Tekniikan Maailman 19/2017 Pääkirjoitus on loistava, samoin kansi
http://www.kolumbus.fi/keni1/TM_19_2017_kansi.jpg
http://www.kolumbus.fi/keni1/TM_19_2017_Paakirjoitus.jpg
EA211 ja EA888 moottoriperheet
Sen verran löysin tuon lehden jutusta virhettä, että siinä mainittiin että monivikainen 2.0 TSI EA888 moottori olisi vaihdettu uudempaan EA211 moottoriin, väärin, tuo EA211 on 1.4 litranen kone jonka uusin versio on 1.5 TSI, 2.0 TSI on edelleen se sama paska EA888, katso kuvat alla olevista linkeistä.
Toki jos ostaa uuden Golfin jossa on 1.5 TSI niin silloin saa EA211 tyypin moottorin, se taas perustuu paskaan 1.4 TSI moottoriin :)
http://www.kolumbus.fi/keni1/TM_valehtelee1.jpg
http://www.kolumbus.fi/keni1/TM_valehtelee2.jpg
Kukahan vedättää ja ketä, onko TM mukana juonessa VW maineen pelastamisessa vai pelkästään sinisilmäinen jos Tirkkonen tai joku muu sanoo että EA211 on uudempi 2.0 TSI :)
Ei ihme että valitukset jatkuu ja jatkuu, mitään ei korjata vaan vikoja peitellään, 2.0 TSI on muuttunut siten, että imusarjan päälle on lisätty muovinen levy jonka alle ei näe, ei siis helposti pysty tarkistamaan onko muovinen heikko imusarja sitä parempaa mallia vai ei, aika erikoinen härpäke siis lisätty...
IHI Turbojakin on miljoona eri versiota eikä kukaan ota selvää onko niitä oikeasti parannettu sen jälkeen kun Turbovaurioita tullut kun kaikissa versioissa on vikoja, jumalauta mikä sumuttaja firma tuo VW, mitään rehellistä ei sen toiminnasta löydy. Laitetaan vaan eri osanumero ja myydään sillä samaa paskaa.
TM tutki öljynkulutukset 2.0 TSI
117
11744
Vastaukset
- 3-6
Huikeita tehoja, olematonta väännön kasvua... pelkäävätkö veivien kestoa?
Ajelen riisikupin turbodieselillä ja niissä öljynkulutus on tuntematon suure. Nykyisissä kahden ahtimen moottoreissa on imusarjoissa ja venttiilikoneistoissa jatkuva ylipaine, joissakin tapauksissa (traktorit) on pitänyt lisätä moottoriöljyä, ettei moottori leikkaa kiinni. Käytännössä siis 1,8 bar ylipaineella minulla ei olisi enää moottoria. Paljastan nyt suuren salaisuuden eli painevoitelun.
Normikuntoisessa koneessa esim 150000 ajettuna öljynpaineen tulisi olla yli 3 bar, mieluiten 4 normilämmössä. Turha mitata liian alhaisilla... kierroksilla
3000 aika sopiva- Anonyymi
moottorihiomo kertoo asiat
- tehdasvikaariittääVWaudi
https://www.google.com/search?q=öljynkulutus VW audi&rlz=1C1HIJB_enFI629FI629&oq=öljynkulutus VW audi&aqs=chrome..69i57.9366j1j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8
kallista touhua jos valmistaja ei korvaa - seataudiskodaVWsama
AUDI ÖLJYNKULUTUS
Audin öljynkulutus ollut puhuttu aihe viimme aikoina. Ongelma on tunnetuin Audin 1.8 ja 2.0 TFSI moottoreissa.
Myös monista Volkswagen, Skoda ja Seat malleista löytyy samaa 1.8 ja 2.0 TSI bensamoottoria joita vaivaa sama ongelma.
Myös varsinkin Audi 2.0 TDI diesel moottori jota löytyy myös Volkswagen Transportereista ovat tuttuja liiallisesta öljynkulutuksesta. Diesel-moottorien ongelmat johtuvat pääasiassa männänrenkaiden ja sylinterien kulumisesta. Egr- eli pakokaasujen kierrätys takaisin moottoriin on suurin syypää sylinterien kulumiselle.
Alla muutama linkki Audia ja vag-konsernia koskeviin artikkeleihin.
TM kehottaa: korjauta liikaa moottorisi ajoissa
TM: Näin käy, jos öljyä syövän moottorin jättää korjaamatta – ja lisää vain halvinta mahdollista öljyä
Paljonko autosi saa kuluttaa öljyä? IS selvitti!
lainattu moottorihiomo sivuilta- Anonyymi
kaikki huijausta?
- Anonyymi
kansa ei tiijä vikoja
aja kuntotarkastukseen ennen kauppaa-jos myyjä ei siihen suostu niin peittelee jotain kallista vikaa!
MTV autot kertoo näin
- tm.harhautus.okei
Aloituksen jutussa mainittu että TM harhauttaa, tässä kuvassa (linkki alla) jutusta kohta joka tosiaan harhauttaa luulemaan, että 2.0 TSI ongelmat olisi selätety uuden moottoriperheen avulla, mutta eihän 1.5 TSI ole se mitä 2.0 TSI auton ostaja saa, jos ostat auton missä 2.0 TSI, niin se on se sama paska kuin aiemmin ja siinä voi paskalla tuurilla olla samat viat mitä näissä on aina ollut koska samoja vikoja raportoidaan uusistakin malleista. VW ei siis näköjään koskaan kokonaan korjaa ongelmaa vaan harhauttaa jopa Tekniikan Maailma lehteä. Aivan pihalla tuntuu TM olevan kun volkkarilla on noita moottori malleja ja versioita pilvin pimein niin kukaan pysy enää kyydissä missä siellä mennään.
Kevyt harhautus
http://www.kolumbus.fi/keni1/TM_harhauttaa.jpg- TotuusSattuuQC
"mutta eihän 1.5 TSI ole se mitä 2.0 TSI auton ostaja saa, jos ostat auton missä 2.0 TSI, niin se on se sama paska kuin aiemmin"
Käytännössä vain tuo 1.5 TSI on korvannut 2.0:n ainakin Volkkarilla melkein kokonaan eikä tuota 2.0 TSI:tä enää ole kuin ihan yksittäisissä malleissa, käsittääkseni joissain nelivetomalleissa.
- TotuusSattuuQC
Mielenkiintoista että moni kyllä uskoo Tekniikan Maailmaan silloin kun lehti kertoo tiettyjen motorien kuluttavan liikaa öljyä mutta ei enää usko kun lehti kertoo ongelman rajoittuvan tiettyihin vuosimalleihin...
- hehkulamppuhuijausVW
kuka uskoo hehkulamppuhuijaukseen
- harhauttaja.k.auto
Mäpä luulen että TM hokee vain K Auton tiedottajan Riitta Karjalaisen heille kertomaa "totuutta", uskaltaa kuitenkin itsekin epäillä ettei kaikki ole vieläkään kunnossa koska ongelmat jatkuu edelleen, tässä ne on mainittu myös: http://www.kolumbus.fi/keni1/TM_harhauttaa.jpg
- seataudiskodaVWsamaTSI
harhauttaja.k.auto kirjoitti:
Mäpä luulen että TM hokee vain K Auton tiedottajan Riitta Karjalaisen heille kertomaa "totuutta", uskaltaa kuitenkin itsekin epäillä ettei kaikki ole vieläkään kunnossa koska ongelmat jatkuu edelleen, tässä ne on mainittu myös: http://www.kolumbus.fi/keni1/TM_harhauttaa.jpg
EU .ssa on nyt uusi ryhmäkannelaki
lienee suomessakin tuhansia öljynsyöntiautoja liikenteessä
ei kun toimeksi - Vw_jyrää
Volkkari on vaan kun ei syö yhtään öljyä ei milloinkaan eipä kannata kanteita tehä..teroilla ollut ankea aamu luultavasti kun vanha juttu taas nostettu esille..
- kallismerkkiliikeVW
Vw_jyrää kirjoitti:
Volkkari on vaan kun ei syö yhtään öljyä ei milloinkaan eipä kannata kanteita tehä..teroilla ollut ankea aamu luultavasti kun vanha juttu taas nostettu esille..
https://www.moottorihiomo.fi/oljynkulutus/
valekorjaamo vai? - TotuusSattuuQC
harhauttaja.k.auto kirjoitti:
Mäpä luulen että TM hokee vain K Auton tiedottajan Riitta Karjalaisen heille kertomaa "totuutta", uskaltaa kuitenkin itsekin epäillä ettei kaikki ole vieläkään kunnossa koska ongelmat jatkuu edelleen, tässä ne on mainittu myös: http://www.kolumbus.fi/keni1/TM_harhauttaa.jpg
"Mäpä luulen että TM hokee vain K Auton tiedottajan Riitta Karjalaisen heille kertomaa "totuutta","
No kenen totuutta TM hoki silloin kun kuitenkin kertoi ongelmista joita tiettyjen vuosimallien moottoreissa oli?
- Skoda_rulez
aloittaja on kyllä aivan oikeassa. myös uusin 1.5 TSI moottori kuluttaa aivan liikaa moottoriöljyä, eli vika vain jatkuu.
- Järkeä
Uusin tsi 1.5 kulutti Auto Bildin kestotestissä vaivaiset 0.4 litraa 10000 ajokilometriä kohden..ja on ihan oma asia haluaako autonsa moottorin pilata 30000 km öljynvaihtoväleillä en minä ainakaan , eihän millään muulla automerkillä ajeta noin älyttömillä öljynvaihtoväleillä..ei mikään moottori varsinkaan turbo kestä ajaa noin huonoilla öljyillä..10-15 tkm vaihtovälit no broblem..
- TotuusSattuuQC
Järkeä kirjoitti:
Uusin tsi 1.5 kulutti Auto Bildin kestotestissä vaivaiset 0.4 litraa 10000 ajokilometriä kohden..ja on ihan oma asia haluaako autonsa moottorin pilata 30000 km öljynvaihtoväleillä en minä ainakaan , eihän millään muulla automerkillä ajeta noin älyttömillä öljynvaihtoväleillä..ei mikään moottori varsinkaan turbo kestä ajaa noin huonoilla öljyillä..10-15 tkm vaihtovälit no broblem..
"haluaako autonsa moottorin pilata 30000 km öljynvaihtoväleillä en minä ainakaan , eihän millään muulla automerkillä ajeta noin älyttömillä öljynvaihtoväleillä."
Kyllä 30.000 vaihtoväli alkaa olla jo varsin yleinen. Lähinnä aasialaiset valmistajat vielä pyristelevät vastaan. - Järkeä
TotuusSattuuQC kirjoitti:
"haluaako autonsa moottorin pilata 30000 km öljynvaihtoväleillä en minä ainakaan , eihän millään muulla automerkillä ajeta noin älyttömillä öljynvaihtoväleillä."
Kyllä 30.000 vaihtoväli alkaa olla jo varsin yleinen. Lähinnä aasialaiset valmistajat vielä pyristelevät vastaan.Saahan sitä tietysti ajaa 30 tkm öljynvaihtovälellä mutta ei sitten tartte valittaa jos männänrenkaat karstoittuu tukkoon ja turbo vaurioituu..näin se järjenkäyttö on tässäkin asiassa sallittua kun öljyt vaihtaa vähän useammin rahakulkkaro kiittää myöhein..
- TotuusSattuuQC
Järkeä kirjoitti:
Saahan sitä tietysti ajaa 30 tkm öljynvaihtovälellä mutta ei sitten tartte valittaa jos männänrenkaat karstoittuu tukkoon ja turbo vaurioituu..näin se järjenkäyttö on tässäkin asiassa sallittua kun öljyt vaihtaa vähän useammin rahakulkkaro kiittää myöhein..
"Saahan sitä tietysti ajaa 30 tkm öljynvaihtovälellä mutta ei sitten tartte valittaa jos männänrenkaat karstoittuu tukkoon ja turbo vaurioituu..näin se järjenkäyttö on tässäkin asiassa sallittua kun öljyt vaihtaa vähän useammin rahakulkkaro kiittää myöhein.."
En minä väittänytkään että 30.000 öljynvaihtoväli olisi jotenkin hyvä juttu. Kerroin vain sen faktan että kyseessä ei ole mikään Volkkarin keksintö vaan nykyään varsin yleinen juttu joka on hyvin monilla eri valmistajilla varsinkin Euroopassa.
- hiljaa.nyt
2.0 TSI on edelleen tehomallien moottori kuten ollut aiemmin, ei 1.5 TSI ole korvannut kuin ketju vialliset 1.4 koneet. Ei siis kannata lässyttää jostain mopon moottorista joita ostelee vain mummot.
- Pomppukeppi
"Ei siis kannata lässyttää jostain mopon moottorista joita ostelee vain mummot."
Myydyimmät bensamallit Golf- ja Passat-luokissa myydään 1.0 ja 1.5 Tsi koneilla. Noiden "tehomallien" myynti on varsin marginaalista näihin verrattuina. Tehokkaampaa haluavat kallistuvat yleensä dieseleihin.
- ai.jai.tuskaa
Nyt rupes K Auton OmaPojan otsasuoni pullistuu, ei kestä totuutta paskoista moottoreista vaikka TM tutkinut.
- hämäys.epäonnistui
Niin, TM totesi suunnittelu virheet ja samalla yritti hämätä että olisi jo uudempi 2.0 TSI, ei ole, sama EA888 edelleen käytössä. Tuskin mitään korjattu muuta kuin asiakkaiden laskuun.
- TotuusSattuuQC
hämäys.epäonnistui kirjoitti:
Niin, TM totesi suunnittelu virheet ja samalla yritti hämätä että olisi jo uudempi 2.0 TSI, ei ole, sama EA888 edelleen käytössä. Tuskin mitään korjattu muuta kuin asiakkaiden laskuun.
Niin, ensin uskot TM:ää kun se vastaa sinun mielipidettäsi mutta et enää usko kun se ei tue näkemystäsi. Päätä jo että uskotko tuohon lehteen vai et.
- Konserni.huijaa
Nyt tuntuisi siltä että vw-myyjä siellä yrittää tehdä paskasta kultaa. Mitä hyötyä olisi ryhtyä koekaniiniksi toteamaan että osaahan se pyytää öljyä entiseen malliin?
- TotuusSattuuQC
Ei sinua ole kukaan pakottamassa koekaniiniksi. Saat ihan rauhassa olla ostamatta.
- Mittatäynnä
TotuusSattuuQC kirjoitti:
Ei sinua ole kukaan pakottamassa koekaniiniksi. Saat ihan rauhassa olla ostamatta.
Niinpä, kerrastakin jo viisastuu!
- TotuusSattuuQC
Mittatäynnä kirjoitti:
Niinpä, kerrastakin jo viisastuu!
Tuntuu että moni ei viisastuu kun roikkuu vuodesta toiseen täällä haukkumassa omaa Vollkariaan mutta ei silti saa aikaan vaihtaa johonkin muuhun.
- kuningas.on.asiakas
Kuin niin, mä vsihdoin merkkiä jo 7 vuotta sitten enkä oo katunu. Nykyisin levitän VW ilosanomaa aktiivisesti, koen tämän elämäntehtäväkseni, synnyin tätä varten.
Uslo minua, Volkkaria tai volkkarin tekniikalla varustettua vuoden 2003 jälkeen valmistettua autoa kannattaa jättää ostamatta ja säästyy monelta murheelta. - TotuusSattuuQC
kuningas.on.asiakas kirjoitti:
Kuin niin, mä vsihdoin merkkiä jo 7 vuotta sitten enkä oo katunu. Nykyisin levitän VW ilosanomaa aktiivisesti, koen tämän elämäntehtäväkseni, synnyin tätä varten.
Uslo minua, Volkkaria tai volkkarin tekniikalla varustettua vuoden 2003 jälkeen valmistettua autoa kannattaa jättää ostamatta ja säästyy monelta murheelta."Nykyisin levitän VW ilosanomaa aktiivisesti, koen tämän elämäntehtäväkseni, synnyin tätä varten."
Tämä kyllä selittääkin aika paljon...
- pakkomurehtia
Joitakin vaivaa naapurin auton öljynkulutus?
Onhan se mukavaa, jos elämässä ei itsellä ole muita murheita, niin aloitetaanpa nyt tämmöisellä murehtiminen.
Joku murheenaihe kun on suomalaisella oltava.
Älytöntä.- OmaPojan.itkuvirsi
Ei me kuule murehdita mitään kun ei enää ole volkkaria vaivoina, me kerrotaan VW ilosanomaa.
Se mikä ihmetyttää on kun joku lukee tälläistä palstaa joka päivä vaikka oma auto on muka täysin ok, mikset aja sillä autollas kaiket päivät ja tee jotain hyödyllistä, miksi roikut täällä puolustamassa kusettaja valmistajaa? Taitaa sullaki olla oma lehmä ojassa? Taitaa vokkelo olla korjaamolla ja jää aikaa roikkua netissä kun autolla ei pääse liikkeelle ja bussilla ei kehtaa kun on vain se VW motorsport talvitakki.
- Mittatäynnä
Mitä nyt yrität sopertaa? Kyllä ihan omasta kokemuksesta kerroin oman Volkkarin kanssa . Kaksi niitä oli, ensimmäinen ja viimeinen. Naapurilla on Ford , eikä mitään tietoa sen öljyn kulutuksesta. Ei ainakaan ole valittanut. Kerran kuulemma ollut hinurin kyydillä kun oli tehnyt käyntilakon.
- Yarisman
Kaikissa volkkarin TSI moottoreissa on tuo öljynkulutus ongelma. Siitä ei ole vieläkään päästy eroon. Dieselmoottorien ongelma on kannentiivisteen palaminen. Tämä tarkoittaa koko moottorin uusintaa, sillä sitä ei pysty korjaamaan.
Kun ostaa TOYOTAn ei ole mitään murheita. Toyotan moottorit on lähes ikuisia niin bensa kuin dieselit. Miljoona kilometriä ei ole niille edes paljon, vaikka muiden valmistajien moottorit eivät tuota kestä. Toyotat ovat kestäviä ja pitkäikäisiä autoja. Ne on paljon ajettuinakin luotettavia autoja. Muutenkin ominaisuuksissa muita edellä. - Järkeä
Yarisman kirjoitti:
Kaikissa volkkarin TSI moottoreissa on tuo öljynkulutus ongelma. Siitä ei ole vieläkään päästy eroon. Dieselmoottorien ongelma on kannentiivisteen palaminen. Tämä tarkoittaa koko moottorin uusintaa, sillä sitä ei pysty korjaamaan.
Kun ostaa TOYOTAn ei ole mitään murheita. Toyotan moottorit on lähes ikuisia niin bensa kuin dieselit. Miljoona kilometriä ei ole niille edes paljon, vaikka muiden valmistajien moottorit eivät tuota kestä. Toyotat ovat kestäviä ja pitkäikäisiä autoja. Ne on paljon ajettuinakin luotettavia autoja. Muutenkin ominaisuuksissa muita edellä.Varismieheltä tuli päivän paras vitsi , luuletko että tuon joka vielä jotain autoista tietää uskoo täyttä skeidaa koko juttu..
- Anonyymi
Mikähän Ford? Minä tiedän ainakin kovin monta Fordia jotka syövät mm. öljyä melko reilustikin, yhdessä on mennyt öljykylpyinen hihna huonoksi ja pari jossa on koneet menneet kansineen kokonaan rikki.
- ilosana.leviää.vw.myös
Jaa kanssamme tätä VW ilosanomaa, meitä on jo monta, tule mukaan VW Clubiin, täällä saat vertaistukea sinä petetty asiakas, et todellakaan ole yksin ongelmasi kanssa.
- valittakaavainomistanne
Mitä sitten, jos automerkkini kuluttaa öljyä?
Toiset kuluttaa ja toiset ei.
Mitä iloa se teiile aiheuttaa?
Jos lisään öljyä ja se ei minua haittaa, niin miksi siitä kannatte huolta?
Itse olen omani valinnut!!
Entä, jos minun autoni onkin juuri se johon ei tarvitse lisätä?
Ei se ole minulle mikään ongelma, lisään tai en. Miksi se on sitä teille?
Itse olen automerkkini valinnut ja sinä omasi.
En ole pettynyt asiakas tai mitään muutakaan, se on teidän keksimä asia.
Miksi yleistätte aina juttunne?
Jos joku kuluttaa öljyä, niin kaikki kuluttaa?
Jos äitisi on huora, niin kaikkien äidit ovat huoria!!
Näinhän se menee, eiks vaan!! - siinä.se.on.vw
VW ILO on yhteinen ilo, tulen niin hyvälle mielelle. Kaikkein parasta on kun voi lukea Vagarenaa ja siellä jatkuvia vw vikojen selvityksiä, vaikuttaa siltä että kaikki asiakkaat ovat ostaneet vw harrasteauton joka vaatii jatkuvaa korjaamista.
Jos tykkäät korjata autoja osta Volkswagen, osta uusi ja ruksaa siihen kaikki lusävarusteet niin puuhaa riittää joka päivä, lomalla voit hitsata ruosteita ja massata alustaa. Jos aikaa jää niin voit lisäillä äänieristeitä jotta korvien soiminen loppuu. Onnea matkaan, elämäsi seikkailu odottaa...Volkswagen Airport Centerissä, siinä lentoaseman kupeessa...- amisrautaaskodataudit
ammattikoulukorjaamot täynnä vw autoja
olisko liian kallista korjailla muualla kun vikaa riittää - Anonyymi
laitatko linkkiä areenalta jos jotain uutta vikaa taas
- raakileita
Ai tää olikin joku amiksien juttu.?
Sori, että edes osallistuttiin teinien mutu keskusteluun.- merkkihuolto.osaa.ve
Kyllä, kaikki VW asentajat lienee käyny kirjekurssilla amiksen, ei niitä heppuja koulussa näkyny ku olivat kotona mopoja rassaamassa. Ei ihme että joka asiaan tarvitsevat tehtaan hajotuskuvan ja opastus video kuinka huolto tehdäön, eihän sitä muuten osais öljyjä ja tulppia vaihtaa.
VW omistajien kannattais ostaa oma korjaamo ja huoltaa ite autonsa, pysyis uudetki autot vähä aikaa kasassa. Hyvän saa vain kun tekee ite korjauksen, kuka tahansa pystyy öljyt ja tulpat vaihtaa ja vikakoodit lukee, siihe mitä amiksia tarvi. Muita juttuja ei uusissa autoissa pitäisi olla 120 tkm matkalla, mutta volkkariin ehditään vaihtaa 3-4 DSG:tä ja 2 moottoria tuon matkan aikana jos ne huollot tekee merkkihuolto. - kauko.ohjaaja
Merkkihuollot ne osaa sössiä, tiedän yhden Ooppelin jonka merkkihuolto huolsi väärällä huolto-ohjelmalla kun asentajaraukka ei löytänyt oikeaa, tuo tapahtui ihan hiljattain LänsiAuton merkkihuollossa, se huoltaa myös volkkareita joten olkaaha tarkkana.
- Tietolisäätuskaa
Aivan sama, missä huollossa niitä oljyjä vaihdetaan jos moottorissa on suunnitteluvirhe. Tyhmempikin autoista ymmärtävä tietää että kone karstoittuu varsinkin kaupunkiajossa ja pitkä öljynvaihtoväli vaan pahentaa ongelmaa. Ennemmin tai myöhemmin karsta tuhoaa koko moottorin kun se jumittaa männänrenkaat ja öljyä poltettaessa tulee vaan lisää karstaa. Eikä liian pienet öljyreijät ainakaan pidennä moottorin ikää. Kova vääntö ja ajaminen liian pienillä kierroksilla isoilla vaihteilla vaan pahentaa karstoittumista. Kierroskoneet eivät karstoitu. Puolikin litraa öljyä tuhannella tarkoittaa ongelmaa moottorissa. Aivan sama, mitä maahantuoja ja valmistaja valehtelee.
- viat.löytyy.vw
Puoli litraa tuhannella tarkoittaa 15 litraa 30 tonnin huoltovälillä, tuon huoltovälin ehdoton maksimi kulutus uudella autolla/moottorilla olisi 1 litra lisättyä öljyä eli kerran saisi ihan loppuvaiheessa öljyvalo syttyä. Puoli litraa tonnilla sytyttää öljyvalon 2000 km välein, ei sellaista voi hyväksyä normaaliksi käyttöautossa, jossain rajussa kilpurissa kyllä. Ajattele että uusi auto kuluttaisi litran öljyä jos ajat Hki-Ivalo-Hki reissun, järjetöntä kulutusta.
Jotain suhteellisuutta siihen mikä on normaalia ja mikä on vika.
- Audimies_
audilla on aivan samat öljynkulutus ongelmat bensiini ja diesel moottoreissaan, 2.7 v6 diesel moottori todella kehno moottori kaikinpuolin, öljy kelpaa ja vikavaloja poltattaa joka viikko, usein saa pajalla käyttää kalliissa remonteissa , mm öljypohja auki joka öljynvaihdossa kuten myös moottorin huuhtelu. kallista on öljynvaihdot näihin, toyotaa huoltaisi varmaan 10 vuotta siinä missä audia vuoden.
- urpojariittää
Mitä sen on väliä mitä kuluttaa, jos se on naapurilla se auto, eikä itsellä.
Turhaa jauhantaa, joka ei ketään moittijoista kosketa. - Tietolisäätuskaa
Niinnoh, nyt taisi tulla kakistettua se kuuluisa viimeinen oljenkorsi!
- öljynsyöntiVWskodaudi
https://www.hs.fi/talous/art-2000005953808.html?ref=rss
oikeus ryhmäkanteeseen on nyt olemassa
eikös suomessa ole kymmeniätuhansia vika autoja öljynkulutus?
ainakin myyntitilastoja johtaa VW moottorilla varustetut skodat myös? - TotuusSattuuQC
"Niinnoh, nyt taisi tulla kakistettua se kuuluisa viimeinen oljenkorsi!"
Ei kannata heittää karhua kaivoon ettei tule pyy katajassa vastaan! - Anonyymi
TotuusSattuuQC kirjoitti:
"Niinnoh, nyt taisi tulla kakistettua se kuuluisa viimeinen oljenkorsi!"
Ei kannata heittää karhua kaivoon ettei tule pyy katajassa vastaan!pyyyyyy yyyyyyyyyyyyylannos
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
pyyyyyy yyyyyyyyyyyyylannos
yyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyylannos
- Anonyymi
hui perhana
- Anonyymi
shell haihtuu
- Anonyymi
Tiedä noista TM ja muista raporteista mutta kun meillä vaihtui syntiseksi huijaus merkiksi paljon parjattu volkkari volvoon d4 2016 vuotinen ei ainakaan öljyn kutus vähentynyt ja rouvalle hankittiin nissan qausqai 1,2 ja sekin syö öljyä muutaman litran tonkka menee kymppi tonniin mutta ne on kai uutta normaalia.
- Anonyymi
Ai niinkö, mulla on nyt ajossa viides uusi auto öljypolitin volkjarin jälkeen, 2 pösöä, 2 opelia ja nyt ford, ei näistä mikään ole öljyä huutanut, pinta ylärajalla aina ennen huoltoon menoa.
Volkkarin Polo GTI alko syödä öljyä jo 2000 km ajettuna ja kulutus vaan kasvo, 88 tkm ajettuna kulutus oli 66 litraa huoltoväi ja tästä on dokumentit tallessa.
VW saa pian postia viranomaisilta. Olen koronan takia pitäny jarrua pohjassa, mutta kohta lähetään täydellä kaasulla, todisteet maahantuojan petkutuksista on aukottomat nyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai niinkö, mulla on nyt ajossa viides uusi auto öljypolitin volkjarin jälkeen, 2 pösöä, 2 opelia ja nyt ford, ei näistä mikään ole öljyä huutanut, pinta ylärajalla aina ennen huoltoon menoa.
Volkkarin Polo GTI alko syödä öljyä jo 2000 km ajettuna ja kulutus vaan kasvo, 88 tkm ajettuna kulutus oli 66 litraa huoltoväi ja tästä on dokumentit tallessa.
VW saa pian postia viranomaisilta. Olen koronan takia pitäny jarrua pohjassa, mutta kohta lähetään täydellä kaasulla, todisteet maahantuojan petkutuksista on aukottomat nyt.66 litraa huoltoväli eli 100 tkm matkalla 200 litraa öljyä, kokonsinen tynnyri 😜🏆😀
Volkkari on paras, se kuluttaa öljyäkin eniten, tuorevoitelu toimii, siksi Long Life öljyohjelma toimii, öljy vaihtuu koko ajan kun uutta lisätään. Luontohan tästä tykkää, nimittäin öljyvarannot hupenee nopeemmin ja saadaan sähkikset kaikille. Hyvä VW!
- Anonyymi
Nyt alkaa olla viimeiset oljenkorretkin käytetty kun Toyotan omapoika joutuu kaivamaan vuoden 2017 TM:n juttuja. On hän kovin hauska ja epätoivoinen.
- Anonyymi
konkurssi
- Anonyymi
2011 2,0 200 hp (optimoitu 260 hp) tsi bensa Skoda. Esittelyauto, ostin sen 10 tkm ajettuna 2012 keväällä.
Mittarissa 190.000 km, ainoat viat olleet sytytyspuolissa ja nyt vaihdettiin (nykimisen takia) polttoainesuuttimet. Asettui sillä ja kulkee kuin uusi.
Lienee hilkulla, mutta on ilmeisesti parannettu versio moottorista, koska öljyä on tarvinnut lisätä 10 tkm välein 0,5 - max. 1 litra.
Piti vielä miettiä vikoja... Toinen takapyörän laaakeri vaihdettiin 10 tkm sitte, muuten on tosiaan pärjätty normihuolloilla. DSG- laatikon öljyt ja putsari vaihdettu 60 tkm välein, laatikko toimii täydellisen hyvin.- Anonyymi
Noihin öljynsyönti moottoreihin tuli noihin aikoihin erilaiset öljyrenkaat. Tässä parannetussa versiossa ei ole tuota ongelmaa. Eiköhän ne ongelma moottorit ole jo kaikki korjattu. Siitä on sen verran aikaa.
- Anonyymi
Miksi skodassa ei ole vikaa vaikka vw moottori?
- Anonyymi
juu
- Anonyymi
mikä oli tutkittavana
- Anonyymi
valetta?
- Anonyymi
Ken tietää VWbarbi ei kerro...
- Anonyymi
eli suomessakin satojatuhansia riskimoottoreita?
jätä ostamatta jos ei korjattu - Anonyymi
Volkkarilla on oma huijauksen taktiikka
- Anonyymi
hyihyi
- Anonyymi
öljyyyyy ja 10000e korjaus
- Anonyymi
vanhoilla suomi ajaa ja oliko uudetkin sama homma?
- Anonyymi
Volkkariköyhyyttä ilmeisesti, mutta aamulla sinne töihin öljyrahan saantiin taas.
- Anonyymi
VW on kuin varhaisperuna
maistuu hetken mutta muuttuu nopeasti pahaan suuntaan - Anonyymi
ja suomeen tuodaan taas vanhoja audeja jaVW niin homma vaan jatkuu
- Anonyymi
Ei kovin vanhoja tuoda. Tuo kyseinen ongelma loppui 2011 kun moottorit päivitettiin.
Kovin ovat haluttuja nuo uudehkot tuontiautot, dieseleinä ja isoilla bensakoneilla.
- Anonyymi
Aika vanhoihin juttuihin Toyotan omapoika joutuu tyytymään jokainen aamu ja ilta kun spämmää samat jutut uudelleen, hihii mikä hönö.
Eihän me alennuta vastaavaan ja aleta puhua Toyotan nopeasta ruostumisesta ja lukuisista tulipaloja aiheuttavista vioista, eikä ainakaan melusta ja huonosta ajettavuudesta, eihän?- Anonyymi
Kyllä ne VW ja Mersut Ruostuu ennemmin kun Toyotat 30vuotta vanhoja Toyotia on Paljon liikenteessä Ja viedään lopulta Afriikkaan VW ei kelpaa kun Paaliin.
- Anonyymi
Kuinkas Kiinassa ja Usassa samat mallit?
vai onko roska myyty vain suomeen? - Anonyymi
koskas VW asentaa uudet moottorit?
- Anonyymi
kuntotarkastukseen ennen kauppaa
- Anonyymi
taas palaa ja yhä
- Anonyymi
kuntotarkastus ennen ostoa!
- Anonyymi
on se vekkuli firma
asiakasmaksaa tehdas ja suunnitteluviatkin - Anonyymi
TM voisi tehdä uuden jutun että onko valmistaja tehnyt mitään asialle Suomessa
huhu kertoo että Usassa vaihdettiin moottorit VW laskuun-pitääkö paikkaansa? - Anonyymi
varo pommimallia ostaessa
- Anonyymi
näin
- Anonyymi
uudet?
- Anonyymi
https://www.tamcar.fi/autokorjaamo/oljynkulutus-audi-vw-ja-skoda/
halavalla kuntoon tehdasvika - Anonyymi
https://www.apu.fi/artikkelit/maahantuoja-nama-vw-moottorit-syovat-oljya-nain-korjataan
kivaa kun audi maksaa kaikki! - Anonyymi
jos uusikin vie litran 1000km niin 30000km LL välillä se on =30l ja sallitullakin kulutuksella 15l
miettikää nyt ihmiset mitä ostatte...
eikös sitten monella mene Öljyyn enemmän rahaa kuin polttoaineeseen? - Anonyymi
osaako kukaan sanoa monta tuhatta autoa kuuluu öljynsyönti hommaan?
eikös vanhoja vwseatskodaudi ole liikenteessä suomessa miljoona autoa?- Anonyymi
Volkkarilla polttomoottorin tie on loppuun kaluttu ja kuljettu. Lopezlaatu ja komponentit kiinasta on vaarallinen yhdistelmä. Ei mikään ihme että vain sähköä tuputetaan .
- Anonyymi
pääasia
- Anonyymi
vanhaa tietoa jo
kuka ajaa vuosimallin 2017 skodalla? - Anonyymi
mukava konserni
jännitystä köyhän lompakolle - Anonyymi
ihmisyys kaukana kun asiakas yrittää saada korjauksia
- Anonyymi
skodaseataudiVW samat moottorit ja viat
- Anonyymi
huuhaa konserni
- Anonyymi
pahamaa saksa
- Anonyymi
eikä maksa?
- Anonyymi
huh mitä roskaa
- Anonyymi
MOT
- Anonyymi
huijauskonserni vauhdissa
- Anonyymi
lue ja ihastu
- Anonyymi
kädet yhteen hakkaa musiikki ei koskaan lakkaa
- Anonyymi
kiitos
- Anonyymi
sakkaa ja tippuu
- Anonyymi
maa halkeaa ennenkuin VW keksii polttomoottorin kestävän
- Anonyymi
miljoonia kpl?
- Anonyymi
lalallalalallalaaa
- Anonyymi
Audista hyppäsi jako kun nosti jalan kaasulta liian nopeaa. Kiire loppui siihen.
KIITTI VITUSTI VW - Anonyymi
ooon
- Anonyymi
pahan
- Anonyymi
Saa siihen 2.0 moottoriin hyviä osia jos haluaa.
Ei ne ole edes kallita verrattuna alkuperäisiin.
https://youtu.be/lbxcQqYwpJo
Huomioi et jokainen hajoava osa on mahdollista vaihtaa parempaan niitä on kyllä tarjolla runsaasti. Mitään järkeä ei tietysti ole käyttää huonoja vakio osia jos ne ei kerran omassa käytössä kestä. Ei raecitse ihan niin tyhmä olla jos ei sitä ymmärrä. - Anonyymi
asialinjha
Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821269Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021057Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä611010Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais12969Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103933Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ140910Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68846Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119761- 77695
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121694