RATAHANKE LOPPU

Tyypillinen demari tämä Tampereen pormestari Lyly. Oli yksi näistä pääpukareista jotka ajoivat Hämeenlinnan ja Riihimäen ulos tästä ratahankkeesta. Tämä DEMARI pormestari tyypillinen heikompien auttaja. Onneksi ratahanke lopetettiin. Tämän pormestarin olisi kannattanut jatkaa talviuniaan, ihan niinkun Hämeenlinnan kaupunginjohtajankin, tekisivät vähemmän vahinkoa kaupungilleen.
Ilmoita

Mutta hanke meni siltikin jo Hämeenlinnan ohi kun paljon järkevämpi vaihtoehto on täysin uuden radan linjaus ja uuden radan rakentaminen tulevaisuudenkin vaatimuksien mukaisesti. Kannattaisi Hämeenlinnalaisten päättäjien olla edes joskus oikeissa pöydissä eikä keskittyä vain aina kaatuviin höttöhankkeisiin. Sitä saa edelleenkin mitä tilaa
Ilmoita
Pääpukari esiintyi tänään lehdessä, se ihmetytti miten stadin pormestarille voi olla tärkeää miten maakunnista pääsee suoraan lentokentälle. Hieman kauempaa tulijoille kun olisi paljon hyodyllisempää päästä suoraan lentämään sieltä jostain.
Vain murto-osaan etelään kulkijoista on menossa tai tulossa lentokentältä, olisi varmaan järkevämpää laittaa se kehärata toimimaan luotettavammin, eikä kuten nyt kun siinä on eri syistä häiriöitä liian usein.

Tuo stadilainen on ajanut jo eduskunnan aikana vain stadilaisten etuja, toivon että Kanta-Hämäläiset edustajat ajaisivat yhtä tarmokkaasti tämän alueen etuja.
Ei ole kovin montaa vaihtoehtoa kenelle äänensä antaa, jos valitsee puolueen ja sen jälkeen katsoo, että kanditaatti asuu Hämeenlinnassa, Janakkalassa tai Hattulassa. Siinä on moni muu kriteeri toissijainen. Toki nämä ensimmäistä kertaa sinne yrittävät lupailevat kaikenlaista, vaikka puolueen johto sitten sanoo miten toimitaan.
2 VASTAUSTA:
> Pääpukari esiintyi tänään lehdessä, se ihmetytti miten stadin pormestarille voi olla tärkeää miten maakunnista pääsee suoraan lentokentälle

Minäpä kerron. Häslinki elää yhä kultaista 50-lukua, jolloin kaikki tiet ja myös joukkoliikenne veivät keskustaan. Saavutettu etu, jollainen on Pyhä Asia tässä maassa. Lisäksi myös keskustan liikekiinteistöjen etu ja muullahan ei tunnetusti ole väliä. Työmatkalaisiakin yritetään pakottaa koukkaamaan keskustan kautta, keinoina mm. PKS poikittaisliikennettä parantavien hankkeiden vetkuttelu. Tampereelle tulee raitiovaunu pari vuotta päätöksenteon jälkeen, mutta Helsingissä on ns. raidejokeria suunniteltu vasta 90-luvun alusta lähtien...

Kun lentokentän kautta koukkaavaa Kehärataa (hankkeen nimenä silloin Marjarata) alettiin suunnitella, esillä vaihtoehtoisia linjauksia, joilla olisi saatu nopeampi yhteys lentokentälle, sekä Kehäradan ohella rakennettava lentorata (suora yhteys lentokentälle). Helsingin asenne oli EVVK eli ei kiinnostanut pätkääkään. Huono hanke, koska mokoma mahdollisti matkustamisen PKS sisällä ilman *pakollista* koukkausta keskustan kautta!

Noh, kun kehärata otettiin käyttöön, lehtien yleisönosastot täyttyivät helsikiläisten pillityksestä. "Miksi lentokenttäjuna on niin hidas?" Stanan pellet, se on rakennettu Vantaan sisäiseen työmatkaliikenteeseen ja koukkaus kentän kautta on lisäbonus. Eikä tosiaan linjaus & aikataulu kiinnostanut suunnitteluvaiheessa, vaan Helsingin sanomat kehui, miten bussilla/taksilla pääsee nopeammin ja helpommin...

Poliitikot äkkäsivät silti, että mokattua tuli ja nyt olisi hyvä sauma kerätä irtopisteitä järkkäämällä nopeampi yhteys lentokentälle. Erillisenä hankkeena tämä maksaa tolkuttomasti, joten lysti pitää maksatta valtiolla. Ei helsinkiläisten rahaa sovi käyttää heidän oman hölmöilynsä maksamiseen. Sama koskee myös näitä museohankkeita yms monumentteja.

Helsinkiläiset ovat nyt katkeria mm. Vantaalle, kun ei ihan hirveästi ymmärrystä löydy noille. Pari vuotta sitten Helsinki parhaansa mukaan kampitti Vantaan kehityssuunnitelmia, mm. Kehä III lisäkaistoja, koska kaiken työmatkaliikenteen pitää kulkea keskustan liikennehelvetin kautta eikä vaihtoehtoisia/nopeampia reittejä saa rakentaa. Ao. syystä myös Kehä II tyngän jatko oikeaksi kehätieksi on haudattu.

Ihan täyttä kusetusta tämä, että lentorata tarvitaan Tampereen suunnalta tuleville. Kentälle pääsee nytkin ilman turhaa koukkausta häslingin keskustaan, kun vaihtaa Tikkurilassa Kehäradan junaan. "Yllättäen" tätä vaihtoehtoa ei saa Helsingin sanomissa ym. mainita.

Rata tarvitaan, että helsinkiläisten itku puoli tuntia kestävästä junamatkasta lentokentälle saadaan loppumaan. Raha tarvitaan valtiolta. Kuka sitä nyt itse haluaisi tällaisia maksaa?
itku_seis kirjoitti:
> Pääpukari esiintyi tänään lehdessä, se ihmetytti miten stadin pormestarille voi olla tärkeää miten maakunnista pääsee suoraan lentokentälle

Minäpä kerron. Häslinki elää yhä kultaista 50-lukua, jolloin kaikki tiet ja myös joukkoliikenne veivät keskustaan. Saavutettu etu, jollainen on Pyhä Asia tässä maassa. Lisäksi myös keskustan liikekiinteistöjen etu ja muullahan ei tunnetusti ole väliä. Työmatkalaisiakin yritetään pakottaa koukkaamaan keskustan kautta, keinoina mm. PKS poikittaisliikennettä parantavien hankkeiden vetkuttelu. Tampereelle tulee raitiovaunu pari vuotta päätöksenteon jälkeen, mutta Helsingissä on ns. raidejokeria suunniteltu vasta 90-luvun alusta lähtien...

Kun lentokentän kautta koukkaavaa Kehärataa (hankkeen nimenä silloin Marjarata) alettiin suunnitella, esillä vaihtoehtoisia linjauksia, joilla olisi saatu nopeampi yhteys lentokentälle, sekä Kehäradan ohella rakennettava lentorata (suora yhteys lentokentälle). Helsingin asenne oli EVVK eli ei kiinnostanut pätkääkään. Huono hanke, koska mokoma mahdollisti matkustamisen PKS sisällä ilman *pakollista* koukkausta keskustan kautta!

Noh, kun kehärata otettiin käyttöön, lehtien yleisönosastot täyttyivät helsikiläisten pillityksestä. "Miksi lentokenttäjuna on niin hidas?" Stanan pellet, se on rakennettu Vantaan sisäiseen työmatkaliikenteeseen ja koukkaus kentän kautta on lisäbonus. Eikä tosiaan linjaus & aikataulu kiinnostanut suunnitteluvaiheessa, vaan Helsingin sanomat kehui, miten bussilla/taksilla pääsee nopeammin ja helpommin...

Poliitikot äkkäsivät silti, että mokattua tuli ja nyt olisi hyvä sauma kerätä irtopisteitä järkkäämällä nopeampi yhteys lentokentälle. Erillisenä hankkeena tämä maksaa tolkuttomasti, joten lysti pitää maksatta valtiolla. Ei helsinkiläisten rahaa sovi käyttää heidän oman hölmöilynsä maksamiseen. Sama koskee myös näitä museohankkeita yms monumentteja.

Helsinkiläiset ovat nyt katkeria mm. Vantaalle, kun ei ihan hirveästi ymmärrystä löydy noille. Pari vuotta sitten Helsinki parhaansa mukaan kampitti Vantaan kehityssuunnitelmia, mm. Kehä III lisäkaistoja, koska kaiken työmatkaliikenteen pitää kulkea keskustan liikennehelvetin kautta eikä vaihtoehtoisia/nopeampia reittejä saa rakentaa. Ao. syystä myös Kehä II tyngän jatko oikeaksi kehätieksi on haudattu.

Ihan täyttä kusetusta tämä, että lentorata tarvitaan Tampereen suunnalta tuleville. Kentälle pääsee nytkin ilman turhaa koukkausta häslingin keskustaan, kun vaihtaa Tikkurilassa Kehäradan junaan. "Yllättäen" tätä vaihtoehtoa ei saa Helsingin sanomissa ym. mainita.

Rata tarvitaan, että helsinkiläisten itku puoli tuntia kestävästä junamatkasta lentokentälle saadaan loppumaan. Raha tarvitaan valtiolta. Kuka sitä nyt itse haluaisi tällaisia maksaa?
Toki jossain lehtijutussa on myös lipsautettu, että sitten kun se lentorata on rakennettu, ei enää tarvita muita lentokenttiä kuin Helsinki-Vantaan lentokenttä. Sekin pitää "sekaannusten välttämiseksi" nimetä uudelleen pelkäksi "Helsinki Airport", että saadaan helsinkiläisten alemmuuskompleksi loppumaan. Oman kenttänsä (Malmi) kun ovat päättäneet lakkauttaa ja tämä päälentokenttä sijaitsee ikävästi Vantaan puolella. Eli se pitää nyt omia. Sekaannusten välttämiseksi.
+Lisää kommentti
Tämä nykyinen Hämeenlinnalainen kansanedustaja on mielestäni täysin sopimaton Arkadianmäelle. On parikymmentä vuotta ollut siellä lihapatojen ääressä, mitä on tehnyt Suomen hyväksi? Ei muuta kun työttömiä lisää kun oli työministeri vähän aikaan. Tämmöistä henkilöä sitten äänestää nämä vanhukset ja naiset. Ihan niinkun eräs nainen sanoi, äänestän sitä kun se on nainen. Miksi äänestää naista jos nainen on näitä joo joo naisia.
2 VASTAUSTA:
Mutta hyvin on Tarja pärjännyt ainakin rahallisesti elämässään tekemättä lainkaan oikeita töitä työikänsä aikana ja viinaksetkin tulee oman perheen toimesta.
Mites ne persujen äänestämät Lahtelaiset edustajat on ajanut Kanta-Hämeen asioita tänä vuonna, kun puolue oli hallituksen hillopurkin ääressä alkuun?
+Lisää kommentti
No eihän ratahanke mihinkään loppunut. Kunnat suunnittelevat sitä edelleen ja seuraavan hallituksen aloitettua otetaan taas valtio mukaan. Kunnistahan tämä on lähtöisinkin.
1 VASTAUS:
Voihan Valmet lokomot!
+Lisää kommentti
Jos demarit pääsee valtaan niin loputkin Hämeenlinnan pääsystä ratahankkeeseen tyssää, kysykää vaikka työväenpuolueen Lylyltä. Lähtisi jo eläkkeelle.
3 VASTAUSTA:
Demarit yhdessä vasemmistoliiton ja vihreiden kanssa aloittaa oitis suurhyökkäyksen työttömien, vähävaraisten mutta ennenmuuta säästöjäkartuttaneiden eliminoimiseksi yhteiskunnasta.

Suljettujen osastojen ovien saranat rasvataan huolella ja katuja partioi ja ajelee lansseilla täysin turhaan siviilipukuiset sosiaalisesti oikeudenmukaiset proletariaatin kuolemanpartiot, jotka langettaa YK:n mandaatilla kuolemanrangaistuksen kohdattaessa lihansyöjälle. Paitsi jos on aina matkassa mukana vegaanipassi.

Ai mutta näinhän jo melkein onkin.
Joudun suomalaisen alimitoitettujen sosiaalitukien vuoksi lähinnä dyykkaamaan ruokani. Olenko paha saastuttaja ja murhaaja, jos syön siinä tapauksessa lihaa että löydän sen roskista. Vai miten?
FilosoovvinenKyssymys kirjoitti:
Joudun suomalaisen alimitoitettujen sosiaalitukien vuoksi lähinnä dyykkaamaan ruokani. Olenko paha saastuttaja ja murhaaja, jos syön siinä tapauksessa lihaa että löydän sen roskista. Vai miten?
Söisit ennemmin vauvoja.
+Lisää kommentti
Tampereella ollaan sitä mieltä, että taantuma kylät on syytä jättää ongelmineen hoitamaan pienempiä hankkeita, kun osaamista ei taida olla tarpeeksi.
Ilmoita
> Joudun suomalaisen alimitoitettujen sosiaalitukien

Saanko esittää aivan asialliseksi tarkoitetun kysymyksen - mitä käytännössä tarvittaisiin, jotta voisit katkaista napanuoran sosiaalitukiin?

Voidaanko keskustella aiheesta hieman, jotta olisi mahdollista yrittää keksiä sopivia sosio-ekonomisia luovia ratkaisuja.
3 VASTAUSTA:
Napanuora onkin namia.
Annahan kuule olla turhien vihjailujen taikka laitetaan prujut nettiin. On tuossa ihan liipaisemalla todella kummaa materiaalia - olette sen jälkeen kuin kaupan ovessa taikka alibissa silmät peitettynä mustalla laatikolla.

Anna muuten olla viimeinen vihjaisusi taikka lähtee, eikä lähde ikinä pois.
Noi paskapäät sabotoi täällä keskusteluja kuukausipalkalla kaiket päivät ja se saadaan kyllä loppumaan.

Se vain tarkoittaa sitten sitä, että myös yhteiskuntaluottamus loppuu kun paljastuu, että sabotointia pyöritetään sosiaalitoimistoista sun muista lehtikonttoreista ja byroista ja psykoterapeuttien toimistoista käsin ihan viran puolesta.

Ja sitä on yritetty tarkoituksella välttää ja suojella ja toivottu parasta. Mutta ei yritetä eikä toivota ikuisesti.
+Lisää kommentti
> unelmahöttö.työnäsi

En ole pelkästään työntekijä. Vaan myös työnantaja. Heti kun löytyy joku joka haluaa ja pystyy tekemään jotakin, voidaan maksaa palkkaa ja eläkettä.

Se on eri asia kuin nämä osuuskuntahankkeet, joita olen myöskin useita esittänyt. Niissä lähdetään tekemään hartiapankilla ensin, jotta taloudelliset riskit eivät kehityshankkeissa kasvaisi turhan suuriksi jo alkuvaiheessa.

On kehitettävä ensin jotakin käyttökelpoista, jolla voi pärjätä. Se joko onnistuu taikka ei - jos ei onnistu, sekö on tavoite että joku on sitten miljoonan vekselin kanssa lopun ikäänsä?

Kun samaa asiaa olisi voinut tehdä ja kehittää kengännauhabudjetilla kunnes aletaan näkemään toimiiko vaiko ei.
Ilmoita
Yhden tuotannollisen työpaikan perustaminen tuottavaksi kestää keskimäärin kymmenen vuotta.

Mitä enemmän ja mitä kauemmin hallinnon, puolueiden, ammattiliittojen ja muiden poliittisten rikollisjärjestöjen agenttien annetaan sabotoida ja haitata ja vääntää muuksi pienhankkeiden perustamista, sitä kauemmin ja epävarmemmin mitään uutta toimintaa saadaan paikkakunnalle.

Kyse on perusvalinnasta - halutaanko sallia uusia mahdollisuuksia vai pyritäänkö kategorisesti estämään uusien mahdollisuuksien syntyminen.

Kestävä kehitys ei ole pelkästään poliittinen päätös vaan sitkeää ruohonjuuritason toimintaa.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

RATAHANKE LOPPU

Tyypillinen demari tämä Tampereen pormestari Lyly. Oli yksi näistä pääpukareista jotka ajoivat Hämeenlinnan ja Riihimäen ulos tästä ratahankkeesta. Tämä DEMARI pormestari tyypillinen heikompien auttaja. Onneksi ratahanke lopetettiin. Tämän pormestarin olisi kannattanut jatkaa talviuniaan, ihan niinkun Hämeenlinnan kaupunginjohtajankin, tekisivät vähemmän vahinkoa kaupungilleen.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta