Onnistuuko lumikenkäily myös ilman porkkia (eli sauvoja)?
Maalaisjärjellä ajattelen onnistuisi hyvinkin... mutta omaan järkeeni ei ole ollut ennenkään luottamista :)
sauvatonta lumikenkäilyä
4
1756
Vastaukset
- matti
... käveleväsi lumikengillä metrisen hangen pinnalla ja painavasi sauvat lumeen. Toimii se ehkä Helsingin 20 sentin "hangilla".
- opus07
jos liikut esim. kelkkareitillä tai metsätiellä joissa on suht koht kova pohja voit vallan hyvin kenkäillä ilman sauvoja. Jos taas kuljet "umpisessa" on sauvoista verraton apu tasapainoiluun ja pystyssä pysymiseen ja kaaduttuasi, ylösnousun helpottamiseen. Sauvojen käyttöä puoltaa ed. mainittujen lisäksi yläkropan saama jumppa. Itse olin olkaleikkauksessa 4 vkoa sitten, nyt saatuani luvan harjoittaa olkaani havaitsin sauvojen käytön erittäin hyödylliseksi. Siitä vaan lenkille!
- jossu
Itellä on aina sauvat mukana kun lumikenkäilen, oli lunta paljon tai vähän. Niitten avulla saa hyvää liikuntaa ylä kropalle!
Kannattaa kokeilla, ei sauvat välttämättä kaikille sovi.- weewwe
Lumikenkiä en tule ostamaan kuntoiluun, joten olkapäiden liikunta on täysin merkityksetöntä ja hoituu muilla tavoin :)
Ilmeisesti lumikenkäily kuitenkin onnistuu, ainakin huonosti jos ei muuten, ilman sauvojakin. Eka päiväreissu saa siis luvan sujua porkattomana, kun nyt eka ehtisi ne luminkengätkin ostamaan.
Sinänsä ei mitään sauvoja vastaan ole, mutta sauvojen pituus on pieni haitta tilanpuutteen takia. Samoin käsissä olisi tarkoitus kulkea vähän muutakin kamaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1472455
- 1761694
- 921578
- 691533
- 79914
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6875- 68851
- 59825
- 61798
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes152745