Verensokeri 7,1.
Juotu sokerilitkua - ja lukema on tuo,
määrättiin siltä istumalta 2x 750 mg Metforem.
Sanokaa te fiksummat, onko minulla todella II tyypin diabetes vai ei???
Kertokaa minulle
7
162
Vastaukset
- hpv27
Googlaa tämmöinen dokumentti 'Glukoosikoe, oraalinen, lyhyt, eli "sokerirasituskoe" (Pt-Gluk-R)'.
Jos tuo 7.1 mmol/l on paastoarvo niin se on liian suuri. Jos on ylipainoa niin kannattaa laihduttaa ja jollei liiku niin aloittaa liikunta.- kysyntällaista
Onko hyvä vai huono, jos sokerinjuonnin jälkeen on jo yhden tunnin jälkeen 5? Paastosokeri oli 5,5.
- hpv27
kysyntällaista kirjoitti:
Onko hyvä vai huono, jos sokerinjuonnin jälkeen on jo yhden tunnin jälkeen 5? Paastosokeri oli 5,5.
Aika nopea verensokerin lasku. 2h ratkaisee. Aika outoa jos tuollaisilla arvoilla tulee lääkitys.
- kysyntällaista
hpv27 kirjoitti:
Aika nopea verensokerin lasku. 2h ratkaisee. Aika outoa jos tuollaisilla arvoilla tulee lääkitys.
Ei tullu lääkitystä tietenkään. Olen eri kuin aloittaja. (sorry, laitoin tähän samaan ketjuun.)
Onko huono se verensokerilasku, jos on noin nopea? Kahden tunnin arvo oli myös noin 5. - hpv27
Ei, tuo on oikein hyvä arvo. Joillakin verensokeri laskee liian nopeasti liian pitkään ja verensokeri menee liian alas.
- samalaisiapaljon
Normaali tulos ,mutta kannattaa tarkkailla.
- Anonyymi
Mistä arvosta tuossa aloittajan 7,1 arvossa on kyse? Jos kyse sokerirasituskokeen 2 tunnin arvosta, niin silloin 7,1 on vielä normaali. Heikentyneen sokerinsiedon 2 tunnin arvon raja on 7,8 ja diabetesarvon raja 11.
Jos tuo 7,1 taas tarkoittaa paastoarvoa, niin silloin se on diabetesrajan yli.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 213849
- 891900
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa891316Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää1681271- 561129
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.541031Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe1881007- 61932
- 42896
Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis143849