miks ihimeessä hampurilaiset ja pitsat on niin hyviä?

syntiä

Millä ne saa ne niin ihanan makuisiksi?

57

185

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lapsemme eivät osaa laittaa ruokaa.
      Joten he ruokkivat lapsensa ulkosalla.

H.

• henrjii

Ne eristää ilmaston lämpenemistä, niin kuin kaikki hyvä

• Eristyksen-hyvää

Jos ne eristää, sitten vaan hampurilaisia ja pizzaa seinien eristeeksi rakennusvaiheessa :D

• fat

Rasva! Sitä on taikinassa, sitä on täytteissä, sitä on ainakin siinä juustossa. Ja sitä on sitten kohta vyötäröllä ;)

• Ja-keppanaa-kanssa

Sitä on myös maksoissa.

• ö-Öö

Tiedä ihanuudesta.

Jos meinaat pitseriassa, tahi snagarilla syötäviä tuotteita, onhan ne yleensä ok. Suurin osa mausta kai tulee nälästä ja ravintolan vehkeistä.

Vehkeillä meinaan, hyvin harvalla himassa yli 400 asteen pitsauunia, tahi kunnolista valurautaparilagrilliä.

Noin ruokalajeina pitsa ja hampurilainen helppoja resepteinä ja aineina, ei niissä mitään ihmeellistä ole. Kotona saa ihan ok kyllä muuten, mutta etenkin pitsa nyt ei vaan onnistu tavalllisessa uunissa. Periaatteessa vois onnistua kunnon leivinuunissa, jos sen oikein kuumaksi lämmittäis. Hampurilaisen saa kyllä aika hyvin grillissä parilan kans.

Mä grillaan aika paljon, myös talvisin. Ja pitsaa nyt tulee syödyksi usein, myös peltipitsaa. Monesti miettinyt kaasugrillin kaveriksi pitsauunia. Tullut myyntiin kotimainen kaasu-uuni, siis pitsauuni. Ei muuten edes kallis:

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/53479/kvsqt/Ooni-Koda-pizzauuni?list=OZZWcZNn8s2ZHc65hsdvIhU7XWhU7Bb5

Kun nyt teit aloituksen aiheesta, alkoi mietityttämään vielä enenpi.

=DW=

• sammatr

uunissako se syy hyvään makuun on? Esittämäsi malli on ruma silti.

• suu.napsaa
        sammatr kirjoitti:

Silmilläkö syöt?
        Tein aikoinaan hiivatin hyvää pitsaa. En viitsi enää. Kaloreitakin siinä oli mutta maku erinomainen.
        Vaasan ohuenohut ruispala on nyt suosikkini. Vähän oivariinia...
        ja namnam.

• ö-Öö
        sammatr kirjoitti:

Jep

Pitsan tekeminen ei ole rakettitiedettä, aineet, resptit ei ole salaisia ja ne simppeleitä. Taikina vaatii ohuet jauhot ja kunnon nostatuksen, ei mikään salaisuus sekään.

Paistamisessa se ongelma on. Normi sähkuunissa saa 300 astetta ja paistaminen vie aikansa, lopputulos on laisensa. Pitsauunissa saa 500 astetta, paisto vie pari minuuttia ja hyvä tulee.

Tsekkaa joskus, mitä tahtia pitseriassa lapetaan pitsaa uuniin ja pois, ei käy paistaja tupakilla paistumista odotellessa.

Hampurilaisessa vähän sama. Hirveen kuumaa ei tarvi olla. Mutta kaikki kamat pitää saada kuumiiksi yhtä aikaa, vaatii ison parilan ja oikean järjestyksen paistamisessa. Seuraa kioskilla, miten hampurilainen tehdään.

=DW=

• PitsaKeisarinna
        ö-Öö kirjoitti:

Jep

Pitsan tekeminen ei ole rakettitiedettä, aineet, resptit ei ole salaisia ja ne simppeleitä. Taikina vaatii ohuet jauhot ja kunnon nostatuksen, ei mikään salaisuus sekään.

Paistamisessa se ongelma on. Normi sähkuunissa saa 300 astetta ja paistaminen vie aikansa, lopputulos on laisensa. Pitsauunissa saa 500 astetta, paisto vie pari minuuttia ja hyvä tulee.

Tsekkaa joskus, mitä tahtia pitseriassa lapetaan pitsaa uuniin ja pois, ei käy paistaja tupakilla paistumista odotellessa.

Hampurilaisessa vähän sama. Hirveen kuumaa ei tarvi olla. Mutta kaikki kamat pitää saada kuumiiksi yhtä aikaa, vaatii ison parilan ja oikean järjestyksen paistamisessa. Seuraa kioskilla, miten hampurilainen tehdään.

=DW=

Moi,

Pitsan saa aika kelvolliseksi paistettua normaali uunissa pienillä jipoilla, kerron periaatteen paistoaika riippuu taikinan kovuudesta...

Lämmitän uunin 175 ja paistan noin 15min ja otan velton pitsan pois uunista. Odotan että hieman jäähtyy samalla laitan uunin lämpiämään enemmän ja laitan pitzan uunin pohjalle paistumaan pelkän leivin paperin päällä, liutan sen niin, kuin pelliltä sinne pojalle annan olla vastuksen päällä koko ajan ja paistuu rapsakaksi 5-7 minuutissa silti päälliset eivät kärähdä tuo aika riippuu taas taikinan koostumuksesta ja kaulinta paksuudesta, eli tämä oli suuntaa antava.

Olen kokeillut myös paistaa alusta saakka siellä pohjalla, mutta kärvähtää helposti ja sitten harmittaa, mutta riittävästi kokeilemalla saisi varmaan pellittämään....

Rasva ja suola hieman kärvähtävä pohja se on se salaisuus

• Osui-kohdalle
        suu.napsaa kirjoitti:

Silmilläkö syöt?
        Tein aikoinaan hiivatin hyvää pitsaa. En viitsi enää. Kaloreitakin siinä oli mutta maku erinomainen.
        Vaasan ohuenohut ruispala on nyt suosikkini. Vähän oivariinia...
        ja namnam.

Öylen eli eilen osui silmiini tuo ohuenohut ruispala paketti. Pakko oli ostaa syötiksi eli kokeeksi.
        Ei paha ei paha, etenkin paahdettuna.
        Ei kyllä kuulu top 5 listaan, vielä, meikän muona puolella.

• ö-Öö
        Osui-kohdalle kirjoitti:

Öylen eli eilen osui silmiini tuo ohuenohut ruispala paketti. Pakko oli ostaa syötiksi eli kokeeksi.
        Ei paha ei paha, etenkin paahdettuna.
        Ei kyllä kuulu top 5 listaan, vielä, meikän muona puolella.

Vähän sivuun.

En pidä perunalastuista, joskus nacholastuja ehkä. Kerran hiffasin Linkosuon ruissipsit ja kokeilin. Aivan hittikamaa. Net hyviä itessään, mutta kun kupin muotoisia, näppärä täyttää sulatejuustolla, tonnikalapastalla, tai jollain sörsellsonilla.

Aivan hittikamaa koktailsuolukkana tai milloin vaan.

Niitä on ainakin tavallisia ja valkosipulilla maustettuja. Jälkimmäiset mun mielestä ehkä liiankin maustettuja, mutta sopivalla täytteellä varmaan ok.

=DW=

• utaret
        ö-Öö kirjoitti:

Jep

=DW=

Suomen ilmanala on liian kylmä pitsataikinan nostattamiseen, lisäksi kaupan perusjauhot väärää sorttia, sopivat lähinnä pullan leipomiseen, hivaa tulisi tarvita vain hitunen. Jotta melkoista temppuilua on.

• Pizzaaaah

Rasva ja suola. Niillä saa ihmeitä aikaan. Mikä sen parempaa kuin pizza tuplajuustolla

• Pippuriyrttiyms.mauste

Noin meinailin itsekin. Ja lisäksi, että mikä ongelma se on korvain väliss', jos "rasva ja suola" on hyvää. Varsinkin kun niille on olemassa parempia vaihtoehtoja.

• Bengalitikku

Aika harvoin noita tulee syötyä.
      Aikoinaan klassinen Saarioisen friispii oli pikahätävara. No, onko se pizza?
      Ehkei? Litteä pulla muutamalla jauhelihamurusella.

• Lensi-vajaa-30-metriä

Onhan noilla saarioisten pizzalärpäkkeillä tullut heitettyä kiekkoa huumorimielessä, joskus 80 luvulla, jolloin saarioisten skeida ei maistunut, ei ollut köyhyyttä, ei nälkää, ei leipäjonoja, ei ruualla ei saa leikkiä kieltoja, koska asioista ei puhuttu ainakaan julkisesti.
        Oli ainoastaan laitapuolen kulkijoita jotka kaivelivat roskiksia eli dyykkasivat. Niinpä ihmiset leikkivät ruuilla ja mättivät sitä roskiinkin tonni kaupalla. Samoin kauppiaat.

• henrjii

saa tuunattua, kun laittaa monta päällekäin, omia
        hyviä, mistä pitää täytettä väliin, kuorruttaa
        majoneesilla, ja paistaa kokokakun uunissa, niin kauvan, että
        majoneesin tuoksu täyttää keittiön

• Bengalitikku

Enpä ruokia heittele.
        Enkä halua halveerata Saarioistenkaan pizzaa. Oli tuiki tärkeä illalla 10 -11 tuntisen päivän jälkeen, kuten kalapuikot ja jotkut loorat.
        Nykyisinkin hävikki on pieni.
        Ostan pienissä erissä, joten tuoreutta ruuissa on.
        En yhtään ihmettele, että työssä käyvät sortuvat ei-niin-terveellisiin valintoihin joskus.

• makuasioita, makuasioita.............itse en niinkään hamppareista ja pitsoista tykkää...........sellasta pikaruokaa kun ne on.

• bödärinä

Läskin mielestä varmaan mut ei nyky pissat oo ees hyviä on liian keveitä kepappi mukaan lukien on kevyt pissaa kaikki kun tilaa niin saa syödä 3 annosta ja pikku nälkä vieläkin joillekin löllöille tuo ehkä riittää ei raavaalle miehelle...

• Perusruoan.kannattaja

Kun pitsa ja hampurilainen eivät ole jokapäiväistä ruokaa, ne maistuvat hyviltä. Itse tosin moitin hampurilaisen höttörakennetta, joka tuntuu vastenmieliseltä suussa, mutta maku tosiaan on hyvä, syön pari-kolme kertaa vuodessa. Samoin perunalastut ja juustonaksut maistuvat joskus taivaallisilta. Jos niitä söisi päivästä toiseen, kuten yleensä ruisleipää, perunaa, lihaa ym. niin kyllä alkaisi tökkimään. Olimme kerran 11 päivän matkalla ja jätimme lapsille rahaa, että saavat syödä mitä ja missä tykkäävät. Olivat hakeneet pitsaa useina päivinä ja olivat kurkkua myöden täynnä pitseriaruokia. Samoin tuttavan lapsi oli Sveitsissä vaihto-oppilaana. Sieltä puuttui pöydästä ruisleipä ja peruna. Kyllä olivat herkkua kun tuli Suomeen palasi.

• kivelläparempaa

Kotona tehdystä pizzasta tulee hyvä kun sen paistaa kuumassa uunissa pizzakivellä, ei pellillä ja se kivi pitää laittaa ritilälle kylmään uuniin että kuumenee samalla kun uunikin

• mikäjujuna

Tuleeko Åizzakivellä paistamalla yhtä hyvänmakuista kuin pitserian pitsat?

• kivelläparempaa
        mikäjujuna kirjoitti:

Tuleeko Åizzakivellä paistamalla yhtä hyvänmakuista kuin pitserian pitsat?

Kyllä ainakin ne mitä minä olen syönyt oli yhtä hyviä, olihan ne ammattilaisen tekemiäkin...ainoa ero oli juustossa kun kaupasta ei sitä murua saa mitä pizzeriat käyttää

• pirremiinapas

Nälkä, saa maistumaan ruoan hyvältä, tiesitkö?

• Pirremiinapas

Mutta, hyvä pitza on kyllä hyvää, tuli nälkää..mitähän löytyisi..yksinäisen ateriaksi.., yksin syöminenkään ei olekivaa, sitä vaan syö nälkäänsä..

• "Yksin-kertaisesti sitten:

Apetit pakaste-vihannekset ja kasvikset, sekä Kukka-Kaali.
      300gr. ja 250gr. X 2.SF 300gr. X 1 SF.
      10-12 kpl. Kariniemen Kukon-Pojan paisti-leikkeitä 800gr.SF
      Vaihto-ehtona tar-tar leikattua laatu-naudan lihaa 2% 850gr.SF
      Leipinä Täysjyvä Ruis ja Vehnä 1 X 2vpl.SF
      Juustoportti Luomu-Kirnu-Voi SF
      Juustoportti Luomu-viili 6kpl.SF
      Valio Maito 3ltr. luomu rasvaton SF
      Viikon eväs.
      Maksaa mitä maksaa"
      -
      Höyryttäessä TODELLA paljon Valko-Sipuli-jauhetta Vihannes-kerrosten väliin.
      -
      Satunnaisesti Äitien Maksa-Laatikkoa vitamiinien vuoksi.
      Kaali-Kääryleitä huvin-vuoksi.
      -
      1 Rahkosen iso Omena SF
      1 Mandariini IL
      Karkeasti rouhittu Smoothie-sekoittimessa
      -
      1pss. 250gr. Pakaste-Mustikoita SF
      1pss. 500gr. Pakaste-Mansikoita SF
      1 Lohko Vesi-Meloni isoiksi suu-paloiksi leikattu IL
      - Kun pakasteet ovat sulaneet ja liemistyneet, sekoitetaan kaikki keskenään kauhalla kulhoon.
      Maksaa mitä maksaa.
      -
      Jouluna Ruokani lisääntyy Kinkulla ja Sillillä.
      Juomiini tulee Puna-Viiniä.
      -
      Keväisin Peruna.
      1-2 kertaa.
      -
      Aina jää eläkkeestä kuukausittain runsaasti säästöön.

H.

• henrjii

kyllä nyt kakka irtoaa ja ilmastonmuutos saa lisävautia,
        kohta voit alottaa pierukaasu tuotannon

• EtteTuleKatumaan

Aajonus Vonderplanitz .
      Lukekaa hänen kirjansa.

• Psykoterapeutitar

Ovat vain kertakaikkiaan niin maistuvia ja niitä tuleekin sitten jatkuvasti syötyä😉 Varoituksista huolimatta😜

• eradicatewhiteness

Moraalitonta ja mielen heikkoutta.

• Psykoterapeutitar

Niin minunkin mielestäni😂

• Osa-aikaeläkeläinen

Syötiin työterveyslääkärimme kanssa samassa pöydässä pyttipannua. Sanoin että tulipa otettua epäterveellinen ruoka. Miksi kaikki hyvä pitääkin olla epäterveellistä, vastasi lääkärimme.

• Salaattiaparempaaeiole

Ehkä kyse on vain siitä, että ihmiset suuressa tuhmuudessaan ovat oppineet pitämään vääriä asioita hyvinä.

• Mietisitä

Mielestäni mikään, mikä vie terveyden, ei maistu ihanalta.

• Osa-aikaeläkeläinen

Harva ruoka vaikuttaa suoraan terveyteen, eli voisi sanoa että joku vie tai säilyttää terveyden. Yleisellä tasolla toki voi sanoa, mutta yksilökohtaiset erot ovat suuria.
        Eräskin sukulaismieheni ei nuoruutensa jälkeen liikkunut juuri lainkaan, ryyppäsi, poltti tupakkaa ja söi kaikkea muuta kuin terveellistä. Silti hän eli yli 80-vuotiaaksi, ja kuoli lähinnä vanhuuden heikkouteen.

• Kehity

Sulla on kuule tiedoissasi isoja aukkoja. Eikä sukulaismies riitä paikkaamaan eikä täyttämään niitä.

• Osa-aikaeläkeläinen

En enää viitsi kehittyä. Runsaat 40 vuotta ydinvoimalassa riitti, ja loppuaikoinani siellä kehitin muita.

• Ravinto-onrakennusaine

Tässä aiheessa ydinvoimalan tiedot eivät riitä. Ja sinun(kin) anatomiasi on hienompi ja ihmeellisempi järjestelmä kuin yksikään sen sortin saastuttaja. Ja se ihmiskehon järjestelmä tarvitsee ravintorikasta ruokaa pysyäkseen terveenä. Piste.

• Osa-aikaeläkeläinen

Enhän minä ole toisin väittänytkään. Jos luit kommenttiin, tuo juttu johon tartuit, oli poikkeus. Niitä on tuttavapiirissäni tosin useita. Poikkeusten yhteinen tekijä lienee se, että ukot ovat nuoruudessaan liikkuneet paljon ja tehneet ruumiillista työtä.

• Ravinto-onnro.yksi

" Harva ruoka vaikuttaa suoraan terveyteen, ... " ! Et vai?

• Bengalitikku

Taco on sellainen juttu myös, että en pidä yhtään.
      Joskus olen onnistunut suttaamaan itsenikin.
      Valkoiset vaatteet.

Salaatteja teen melkein joka päivä. Siihen kun voi viskoa melkein mitä vaan.

• henrjii

pastakin on hyvää ja helppotekoista, sekaan voi lykätä mitä vaan
      savusilakoita kun ruotii, ja laittaa ruoka kermaan, ja päästelee
      sauvasekoittimella kastikeeksi, niin muuta ei sitten tarvitakkaan, kuin tilliä
      ja pippuria sekaan

• hempppavvn

siis kuinka tuo ruoka tehdään, mitä kastikkeena, mitä on ruotiminen?

• Heikunkeikku

"henrjii"

Minä myös tarvitsisin lisätietoja, ennen kun sun neuvosi liukenevat kokonaan mun koppaani.
        Mielenkiintoinen ruokaneuvo sinulta, mutta sanos nyt ensteks, että tuleeko siitä
        a) kastike, jonka voi pläjäyttää mihin?

Vaaaii...
        b) onko toi ruoka niinku keittoa, joka lapataan naamaan semmosenaan vai mitä?

Molempiparempi voisin kuvitella.

• Heikunkeikku kirjoitti:

"henrjii"

Minä myös tarvitsisin lisätietoja, ennen kun sun neuvosi liukenevat kokonaan mun koppaani.
        Mielenkiintoinen ruokaneuvo sinulta, mutta sanos nyt ensteks, että tuleeko siitä
        a) kastike, jonka voi pläjäyttää mihin?

Vaaaii...
        b) onko toi ruoka niinku keittoa, joka lapataan naamaan semmosenaan vai mitä?

Molempiparempi voisin kuvitella.

"Heikunkeikku"

Minä vahvasti epäilen että kyllä se on höyrytettävä ensin.

H.

• Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

"Heikunkeikku"

Minä vahvasti epäilen että kyllä se on höyrytettävä ensin.

H.

Mulle on tärkeää maukkaus.
        Maukkautta ei tule, jos höyrystetään.
        Joku porkkana tai kukkakaali tai peräti parsakaali, niin jos ne vaan höyrystetään, niin niihin ei tule mitään makua.
        Juureksia tapaan tökätä rautapataan ja kypsentää siinä. Tahi uunissa, jos äidyn enemmän tekemään.

Krappeva pinta on herkullista. Ja joitakin mausteita kun ripottelee ja käätelee ja vääntelee paloja, niin huh huh.
        Suutuntumaa tietysti pitää olla. Ei mitään pehmolöllöjä.

Paistetut porkkanasiivutkin on ihan eri makuisia, kuin höyrystetyt.
        Mutta makuasia tietysti.
        Olen tullut siihen tulokseen, että meidän kielemme pitävät erilaisista mauista.
        Elämme eri kielialueella.

• Heikunkeikku kirjoitti:

Mulle on tärkeää maukkaus.
        Maukkautta ei tule, jos höyrystetään.
        Joku porkkana tai kukkakaali tai peräti parsakaali, niin jos ne vaan höyrystetään, niin niihin ei tule mitään makua.
        Juureksia tapaan tökätä rautapataan ja kypsentää siinä. Tahi uunissa, jos äidyn enemmän tekemään.

Krappeva pinta on herkullista. Ja joitakin mausteita kun ripottelee ja käätelee ja vääntelee paloja, niin huh huh.
        Suutuntumaa tietysti pitää olla. Ei mitään pehmolöllöjä.

Paistetut porkkanasiivutkin on ihan eri makuisia, kuin höyrystetyt.
        Mutta makuasia tietysti.
        Olen tullut siihen tulokseen, että meidän kielemme pitävät erilaisista mauista.
        Elämme eri kielialueella.

"Heikunkeikku"

Miten tahansa vettä käyttää.
        Vesi perää aina aromeja.
        Siksi minä en kaada höyry-vettäni koskaan hukkaan.
        Minä lisään sen valmiiseen sapuskaan.
        Koska teen aina viikon sapuskan kerrallaan, on kasviksillani hyvää aikaa imeä makunsa takaisin.
        Ja siinä samalla mausteittenkin aromit.
        Muista aina höyryttää Perunasi.
        Älä koskaan keitä niitä.
        Saat kuitenkin nauttia Karsinogeeneitä paistamalla yli-jääneet Perunat.
        Kuorineen silloinkin.
        Hikiällä, siellä pohjoisemmalla, käyttävät ne öljy-keittimessä.

H.

• aivan-upea-oivallus

henrjii, kiitos vinkistä.

Nyt tiedän, mihin nuo makaroonit upotan, siis teenkin niistä kastikeen, vaikka en savusilakoitä välttämättä sinne laitakkaan.

Joku ei ymmärtänyt, mitä ruotiminen on, mutta minä tiedän, että se on samaa kuin perkaaminen ja nyt ei tätäkään ymmärrä joku.

Onhan se helpompaa, kuin itse käy kärtsäämään vehnäjauhoja pannulla, niin joko ne palaa, tai paistuu, mutta saman tuloksen saa, kun tekee sen sauvasekoittimella makaroonista, siis vehnäjauhojahan ne ovat.

Siihenhän voi sitten itse lisätä, kuten joku kokkiohjelmakin suosittelee, "mitä kaapista löytyy" ja usein sieltä löytyykin sitäsuntätä lisukkeeksi.

• Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

"Heikunkeikku"

Miten tahansa vettä käyttää.
        Vesi perää aina aromeja.
        Siksi minä en kaada höyry-vettäni koskaan hukkaan.
        Minä lisään sen valmiiseen sapuskaan.
        Koska teen aina viikon sapuskan kerrallaan, on kasviksillani hyvää aikaa imeä makunsa takaisin.
        Ja siinä samalla mausteittenkin aromit.
        Muista aina höyryttää Perunasi.
        Älä koskaan keitä niitä.
        Saat kuitenkin nauttia Karsinogeeneitä paistamalla yli-jääneet Perunat.
        Kuorineen silloinkin.
        Hikiällä, siellä pohjoisemmalla, käyttävät ne öljy-keittimessä.

H.

Mahdat olla kehollisesti ja mielen sopukoillisesti mitä tasapainoisin ihminen, kun puhut höyrystämisistä ja sen semmosista kuin uskonnosta. Mikään muu kuin sinun uskontosi ei ole mitään. Nautit latteista mauista:)
        Kuulumme eri lahkoon kato:)
        Minun lahkoni perää makuja. Niinku viimesen päälle makuja.
        Mitäs makuherkkuja siihen höyryveteen oikein liukenee. Eipä paljon mitään. Verrattavissa johonkin hyvin laihaan kahviin tai teehen.

Olen uskossani luja ja vedän naamaani hieman karsinogeenejä, mutten voimallisesti kuitenkaan. Sopivin määrin pieniä paheita tekee elämästä nautinnollisempaa.

Kieleni on minun nautinonlähde. Yksi monista. Kun kieleni saa, niin olen iloinen makuelämyksestä. Niin iloinen, että siunaan aina suurin kiitoksin eri aistien olemassaolosta.

Ostaisit sinäkin kunnon juureksia omina itsenään, eikä mitään pakastevihanneksia.
        Tuo on yksi sinun lahkosi omituisuuksista.

Ei, en lahkoa vaihda.

• henrjii
        hempppavvn kirjoitti:

siis kuinka tuo ruoka tehdään, mitä kastikkeena, mitä on ruotiminen?

kastike tehdään savusilakoista ja ruokakermasta, joka popsitaan sitten keralla
        makaroonien. niin ja sipulikin ihan unehtui
        voihan sitä mössöä sitten tuunata lisukeena savulohta, pekonia, tonnikalaa
        jos tuntuu ettei savusilakat ihan riitä, mutta maku siinä sörsselissä
        on pääasia

• Bengalitikku

Mulle tulee joskus savusilakkahimo. Erityisesti, jos näen tuoreita juuri savustamosta tulleita. Muutama kultakala pakettiin ja nam.
        Kalliossa Hämeentienntuntumassa oli aikoinaan savustamo. Tiedä, onko enää.

• Heikunkeikku

Joo ja Kebabrulla.
      Viime perjantaina ajellessani töistä kohti kotia, vatsani alkoi huutamaan.
      Pistin radiota suuremmalle, etten kuulisi, mutta vatsani hokas sen ja alkoi huutamaan vieläkin kovempaa.
      Mä totesin, että tarttis tehdä jotakin.
      No mä käänsin autonnokan kototien ohitte ja kurvasin Pizzeriaan. Vatsa huusi, radio huusi, mun pää huusi, että Kebabrullaa Kebabrullaa ja jalka polkimella littautti itteään alaspäin. Siinä vaiheessa olin kuolla nälkään.

Hain rullan, kotiin saavuin. Alkoi perjantai-illan namskutaraaraa.
      Hiton hyvää. Niin maukasta että. Kebabrulla on NIIN pitkä pötkö, että sitä ei voisi elävis kuviskaan syödä kokonaan.

Puolet söin ja huomenissa söin sen loppupää.

Silloin tällöin kun pizzeriatuotteita syö, niin makioita ovat. Kovin usein en syö kuitenkaan.

• VeliVegaani

Kaikki paskaruoka maistuu hyvältä!

• mimmimum-..mi

Makuasioita....sanoi Murri kun pallejaan nuoli..

• Heikunkeikku

Tyhjä lautanen vieressäni. Pöydällä tuossa.
      Vetäsin naamaani äsken silakkalaatikkoa.
      Hyvin littanaa kauraleipää sen kanssa.
      Kyllä se aina kebabit ja pizzat voittaa ma sanon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      99
      7873
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5617
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      275
      4881
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4843
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      76
      3617
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      51
      2859
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      63
      2615
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2478
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2412
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2294
    Aihe