Minkälaisia kokemuksia muilla on vauva-ajasta parisuhteessa?
Meille syntyi hiljattain kauan toivottu ja odotettu vauva, synnytys meni hyvin ja vauva on helppo eikä juuri itkeskele.
Kuitenkin huomaan että suhde puolisoon on muuttunut aika platoniseksi, vaikka mitään riitoja ei ole ja kotityöt sekä vauvanhoito jakautuvat hyvin. Imetän vauvaa (tiheän imun kauden ollessa käynnissä imetän lähes koko ajan) ja elämä tuntuukin olevan yhtä maitoa ja pukluriepuja. En koe itseäni mitenkään seksuaaliseksi tai naiselliseksi istuessani illat pitkät imettämässä, ja pohdin palautuuko sekauaalisuus välillemme enää koskaan?
Mitä jos mieheni ei enää koskaan nää minua haluttavana naisena, vaan äitinä?
Vauvavuosi ja parisuhde
4
<50
Vastaukset
- oplö87
Nainen muuttuu lapsen syntymän jälkeen ainakin miehen silmissä. En minäkään pitänyt puolisoani haluttavana kuukausiin. Viisi kuukautta oli pitkä aika ilman seksiä ja läheisyyttä, nainen sitten vaan tartui jo toimeen, veti mut makkariin ja eka kerta usean kuukauden jälkeen, puolisoni odotti tietty paljon minä tulin muutamassa minuutissa ja niitä kertoja tuli monta, seksiä harvoin, lyhyt "toimenpide", kärsiihän siinä suhde.
- NäinMeilläKävi
Minusta lähdet nyt suhteessanne vähän liikaa "seksi edellä" heti lapsen syntymän jälkeen. Kyse on paljon enemmän parisuhteesi henkisestä dynamiikasta kuin fyysisestä. Se, miten se ainakin meillä lähti synnytyksen jälkeen oli, että kaipasimme molemmat jatkuvan vauvanhoidon vastineeksi nimenomaan sitä aikuista seuraa jota se oma kumppani pystyi antamaan. Eli yritimme vauvan nukkuessa ottaa niitä hetkiä jolloin saimme olla kahdestaan ja yritimme puhua myös niistä muista asioista kuin pelkästä vauva-arjesta. Tästä rakentui ikäänkuin uudestaan se parisuhde kahden aikuisen välisenä suhteena (eikä vain äitinä ja isänä) ja meidän oli sitten helpompi myös nähdä toisemme seksuaalisesti haluttavina. Kun kaipasimme toistemme seuraa ihan vain seurana, aloimme vähitellen kaivata toisiamme myös romanttisesti ja seksuaalisesti.
- yhden_lapsen_äiti
Pullot on keksitty, rintapumput ovat tänä päivänä huomattavasti parempia kuin mitä oli aikoinaan v. 2008 silloin kun oman lapseni sain.
Minulla imettäminen haavautti nännit heti, koko homma oli yhtä tuskaa. Ruokin lapsen rinnalla vain joka toinen tai kolmas kerta, muut ateriat hän söi pullosta. Silloin kun mies oli kotona töistä hän syötti lähes aina. Hyvin pärjättiin, minun ei tarvinnut koko aikaa olla lapsessa kiinni, sain rauhassa käydä juoksulenkillä tai kuntoilemassa ja muksu oli isänsä hyvässä hoidossa.
Lapsi sai riittävästi ruokaa, nukkui hyvin, läheisyyttä ja sylittelyä hänelle tuli molemmilta vanhemmilta tasapuolisesti ja fiksu kaveri hänestä on kasvanut.
Seksi vakiintui entiseen muotoonsa pari kuukautta synnytyksen jälkeen. Eipä ole tarvinnut erikseen pohtia millaisena mies minut näki lapsen saannin jälkeen, samat halut hänellä tuntui olevan kuin ennen lastakin. Eikä lapsen saanti minun seksihaluja mihinkään suuntaan muuttanut.
Eiköhän nämä seksuaaliset tarpeet ole pään sisällä olevia juttuja enemmän kuin pelkästään rintoihin liittyviä. Kyykkyjä ja vatsalihasliikkeitä vaan tekemään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu5742975Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu892562Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211631Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771552Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101480Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔451436- 691414
Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut3141312- 271308
Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun901193