Jeesus kysyi Saulilta tämän kysymyksen vaikka hän oli kristittyjen kimpussa - miksi vainoat minua. Niin se on tänäkin päivänä, kun me olemme toistemme kimpussa, syyttämässä ja kiusaamassa toisiamme. Epäilemässä toistemme uskoa ja oikeutta uskomiseen. Me olemme silloin syyttämässä, kiusaamassa, vainoamassa ja epäilemässä Jeesusta, meidän pelastajaamme.
Onko se oikein? Kuulostaako se kristityn vaellukselta? Ei varmasti kuulosta, mutta sellaisia me olemme. Olemmeko me lähempänä Jeesusta ja Jumalaa, kun olemme oikeassa ja muut väärässä? Kuka tuomitsee, että juuri minä olen oikeassa?
Jeesus sanoi kerran että; "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt."
Kuitenkin Jeesus on ottanut kantaakseen nämäkin syytökset omilla hartioillaan ristinpuussa. Vaikka me sysäämme niitä toistemme kannettavaksi ja toiset taas niitä minun kannettavaksi. Me emme voi niitä syytöksiä ja vihamielisyyksiä kantaa, jos yritämme meidän käy huonosti. Jeesus on ne kantanut ne puolestamme. Meitä on kehotettu kantamaan toinen toisemme kuormia, ei lisäämään niitä. Herra, varjele meitä tänäkin päivänä.
Miksi vainoat minua?
8
<50
Vastaukset
Tuohon kysymykseen on yksi vastaus ,
Saul luuli olevansa oikealla asialla , ja
oli väärässä tasan tarkkaan .
-- EtteiTotuusUnohdu
Avaaja on väärillä jäljillä. Saul vainosi EVANKELIUMIA. Ja Jeesus Kristus on tuo evankeliumi.
Juutalaiset kuten Saulkin, suuttuivat siitä kun Joodefin ja Marian äpäräpoikaa sanottiin Jumalaksi, ja sitä Jeesus itsekin kertoi ja näytti Tooran ja Tanakin kirjoituksista todisteet itsestään.
Sitten nämä Jeesuksen seurasajat vielä väittivät Jeesuksen nousseen kuolleista, se oli viimeinen pisara juutalaisten maljassa. Tällaiset höpöttäjät oli tapettava. Jeesus oli juutalaisten mielestä saanut ansaitsemansa rangaistuksen tekeydyttyään Jumalaksi. Ja nyt nämä hänen opetuslapsena olivat vielä varastaneet Jeesuksen ruumiin ja alkoivat levittämään tällaista valhetta että Jeesus oli noussut kuolleista.
-> Tästä tuo raivo ja murhan henki johtui. Sitä jatkui ensimmäisen vuosisadan ajan ja vielä senkin jälkeen. Roomassakin juutalaiset tappelivat jatkuvasti kristityiksi kääntyneiden juutalaisten ja pakanakäännynnäisten kanssa, niin että lopulta keisari ajoi kaikki juutalaiset pois Roomasta." Ettei .t.u. "
-
Siitä huolimatta Pietari kärsi Marttyyri kuolon n.65 jKr.
ja pian perässä Paavali n. 69 jKr. Ne tapahtui keisari
Neron aikana.
-
- ToivottomuudestaToivoon
Pointtini oli se, että kristittyjen vainoaminen on myös vainon kohdistumista Kristukseen itseensä. Se on esimerkki siitä, että kohdellessamme lähimmäisiämme jotenkin - hyvin tai huonosti - niin se koskee yhtälailla Kristukseen. Luther sanookin, että missä muualla me voimme nähdä Kristuksen kuin lähimmäisissämme. Siksi onkin hyvin tärkeää, että joka päivä olemme valveilla myös siitä, että Hengen hedelmä meissä näkyisi juuri siinä miten me kohtelemme lähimmäisiämme.
Siitä Jeesus puhuu myös viimeisestä tuomiosta puhuessaan (Matt.25..), josta pieni katkelma:
...'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda? Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut? Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?' Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'...
Lopuksi voin todeta, että ei minun Raamatun ymmärrys todellakaan ole kaksinen, ja välillä voi mennä pahastikin viteeseen, mutta haluan kuitenkin turvautua ja luottaa ainoastaan yksin Kristuksen Jeesuksen anteeksiantamukseen ja armoon enkä ollenkaan omaan ymmärrykseeni. - JospaPysytäänAsias
No epäilemättä. Mutta ryhmä joka ilman armoa riistää toisilta pois Kristuksen, mouruaa heti, kun heidän tuomioitansa ei ylistetä. Tuollainen toiminta on perkeleestä, kieltää Kristus häneen uskovilta.
- PiruValkeissaAsuissa
Mehän tiedämme että Saul oli aikana menestyneimpiä uskovia, lutti Aabrahamiin, mutta vainosti Kristusta.
Ihan samanlaisia judaistiporukoita, tosin nyt Jeesuksen nimeen verhoituneina, kulkee kristinuskon piirissä, mutta kieltävät Kristuksen muilta ja ilmoittautuvat Kristuksen yksityisomistajiksi. L uottavat siis yhdistyksiinsä ja lihankurituksiinsa kuin pukki suuriin sarviinsa. Paavalikin luotti lain täyttämisiinsä ja tuomitsi Jeesukseen uskovia. - OtSlvee
Paavali on ollut lapsesta saakka myös Saul. Paavalihan oli sekä juutalainen, että rooman kansalainen. Saul oli hänen juutalainen nimensä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367549Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361833Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251830- 911593
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791515Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104958- 49890
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28800- 31749
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja21709