Sales managerin palkkakysely

Myyntiputkeen

Tiedustelen kun mulle tarjottiin Sales managerin paikkaa ja olen pihalla palkan suhteen. MInulle tarjottiin 2500e/kk 15% myyntiprovikka päälle. Kyseessä n 70 hengen yritys, tuote weppiapplikaatio, myynti tapahtuu etenä ulkomaille. Mulla YAMK-koulutus ja työvuosia 15, alalta 3.
Ei etuja: (lounari, mutta niistähän maksan itse suurimma osan), työterveys (lakisääteinen), puhelin ja läppäri (ovat työkaluja työn suorittamiseen!!)

Tehdäänpä läpinäkyvää palkkavertailua. Auttaa myös muita hahmottamaan palkkatasoaan.

- palkka (e/kk) Avaa tähän jos peruspalkka (paljonko) ja provikka (paljonko provikkaa n / kk)
- tuote jota myyt
- työvuodet yht (ala kuin ala)
- kokemusvuodet projektipäällikkönä tai vastaavissa tehtävissä
- kokemusvuodet ohjelmistoalalla
- yksityinen vai julkinen työnantaja
- työnantajan koko
- koulutustaustasi
-muut edut?

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myyntihemmo

      Huono trolli

    • Myyntiputkeen

      Myyntihemmo: huono trolli eli huono tarjous? Vai mitäpä tässä trollaisin kun tiedustelen ainoastaan Sales Managereiden palkkatasoa, jotta saisi kuvaa yleisestä tasosta.

      • Trollia

        Eihän tuossa tarjouksessa ole järjen häivää, tai sitten kannattaa avata miten myyntiprovikka muodostuu. Tuo 15% myyntiprovikka ei kerro vielä mitään. Saatko siis 15% lisää tuosta 2500 palkasta laskettuna jos pääset myyntitavoitteeseen, vai saatko 15% jokaisesta myynnistä, vai 15% myyntikatteesta? Tuolla pohjalla 2500e pitää olla todella kova bonusmalli jotta kannattaa sellaiseen suostua. Ei tuosta siis selviä lainkaan mikä on aito potentiaali - sehän voi olla 2500-25 000 kuussa


      • Myyntiputkeen

        2500 pohja palkka plus 15% jokaisesta myynnistä päälle. Musta vaikuttaa huonolta sillä mistä tietää näin etukäteen paljonko edes on mahdollisia kauppoja tiedossa.


      • Myyntihemmo

        Vaikea on kyllä sanoa juuta tai jäätä. Jos helposti myytävä palikka jonka hinta vaikka 10k niin eihän tuota tarvi kuin pari kuussa saada kaupaksi niin liksa jo hyvällä tasolla ja aidosti omalla painamisella mahikset vaikka mihin. Jos taas joku 19.90 kuussa subscription tyyppinen malli niin provikan muodostus aivan jotain muuta.
        Kysyisin suoraan kyllä työnantajalta. Hinnat ja kuinka monta kauppaa myyjät on viimeisen vuoden aikaan saanut tehtyä. Siitä on jo helppo arvioida. Toki on myös iso kysymys joudutko aloittamaan pohjalta keräämään itse kaikki liidit. Silloin eka kauppa siintää jossain tukevaisuudessa ja saat jonkin aikaa puurtaa niska limassa 2500 pohjan kanssa


    • insultti

      Olen oman perseeni sales manager. Pohjapalkka 0€, mutta provikka 100%

    • TurhaKoulutusSulla

      Mihin tarvitsee YAMK koulutusta tuossa hommassa? Itse tehnyt tuota jo 22 vuotta ja ihan peruskoulupohjalla....toiset katsos osaa ilman turhaa istumistakin...

      • For.the.lulz

        Jaa niin mitä? Myyny mansikoita torilla? Vai Seuran tilausta puhelimessa? Imureita ovella? LOL!


      • Elämänkovakoulu

        Eihän sitä varsinaisesti tuohon tehtävään tarvitse mutta jos ei halua olla 22 vuotta samassa hommassa kun muuta ei osaa niin eipä koulutuksesta haittaakaan ole. Harvemmin sivistys on ketään muutoinkaan haitannut, sen puute kylläkin.....


      • myyntimies-diy

        Koulutuksesta ei ole koskaan haittaa, mutta harvoin hyötyä myyntityössä.


    • CGI

      Pohjapalkka on heikko, pitäisi olla vähintään tuplat. 15% komissio on ok jos tuote on kunnossa ja vetää markkinassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe