Deamareiden talousosaaminen on vitsi

åpikvpghjxdjfvz

Demareiden ay-pomojen talouskokemus perustuu vain veroamaksamattomien yleishaitallisten säätiöiden johtamiseen.

Demariyritykset eivät pärjää kilpailussa koska ne ovat epäpätevästi johdettuja.
Eivät ne myöskään maksa veroja niinkuin oikeat yritykset

YÄK!

34

130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gfjkdgjkdflg

      Tämä hallitus harjoitti trumppilaista talouspolitiikkaa.
      Nousukauden aikana annettiin veronalennuksia joita ei talouden kiihdyttämiseksi olisi tarvinnut ja jätettiin tulevien huonojen aikojen puskurit keräämättä.
      Nyt on jo merkkejä nousun taittumisesta ja seuraava hallitus joutuu miettimään mistä taantuva talous tuottaa hyvinvointipalvelut kun veron korotukset ei tilanteeseen sopisi.

      • mitätehtyjavaikutukset

        Mitä taloushallinollisia toimia tämä hallius on tehnyt maamme talouden tasapinoittamiseksi ja elinkeinorakenteen tasapainoittamiseksi ,kilpailuasemaamme parantaen,muihin europan maihin nähden jotta vientimme vetäisi ja talous olisi nousujohtenen ,sekä uusia työpaikkoja syntyisi. Ja jos on syntynyt milläkeinoein ja minne on työpaikat syntyneet ,työvoima toimenpiteiden piiriä lukuunottamatta?


      • SossuPettääAina

        Ymmärsin eilisistä uutisista, että ainoastaan Kokoomus oli vaalitentissä vastustanut Kepun Maakuntaverohimmeliä.
        Nyt pitää kyllä todeta, että on Rinteeltä loppunut verenkierto yläkerrasta, jos lähtee Kepulle rakentamaan kolmatta veroporrasta.
        Prk, duunarin selkänahasta Kepulle lisää maaseutuvirkoja entisten lisäksi.

        Voitte unohtaa ääneni, senkin petturit!


      • Nuuhkikaa-duunarit

        Nuuhkikaa konjakkipiaruani, sanoi herra demariherra duunariäänestäjälleen..


      • hyvähyvähyvä
        SossuPettääAina kirjoitti:

        Ymmärsin eilisistä uutisista, että ainoastaan Kokoomus oli vaalitentissä vastustanut Kepun Maakuntaverohimmeliä.
        Nyt pitää kyllä todeta, että on Rinteeltä loppunut verenkierto yläkerrasta, jos lähtee Kepulle rakentamaan kolmatta veroporrasta.
        Prk, duunarin selkänahasta Kepulle lisää maaseutuvirkoja entisten lisäksi.

        Voitte unohtaa ääneni, senkin petturit!

        Tässä nykyisessä systeemissä on ollut aivan liikaa demarivirkamiehiä ja ne vähenee 18 maakuntahallinnon myötä. Niistä kuntatason demarien suojatyöpaikoista ja 300 toimijasta päästään viimeinkin eroon.
        Rinteeltä on loppunut verenkieto päästä kun se ei enään jaksa pitää kiinni turhista työpaikoista.


    • älääänestädemaria

      Avaaja puhuu totta ja asiaa..
      Ikävä vaan, että tämä Demari vitsi voi kohta olla taas lisäämässä valtionvelkaa ja kuristamassa yrittäjiä lisäveroilla ja maksuilla.

      Mikäli Demarit pääsevät hallitusvaltaan, ollaan lisäämässä veroja yrityksille ja yrittäjäperheille, sekä erilaisilla maksuilla lannistetaan yritteliäisyyttä.
      Tästä on seurauksena se, että yhä harvempi nuori haluaa perustaa yrityksen ja luoda uusia työpaikkoja suomalaisille. Demarit eivät ymmärrä, että pääosa uusista työpaikoista muodostuu 1-30 ihmistä työllistäviin pienyrityksiin.

      Demarien "talousosaajat" eivät ymmärrä, että hyvinvointivaltio vaatii lisää rahaa ja verottamalla vähemmän saadaan enemmän työtä ja toimeliaisuutta. Tämän seurauksena valtio saa enemmän verotuottoja hyvinvointipalvelujen ja koulutuksen yms. rahoittamiseen.

      Antti Rinne kertoi, että demarit aikovat hallituksessa kerätä peräti miljardin lisää yrityksiltä, yrittäjäperheiltä ja niilt jotka ovat elämässään onnistuneet, (Eli sahat otetaan ikäänkuin kurkusta puristamalla.)

      Porvaripuolueiden ja vihervasemmiston tapa ajatella yhteistä taloudenpitoamme, on totaalisen erilaista keskenään.

      Kauhistuttaa ajatuskin Antti Rinteestä pääministerinä, noilla talousosaamisilla.
      Toivotaan, että suomalaiset ymmärtävät käyttää järkeään äänestyskopissa.

    • Selvää

      Demareilla on selvä logiikka talousasioissa. Ensin nostetaan veroja. Sitten otetaan velkaa. Sitten mennään lakkoon.

    • AatteillaEroa

      Oikeiston talousosaaminen toimii hyvin, kun on selkeä ideologia:

      Käydään vain veroilla ja maksuilla köyhien, sairaiden ja heikkojen kimppuun.

      • Tuskintiedät

        Montako prosenttia kansasta saa enemmän kuin maksaa?


    • Tukiaisukko

      Totuus vaan on toisenlainen ja sen voitte netistä myös tarkistaa, kun demarit oli suurin puolue niin Suomi oli maailman kilpailukykyisin valtio eikä silti tarvinnut kansaa kyykyttää kuten Sipilä toimii.Ellä silleen uunot

      • Olet-propagandan-uhri

        Eikä ollut. Noi kilpailukykyvertailut ovat hyvin subjektiivisia, yleensä niissä painotetaan ns. instituutioiden laatua eikä varsinaista tosiasiallista kilpailukykyä. Miksi sitten Irlantiin investoidaan eikä Suomeen? Tässä onkin juuri teorian ja käytännön ero. Irlantiin investoidaan massiivisesti, Suomeen ei juurikaan.

        Suorat investoinnit ulkomailta ratkaisevat, eivät mitkään tutkimuslaitosten teoreettiset ranking-listat!


      • hhhhhhhhhh
        Olet-propagandan-uhri kirjoitti:

        Eikä ollut. Noi kilpailukykyvertailut ovat hyvin subjektiivisia, yleensä niissä painotetaan ns. instituutioiden laatua eikä varsinaista tosiasiallista kilpailukykyä. Miksi sitten Irlantiin investoidaan eikä Suomeen? Tässä onkin juuri teorian ja käytännön ero. Irlantiin investoidaan massiivisesti, Suomeen ei juurikaan.

        Suorat investoinnit ulkomailta ratkaisevat, eivät mitkään tutkimuslaitosten teoreettiset ranking-listat!

        Miksi Irlanti oli kreikan lisäksi yksi niistä maista jotka käytännössä romahti edellisen laman aikaan?


      • jakohippalot
        Olet-propagandan-uhri kirjoitti:

        Eikä ollut. Noi kilpailukykyvertailut ovat hyvin subjektiivisia, yleensä niissä painotetaan ns. instituutioiden laatua eikä varsinaista tosiasiallista kilpailukykyä. Miksi sitten Irlantiin investoidaan eikä Suomeen? Tässä onkin juuri teorian ja käytännön ero. Irlantiin investoidaan massiivisesti, Suomeen ei juurikaan.

        Suorat investoinnit ulkomailta ratkaisevat, eivät mitkään tutkimuslaitosten teoreettiset ranking-listat!

        Se on tuo talousvertailu jäänyt näiden hallinnollisten muutosten jalkoihin. Oikeastaan ihmettelen sitä miten vähän puhutaan talousrekenteiden vertailusta ja teollisuuden edistämisestä maassamme. Nuo hallinnollisten himmelien luominen kun ei ole tulojen kartittamista vaan hallintoportaiden paisuessa lähinnä niiden kasvattamista.

        Tokkopa teollisuuden taholle on yhtä potentiaalista tahoa kuin valtiollisella taholla keskittyä talousnäkymien ja valtioiden talousrajkenteen tarkasteluuun,jonka kautta voidaan mm. kartoittaa kilpailijoiden etuja ja tarkastella omia lähtökohtia ,jotka vaatisivat valtiollista ohjausta ja korjausta maan kustannusrakenteiden osalta. Tuollaisessa on se etu että myös valtiollista yhteistyötä on tehtävissä teollisuutta edistävasti ,maiden välisellä yhteistyöllä ,kun tiedetään mitä toinen voi toiselle tuottaa esim raaka aineena jalostettavaksi jne...

        Tuon kaltaisesta toiminnasta ei juurikaan kuulu uutisoinneissa jalla tehtäisiin maan talouselämää edistäen yhteistyötä talouelämän edustajien kanssa .Enneminkin noita uutisointeja kuunnellessa tulee mieleen valtiollisen toiminnan puitteissa että kiistellään siitä mitä etuja kullkin taholla olisi saatavanaan ja kuvaksi jää monasti että neuvotteluja kun pidetään ollaan valtion kukkarolla käsiojossa ja katsotaan mitä jaettavaa olisi ja kuinkapaljon kukin taho sieltä saisi omalle etupiirille nyhdettyä. Uuden rakentaminen on jokseenkin tyrehtynyt ja entisen ylläpitminenkin ontuu kun kaikki mitä on saavutettu tuntuu olevan jaon kohteen tai ainakin niiden tuotto sellaiseksi halutaan yksityistämällä .


      • Karua-faktaa
        hhhhhhhhhh kirjoitti:

        Miksi Irlanti oli kreikan lisäksi yksi niistä maista jotka käytännössä romahti edellisen laman aikaan?

        Kiinteistökupla oli siellä ja sitten tuli globaali FINANSSIKRIISI.

        MUTTA ponnahtivat ihan vitun nopeasti takaisin (ei mitään suomityylistä 90-luvun lamavuosikymmentä): 1. kovan kilpailukykynsä vuoksi , eli vetämällä investointeja puoleensa ja 2. kovan asenteensa (sisäinen devalvaatio) laskivat julkisen sekstorin palkkoja 20% TILAPÄISESTI pariksi vuodeksi.

        Nyt on taas mennyt lujaa jo pitkään, KOSKA OVAT AIDOSTI KILPAILUKYKYISIMPIÄ MAITA.


      • hhhhhhhhhh
        Karua-faktaa kirjoitti:

        Kiinteistökupla oli siellä ja sitten tuli globaali FINANSSIKRIISI.

        MUTTA ponnahtivat ihan vitun nopeasti takaisin (ei mitään suomityylistä 90-luvun lamavuosikymmentä): 1. kovan kilpailukykynsä vuoksi , eli vetämällä investointeja puoleensa ja 2. kovan asenteensa (sisäinen devalvaatio) laskivat julkisen sekstorin palkkoja 20% TILAPÄISESTI pariksi vuodeksi.

        Nyt on taas mennyt lujaa jo pitkään, KOSKA OVAT AIDOSTI KILPAILUKYKYISIMPIÄ MAITA.

        Olemattomalla verotuksella houkutellut yritykset esim. Apple eivät osallistuneet järjestelmän nostamiseen, osinkojen saajat nauroivat koko matkan pankkiin.
        Yhdenlainen veroparatiisihan se on.


    • 367175

      Demareiden talouslinja on lähinnä: "Lisää rahaa kaikille ja kaikkeen, hiiala-hiiala-hei!"

      • Eivassarivaltaakoskaan

        Niin, eihän se ole keltään pois kun maksetaan verovaroista.
        Kuka muistaa punapääoman kohtalon, tuntee vasemmiston talousosaamisen.


    • "Deamareiden talousosaaminen on vitsi "


      Älä muistuta minua Urpilaisesta.

    • Lama.tulee

      Lama tulee kun demarit pääsee valtaan. Yritykset alkavat irtisanoa työntekijöitä, työttömiä tulee lisää ja työpaikat vähenevät. Kun ei tuu verotuloja tarpeeksi on taas pakko nostaa veroja.

      • nmmnnmnmnm

        Sinun talousosaaminen on vitsi.
        Suomi elää edelleen viennistä ja kun maailmalla tulee taantuma se näkyy pienellä viivellä myös meillä ja se taantuma on ilmeisesti tulossa.


      • Ennsutus
        nmmnnmnmnm kirjoitti:

        Sinun talousosaaminen on vitsi.
        Suomi elää edelleen viennistä ja kun maailmalla tulee taantuma se näkyy pienellä viivellä myös meillä ja se taantuma on ilmeisesti tulossa.

        Niin, Antinhan ennustetaan olevan tulossa. Vähintään taantuma, todennäköisesti lama.


    • Perus-laitavasuri

      AY-Antin teesit:

      1. Julkisen sektorin palkankorotukset yksityistä vientisektoria suuremmiksi
      2. Kehitysmaamusulmaaneja loisimaan ja tuhomaan länsimaista kulttuuria (ks. kohta 5.)
      3. Otetaan lisää velkaa valtiolle
      4. Korotetaan kaikkia mahdollisia veroja
      5. Lisätään tarpeettomia julkisia menoja

    • Maksumieheksi

      Kuulostaa tutulta.

      • SDP-SAK-VALLASSA

        TIE TUHOON


    • Lama.tulee

      Työpaikat siirtyy Viroon ja muihin maihin.

    • kyllä.kärsitään

      Näin tämän päivän Kauppalehdessä:

      "Suomen bruttokansantuote (bkt) on vasta nyt kipuamassa yhtä suureksi kuin vuonna 2008. Tässä tilanteessa ei pitäisi sortua Antti Rinteen (sdp) esittämiin lausuntoihin, joiden mukaan pelkästään talous ei voi ohjata tulevaisuutta. Samansuuntaista säveltä on toitottanut Italiassa Viiden tähden liike, joka näyttää ajavan maata yhä syvemmälle talouden suohon."

      Mutta kansaan uppoaa lupaukset loistavast tulevaisuudesta.

    • Lama.tulee

      Pörssikurssit laskee jo. Työpaikkoja siirretään pois Suomesta. Työpaikat vähenee. Nyt tarvittaisiin todellista talousosaamista ja sitä ei demareilta eikä vihreiltä todellakaan löydy.

    • Epäilijä

      Lisää työttömiä, lisää veroja, lisää velkaa. Demaritulevaisuus on juuri tätä.

    • EntinenYrittäjänainen

      "Kauhistuttaa ajatuskin Antti Rinteestä pääministerinä, noilla talousosaamisilla.
      Toivotaan, että suomalaiset ymmärtävät käyttää järkeään äänestyskopissa."

      Juuri näin. Mm. Hakkaraisen talousosaaminen on niin ala- astetasolla että hirvittää. Katsoin keskustelua osakesäästätilistä ja ukko on niin pihalla talousasioista että ei voi kuin ihmetellä miten huono se onkaan. Eikä Rinne juuri pane paremmaksi.

      Demarit, joita ay- liikkeet vahvasti myös tukevat taloudellisesti, saavat Suomen taas niin takapajuiseen asemaan muihin pohjoismaihin nähden jos vievät nämä vaalit, että pelko on aiheellinen.Pienyrittäjiä on tässä maassa niin kaltoin kohdeltu vuosien varrella että ihmettelen että kukaan ryhtyy yrittäjäksi tässä maassa. ALV on niin korkea ja Demarit haluavat sitä vielä korottaa! Suomen yrityskanta muodostuu suurimmaksi osaksi pienyrittäjistä, lähes 95 prosenttia on alle 10 hengen yrityksiä. Nyt jo on tiukaa monilla ja kovaa työtä tekevät että yrittäjät saavat elantonsa ja palkat työntekijöille kaikkien kulujen jälkeen. Kyllä täytyy sanoa että nykyinen hallitus on todella pistänyt asioita kuntoon mm. pienyrittäjien kohdalla. Kiitos siitä heille!

      • EntinenYrittäjänainen

        Anteeksi, piti sanoa Demareiden Harakan, sanoin Hakkaraisen. Sorry!


    • Epäilijä

      Juu lisää veroja yrityksille ja lisää rahaa lorvijoille.

    • kaupunginvaltuusto

      Suurin puolue kaupunginvaltuustossa:

      SDP Tampere Joensuu Pori Vantaa Lappeenranta Lahti Hämeenlinna Mikkeli Kotka Kouvola

      KESK Kuopio Oulu Seinäjoki Rovaniemi

      KOK Helsinki Turku Espoo

      Vihr Jyväskylä

      RKP Vaasa Porvoo

    • talousosaaminen

      Keskusta ja Kokoomus ovat hallinneet vuodesta 2003 ja valtio on ottanut oikein isot velat heidän johdolla, mutta kansa on köyhtynyt. Missä on valtion raha?
      Raakakapitalismin lobbarit siirtävät valtion varat omaan taskuun koko ajan.
      SDP on ainoa puolue, joka seurasi työväestön intressiä eikä tehnyt velkoja.
      Jokainen voi katsoa pääministerin puolueen – kuka ja milloin hallitsi ja valtion velka sinä aikana:
      https://valtioneuvosto.fi/tietoa/historiaa/hallitukset-ja-ministerit/raportti/-/r/v2
      https://vm.fi/budjetin-taulukot
      https://www.kauppalehti.fi/uutiset/julkinen-talous-korjaantuu-odotettua-nopeammin-hallitus-sai-budjetin-katteeksi-kertaluontoisia-tuloja/9d0ec2d6-9394-31ce-83c4-7581b00c8806

    • Lama.tulee

      Pörssikurssit laskussa jo, pian saa ostaa osakkeita halvalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      726
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      690
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe