Medborgarinitiativet om Vasa fulljour kan ännu bli behandlat

Det ser ut som om slaget om Vasa fulljour fortsätter. Bra att SFP inte ger upp så enkelt som diverse bakluckepartier där egen vinning och ministerpost är allt i allt.
Vasa och SFP finns kvar efter 04/2019. Får se vilka andra är med?

48

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • österb

      VCS kommer att klara sig fint, så som hittils också, där pågår byggandet av nya utrummen, helt nya byggnader, området växer och utvecklar. Inte är fulljour egentligen allra viktigast.

      • Kielenyöhuolto

        Kumman viran ottaisin lääkärinä ?
        Sellaisen jossa voin päivätyössä hoitaa kymmenen (minkävaan kielistä) asiakasta, vai sellaisen jossa voin yövuorossa odotella tulematonta (minkävaan kielistä) päivytys asiakasta ?
        Hmmm...?
        Ottaisin kyllä sen päivätyön, ihan noin ammatillisen osaamiseni käyttämisen- ja sen kehittymisenkin takia. Saa joku ruotsinkieltä hyvin osaava sitten puolestani ottaa sen ympärivuorokautisen ruotsinkielisiä päivystysasiakkaita palvelevan viran.
        Sillä lopulta kaikki hoitoa tarvitsevat hoidetaan, kielestä riipumatta tai siitä huolimatta.


    • khgv

      Yritin etsiä eduskunnan sivuilta, kuinka äänet jakautuivat. Täällä parempaa tietoa äänestyksestä?

      • äänestetty-on

    • Anneli.Anmääli

      Henriksson vaatii uutta äänestystä, koska vihreiden Emma Karinin ääni meni väärin

      • emma-tarvitsee

        Emma tarvitsee itsekin jatkuvaa päivystystä


      • Mistä Maja tietää miten Emman ääni olisi kuulunut mennä :-)


      • peba-reinå

        Emma kertos ite, mutta ehkä huijas ?


      • Salaliittosormi
        peba-reinå kirjoitti:

        Emma kertos ite, mutta ehkä huijas ?

        Emma näytti keskaria rkpeelle, ja rkp halusi uutta äänestystä, kun sen mielestä Emma näytti väärää sormea.


      • Umpidörbä
        Salaliittosormi kirjoitti:

        Emma näytti keskaria rkpeelle, ja rkp halusi uutta äänestystä, kun sen mielestä Emma näytti väärää sormea.

        Emma on aivan omassa luokassaan.


      • salaliitto

        Ehkä Emma on anti-RKPläinen ja valtaan päässessään lakkauttaa pakkoruotsin?


    • vaasavasa

      VKS hoitaa alueen ihmiset joka tapauksessa, ihan niinkuin ennenkin.

    • Perusvaari

      Emma Kari teki Astrid Thorsit eduskunnan suuressa salissa. Änestettäessä hän oli läsnä, mutta unessa. Vaasaan ei tullut täyttä päivystystä. Mikäli RKP haluaa tukea Persuilta, niin vastapalveluksi pitää luopua pakkoruotsista.

      • peba-reinå

        Muuten on käsittämätöntä ymmärtää persujen "petos", ellei sitten se kuuluisa säätiöiden voiteluraha, mikä tietysti turmelee koko systeemin eli jättää äänestäjien suuren enemmistön oman onnensa varaan.

        Toisaalta tässä entisessä siirtomaassa on totuttu, että suomenruotsalaisten asiat on tärkeimmät, sitten tulee oolantilaiset ja lopuksi muu Suomi, joka saa pärjätä miten sattuu.


      • paikallinen-asia
        peba-reinå kirjoitti:

        Muuten on käsittämätöntä ymmärtää persujen "petos", ellei sitten se kuuluisa säätiöiden voiteluraha, mikä tietysti turmelee koko systeemin eli jättää äänestäjien suuren enemmistön oman onnensa varaan.

        Toisaalta tässä entisessä siirtomaassa on totuttu, että suomenruotsalaisten asiat on tärkeimmät, sitten tulee oolantilaiset ja lopuksi muu Suomi, joka saa pärjätä miten sattuu.

        Ymmärtääkseni Seinäjoella ei edes ole ollut mitään "hinkua" ottaa vaasalaisia että tämä kuvio on tullut täysin politiikan puolelta


    • Suomenkansaa

      Rkp laitettiin kyykkyyn taas kertan;)

    • tämäselvä-

      Seuraava hallitus joutuu muuttamaan tämän asian. Ei Seinäjoki pysty siihen mihin vaasalaiset.

      • ddaadsas

        Tarkoitat, mikään lisäkoulutus pakkoruotsissa ei riitä takaamaan riittävää palvelua.


      • ei.toimi
        ddaadsas kirjoitti:

        Tarkoitat, mikään lisäkoulutus pakkoruotsissa ei riitä takaamaan riittävää palvelua.

        Hoitoala on erikoisosaamista vaativa, ei yksikielinen Seinäjoki pysty siihen yhtä lailla, kuin vaasalaiset.


    • Sjuksköterskor

      Henriksson töppäsi Vaasan äänestyksen. Politiikot eivät luota häneen.
      RKP:n pitää vaihtaa puheenjohtaja, jos haluaa mukaan poliittiseen päätöksentekoon.

      • huhuuh

        Sä jankutat samaa pöllömäisesti.


      • Diktuuri

        Se on väärin, että 95% enemmistö määrää 5% omista kieliasioista. Ei ole demokraattista, jos kielellisesti laiskojen ja passiivisten määrällinen ylivoima määrää aktiivisen pikkuvähemmistön omista kieliasioista. Jokin selkäranka pitäisi olla tällaisissa enemmistödiktatuureissakin.


    • serfram

      Sipiläs regeringen var dåligt, och nu man kan förbättra tex. sote när ny regering börjar.

      • käpprättåtskogen

        Följande regering är tyvärr ännu sämre. Alla röda vill ha en ny 3:dje beskattare och nya förvaltningsjobb. Förutom att det är onödigt, blir det svindyrt men Finland har råd. . . . .

        P.S. Igen idag skrevs det massivt om de bildades utflyttning från Finland. Det är i första hand kvinnorna som flyr. Männen gör det i en mindre utsträckning men blir ersatta av immigrationen som i första hand består av män. Bra deal för Finland?


      • sågar
        käpprättåtskogen kirjoitti:

        Följande regering är tyvärr ännu sämre. Alla röda vill ha en ny 3:dje beskattare och nya förvaltningsjobb. Förutom att det är onödigt, blir det svindyrt men Finland har råd. . . . .

        P.S. Igen idag skrevs det massivt om de bildades utflyttning från Finland. Det är i första hand kvinnorna som flyr. Männen gör det i en mindre utsträckning men blir ersatta av immigrationen som i första hand består av män. Bra deal för Finland?

        Följande kan inte vara sämre, vilken regering skär bort hundratals miljoner (VBL idag) från studerande, lärningen osv. Så gör man bara inte.


      • iförvägkonsumeradframtid
        sågar kirjoitti:

        Följande kan inte vara sämre, vilken regering skär bort hundratals miljoner (VBL idag) från studerande, lärningen osv. Så gör man bara inte.

        Den som begriper att man inte kan äta mera än man förtjänar och att slakta mjölkkorna inte är en lösning på problemet. Nästa regering har knappast sådana problem så man kommer att låna mera för konsumtion och slakta de mjölkande korna med ytterligare förhöjda skatter. Hoppas att SFP tar sunt förnuft tillfånga och använder det.


      • RKP

        Juuri äsken radion vaalihaastattelussa RKP:n edustaja sanoi Sipilän hallituksen suurimmaksi yksittäiseksi virheeksi leikata koulutuksesta.


    • LiKuJy

      Presidenttikin voi sitten nukkua yönsä rauhassa, kun Vaasa on saanut päivystyksensä eikä tarvitse enää suomenkielisiä patistaa lukemaan täysin tarpeetonta ruotsia.

      Pakko- ja virkamiesruotsin vaatimus joutaa romukoppaan sen jälkeen kun seuraava eduskunta äänestää Vaasalle täyden päivystyksen. Ja hyvä niin, molemmat voittavat!

      Kaikki voittavat Rkp saa läpi Vaasan fullourin ja perussuomaliset saavat poistettua pakko- ja virkamiesruotsin fifty/fifty.

      • ryjunb

        Onko sulla menos joku maanisuusvaihe?


    • ingenpanik

      Vi väntar och ser vad nästa regering besluter.

      • huomautus-

        Juuri niin, ja VKS toimii hallituksesta huolimatta tärkeässä tehtävässään, ei se mihinkään katoa.


      • Rinneslöfte

        Om nu SDP blir regeringsparti så finns det kanske hopp.


      • tummenupp
        Rinneslöfte kirjoitti:

        Om nu SDP blir regeringsparti så finns det kanske hopp.

        Vi ska tro på Rinnes löfte,annars har ju SDP redan tidigare varit för heljour för Vasa Sjukhus.


    • torgmöte

      Sipilä, Orpo, Soini-regeringen slutligen förlorade, vasaborna med nejden vinner.

    • helt.klart

      Österbottens och Finlands störst och enda helt tvåspråkig sjukhus får fulljour förstås av nästa regeringen.

      • DynapackZero

        Får se om också domstolsreformen ses över efter ångvältspolitikerna?


      • Anonyymi
        DynapackZero kirjoitti:

        Får se om också domstolsreformen ses över efter ångvältspolitikerna?

        Det skulle också behövas.


    • Anonyymi

      Nyt se on selvää; hallitus laittoi VKS:lle täyden päivystyksen, hieno juttu.

      • Anonyymi

        VKS sai täyden päivystyksen, ruotsi tulee pakolliseksi yo-kirjoituksissa, RKP saa kaksi ministeriä. Do You want my wallet as well?


    • Anonyymi

      Seinäjoki saa omansa, kaupungeilla väliä 80 km.

      • Anonyymi

        Seinäjoella olisi koskaan pystytty siihen kaksikieliseen hoitoon mitä Vaasassa. Olisi tullut perustuslaillisia ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seinäjoella olisi koskaan pystytty siihen kaksikieliseen hoitoon mitä Vaasassa. Olisi tullut perustuslaillisia ongelmia.

        Pääasia että jatkossa kuljetetaan Tampereelle eikä mihinkään jumalan selän taakse Turkuun siinä ehtii potilaat kuolla


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      726
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      690
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe