostettu yhtiö, joten en sen piikkiin asiaa laittaisi. Mutta on totta, kuten lentoturmatutkinnoissa usein huomattu, syy on usein inhimillinen. Näitä koneita lentelee taivaalla nelisen sataa kpl, ja kahdelle käynyt turma aivan samanlaisessa tilanteessa. Pystyy vain spekuloimaan, mutta kyseessä voisi olla joku kummallinen nappien kombo ohjaamossa, jota ei normaalisti tehdä. Tämä taas voisi johtua lentäjien nopeasta halusta siirtyä autopilotille osaamattomuuttaan tai laiskuuttaan. Aikoinaan China Air tuli tonttiin San Franciscossa kun lentäjä ei käytännössä osannut laskeutua manuaalisesti kun ILS oli kentällä pois päältä, sää oli hyvä tuolloin ja oli valoisaa.
- aikanaankuullaan
Mutta onko Etiopian valtio jossain vaiheessa syyttänyt tekniikkaa mistään?
Olet aika sekaisin!
Odotelkaamme ehkä pari vuotta ja tod.näk. saamme isolta tutkijaryhmältä (johon kuuluu myös ev.luterilaisia ja ihan uskonnottomiakin ihmisiä) tarkempia tietoja onnettomuuden syistä. Oma veikkaukseni on, että lentäjien mahdollisilla uskonnollisilla suuntauksilla ei ole osaa eikä arpaa tapahtuman syiden kanssa .
- lähesainalentäjäkusee
Olematta ilmailun asiantuntija on sekin omanlainen kokemus asiakkaana, kun kone laskeutuu samalle tuuliselle pienelle kentälle suurinpiirtein samaan aikaan vuodesta, niin tunne siitä, että nythän pomppii pahasti ja joskus taas on hyvinkin tasaista. Tuntuu vain siltä, että onkohan sittenkään koulutus ja uskonn.. eikun asenteet eri yhtiöissä kunnossa. Kansainvälinen valvontako tökkii ja pitäisikö olla jossakin koulu, jota läpäisemättä et pääse puikkoihin.
- isoympyräpuikko
Oletko siis ollut "puikoissa" miten usein? Pääseehän niihin "puikkoihin" mielestäsi mitään kouluja läpäisemättä...vai jäivätkö "puikot" kuitenkin varsin etäisiksi unelmiksi?
- isoympyräpurjehdus
Mutta oletko ollut itse "puikoissa"? Missä ja millaisissa "puikoissa" olet kaikkein kovimmissa paikoissasi ollut?
- ts18056
Ja montakohan noita Airbusseja on pudonnut tai kateissa? Taitaa Finski lentää pääosin sellaisilla...
- rahvas_
Hyvä väyryspaavo, kyllä voit huoletta niihin nousta. Nyt kun ovat lentokiellossa ja maadoitettu ja kentällä ovat. Ja olihan Norwegianilla niitä kai kourallinen. Olettaen että ylipäänsä lennät paljon työksesi, tunnet lentokonetyypit joiden perusteella aina valitset mitään muutenkaan. Ja huolellisen valintasi jälkeen "nouset" koneeseen kuin omaasi tai johonkin huvijahtiin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sua j-mies!
Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦595640Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa
Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.1804574En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym
Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v164082Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k523594- 513551
- 813327
- 113231
- 312779
Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia342371- 462317