Avensis aina kärjessä, miten voikin olla.

audiainaparempi

Aina kun on alinopeutta mateleva auto letka tien päällä, niin huomaan, kun reippaammalla kiihdytyksellä yleensä 5-6 auto kerralla ohitan ja viimein saavutan letkan pään, mikäs se siellä, Toyota avensis. Kuitenkin vielä suht uusi auto monesti... mikä on kun ei kulje. 80 alueella pitää kinnata sitä 82 max. Töihin meno käy ripeämmin ja sujuvammin kaikilta kun ajetaan liikenne tilanteen mukaan esim 95 kmh kun tie on kuitenkin sula.

30

92

    Vastaukset

    • Avella ajaa pääsääntöisesti +65 v. vaari.

    • Vuokrattiin 10 vuotta sitten farkku Avensis porukalle Saksassa. Ei olisi pitänyt uskoa porukan Toyota-fania. Auto oli ihan kauhea Saksan moottoriteillä. No, sen jälkeen en ole Toyotan puikkoihin suostunut istumaan.

    • Nyt on trolli herännyt talviuniltaan ja on tyypilliseen tapaansa hieman kärttyisä. Kun pitäisi saada pihkatulppa pois p*****stä.
      Ryydittää vieläpä pari muutkin postausta siihen perään, että kaikki huomaavat. Heh, heh.

    • Ai että 80 rajoituksella pitäisi ajaa 95, ei taida aloittajalla olla kaikki muumit kotona.

      • Tulee kyyti helposti kalliiksi...ainakin mun tuloilla.


      • Työttömillä onkin helpompaa. Asiaa auttaa sekin, kun itäauton mittari valehtelee nopeuden melkein 10 km/h todellista suuremmaksi.

        Toisaalta nämä "hurjapäät" vain luulevat ajavansa koko ajan 95 mittarissa. Todellisuudessa nopeus pumppaa 70-85 ("ajan 80 +mittarivirhe päälle") tai 80-95 ("koko ajan 100 mittarissa") -> keskinopeus on 75...85, minkä lisäksi peltipoliisien kohdalla jarrutetaan 70 vauhtiin, mitä kontataan vielä 2 km sen peltipoliisin ohittamisen jälkeenkin, ettei se ammu selkään.

        Ainoastaan taajamien 40-rajoitusalueilla uskaltavat ajaa yli rajoituksen - pitkillä suorilla vauhti nousee (hitaasti) 60-70 lukemiin, mutta kaarteet ajetaan 30 km/h - muuhun ei itäauton ajo-ominaisuudet riitä.

        Syheröisemmillä pikkutielläkin nähty, miten tollolootan saa suorilla kiihtymään liki satkun vauhtiin (rajoitus 80), mutta kaarteet kontattiin huojuen max. 60 km/h. Keskinopeus jäi näillä keinoin reilusti alle 80.


    • Eilen ajetuani viittäkymppiä taajamamerkin jälkeen navin varoitellessa peltipoliisista, joku vikapäävaginisti otti kierroksia takana ja pyyhkäisi vauhdilla ohi. Pääsi täpärästi omalle kaistalleen melkein vastaantulijoita kiilaten. Sitten oikealla välähti. Taas oli päivä pelastettu. Tuli ihan hervoton nauru!

    • "kun reippaammalla kiihdytyksellä yleensä 5-6 auto kerralla ohitan ja viimein saavutan letkan pään"
      Heh mikä tyyppi. Oletko tarkistanut mittarisi? Sinähän "hurja" olet, pääsit 80 rajoitusalueella, Audillasi (kenties) letkan ohi. Miksiköhän nämä edellä olevat eivät ole ohittaneet? Ajoivat ok?.
      Maltilliseen ajoon on tuossa tapauksessa ollut varmasti syynsä. Joku kitkakumeilla liikenteessä?
      Liikenteessä ei ole pakko ajaa mitä saisi, mikäli keliolosuhteet näyttävät siltä. Tuossa tapauksessa ei edes liikenteen tukkona oleminen tule kyseeseen.
      Tarkista poju asenteesi ja aja varovasti kun nuo VAG-konsernin vaihdelaatikot eivät tapaa kestää käyttöä. Aja muutenkin "onnessasi", koska autosi jälleenmyyntiarvoa ei enää ole, varsinkaan dieselinä.

    • Siinä varsinainen järjen jättiläinen tämä aloittaja.
      Tuollaiset ylinopeutta ajavat kouhakkeet linnaan tai kortti pois vaan.
      Mutta usein nää audi ja volkkarikuskit paahtaa ohi 80 alueella jos ite vakkariin säätänyt 85.
      Sitten kun muuttuu 100 rajoitus niin ne pyöriikin haitolla.

    • Corolla-pappa on yleisin liikenteen jarru ihan tutkitusti. Toki Avensis taitaa olla myös palkintosijoilla.

    • Turha lässyttää että vaarantaa liikennettä jos Suomessa ajaa 80 alueella ylinopeutta, tyhmäkin tajuaa että 80 km/h on liian vähän nykyautoille, en tiedä sit kuinka paska Toyota on ajaa, todennäköisesti paska koska joka ikinen kerta Toyota merkkinen auto on tien tukkeena, oli sitten metsätie, maalaistie, maantie, vanha tie tai moottoritie, aina sama paska tukkeena päivästä toiseen, eikä todellakaan ole mitään pappoja vaan lähinnä nuoria tai keski-ikäisiä kuljettajia, joku siinä autossa kyllä mättää.

    • Aja vaan reipasta ylinopeutta, valtion kassa kiittää, joskus sitten jos saat kortin.

    • Se on sillä lailla että, jos avensis on äärirajoilla ja rattia joutuu hervottomasti puristamaan jo 80:n vauhdissa ei kannata provosoitua. Kyllä toyota-miehen pitää kauppareissunsa saada tehdä vaikka meitä muita vähän huvittaisikin.

    • Ei ave ole sen huonompi ajaa kuin 3-sarjalainen. En tykännyt kummastakaan. Bemari kuitenkin vaelsi aina. Ave lähinnä tuulisella kelillä.

      • Juu, puhu sinä, minä pidän hevosta.


    • Tyypillinen Toyotakuski on parhaat vuotensa nähnyt arka, tarkka ja nuuka alamainen. Säästää bensaa ja pelkää sakkoja. Melu nousee kovaksi ja autoa joutuu ohjastamaan liikaa jos vauhti nousee ja se pelottaa arkaa kuskia. Hän ei ajattele muita, eikä liikenteen sujuvuutta, vaan omat pelot ja säästäminen vie kaiken huomion.

      • Nyt kun pöly on hieman laskeutunut, niin trolli uskaltaa taas nostaa päätään.
        Täytyy potkaista se sinne nurkkaan häpeämään.


      • No nythän Toyotat jurnuttaa entistä enemmän tukkeena jos kuskilla on pienikin pelko maksujen noususta. Elämä on pelkkää säästöä ja käärinliinoissa isot taskut.


      • huolestuttavaaTeroa kirjoitti:

        No nythän Toyotat jurnuttaa entistä enemmän tukkeena jos kuskilla on pienikin pelko maksujen noususta. Elämä on pelkkää säästöä ja käärinliinoissa isot taskut.

        Onneksi sentään sinä olet vauras saksalaisautoilija, jolla on varaa maksaa ylimääräistä valtiolle noissa rangaistuksien muodoissa. Muistathan kuitenkin olla ylpeä aikaansaannoksistasi tien päällä? Jookos....


    • Nämä teiden "ritarit" ovat todellisia sankareita kun uskaltavat kahdeksankympin alueella yleistä liikenneturvallisuutta uhmaten ohitella kaikki lakia ja turvallisuutta ja nopeusrajoituksia noudattavat ihmiset. Valtion kassa on pohjaton ja maksajista on huutava pula. Olkaamme kiitollisia lahjoittajille ja arvostakaamme heidän pyyteetöntä työtään hyvinvointimme kartuttamiseksi.

      • Paha ongelma on siinä, että vaarantavat sivullisten hengen ja terveyden noilla tempuillaan,


    • Onko näillä nillittäjillä niin hektinen elämäntyyli etteivät voi ajaa rennommin, kiireettä ja ajamisesta vain nauttien? Mitä järkeä kaahata ja jännittää josko peltipoliisi välähtää tai jopa oikein oikea sellainen?
      Voittaahan siinä muutaman sekunnin, mutta siinäpä olet jännittänyt koko kaahaillun matkan. Mitä liikenteen sujuvuuteen tulee, niin kyllä ne selkeästi kaahavat sitä jouhevuutta vaikeuttaa, koska ei monikaan ilman todellista syytä alinopeutta hyvissä ja sallituissa olosuhteissa aja, ellei kenties etsi jotain.
      Tiestömme on nykyään ainakin yksi rajoittava tekijä reippaampaan etenemiseen, että vähänkään autostaan välittävä ei halua karauttaa tiestön lisääntyneisiin kraatereihin, ei ole halpaa lystiä, vanne, renkaat, ripustukset, mielipaha ym. menetetty aika syitä löytyy. Ajakaa kuten ajatte ajan myös.

    • Perusongelma on se. että liian harvat Avensis ja mutkin kuskit tietävät todellisen nopeutensa. Kun Aven mittari näyttää 95 niin 80 alueella kamera räpsähtää ja saat huomautuskirjeen 86 km/h ajonopeudesta.

      • Autojen mittariheitot tiedossa, jojoa syntyykin siitä, kun letkassa ei ajeta tasaisesti. Turha ohittaa jos vähästä kiinni. Perusongelma on asennevammaisuus, koetaan olevan lain yläpuolella kun ajaa mielestään laadukkaalla autolla. Avensiksen mittari on muuten tarkempi kuin edellä mainitsit.


    • Ongelma on toyotan ajo-ominaisuudet, tai peremminkin niiden puuttuminen.

      • Toimiiko mesessä turvatyynyt peurakolarissa? Kuulemma ei toimi, ainakaan erään kuuluisan lehden mukaan suomalainen artisti ajoi tuossa aikoinaan sellaisen eikä toiminu. Auto eni kuitenkin ajokelvottomaan kuntoon. Mersut ovat mainettaan huonompia ja aivan liian ylihintaisia. Toyotan ajo-ominaisuudet ovat riittävän hyvät ja paremmilla eivät autoilijat pysy tiellä.


    • "Turvallisen nopeuden valintaan vaikuttaa nopeusrajoituksen ohella moni muukin asia: esimerkiksi tien kunto, ajokeli, näkyvyys sekä liikenneolosuhteet. Nopeus on pidettävä sellaisena, että kuljettaja säilyttää ajoneuvon hallinnan ja saa sen pysäytettyä tarvittaessa huonoissakin olosuhteissa.

      Tämä pätee myös moottoritiellä, jossa on muita teitä suuremmat nopeusrajoitukset. Käytännössä turvallinen nopeus saattaa olla huomattavastikin alle rajoituksen."

      https://www.is.fi/autot/art-2000006459254.html

      Täysi-ikäisten pitäisi tämän jo sisäistää. Mutta kun minä minä minä.

    • "Turvallisen nopeuden valintaan vaikuttaa nopeusrajoituksen ohella moni muukin asia: esimerkiksi tien kunto, ajokeli, näkyvyys sekä liikenneolosuhteet. Nopeus on pidettävä sellaisena, että kuljettaja säilyttää ajoneuvon hallinnan ja saa sen pysäytettyä tarvittaessa huonoissakin olosuhteissa.

      Tämä pätee myös moottoritiellä, jossa on muita teitä suuremmat nopeusrajoitukset. Käytännössä turvallinen nopeus saattaa olla huomattavastikin alle rajoituksen."

      https://www.is.fi/autot/art-2000006459254.html

      Täysi-ikäisten pitäisi tämän jo sisäistää. Mutta kun minä minä minä.

    • Toyotan aktiivinen ja passiivinen turvallisuus on erinomaisia. Toyotan ajo-ominaisuudet ovat huippuluokkaa, tehokas hybridi tekee ohituksista turvallisia.
      Ei ihme että Toyota, maailman suurin autovalmistaja, myy Suomessa eniten.

      Kyllä kansa tietää.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Vastaamon omistajat miljonäärejä

      https://www.iltalehti.fi/talous/a/3c760edc-f921-4bd9-8d2c-622719ab8e2e Yksityinen firma, josta myytiin iso siivu pääomasijoittajille. Ahneusko ajoi
      Maailman menoa
      263
      8134
    2. Stefulla miljoonavelat

      Seiska kertoo Stefun lainanneen hurjan summan pokerimiljonääri jens kyllöseltä. Stefulla saattaa mennä kuulemma kymmeniä tuhansia strippibaareihin. Ku
      109
      5505
    3. Korona ei tartu julkkiksiin?

      Selittäkää mulle, miksi nimenomaan nää julkut ryntäävät nyt ulkomaille. Tuttavistani en tiedä ketään, joka nyt lähtisi matkoille. Ei edes työmatkalle
      Kotimaiset julkkisjuorut
      99
      4871
    4. Vastaamon potkut saanut toimitusjohtaja tiesi turva-aukosta 1,5 vuotta

      Tietoturvaskandaalissa rypevän Vastaamon toimitusjohtajalle potkut – yhtiön hallituksen mukaan pimitti tietomurtoa 1,5 vuotta: https://yle.fi/uutiset/
      Maailman menoa
      106
      2735