TM tutki öljynkulutukset 2.0 TSI

vituttaako.vw.kyllä

Tekniikan Maailman 19/2017 Pääkirjoitus on loistava, samoin kansi

http://www.kolumbus.fi/keni1/TM_19_2017_kansi.jpg

http://www.kolumbus.fi/keni1/TM_19_2017_Paakirjoitus.jpg

EA211 ja EA888 moottoriperheet

Sen verran löysin tuon lehden jutusta virhettä, että siinä mainittiin että monivikainen 2.0 TSI EA888 moottori olisi vaihdettu uudempaan EA211 moottoriin, väärin, tuo EA211 on 1.4 litranen kone jonka uusin versio on 1.5 TSI, 2.0 TSI on edelleen se sama paska EA888, katso kuvat alla olevista linkeistä.

Toki jos ostaa uuden Golfin jossa on 1.5 TSI niin silloin saa EA211 tyypin moottorin, se taas perustuu paskaan 1.4 TSI moottoriin :)

http://www.kolumbus.fi/keni1/TM_valehtelee1.jpg

http://www.kolumbus.fi/keni1/TM_valehtelee2.jpg

Kukahan vedättää ja ketä, onko TM mukana juonessa VW maineen pelastamisessa vai pelkästään sinisilmäinen jos Tirkkonen tai joku muu sanoo että EA211 on uudempi 2.0 TSI :)

Ei ihme että valitukset jatkuu ja jatkuu, mitään ei korjata vaan vikoja peitellään, 2.0 TSI on muuttunut siten, että imusarjan päälle on lisätty muovinen levy jonka alle ei näe, ei siis helposti pysty tarkistamaan onko muovinen heikko imusarja sitä parempaa mallia vai ei, aika erikoinen härpäke siis lisätty...

IHI Turbojakin on miljoona eri versiota eikä kukaan ota selvää onko niitä oikeasti parannettu sen jälkeen kun Turbovaurioita tullut kun kaikissa versioissa on vikoja, jumalauta mikä sumuttaja firma tuo VW, mitään rehellistä ei sen toiminnasta löydy. Laitetaan vaan eri osanumero ja myydään sillä samaa paskaa.

116

8411

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3-6

      Huikeita tehoja, olematonta väännön kasvua... pelkäävätkö veivien kestoa?

      Ajelen riisikupin turbodieselillä ja niissä öljynkulutus on tuntematon suure. Nykyisissä kahden ahtimen moottoreissa on imusarjoissa ja venttiilikoneistoissa jatkuva ylipaine, joissakin tapauksissa (traktorit) on pitänyt lisätä moottoriöljyä, ettei moottori leikkaa kiinni. Käytännössä siis 1,8 bar ylipaineella minulla ei olisi enää moottoria. Paljastan nyt suuren salaisuuden eli painevoitelun.

      Normikuntoisessa koneessa esim 150000 ajettuna öljynpaineen tulisi olla yli 3 bar, mieluiten 4 normilämmössä. Turha mitata liian alhaisilla... kierroksilla

      3000 aika sopiva

      • Anonyymi

        moottorihiomo kertoo asiat


    • tehdasvikaariittääVWaudi

      https://www.google.com/search?q=öljynkulutus VW audi&rlz=1C1HIJB_enFI629FI629&oq=öljynkulutus VW audi&aqs=chrome..69i57.9366j1j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8

      kallista touhua jos valmistaja ei korvaa

    • seataudiskodaVWsama

      AUDI ÖLJYNKULUTUS

      Audin öljynkulutus ollut puhuttu aihe viimme aikoina. Ongelma on tunnetuin Audin 1.8 ja 2.0 TFSI moottoreissa.
      Myös monista Volkswagen, Skoda ja Seat malleista löytyy samaa 1.8 ja 2.0 TSI bensamoottoria joita vaivaa sama ongelma.

      Myös varsinkin Audi 2.0 TDI diesel moottori jota löytyy myös Volkswagen Transportereista ovat tuttuja liiallisesta öljynkulutuksesta. Diesel-moottorien ongelmat johtuvat pääasiassa männänrenkaiden ja sylinterien kulumisesta. Egr- eli pakokaasujen kierrätys takaisin moottoriin on suurin syypää sylinterien kulumiselle.

      Alla muutama linkki Audia ja vag-konsernia koskeviin artikkeleihin.

      TM kehottaa: korjauta liikaa moottorisi ajoissa

      TM: Näin käy, jos öljyä syövän moottorin jättää korjaamatta – ja lisää vain halvinta mahdollista öljyä

      Paljonko autosi saa kuluttaa öljyä? IS selvitti!

      lainattu moottorihiomo sivuilta

      • Anonyymi

        kaikki huijausta?


      • Anonyymi

        kansa ei tiijä vikoja

        aja kuntotarkastukseen ennen kauppaa-jos myyjä ei siihen suostu niin peittelee jotain kallista vikaa!

        MTV autot kertoo näin


    • tm.harhautus.okei

      Aloituksen jutussa mainittu että TM harhauttaa, tässä kuvassa (linkki alla) jutusta kohta joka tosiaan harhauttaa luulemaan, että 2.0 TSI ongelmat olisi selätety uuden moottoriperheen avulla, mutta eihän 1.5 TSI ole se mitä 2.0 TSI auton ostaja saa, jos ostat auton missä 2.0 TSI, niin se on se sama paska kuin aiemmin ja siinä voi paskalla tuurilla olla samat viat mitä näissä on aina ollut koska samoja vikoja raportoidaan uusistakin malleista. VW ei siis näköjään koskaan kokonaan korjaa ongelmaa vaan harhauttaa jopa Tekniikan Maailma lehteä. Aivan pihalla tuntuu TM olevan kun volkkarilla on noita moottori malleja ja versioita pilvin pimein niin kukaan pysy enää kyydissä missä siellä mennään.

      Kevyt harhautus
      http://www.kolumbus.fi/keni1/TM_harhauttaa.jpg

      • TotuusSattuuQC

        "mutta eihän 1.5 TSI ole se mitä 2.0 TSI auton ostaja saa, jos ostat auton missä 2.0 TSI, niin se on se sama paska kuin aiemmin"

        Käytännössä vain tuo 1.5 TSI on korvannut 2.0:n ainakin Volkkarilla melkein kokonaan eikä tuota 2.0 TSI:tä enää ole kuin ihan yksittäisissä malleissa, käsittääkseni joissain nelivetomalleissa.


    • TotuusSattuuQC

      Mielenkiintoista että moni kyllä uskoo Tekniikan Maailmaan silloin kun lehti kertoo tiettyjen motorien kuluttavan liikaa öljyä mutta ei enää usko kun lehti kertoo ongelman rajoittuvan tiettyihin vuosimalleihin...

      • hehkulamppuhuijausVW

        kuka uskoo hehkulamppuhuijaukseen


      • harhauttaja.k.auto

        Mäpä luulen että TM hokee vain K Auton tiedottajan Riitta Karjalaisen heille kertomaa "totuutta", uskaltaa kuitenkin itsekin epäillä ettei kaikki ole vieläkään kunnossa koska ongelmat jatkuu edelleen, tässä ne on mainittu myös: http://www.kolumbus.fi/keni1/TM_harhauttaa.jpg


      • seataudiskodaVWsamaTSI
        harhauttaja.k.auto kirjoitti:

        Mäpä luulen että TM hokee vain K Auton tiedottajan Riitta Karjalaisen heille kertomaa "totuutta", uskaltaa kuitenkin itsekin epäillä ettei kaikki ole vieläkään kunnossa koska ongelmat jatkuu edelleen, tässä ne on mainittu myös: http://www.kolumbus.fi/keni1/TM_harhauttaa.jpg

        EU .ssa on nyt uusi ryhmäkannelaki

        lienee suomessakin tuhansia öljynsyöntiautoja liikenteessä

        ei kun toimeksi


      • Vw_jyrää

        Volkkari on vaan kun ei syö yhtään öljyä ei milloinkaan eipä kannata kanteita tehä..teroilla ollut ankea aamu luultavasti kun vanha juttu taas nostettu esille..


      • kallismerkkiliikeVW
        Vw_jyrää kirjoitti:

        Volkkari on vaan kun ei syö yhtään öljyä ei milloinkaan eipä kannata kanteita tehä..teroilla ollut ankea aamu luultavasti kun vanha juttu taas nostettu esille..

        https://www.moottorihiomo.fi/oljynkulutus/

        valekorjaamo vai?


      • TotuusSattuuQC
        harhauttaja.k.auto kirjoitti:

        Mäpä luulen että TM hokee vain K Auton tiedottajan Riitta Karjalaisen heille kertomaa "totuutta", uskaltaa kuitenkin itsekin epäillä ettei kaikki ole vieläkään kunnossa koska ongelmat jatkuu edelleen, tässä ne on mainittu myös: http://www.kolumbus.fi/keni1/TM_harhauttaa.jpg

        "Mäpä luulen että TM hokee vain K Auton tiedottajan Riitta Karjalaisen heille kertomaa "totuutta","

        No kenen totuutta TM hoki silloin kun kuitenkin kertoi ongelmista joita tiettyjen vuosimallien moottoreissa oli?


    • Skoda_rulez

      aloittaja on kyllä aivan oikeassa. myös uusin 1.5 TSI moottori kuluttaa aivan liikaa moottoriöljyä, eli vika vain jatkuu.

      • Järkeä

        Uusin tsi 1.5 kulutti Auto Bildin kestotestissä vaivaiset 0.4 litraa 10000 ajokilometriä kohden..ja on ihan oma asia haluaako autonsa moottorin pilata 30000 km öljynvaihtoväleillä en minä ainakaan , eihän millään muulla automerkillä ajeta noin älyttömillä öljynvaihtoväleillä..ei mikään moottori varsinkaan turbo kestä ajaa noin huonoilla öljyillä..10-15 tkm vaihtovälit no broblem..


      • TotuusSattuuQC
        Järkeä kirjoitti:

        Uusin tsi 1.5 kulutti Auto Bildin kestotestissä vaivaiset 0.4 litraa 10000 ajokilometriä kohden..ja on ihan oma asia haluaako autonsa moottorin pilata 30000 km öljynvaihtoväleillä en minä ainakaan , eihän millään muulla automerkillä ajeta noin älyttömillä öljynvaihtoväleillä..ei mikään moottori varsinkaan turbo kestä ajaa noin huonoilla öljyillä..10-15 tkm vaihtovälit no broblem..

        "haluaako autonsa moottorin pilata 30000 km öljynvaihtoväleillä en minä ainakaan , eihän millään muulla automerkillä ajeta noin älyttömillä öljynvaihtoväleillä."

        Kyllä 30.000 vaihtoväli alkaa olla jo varsin yleinen. Lähinnä aasialaiset valmistajat vielä pyristelevät vastaan.


      • Järkeä
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

        "haluaako autonsa moottorin pilata 30000 km öljynvaihtoväleillä en minä ainakaan , eihän millään muulla automerkillä ajeta noin älyttömillä öljynvaihtoväleillä."

        Kyllä 30.000 vaihtoväli alkaa olla jo varsin yleinen. Lähinnä aasialaiset valmistajat vielä pyristelevät vastaan.

        Saahan sitä tietysti ajaa 30 tkm öljynvaihtovälellä mutta ei sitten tartte valittaa jos männänrenkaat karstoittuu tukkoon ja turbo vaurioituu..näin se järjenkäyttö on tässäkin asiassa sallittua kun öljyt vaihtaa vähän useammin rahakulkkaro kiittää myöhein..


      • TotuusSattuuQC
        Järkeä kirjoitti:

        Saahan sitä tietysti ajaa 30 tkm öljynvaihtovälellä mutta ei sitten tartte valittaa jos männänrenkaat karstoittuu tukkoon ja turbo vaurioituu..näin se järjenkäyttö on tässäkin asiassa sallittua kun öljyt vaihtaa vähän useammin rahakulkkaro kiittää myöhein..

        "Saahan sitä tietysti ajaa 30 tkm öljynvaihtovälellä mutta ei sitten tartte valittaa jos männänrenkaat karstoittuu tukkoon ja turbo vaurioituu..näin se järjenkäyttö on tässäkin asiassa sallittua kun öljyt vaihtaa vähän useammin rahakulkkaro kiittää myöhein.."

        En minä väittänytkään että 30.000 öljynvaihtoväli olisi jotenkin hyvä juttu. Kerroin vain sen faktan että kyseessä ei ole mikään Volkkarin keksintö vaan nykyään varsin yleinen juttu joka on hyvin monilla eri valmistajilla varsinkin Euroopassa.


    • hiljaa.nyt

      2.0 TSI on edelleen tehomallien moottori kuten ollut aiemmin, ei 1.5 TSI ole korvannut kuin ketju vialliset 1.4 koneet. Ei siis kannata lässyttää jostain mopon moottorista joita ostelee vain mummot.

      • Pomppukeppi

        "Ei siis kannata lässyttää jostain mopon moottorista joita ostelee vain mummot."

        Myydyimmät bensamallit Golf- ja Passat-luokissa myydään 1.0 ja 1.5 Tsi koneilla. Noiden "tehomallien" myynti on varsin marginaalista näihin verrattuina. Tehokkaampaa haluavat kallistuvat yleensä dieseleihin.


    • ai.jai.tuskaa

      Nyt rupes K Auton OmaPojan otsasuoni pullistuu, ei kestä totuutta paskoista moottoreista vaikka TM tutkinut.

      • hämäys.epäonnistui

        Niin, TM totesi suunnittelu virheet ja samalla yritti hämätä että olisi jo uudempi 2.0 TSI, ei ole, sama EA888 edelleen käytössä. Tuskin mitään korjattu muuta kuin asiakkaiden laskuun.


      • TotuusSattuuQC
        hämäys.epäonnistui kirjoitti:

        Niin, TM totesi suunnittelu virheet ja samalla yritti hämätä että olisi jo uudempi 2.0 TSI, ei ole, sama EA888 edelleen käytössä. Tuskin mitään korjattu muuta kuin asiakkaiden laskuun.

        Niin, ensin uskot TM:ää kun se vastaa sinun mielipidettäsi mutta et enää usko kun se ei tue näkemystäsi. Päätä jo että uskotko tuohon lehteen vai et.


    • Konserni.huijaa

      Nyt tuntuisi siltä että vw-myyjä siellä yrittää tehdä paskasta kultaa. Mitä hyötyä olisi ryhtyä koekaniiniksi toteamaan että osaahan se pyytää öljyä entiseen malliin?

      • TotuusSattuuQC

        Ei sinua ole kukaan pakottamassa koekaniiniksi. Saat ihan rauhassa olla ostamatta.


      • Mittatäynnä
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

        Ei sinua ole kukaan pakottamassa koekaniiniksi. Saat ihan rauhassa olla ostamatta.

        Niinpä, kerrastakin jo viisastuu!


      • TotuusSattuuQC
        Mittatäynnä kirjoitti:

        Niinpä, kerrastakin jo viisastuu!

        Tuntuu että moni ei viisastuu kun roikkuu vuodesta toiseen täällä haukkumassa omaa Vollkariaan mutta ei silti saa aikaan vaihtaa johonkin muuhun.


      • kuningas.on.asiakas

        Kuin niin, mä vsihdoin merkkiä jo 7 vuotta sitten enkä oo katunu. Nykyisin levitän VW ilosanomaa aktiivisesti, koen tämän elämäntehtäväkseni, synnyin tätä varten.

        Uslo minua, Volkkaria tai volkkarin tekniikalla varustettua vuoden 2003 jälkeen valmistettua autoa kannattaa jättää ostamatta ja säästyy monelta murheelta.


      • TotuusSattuuQC
        kuningas.on.asiakas kirjoitti:

        Kuin niin, mä vsihdoin merkkiä jo 7 vuotta sitten enkä oo katunu. Nykyisin levitän VW ilosanomaa aktiivisesti, koen tämän elämäntehtäväkseni, synnyin tätä varten.

        Uslo minua, Volkkaria tai volkkarin tekniikalla varustettua vuoden 2003 jälkeen valmistettua autoa kannattaa jättää ostamatta ja säästyy monelta murheelta.

        "Nykyisin levitän VW ilosanomaa aktiivisesti, koen tämän elämäntehtäväkseni, synnyin tätä varten."

        Tämä kyllä selittääkin aika paljon...


    • pakkomurehtia

      Joitakin vaivaa naapurin auton öljynkulutus?
      Onhan se mukavaa, jos elämässä ei itsellä ole muita murheita, niin aloitetaanpa nyt tämmöisellä murehtiminen.
      Joku murheenaihe kun on suomalaisella oltava.
      Älytöntä.

      • OmaPojan.itkuvirsi

        Ei me kuule murehdita mitään kun ei enää ole volkkaria vaivoina, me kerrotaan VW ilosanomaa.

        Se mikä ihmetyttää on kun joku lukee tälläistä palstaa joka päivä vaikka oma auto on muka täysin ok, mikset aja sillä autollas kaiket päivät ja tee jotain hyödyllistä, miksi roikut täällä puolustamassa kusettaja valmistajaa? Taitaa sullaki olla oma lehmä ojassa? Taitaa vokkelo olla korjaamolla ja jää aikaa roikkua netissä kun autolla ei pääse liikkeelle ja bussilla ei kehtaa kun on vain se VW motorsport talvitakki.


    • Mittatäynnä

      Mitä nyt yrität sopertaa? Kyllä ihan omasta kokemuksesta kerroin oman Volkkarin kanssa . Kaksi niitä oli, ensimmäinen ja viimeinen. Naapurilla on Ford , eikä mitään tietoa sen öljyn kulutuksesta. Ei ainakaan ole valittanut. Kerran kuulemma ollut hinurin kyydillä kun oli tehnyt käyntilakon.

      • Yarisman

        Kaikissa volkkarin TSI moottoreissa on tuo öljynkulutus ongelma. Siitä ei ole vieläkään päästy eroon. Dieselmoottorien ongelma on kannentiivisteen palaminen. Tämä tarkoittaa koko moottorin uusintaa, sillä sitä ei pysty korjaamaan.
        Kun ostaa TOYOTAn ei ole mitään murheita. Toyotan moottorit on lähes ikuisia niin bensa kuin dieselit. Miljoona kilometriä ei ole niille edes paljon, vaikka muiden valmistajien moottorit eivät tuota kestä. Toyotat ovat kestäviä ja pitkäikäisiä autoja. Ne on paljon ajettuinakin luotettavia autoja. Muutenkin ominaisuuksissa muita edellä.


      • Järkeä
        Yarisman kirjoitti:

        Kaikissa volkkarin TSI moottoreissa on tuo öljynkulutus ongelma. Siitä ei ole vieläkään päästy eroon. Dieselmoottorien ongelma on kannentiivisteen palaminen. Tämä tarkoittaa koko moottorin uusintaa, sillä sitä ei pysty korjaamaan.
        Kun ostaa TOYOTAn ei ole mitään murheita. Toyotan moottorit on lähes ikuisia niin bensa kuin dieselit. Miljoona kilometriä ei ole niille edes paljon, vaikka muiden valmistajien moottorit eivät tuota kestä. Toyotat ovat kestäviä ja pitkäikäisiä autoja. Ne on paljon ajettuinakin luotettavia autoja. Muutenkin ominaisuuksissa muita edellä.

        Varismieheltä tuli päivän paras vitsi , luuletko että tuon joka vielä jotain autoista tietää uskoo täyttä skeidaa koko juttu..


      • Anonyymi

        Mikähän Ford? Minä tiedän ainakin kovin monta Fordia jotka syövät mm. öljyä melko reilustikin, yhdessä on mennyt öljykylpyinen hihna huonoksi ja pari jossa on koneet menneet kansineen kokonaan rikki.


    • ilosana.leviää.vw.myös

      Jaa kanssamme tätä VW ilosanomaa, meitä on jo monta, tule mukaan VW Clubiin, täällä saat vertaistukea sinä petetty asiakas, et todellakaan ole yksin ongelmasi kanssa.

    • valittakaavainomistanne

      Mitä sitten, jos automerkkini kuluttaa öljyä?
      Toiset kuluttaa ja toiset ei.
      Mitä iloa se teiile aiheuttaa?
      Jos lisään öljyä ja se ei minua haittaa, niin miksi siitä kannatte huolta?
      Itse olen omani valinnut!!
      Entä, jos minun autoni onkin juuri se johon ei tarvitse lisätä?
      Ei se ole minulle mikään ongelma, lisään tai en. Miksi se on sitä teille?
      Itse olen automerkkini valinnut ja sinä omasi.
      En ole pettynyt asiakas tai mitään muutakaan, se on teidän keksimä asia.
      Miksi yleistätte aina juttunne?
      Jos joku kuluttaa öljyä, niin kaikki kuluttaa?
      Jos äitisi on huora, niin kaikkien äidit ovat huoria!!
      Näinhän se menee, eiks vaan!!

    • siinä.se.on.vw

      VW ILO on yhteinen ilo, tulen niin hyvälle mielelle. Kaikkein parasta on kun voi lukea Vagarenaa ja siellä jatkuvia vw vikojen selvityksiä, vaikuttaa siltä että kaikki asiakkaat ovat ostaneet vw harrasteauton joka vaatii jatkuvaa korjaamista.

      Jos tykkäät korjata autoja osta Volkswagen, osta uusi ja ruksaa siihen kaikki lusävarusteet niin puuhaa riittää joka päivä, lomalla voit hitsata ruosteita ja massata alustaa. Jos aikaa jää niin voit lisäillä äänieristeitä jotta korvien soiminen loppuu. Onnea matkaan, elämäsi seikkailu odottaa...Volkswagen Airport Centerissä, siinä lentoaseman kupeessa...

      • amisrautaaskodataudit

        ammattikoulukorjaamot täynnä vw autoja

        olisko liian kallista korjailla muualla kun vikaa riittää


      • Anonyymi

        laitatko linkkiä areenalta jos jotain uutta vikaa taas


    • raakileita

      Ai tää olikin joku amiksien juttu.?
      Sori, että edes osallistuttiin teinien mutu keskusteluun.

      • merkkihuolto.osaa.ve

        Kyllä, kaikki VW asentajat lienee käyny kirjekurssilla amiksen, ei niitä heppuja koulussa näkyny ku olivat kotona mopoja rassaamassa. Ei ihme että joka asiaan tarvitsevat tehtaan hajotuskuvan ja opastus video kuinka huolto tehdäön, eihän sitä muuten osais öljyjä ja tulppia vaihtaa.

        VW omistajien kannattais ostaa oma korjaamo ja huoltaa ite autonsa, pysyis uudetki autot vähä aikaa kasassa. Hyvän saa vain kun tekee ite korjauksen, kuka tahansa pystyy öljyt ja tulpat vaihtaa ja vikakoodit lukee, siihe mitä amiksia tarvi. Muita juttuja ei uusissa autoissa pitäisi olla 120 tkm matkalla, mutta volkkariin ehditään vaihtaa 3-4 DSG:tä ja 2 moottoria tuon matkan aikana jos ne huollot tekee merkkihuolto.


      • kauko.ohjaaja

        Merkkihuollot ne osaa sössiä, tiedän yhden Ooppelin jonka merkkihuolto huolsi väärällä huolto-ohjelmalla kun asentajaraukka ei löytänyt oikeaa, tuo tapahtui ihan hiljattain LänsiAuton merkkihuollossa, se huoltaa myös volkkareita joten olkaaha tarkkana.


    • Tietolisäätuskaa

      Aivan sama, missä huollossa niitä oljyjä vaihdetaan jos moottorissa on suunnitteluvirhe. Tyhmempikin autoista ymmärtävä tietää että kone karstoittuu varsinkin kaupunkiajossa ja pitkä öljynvaihtoväli vaan pahentaa ongelmaa. Ennemmin tai myöhemmin karsta tuhoaa koko moottorin kun se jumittaa männänrenkaat ja öljyä poltettaessa tulee vaan lisää karstaa. Eikä liian pienet öljyreijät ainakaan pidennä moottorin ikää. Kova vääntö ja ajaminen liian pienillä kierroksilla isoilla vaihteilla vaan pahentaa karstoittumista. Kierroskoneet eivät karstoitu. Puolikin litraa öljyä tuhannella tarkoittaa ongelmaa moottorissa. Aivan sama, mitä maahantuoja ja valmistaja valehtelee.

      • viat.löytyy.vw

        Puoli litraa tuhannella tarkoittaa 15 litraa 30 tonnin huoltovälillä, tuon huoltovälin ehdoton maksimi kulutus uudella autolla/moottorilla olisi 1 litra lisättyä öljyä eli kerran saisi ihan loppuvaiheessa öljyvalo syttyä. Puoli litraa tonnilla sytyttää öljyvalon 2000 km välein, ei sellaista voi hyväksyä normaaliksi käyttöautossa, jossain rajussa kilpurissa kyllä. Ajattele että uusi auto kuluttaisi litran öljyä jos ajat Hki-Ivalo-Hki reissun, järjetöntä kulutusta.

        Jotain suhteellisuutta siihen mikä on normaalia ja mikä on vika.


    • Audimies_

      audilla on aivan samat öljynkulutus ongelmat bensiini ja diesel moottoreissaan, 2.7 v6 diesel moottori todella kehno moottori kaikinpuolin, öljy kelpaa ja vikavaloja poltattaa joka viikko, usein saa pajalla käyttää kalliissa remonteissa , mm öljypohja auki joka öljynvaihdossa kuten myös moottorin huuhtelu. kallista on öljynvaihdot näihin, toyotaa huoltaisi varmaan 10 vuotta siinä missä audia vuoden.

    • urpojariittää

      Mitä sen on väliä mitä kuluttaa, jos se on naapurilla se auto, eikä itsellä.
      Turhaa jauhantaa, joka ei ketään moittijoista kosketa.

    • Tietolisäätuskaa

      Niinnoh, nyt taisi tulla kakistettua se kuuluisa viimeinen oljenkorsi!

      • öljynsyöntiVWskodaudi

      • TotuusSattuuQC

        "Niinnoh, nyt taisi tulla kakistettua se kuuluisa viimeinen oljenkorsi!"

        Ei kannata heittää karhua kaivoon ettei tule pyy katajassa vastaan!


      • Anonyymi
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

        "Niinnoh, nyt taisi tulla kakistettua se kuuluisa viimeinen oljenkorsi!"

        Ei kannata heittää karhua kaivoon ettei tule pyy katajassa vastaan!

        pyyyyyy yyyyyyyyyyyyylannos


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pyyyyyy yyyyyyyyyyyyylannos

        yyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyylannos


    • Anonyymi

      hui perhana

    • Anonyymi

      shell haihtuu

    • Anonyymi

      Tiedä noista TM ja muista raporteista mutta kun meillä vaihtui syntiseksi huijaus merkiksi paljon parjattu volkkari volvoon d4 2016 vuotinen ei ainakaan öljyn kutus vähentynyt ja rouvalle hankittiin nissan qausqai 1,2 ja sekin syö öljyä muutaman litran tonkka menee kymppi tonniin mutta ne on kai uutta normaalia.

      • Anonyymi

        Ai niinkö, mulla on nyt ajossa viides uusi auto öljypolitin volkjarin jälkeen, 2 pösöä, 2 opelia ja nyt ford, ei näistä mikään ole öljyä huutanut, pinta ylärajalla aina ennen huoltoon menoa.

        Volkkarin Polo GTI alko syödä öljyä jo 2000 km ajettuna ja kulutus vaan kasvo, 88 tkm ajettuna kulutus oli 66 litraa huoltoväi ja tästä on dokumentit tallessa.

        VW saa pian postia viranomaisilta. Olen koronan takia pitäny jarrua pohjassa, mutta kohta lähetään täydellä kaasulla, todisteet maahantuojan petkutuksista on aukottomat nyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai niinkö, mulla on nyt ajossa viides uusi auto öljypolitin volkjarin jälkeen, 2 pösöä, 2 opelia ja nyt ford, ei näistä mikään ole öljyä huutanut, pinta ylärajalla aina ennen huoltoon menoa.

        Volkkarin Polo GTI alko syödä öljyä jo 2000 km ajettuna ja kulutus vaan kasvo, 88 tkm ajettuna kulutus oli 66 litraa huoltoväi ja tästä on dokumentit tallessa.

        VW saa pian postia viranomaisilta. Olen koronan takia pitäny jarrua pohjassa, mutta kohta lähetään täydellä kaasulla, todisteet maahantuojan petkutuksista on aukottomat nyt.

        66 litraa huoltoväli eli 100 tkm matkalla 200 litraa öljyä, kokonsinen tynnyri 😜🏆😀

        Volkkari on paras, se kuluttaa öljyäkin eniten, tuorevoitelu toimii, siksi Long Life öljyohjelma toimii, öljy vaihtuu koko ajan kun uutta lisätään. Luontohan tästä tykkää, nimittäin öljyvarannot hupenee nopeemmin ja saadaan sähkikset kaikille. Hyvä VW!


    • Anonyymi

      Nyt alkaa olla viimeiset oljenkorretkin käytetty kun Toyotan omapoika joutuu kaivamaan vuoden 2017 TM:n juttuja. On hän kovin hauska ja epätoivoinen.

    • Anonyymi

      konkurssi

    • Anonyymi

      2011 2,0 200 hp (optimoitu 260 hp) tsi bensa Skoda. Esittelyauto, ostin sen 10 tkm ajettuna 2012 keväällä.
      Mittarissa 190.000 km, ainoat viat olleet sytytyspuolissa ja nyt vaihdettiin (nykimisen takia) polttoainesuuttimet. Asettui sillä ja kulkee kuin uusi.
      Lienee hilkulla, mutta on ilmeisesti parannettu versio moottorista, koska öljyä on tarvinnut lisätä 10 tkm välein 0,5 - max. 1 litra.

      Piti vielä miettiä vikoja... Toinen takapyörän laaakeri vaihdettiin 10 tkm sitte, muuten on tosiaan pärjätty normihuolloilla. DSG- laatikon öljyt ja putsari vaihdettu 60 tkm välein, laatikko toimii täydellisen hyvin.

      • Anonyymi

        Noihin öljynsyönti moottoreihin tuli noihin aikoihin erilaiset öljyrenkaat. Tässä parannetussa versiossa ei ole tuota ongelmaa. Eiköhän ne ongelma moottorit ole jo kaikki korjattu. Siitä on sen verran aikaa.


    • Anonyymi

      Miksi skodassa ei ole vikaa vaikka vw moottori?

    • Anonyymi

      juu

    • Anonyymi

      mikä oli tutkittavana

    • Anonyymi

      valetta?

    • Anonyymi

      Ken tietää VWbarbi ei kerro...

    • Anonyymi

      eli suomessakin satojatuhansia riskimoottoreita?

      jätä ostamatta jos ei korjattu

    • Anonyymi

      Volkkarilla on oma huijauksen taktiikka

    • Anonyymi

      hyihyi

    • Anonyymi

      öljyyyyy ja 10000e korjaus

    • Anonyymi

      vanhoilla suomi ajaa ja oliko uudetkin sama homma?

    • Anonyymi

      Volkkariköyhyyttä ilmeisesti, mutta aamulla sinne töihin öljyrahan saantiin taas.

    • Anonyymi

      VW on kuin varhaisperuna

      maistuu hetken mutta muuttuu nopeasti pahaan suuntaan

    • Anonyymi

      ja suomeen tuodaan taas vanhoja audeja jaVW niin homma vaan jatkuu

      • Anonyymi

        Ei kovin vanhoja tuoda. Tuo kyseinen ongelma loppui 2011 kun moottorit päivitettiin.
        Kovin ovat haluttuja nuo uudehkot tuontiautot, dieseleinä ja isoilla bensakoneilla.


    • Anonyymi

      Aika vanhoihin juttuihin Toyotan omapoika joutuu tyytymään jokainen aamu ja ilta kun spämmää samat jutut uudelleen, hihii mikä hönö.
      Eihän me alennuta vastaavaan ja aleta puhua Toyotan nopeasta ruostumisesta ja lukuisista tulipaloja aiheuttavista vioista, eikä ainakaan melusta ja huonosta ajettavuudesta, eihän?

    • Anonyymi

      Kuinkas Kiinassa ja Usassa samat mallit?

      vai onko roska myyty vain suomeen?

    • Anonyymi

      koskas VW asentaa uudet moottorit?

    • Anonyymi

      kuntotarkastukseen ennen kauppaa

    • Anonyymi

      taas palaa ja yhä

    • Anonyymi

      kuntotarkastus ennen ostoa!

    • Anonyymi

      on se vekkuli firma

      asiakasmaksaa tehdas ja suunnitteluviatkin

    • Anonyymi

      TM voisi tehdä uuden jutun että onko valmistaja tehnyt mitään asialle Suomessa

      huhu kertoo että Usassa vaihdettiin moottorit VW laskuun-pitääkö paikkaansa?

    • Anonyymi

      varo pommimallia ostaessa

    • Anonyymi

      näin

    • Anonyymi

      uudet?

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      jos uusikin vie litran 1000km niin 30000km LL välillä se on =30l ja sallitullakin kulutuksella 15l

      miettikää nyt ihmiset mitä ostatte...

      eikös sitten monella mene Öljyyn enemmän rahaa kuin polttoaineeseen?

    • Anonyymi

      osaako kukaan sanoa monta tuhatta autoa kuuluu öljynsyönti hommaan?

      eikös vanhoja vwseatskodaudi ole liikenteessä suomessa miljoona autoa?

      • Anonyymi

        Volkkarilla polttomoottorin tie on loppuun kaluttu ja kuljettu. Lopezlaatu ja komponentit kiinasta on vaarallinen yhdistelmä. Ei mikään ihme että vain sähköä tuputetaan .


    • Anonyymi

      pääasia

    • Anonyymi

      vanhaa tietoa jo

      kuka ajaa vuosimallin 2017 skodalla?

    • Anonyymi

      mukava konserni

      jännitystä köyhän lompakolle

    • Anonyymi

      ihmisyys kaukana kun asiakas yrittää saada korjauksia

    • Anonyymi

      skodaseataudiVW samat moottorit ja viat

    • Anonyymi

      huuhaa konserni

    • Anonyymi

      pahamaa saksa

    • Anonyymi

      eikä maksa?

    • Anonyymi

      huh mitä roskaa

    • Anonyymi

      MOT

    • Anonyymi

      huijauskonserni vauhdissa

    • Anonyymi

      lue ja ihastu

    • Anonyymi

      kädet yhteen hakkaa musiikki ei koskaan lakkaa

    • Anonyymi

      kiitos

    • Anonyymi

      sakkaa ja tippuu

    • Anonyymi

      maa halkeaa ennenkuin VW keksii polttomoottorin kestävän

    • Anonyymi

      miljoonia kpl?

    • Anonyymi

      lalallalalallalaaa

    • Anonyymi

      Audista hyppäsi jako kun nosti jalan kaasulta liian nopeaa. Kiire loppui siihen.

      KIITTI VITUSTI VW

    • Anonyymi

      ooon

    • Anonyymi

      pahan

    • Anonyymi

      Saa siihen 2.0 moottoriin hyviä osia jos haluaa.
      Ei ne ole edes kallita verrattuna alkuperäisiin.
      https://youtu.be/lbxcQqYwpJo

      Huomioi et jokainen hajoava osa on mahdollista vaihtaa parempaan niitä on kyllä tarjolla runsaasti. Mitään järkeä ei tietysti ole käyttää huonoja vakio osia jos ne ei kerran omassa käytössä kestä. Ei raecitse ihan niin tyhmä olla jos ei sitä ymmärrä.

    • Anonyymi

      asialinjha

    Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe