Todella paha isku RKP:lle kun vihreä painoi

jopas.sattu

väärää nappia eduskunnassa, ja Vaasan sairaalapäivystys kaatui. Kari sanoi että se oli vahinko, mutta takuulla hän ei todellisuudessa välitä asiasta.

38

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pirkko.kuu-karkku

      Hur kan det vara så? Det kunde ha varit så också iså fall, om vi har haft sote-röstningen före riksdagsvalen.

      Jag är säker, att Vasa får sin dejourering i detta år. Åtmistone, hoppas jag så.

    • pälssi-vieköön

      Poliittista peliä. Vihreät ovat laskeneet, että seuraavassa hallituksessa on RKP mukana. Emma Kari ei halunnut antaa RKP:lle ilmaista poliittista voittoa. Seuraavissa hallituneuvotteluissa RKP joutuu luopumaan jostain asiasta saadakseen Vaasan sairaalan päivystysasian läpi.
      Ja on yleisesti tiedossa, mitä vihreät ajattelee turkistarhauksesta.
      Minkinnahkakauppoja tiedossa?

      • Angstdammen

        Tuo voi olla noinkin, sitä mulle sulle häslää, Mutta toivottavasti sfp ei ole seuraavassakaan hallituksessa, koska niillä on jo asiat törkeen hyvin ja liika ahneus voi kolahtaa omaan nilkkaan

        Nyt kun persut on ostettu niin voivat
        yhdessä halata toisensa hengiltä oppositiossa.


      • HesarinMainosOliTökerö

        "Ja on yleisesti tiedossa, mitä vihreät ajattelee turkistarhauksesta. "


        RKP kannattaa eläinten kidutusta


      • HesarinMainosOliTökerö kirjoitti:

        "Ja on yleisesti tiedossa, mitä vihreät ajattelee turkistarhauksesta. "


        RKP kannattaa eläinten kidutusta

        Animalialla on todellakin motiivi osata ruotsia.
        Länsirannikolla on paljon työtä tehtävänä.


    • emma-rautalanka
    • IEVM

      Faktahan on se, et Vaasan Keskussairaala saa täyden päivystyksen seuraavan hallituksen toimesta, se on selvää.
      Miksi muuten aloittaja iloitsee jos vaasalaisten oikeuksia hoitoon kavennetaan? Luuleeko kenties Vaasassa asuvan vain RKP:n äänestäjiä? Vaasassa on suomenkielinen enemmistö, mieti sitä.

      • Ipas

        Eihän se käy että suomi voittaa ja ruotsinkieliset häviää


      • litapågröna

        Gröna är inte så snobbig at trygga på rätta knappen. Varför lita på dem,


      • selkeesti

        Onneksi tämä historiallisen heikko hallitus hajosi viimein, nyt voidaan aloittaa uudestaan ja järkevämmin asioiden kuntoon laitto.


      • Exodustapukkaa
        selkeesti kirjoitti:

        Onneksi tämä historiallisen heikko hallitus hajosi viimein, nyt voidaan aloittaa uudestaan ja järkevämmin asioiden kuntoon laitto.

        Lisää velkaa ja verotusta on se mitä Suomi kaipaa?


      • Olihan
        selkeesti kirjoitti:

        Onneksi tämä historiallisen heikko hallitus hajosi viimein, nyt voidaan aloittaa uudestaan ja järkevämmin asioiden kuntoon laitto.

        se jo aikakin. Hetken näyttää sille, että työllisyys paranee ja yhä useampi osallistuu yhteiskunnan ylläpitoon, niin nyt jo haaveillaan vasurivetoista hallitusta vesittämään velaksi eläminen.


    • No-siis.oikeesti

      No siis oikesti niillehän kuuluisi molemmille omat alueet Seinäjoki ja Vaasa

      Kyllähän tuo hoitojuttu on kieltämättä sensitiivinen asia että pitää saada ilmaistua itsensä ilman raivoisaa tulkitsemista

    • jfgdjkhfgdjkghdf

      Saarakkala antoi vissiin vahingossa pakkoruotsin vastaisen lausunnon tämän sekoilun ansiosta.


      ”Ruotsinkielisten palvelujen varmistaminen kouluttamalla Seinäjoen keskussairaalan henkilökuntaa osaamaan ruotsia käytännön työssään, on byrokraattinen eikä siten tarkoituksenmukainen järjestely kielellisten oikeuksien turvaamiseksi, kun asia voidaan turvata nostamalla Vaasa laajan päivystyksen sairaaloiden joukkoon. Muutamien kymmenien Pohjanmaalta Seinäjoelle tulevien äidinkielenään ruotsia puhuvien päivystyspotilastapausten takia joudutaan nyt sitten jatkossakin kouluttautumaan ja pitämään keinotekoisesti yllä arkikäytössä varsin harvoin tarvittavaa ruotsin kielen taitoa. Kallista ja typerää.”

      • Ojojoj

        Siinä se tuli - freudilainen lipsahdus. Kyllä nyt sfp/folketinkelitång kouluttaa häätä olan takaa 😅


      • ujcv

        Väärinymmärtäjillä hyvä päivä? Saarakkalan lausunto on ihan selvä ja selkeä; VKS on ainoa paikka, jossa hoito toimii molemmilla kansalliskielellä oikeasti ja aidosti ja on vain kepulaista siltarumpuilua yrittää väkisin saada Seinäjoen sairaalasta samanlaista, mission imbossible. Vaasassa on aina toimittu kahdella kotimaisella kielellä, Seinäjoella ei koskaan.


      • keinotekoinenkieli

        " Muutamien kymmenien Pohjanmaalta Seinäjoelle tulevien äidinkielenään ruotsia puhuvien päivystyspotilastapausten takia joudutaan nyt sitten jatkossakin kouluttautumaan ja pitämään keinotekoisesti yllä arkikäytössä varsin harvoin tarvittavaa ruotsin kielen taitoa. Kallista ja typerää.” "

        Paino sanalla keinotekoinen


    • savoboolo

      rkp pantiin kyykkyyn ja se on pääasia!

      • Aatelisstackarsit

        Ne on niin itserakkaita että kyllä jos ei muuten niin YK:n tai Naton kautta pakkojärkätään niille se kallis (muut maksaa) ihmeen kielipalveluyöpäivystys Seinäjoen paremminvarustellun Keskussairaalan sijaan. Kalliiks tulee näiden paapominen.


    • kammaeri

      No uutiset kuitenkin kertovat, ettei hän painanut väärää nappia, mutta ei onnistuneesti sitä toistakaan vaihtoehtoa!

    • Sille

      Emmalle ei ole vielä ihan auennut niiden namiskojen tarkoitusperä. Ihan lahjakasta ainesta seuraavaan hallitukseen, jopa ministeriksi?

      • "Emmalle ei ole vielä ihan auennut niiden namiskojen tarkoitusperä. Ihan lahjakasta ainesta seuraavaan hallitukseen, jopa ministeriksi? "

        Tämä oli kyllä aika erikoinen tapahtuma.

        Vielä erikoisempaa oli, että PERSUT kannattivat fulljouria.

        Mahtaakohan Persut ja RKP mennä vaaliliittoon?


      • Erikoisjärjestelyjä---

        Emmalle pitää järjestää omat erikoisnapit erityisillä erityisjärjestelyillä


    • OHOH-sano

      Kokoomuksen Susanna Koski iloitsi tuloksesta, se kerrotaan. Alkaa tuntua että rkp:n tukipuolueet ovat vähissä.

      • rurik.rulettaa

        Koski ei voinut vaasalaisena olla äänestämättä puolesta, kun vaalit ovat näin lähellä. Se on sitten eri asia mitä henkilökohtaisesti ajattelee RKP:n touhuista, esim. vuodesta toiseen venyvä Vaasan ja Mustasaaren kuntaliitos, kun RKP vastustaa liitosta vääräkielisyyden vuoksi.


      • jfs
        rurik.rulettaa kirjoitti:

        Koski ei voinut vaasalaisena olla äänestämättä puolesta, kun vaalit ovat näin lähellä. Se on sitten eri asia mitä henkilökohtaisesti ajattelee RKP:n touhuista, esim. vuodesta toiseen venyvä Vaasan ja Mustasaaren kuntaliitos, kun RKP vastustaa liitosta vääräkielisyyden vuoksi.

        Olet aika pihalla todellisuudesta, RKP ei vastusta eikä puolla asiaa, eli liitosta.
        Kummallisia ovat palstan maaniset RKP:n vihaajat, ovat tyytyväisiä kun joku yrittää heikentää vaasalaisten palveluja, vaasalaisten, joista yli 70% on suomenkielisiä. Maanisuus näköjään sekoittaa pahasti todellisuuden tajua, ammutaan vaikka itseään jalkaan vimmoissaan.


      • "Kokoomuksen Susanna Koski iloitsi tuloksesta"

        Koski on uuslibertaari.
        Muuten en hänestä välitä, mutta hän haistaa kyllä mahdollisuuden vähentää turhaa rahan haaskausta.


      • jfs kirjoitti:

        Olet aika pihalla todellisuudesta, RKP ei vastusta eikä puolla asiaa, eli liitosta.
        Kummallisia ovat palstan maaniset RKP:n vihaajat, ovat tyytyväisiä kun joku yrittää heikentää vaasalaisten palveluja, vaasalaisten, joista yli 70% on suomenkielisiä. Maanisuus näköjään sekoittaa pahasti todellisuuden tajua, ammutaan vaikka itseään jalkaan vimmoissaan.

        "Maanisuus näköjään sekoittaa pahasti todellisuuden tajua, ammutaan vaikka itseään jalkaan vimmoissaan. "

        Kai sitä itseään saa.
        Sen sijaan Ääänruuuth ampui tykillä omia sodassa.


    • opiskelukaupunki

      Näin huolimattomastiko päätöksiä tehdään. Kunhan jotain nappia painaa ja ilmaisee näin läsnäolonsa.
      Mistä tässä alun alkaen olikaan kyse, ruotsinkielisestö päivystyksestä vai Ylipäätään päivystyksestä? Vaasahan on suht iso kaupunki. Minne sieltä pitää hoitoa lähteä hakemaan?

      • "Vaasahan on suht iso kaupunki. Minne sieltä pitää hoitoa lähteä hakemaan? "

        Joakim Strandilta jos kysyy, niin vastaus on, että ensin rakennetaan silta Ruotsiin.
        Sitten käydään Ruotsissa lääkärissä.

        Halpaa, mutta mites sitä nyt ei suomalainen veronmaksaja tekisi iloisen vähemmistön tarpeiden takia?


      • vähän.erikoista--
        kusettava_kirkko kirjoitti:

        "Vaasahan on suht iso kaupunki. Minne sieltä pitää hoitoa lähteä hakemaan? "

        Joakim Strandilta jos kysyy, niin vastaus on, että ensin rakennetaan silta Ruotsiin.
        Sitten käydään Ruotsissa lääkärissä.

        Halpaa, mutta mites sitä nyt ei suomalainen veronmaksaja tekisi iloisen vähemmistön tarpeiden takia?

        Vähän erikoista sikäli että Vaasassa on Ruotsista tuotuja ummikkoruotsalaislääkäreitä jotka ei osaa sanaakaan suomea heitä ei ilmeisesti koske kaksikielivaatimukset


      • vähän.erikoista-- kirjoitti:

        Vähän erikoista sikäli että Vaasassa on Ruotsista tuotuja ummikkoruotsalaislääkäreitä jotka ei osaa sanaakaan suomea heitä ei ilmeisesti koske kaksikielivaatimukset

        "heitä ei ilmeisesti koske kaksikielivaatimukset "

        No mitäs sitä, koska suomenkiliset osaavat aivan hitsin hyvin ruotsia.

        Ovathan he opiskelleet sitä vuosikaudet joka koulutusasteella :-)


    • SeVäTs

      Vaasan päivystys ja pakkoruotsi ovat nyt vastakkain. Saarakkalan kommentti selvittää jutun.

      Ei tarvita ruotsin osaajia, kun Vaasa saa fuuljourin!

      Ei tarvita virkamiesruotsia, koska Vaasassa hoidetaan kaikki ummikkoruotsinkieliset!

    • seinäjoki.kiittää

      Niinhän siinä kävi, kuten odottaa sopi. RKP:n pelottelutaktiikka kantoi Mustasaaressa hedelmää - ei suomalaisille, ei kuntaliitokselle Vaasan kanssa.
      Kysymys kuntaliitoksesta oli alueen kehityksen kannalta monin verroin merkittävämpi kuin joku Vaasan sairaalan päivystys.
      Mustasaarelaiset eivät ampuneet itseään jalkaan. He ottivat husqvarnan kouraan ja sahasivat itseltään ja vaasalaisilta jalat poikki.

      • jos.vanhat-merkit

        Mutta jos vanhat merkit paikkansa pittää niin taaskaan ei välitetä äänestyksen tuloksesta mitään

        Ei ainakaan Nurmossa eikä Vähäkyrössä


    • savoboooo

      vaasa otetaan meille suomalaisille ;)

      • suomenkiel.vaasalain

        Kuulepa sinä, täällä on asukkaista n.70% suomenkielisiä ja yli 99% suomen kansalaisia, kielestä riippumatta.


    • savoboooo

      Stokka kyykkään ja vaasalaiset vapisee , hyvin menee meillä suomalaisilla !

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      726
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      690
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe