Sales managerin palkkakysely

Myyntiputkeen

Tiedustelen kun mulle tarjottiin Sales managerin paikkaa ja olen pihalla palkan suhteen. MInulle tarjottiin 2500e/kk 15% myyntiprovikka päälle. Kyseessä n 70 hengen yritys, tuote weppiapplikaatio, myynti tapahtuu etenä ulkomaille. Mulla YAMK-koulutus ja työvuosia 15, alalta 3.
Ei etuja: (lounari, mutta niistähän maksan itse suurimma osan), työterveys (lakisääteinen), puhelin ja läppäri (ovat työkaluja työn suorittamiseen!!)

Tehdäänpä läpinäkyvää palkkavertailua. Auttaa myös muita hahmottamaan palkkatasoaan.

- palkka (e/kk) Avaa tähän jos peruspalkka (paljonko) ja provikka (paljonko provikkaa n / kk)
- tuote jota myyt
- työvuodet yht (ala kuin ala)
- kokemusvuodet projektipäällikkönä tai vastaavissa tehtävissä
- kokemusvuodet ohjelmistoalalla
- yksityinen vai julkinen työnantaja
- työnantajan koko
- koulutustaustasi
-muut edut?

11

103

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myyntihemmo

Huono trolli

• Myyntiputkeen

Myyntihemmo: huono trolli eli huono tarjous? Vai mitäpä tässä trollaisin kun tiedustelen ainoastaan Sales Managereiden palkkatasoa, jotta saisi kuvaa yleisestä tasosta.

• Trollia

Eihän tuossa tarjouksessa ole järjen häivää, tai sitten kannattaa avata miten myyntiprovikka muodostuu. Tuo 15% myyntiprovikka ei kerro vielä mitään. Saatko siis 15% lisää tuosta 2500 palkasta laskettuna jos pääset myyntitavoitteeseen, vai saatko 15% jokaisesta myynnistä, vai 15% myyntikatteesta? Tuolla pohjalla 2500e pitää olla todella kova bonusmalli jotta kannattaa sellaiseen suostua. Ei tuosta siis selviä lainkaan mikä on aito potentiaali - sehän voi olla 2500-25 000 kuussa

• Myyntiputkeen

2500 pohja palkka plus 15% jokaisesta myynnistä päälle. Musta vaikuttaa huonolta sillä mistä tietää näin etukäteen paljonko edes on mahdollisia kauppoja tiedossa.

• Myyntihemmo

Vaikea on kyllä sanoa juuta tai jäätä. Jos helposti myytävä palikka jonka hinta vaikka 10k niin eihän tuota tarvi kuin pari kuussa saada kaupaksi niin liksa jo hyvällä tasolla ja aidosti omalla painamisella mahikset vaikka mihin. Jos taas joku 19.90 kuussa subscription tyyppinen malli niin provikan muodostus aivan jotain muuta.
        Kysyisin suoraan kyllä työnantajalta. Hinnat ja kuinka monta kauppaa myyjät on viimeisen vuoden aikaan saanut tehtyä. Siitä on jo helppo arvioida. Toki on myös iso kysymys joudutko aloittamaan pohjalta keräämään itse kaikki liidit. Silloin eka kauppa siintää jossain tukevaisuudessa ja saat jonkin aikaa puurtaa niska limassa 2500 pohjan kanssa

• insultti

Olen oman perseeni sales manager. Pohjapalkka 0€, mutta provikka 100%

• TurhaKoulutusSulla

Mihin tarvitsee YAMK koulutusta tuossa hommassa? Itse tehnyt tuota jo 22 vuotta ja ihan peruskoulupohjalla....toiset katsos osaa ilman turhaa istumistakin...

• For.the.lulz

Jaa niin mitä? Myyny mansikoita torilla? Vai Seuran tilausta puhelimessa? Imureita ovella? LOL!

• Elämänkovakoulu

Eihän sitä varsinaisesti tuohon tehtävään tarvitse mutta jos ei halua olla 22 vuotta samassa hommassa kun muuta ei osaa niin eipä koulutuksesta haittaakaan ole. Harvemmin sivistys on ketään muutoinkaan haitannut, sen puute kylläkin.....

• myyntimies-diy

Koulutuksesta ei ole koskaan haittaa, mutta harvoin hyötyä myyntityössä.

• CGI

Pohjapalkka on heikko, pitäisi olla vähintään tuplat. 15% komissio on ok jos tuote on kunnossa ja vetää markkinassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sannan kirja USA:n bestseller!

"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      200
      11829
    2. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      29
      8208
    3. Metsäalan rikolliset

Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.
      Sotkamo
      58
      6246
    4. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      171
      5169
    5. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      47
      4930
    6. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      47
      4492
    7. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      116
      4398
    8. Missä vaiheessa

Päätit luovuttaa suhteeni?
      Ikävä
      118
      3880
    9. Juuri muiston ne

Rakastuneet katseesi. Huh
      Ikävä
      81