Paha selkäjumi

jumissa

Olen koko ikäni ollut ahdistukseen taipuvainen.
Mitä sanotte tästä, voisiko tässä olla järkeä:

Olen vuosikaudet hengittänyt pinnallisesti, jopa unohtanut" haukata happea.
Selän lihaskalvot on kiristyneet vähäisestä liikkeetä.
Tästä johtuen selkä lonkista niskaan rautakankeen verrattavissa.
Kiertoliikkeet, rangan rullaaminen mahdotonta.

Kenen puoleen kääntysisin?
Työterveys, osteopaatti, psykologi?
Voiko vuosikausien yläkropan jumiutumista saada parannettua?

5

125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TreenausAuttaa

      Aina kun minulle tulee selkäjumi, niin käännyn vaimoni puoleen ja naimme oikein kunnolla , niin selkä paranee tästä harjoituksesta täysin kuntoon.

    • artsi9872

      Joogan perusliikkeet ja hengitysharjoitukset auttavat päivittäin tehtynä jo viikossa. Ei lääkärit voi sun puolesta jumpata.

    • älä_unohda

      Tuo on kyllä jo paha, jos unohtaa haukata happea.

    • Anonyymi

      Minulla itselläni oli myös hengitysvaikeuksia, pelkkä pintahengitys onnistui. Oli myös sydämen rytmihäiriötä, väsymystä, ahdistusta, univaikeuksia yms. Ja tosiaan koko kroppa oli tosi kankea ja juminen. Pelastuksena vuosien ongelmien jälkeen oli se kun syy löytyi pahasta lantion virheasennosta. Lantio oli jotenkin kiertynyt ja kallellaan. Si-nivelen virheasennosta johtui. Apu löytyi sattumalta ystäväni suositeltua menemään Harjavaltaan Paavistolle. Ihme juttu että lantion virheasento voi tehdä elämästä noin kurjaa. Eikä lääkärit osanneet tehdä mitään, epäiltiin jopa että päässäni on vikaa. Nyt olotila on tosi hyvä, niinkuin nuorempana oli.

    • Anonyymi

      Erilaisia hengitysharjoituksia löytyy netistä. Samoin ahdistuksen hallinnan itsehoito-oppaita.
      Jos selkäjumi on paha, kannattaa kääntyä fysioterapeutin puoleen. Heidät on koulutettu tämänkaltaisiin asioihin, ja sieltä saa apua oikean hengityksen opetteluun sekä lihasten venytykseen ja rentoutukseen.
      Ihan itse kotona voi näitä harjoituksia myös tehdä. Ohjeita löytyy netistä kyllä. Ominpäin harjoittelu vaatii viitseliäisyyttä ja kärsivällisyyttä sekä asiaan paneutumista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1505
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1302
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1237
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1215
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1126
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe