Närästykseen ruokasoodaa?

Kuolenkuolenkuolen

Tarttisin apua nopeasti!! Auttaako ruokasooda oikeasti närästykseen? Mua närästää suunnillee 8 kertaa vuodessa ja ne on todella kivuliaita ja voimakkaita ja saa mut tälleen aikuisenakin vielä itkemään. Ihan järkyttävää. Ei auta mitkään apteekin rohdot. Joskus närästys kuitenkin iskee päiviin jolloin olisi tärkeetä menoa ja tarttisi nopeaa ja oikeasti tehokasta helpotusta, niin onko ruokasooda siihen hyvä? Nytkin närästää niin vitusti et tekee mieli vaan kuolla.. en tiiä miten selviydyn tästä päivästä lasten kanssa yksin ja odotan kauhulla tulevaa yötä, ei varmana tuu uni näissä kivuissa.

8

6464

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lääkäriin-heti

      Älä ryhdy itseäsi ruokasoodalla lääkitsemään. Nykyisin saat apteekista yhtä hyviä närästyslääkkeitä, kuin lääkäriltä (esim. Esomeprazol, Somac jne, jne). Apteekin myymät lääkkeet vain ovat yleensä hieman puolitehoisia, lääkärin määräämiin nähden. Jos apteekin lääkkeet eivät auta, mene lääkäriin. Muutenkin sinun tilanteessia kannattaisi ensisijaisesti turvautua lääkärin apuun.

    • Vakikäyttäjä

      Ruokasooda on minulla aina auttanut närästykseen.
      Teelusikallinen lasilliseen vettä.
      Minulla aina närästys loppunut noin 15-20 minuutin kuluttua soodan ottamisesta.

      • iuygjyfgjkghf

        Isäni veteli "urakalla" ruokasoodaa närästykseen. Loppujen lopuksi löytyi sitten pohjukaissuolen haava.

        Lääkärikäynti on aina varminta, varsinkin jos närästys(?) on kivuliasta. Taustalla voi olla joku vakavampikin sairaus.


    • Ei-soodaa

      Ruokasooda on sama kuin leivinjauhe (natriumbikarbonaatti). Jos vatsassa on happoa liikaa, ruokasooda auttaa hetkellisesti, koska se neutralisoi hapon. Koska happoa kuitenkin erittyy vatsassa jatkuvasti, sooda ei ole mikään pysyvä apu. Apteekin närästyslääkkeet, etenkin uudemmat happosalpaajat, toimivatkin täysin toisella periaatteella. Ne estävät vatsaa erittämästä (solutasolla) happoa, jopa vuorokauden ajan. Tämän vuoksi ne ovat paljon parempia, kuin jokin sooda tai leivinjauhje.

    • Anonyymi

      Ruokasoodaa joskus otin kun muuta ei ollut. Somac on ok, Rennietä saa useilla mauilla, kun ei sitä muuten pysty nielemäänkään ja jos saa niin vatsa on kuralla...eli mieluummin ilman Rennietä, kärsii vähemmän.

      Ainoa paha, että Somacin hinta kymmenkertaistui vai oliko liki 20 kertainen entisaikaan verraten, joten ostankin Virosta nuo happosalpaajat, samat aineet ja hinta on murto-osa Suomen rosvohinnoista.

      • Anonyymi

        Voiko Virosta tilata nettiapteekin kautta noita lääkkeitä vai pitääkö mennä käymään?


    • Anonyymi

      Ruokasooda on nopea ja halpa helpotus akuuttiin närästykseen.
      Lasilliseen vettä sekoitat pari teelusikallista ruokasoodaa niin helpottaa hetkessä.
      Kokeile vaikka.
      Olen käyttänyt vuosikymmeniä ruokasoodaa ja niin teki isänkinkin ja eli lähes satavuotiaaksi.
      Hän heitti pelkkää ruokasoodaa suoraan kourallisen suuhunsa.

    • Anonyymi

      Kyllä auttaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1651
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe