Ennen velat vanheni ja merkintä kuuden vuoden jälkeen muistaakseni.
Mutta näin ei enään ole?
Vanheneeko todellisuudessa koskaan?Merkintä poistuuko?
En kyllä itse velkoja saa pois maksettua vuosikausiin.
Se mikä ulosottoon ansioistani menee ei itse velkoja pahemmin lyhennän.Rahoista menee suuri osa Ulosoton omiin palkkioihin ja muuhun.
Meniskin kaikki itse velkojille.
Taitaa kestää koko elämän tämä ulosotto ja luottomerkintä?
Vanheneeko ja loppuuko ulosotto todellisuudessa koskaan?
17
1052
Vastaukset
- Pahaongelma
Niin se joillakin kestää. Minulla kesti vuodesta 1998 vuoteen 2017. Nyt vielä maksuhäiriömerkinnät päälle joten yhteensä tulee noin 21 vuotta.
Mikä minulla on nyt suurin ongelma? Tuo maksuhäiriömerkintä vai mikä?
Se että en halua maksuhäiriömerkintöjen poistuvan. Se on hyvä turva häsläämiselle kun on maksuhäiriömerkintöjä. Pitäs saada jotenkin jatkettua tuota maksuhäitiömerkintää, mutta en tiedä mitenkä?- Merkki111
Eikös itsellensä voi pyytää vapaaehtoista maksuhäiriö merkintää?
- Anonyymi
Hae itsellesi maistraatista edunvalvoja, se estää häsläämiset.
- vanheneese
Velka vanhenee 20v eräpäivästä ja/tai 15v velkomustuomiosta.
- ahistaa
Periaatteessa ei vanhene, vain velan ulosotto vanhenee. Ei ole kiellettyä maksaa vaikka 100 vuotta vanhaa velkaa.
- Anonyymi
Suomen lain mukaan velan vanhennettua sitä ei saa enää periä. Jos perit, saa laskun jättää maksamatta etkä saa sitä enää perintään.
Auktorisoidut laskut, jotka menevät suoraan ulosottoon ilman oikeudenkäyntiä, vanhenevat 5 vuodessa.
Y-tunnusten velat vanhenevat 15 vuodessa. esim pikavipit.
Yksityisvelat ja oikeudessa tuomitut velat vanhenevat 20 vuodessa.
- Anonyymi
"vanhenevat 5 vuodessa"
Pikku tarkennus, jos velka on erääntynyt esim nyt niin vanhentuminen alkaa ensi vuoden alusta eli voi aika olla kuuskikin vuotta - Anonyymi
Ei muuten vanhene jos on moneen paikkaan velkaa. Itse tappelin juuri 2004 laskusta Lindorffin kanssa ja yleensä perintäfirmat kun ostaa könttänä noita velkoja ei ikinä laita ulosmittaukseen kuin osan ja 3 vuoden välein kun muistuttavat ei se velka vanhene ikinä.Joku luulee että on toisin vaan ei ole. Kävin velasta hoviin saakka kun mielstäni oli vanhentunut ja sanoin ei ikinä mitään ilmoitusta ollut tullet vaan ei auttanut.
- Anonyymi
Noh, eihän 2004 erääntynyt ole mihinkään vielä vanhentunut vai mihnkä seikkaan vetosit ? Tuohan vanhenee vasta 2024. Jos tuosta on tullut velkomustuomio 2004 niin sitten tuo vanhenee tänä vuonna.
- Anonyymi
Kyllä murhasta saa lievemmän tuomion.
- Anonyymi
Finanssilaitokset on saanu päättää näistä asioista.
Vaikka velat on periaatteessa maksettava, mutta miten?
Jos ihminen on velkojensa takia löysässä hirressä, mitä jää ihmisestä jäljelle?
Minkälainen ihmisraunio syntyy 20 vuoden velkakurimuksesta?- Anonyymi
Minkälainen ihmisraunio syntyy pienyrittäjästä, joka joutuu tekemisiin teikäläisten kanssa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkälainen ihmisraunio syntyy pienyrittäjästä, joka joutuu tekemisiin teikäläisten kanssa?
Minkälainen ihmisraunio jaksaa vuodesta toiseen itkeä ihmisten veloista näillä palstoilla?
-vipstaakiOg- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkälainen ihmisraunio jaksaa vuodesta toiseen itkeä ihmisten veloista näillä palstoilla?
-vipstaakiOg-No lainaa mulle 1000€ tai vaikka 5000€, en maksa takaisin.
- Anonyymi
Pyhähenki puhuu ihmisraunioissa, vaan sielulliset ei tahdo kuulla.
- Anonyymi
Onneksi rikkaiden ei tarvitse täällä palstoilla vollottaa. He vain elättävät eniten uomiehiä korkeamman verotuksensa myötä. Mikäs siinä.
- Anonyymi
Ei vanhene. Meinasi vanhentua, mutta hakivat 15 vuotta lisää oikeuden päätöksellä. Eipä ole Suomeen asiaa, vaikka ehdin jo helpoituksesta huokaista. Osa perättömiä tekaistuja laskuja, mutta todista se, jos, niin sekään ei auta. Aika sekaista touhua tämä Suomen meininki. Antaa olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2926526Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652039- 1801780
- 1191251
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151247Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181681153Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71126RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j521025Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411011Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288962