Outo piippaus silloin tällöin ajon aikana

Uusiomistaja

Minulla Renault Megane sport tourain vm 17. Yhtäkkiä autosta kuuluu lyhyt plop-piipaus ilman mitään syytä. Ajon aikana. Tulee autoradio päällä. Jostsin varoittaa? Mikään valo ei pala tai syty. Mistä kyse?

31

4786

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla ei ole Rellua, mutta itsellänikin kävi mystinen piippaus ajon aikana aina vähän väliä, kunnes paikallistin sen siihen, että piippasi aina, kun ajoi töyssyyn.

      Syy: takaluukku ei ollut kunnolla kiinni. Kaikille muille auki oleville oville on sanallinen varoitus keskikonsolin näytöllä, mutta jostain syystä takaluukulle pelkkä piippaus.

    • Uusiomistaja

      Takaluukkua en ole availlut moneen päivään. Tänään alkoi ihan yhtäkkiä outo äänimerkki. Tulee niin motarilla kuin kaupunkiajossa. Ei mitään logiikkaa. Mikään valo ei syty eikä mistään tule ilmoitusta viasta.

      • Ylenanti

        Rds radio löytää kanavat!


      • Uusiomistaja
        Ylenanti kirjoitti:

        Rds radio löytää kanavat!

        Kiitos! Mitä tarkoitat? Tuleeko radio säätää? Aiemmin toimi ihan normaalisti. Tänään alkoi blops ääni ja radio aina keskeytyi. En ole koskenut säätimiin.


      • uusimistaja

        Ääni kuuluu, vaikka radio ja koko ajotietokone olisi off tilassa.


      • Kikkeliskokkelisss

        Luultavasti koogeepee vakoilee sinua, laita virrat poikki ja eristä foliolla ja maksa käteisellä!


    • Uusiomistaja

      Tai ääni on sellainen "plop" niinkuin plussapiste ja samalla radio keskeytyy.

      • Suljepoistuokinvaihtoeht

        Jossain autoissa saattaa olla niinkin typerä ratkaisu että se saattaa piipata jopa siitä syystä jos on tuulilasinpesuneste loppumassa.


      • Uusiomistaja

        Tuulilasinpesuneste tarkastettu...ei auta...


      • Anonyymi

        Jo 90-luvun meganessa syttyy SERVICE valo loimottamaan jos on lasinpesuneste vähissä.


    • ehkää

      Kysyisin merkkiliikkeestä ehkä ne tietäis enemmän kuin täällä

    • vaiKuuluukoOmastaPäästä

      Takuu auto, vie pajalle.

      • Uusiomistaja

        Kiitos näin kai se on tehtävä. Ajattelin, että jos se on joku tyyliin tuulilasinpesuneste loppu tai painaa napista nr 67/200, jota en vain hoksaa... Menee takuuseen kaiketi, kun menopelillä ikää vasta 1v ja 3kk. Aiemmin olen ajanut Chryslerillä ja nää rellut on mulle vieraita.


      • trooool

        Oliskohan täyttä trollausta kuten n 95% tämän palstan muustakin annista ? ?


      • jokokäytitkorjaamolla
        Uusiomistaja kirjoitti:

        Kiitos näin kai se on tehtävä. Ajattelin, että jos se on joku tyyliin tuulilasinpesuneste loppu tai painaa napista nr 67/200, jota en vain hoksaa... Menee takuuseen kaiketi, kun menopelillä ikää vasta 1v ja 3kk. Aiemmin olen ajanut Chryslerillä ja nää rellut on mulle vieraita.

        No missä se vika oli?


      • Uusiomistaja
        jokokäytitkorjaamolla kirjoitti:

        No missä se vika oli?

        Navigaattorissa. Otin navigaattorin pois käytöstä, nii katosi ääni. Tajudin, että parkkiluolassa ajaessa ääntä ei kuulu ja ainoa laite joka ei siellä toimi on navi. Piyää viedä joutessa huoltoon.


    • parhaatranskalaisetsaa

      tais mennä paaliin ku ei oo alottaja enää kommentoinu?

      • MullaKans

        Muistan oikein hyvin sen ajan, kun minulla ns. "piippas". Hain apua ja tämä arvostettu S-24 renuraati neuvoi lääkityksen tarkastuksessa ja oli kaikin puolin tukena, turvana, myötäeläjänä. Tunnettu valelääkäri Laiho koputti nivelet ja olispa tuo varmaan vilkaissut helmankin alle, mutta minulla oli housut jalassa. Öljyvuotoja ei tarkistettu ja miksi olisi? onhan renussakin öljyt lähes ikuisuuden ja ruostumaton umpio säilyttää ne varmaan siihen saakka kun taas dinosaurukset täällä vaeltaa, sanokoot Esson baarin ukot mitä hyvänsä. Ajo-ominaisuuksista en vielä ole maininnut, mutta muistelen, että ne olivat renussani hyvät. Kyllä tuli monesti lähdettyä ruokailun jälkeen ranskalaisittain seilaamaan vähemmän ja enemmän "Renaultissa" eikä ollut niin väliksi mihin pääsi, ainahan sitä kuitenkin oltiin jossakin eli jo lähtiessä oltiin ja jos ei lähdetty ollenkaan, niin oltiin muute vaan. Totuuden nimissä täytyy sanoa, että renu sammui useammin kuin kuski eli renu montakertaa vuorokaudessa. Ei tarvinnu kuin vähän virta-avainta kääntää niin PLUMBS, uudestaan käyntiin herättely ei aina onnistunut, silloin harmitti, mutta iloiset Hinoi Teamilaiset kyllä saivat mieleni taas virkistymään. Loppu avun sain, kuten olen kertonutkin HoivaKoti Tojottajilta, heidän ruostetakuunsa on toiminut ja se herättää kateutta Renault piireissä, kun heidän "aasin-nahkapellit" eivät edes ruostu, mutta rypistyvät alta aikayksikön paalauskoneessa.


      • TyhjätTynnyrit
        MullaKans kirjoitti:

        Muistan oikein hyvin sen ajan, kun minulla ns. "piippas". Hain apua ja tämä arvostettu S-24 renuraati neuvoi lääkityksen tarkastuksessa ja oli kaikin puolin tukena, turvana, myötäeläjänä. Tunnettu valelääkäri Laiho koputti nivelet ja olispa tuo varmaan vilkaissut helmankin alle, mutta minulla oli housut jalassa. Öljyvuotoja ei tarkistettu ja miksi olisi? onhan renussakin öljyt lähes ikuisuuden ja ruostumaton umpio säilyttää ne varmaan siihen saakka kun taas dinosaurukset täällä vaeltaa, sanokoot Esson baarin ukot mitä hyvänsä. Ajo-ominaisuuksista en vielä ole maininnut, mutta muistelen, että ne olivat renussani hyvät. Kyllä tuli monesti lähdettyä ruokailun jälkeen ranskalaisittain seilaamaan vähemmän ja enemmän "Renaultissa" eikä ollut niin väliksi mihin pääsi, ainahan sitä kuitenkin oltiin jossakin eli jo lähtiessä oltiin ja jos ei lähdetty ollenkaan, niin oltiin muute vaan. Totuuden nimissä täytyy sanoa, että renu sammui useammin kuin kuski eli renu montakertaa vuorokaudessa. Ei tarvinnu kuin vähän virta-avainta kääntää niin PLUMBS, uudestaan käyntiin herättely ei aina onnistunut, silloin harmitti, mutta iloiset Hinoi Teamilaiset kyllä saivat mieleni taas virkistymään. Loppu avun sain, kuten olen kertonutkin HoivaKoti Tojottajilta, heidän ruostetakuunsa on toiminut ja se herättää kateutta Renault piireissä, kun heidän "aasin-nahkapellit" eivät edes ruostu, mutta rypistyvät alta aikayksikön paalauskoneessa.

        Maitokärrykö l. "Nuivanniemen hidalgo" se taas täällä kitisee ja kolisee?


    • Kentiespakastaa

      Kun lämpötila pyörii nollan tienoilla niin voisko olla että Renoo varoittelee tienpinnan jäätymisvaarasta?

      • Varottaen

        Ilmeisesti tästä on kysymys, voihan se tietenkin liittyä myös korkosuhdanteisiin, korkokanta liian matala, suuniteltu korkeammille koroille ja nyt piippaa ja ilmoittaa, että laitappa ranskalaiset korot alle, parketti jo pilalla eli piip, piip,piip,,,


      • TyhjätTynnyrit
        Varottaen kirjoitti:

        Ilmeisesti tästä on kysymys, voihan se tietenkin liittyä myös korkosuhdanteisiin, korkokanta liian matala, suuniteltu korkeammille koroille ja nyt piippaa ja ilmoittaa, että laitappa ranskalaiset korot alle, parketti jo pilalla eli piip, piip,piip,,,

        Kolin, kolin, kitin, kitin...


    • ylinopeusvaroitus

      Ylinopeusvaroitus. Kun järjestelmä tunnistaa nopeusrajoituskyltin ajat mittarin mukaan yli 3km/h yli rajoitukseen, kuuluu kyseinen varoitusääni. Saa myös poistettua käytöstä valikoista.

    • dieselkake

      Turvalaitteet piippaa. Ne kun näissä jo valmiina. Esim. Ylinopeus varoitin.

    • ei.kelpaa.minulle

      No niin minähän sanoin ja olen aina sanonut! Eipä tullut selvyyttä tämänkään ketjun loppuun niinkuin käy jokaikinen kerta kun kyse on RELLUSTA ne on kertakäyttörihkamaa joulun suklaamunista! Kun vika tulee sitä ei voi korjata ja se on valmis sitten paalattavaksi! Ei väliä onko uusi vai vanha tuokin 2017 ja ei edes sitä saada korjatuksi hohhoijaa ei oo paskapuheita että rellut on huonoja ne vaan ovat! En kyllä käsitä kuka niitä vielä ostaa ehkä sellaiset jotka ostaa kaksi samalla kertaa ensimmäisen ja viimeisen.

      • OnkoElämäsiTaakka

        Höpö poika, ei niissä ole edes vikoja kuin rölliköitten mielikuvissa.


    • Anonyymi

      Joko se on kunnossa ja mikä aiheutti sen piippauksen? Olet sen tähän mennessä jo varmasti selvittänyt ainakin viimeistään takuuhuollossa tai merkkikorjaamolla??? Sen vaan sanon että jos tähän viestiin ei tuu vastausta niin se saa kyllä viimeisen naulan renaultin arkkuun jos uuden auton piippaus probleemaa ei saada selvitettyä niin onhan se kumma ja antaa varsin heikon kuvan renaultin laadusta sekä huollon osaamisesta. Tätäkö on siis renault ensimmäinen häiriö mikä tulee uuteen autoon ja merkkihuolto levittelee käsiä??? Ei luoja mitä kaatopaikka tavaraa... Miksettä osta normaaleja autoja missä huolto toimii vaikka nyt esimerkiksi toyota ford tai joku vastaava normaali auto eikä mitään ranskan virityksiä.

    • Anonyymi

      Mul piippailee päässä yhtenään kun oon rellun omistanu 5-vuotta. Ei voi ammattiaudiksi kait sanoa niin olisko tämä sitten harrastetauti?

      • Anonyymi

        Ei, kyllä se on tuiki tavallinen kiusa Renaultille altistuneiden keskuudessa. Teillä on valitettavasti renus. Nyt olisi tärkeätä pidäyttäytyä lisä renuttumiselta ja hakeuduttava valtuutettuun hoitoon, mutta varottaen, liian äkäiset liikkeet, startit, kuten vormulapiireissä ilmaistaan eivät ole hyväksi vetoluistoisille tai muuten vetolihalaiskoille vapaakierto järjestelmille, millainen varmaan teilläkin on kysymyksessä tahi muuten vain harmina. Ei todellakaan voi sanoa ellei työ peräinen piippaus, että olisi ammattirenulaatioituminen tapahtunut, mutta harras vuosia jatkunut harhautuminen ja monenmoinen itku, hammastenkiristys, piippaus, kuten nyt kysymyksessä viittaa siihen, mistä jo vuosikymmenet varoitettu, muuten inforseerattu, että lopputulos on lopulta ns. mekane eli Suomeksi kauniisti ilmaistuna Paska, se kun nousee päähän, yläpäähän, niin saa jonkin verran harrastaa muita merkkejä ennenkuin pääsee kaikista entisistä renupiippauksista, oireista, kiusoista eroon ja tosiasia on, ikävä kyllä, ei niistä pääse eroon, olet loppuelämäsi saastunut ja kannat kehossasi tätä renukuonaa. Ainoa hyväpuoli on, renus ei tartu ihmisestä ihmiseen, eläimeen, vain altistuminen tälle ranskan saastalle aiheuttaa renuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, kyllä se on tuiki tavallinen kiusa Renaultille altistuneiden keskuudessa. Teillä on valitettavasti renus. Nyt olisi tärkeätä pidäyttäytyä lisä renuttumiselta ja hakeuduttava valtuutettuun hoitoon, mutta varottaen, liian äkäiset liikkeet, startit, kuten vormulapiireissä ilmaistaan eivät ole hyväksi vetoluistoisille tai muuten vetolihalaiskoille vapaakierto järjestelmille, millainen varmaan teilläkin on kysymyksessä tahi muuten vain harmina. Ei todellakaan voi sanoa ellei työ peräinen piippaus, että olisi ammattirenulaatioituminen tapahtunut, mutta harras vuosia jatkunut harhautuminen ja monenmoinen itku, hammastenkiristys, piippaus, kuten nyt kysymyksessä viittaa siihen, mistä jo vuosikymmenet varoitettu, muuten inforseerattu, että lopputulos on lopulta ns. mekane eli Suomeksi kauniisti ilmaistuna Paska, se kun nousee päähän, yläpäähän, niin saa jonkin verran harrastaa muita merkkejä ennenkuin pääsee kaikista entisistä renupiippauksista, oireista, kiusoista eroon ja tosiasia on, ikävä kyllä, ei niistä pääse eroon, olet loppuelämäsi saastunut ja kannat kehossasi tätä renukuonaa. Ainoa hyväpuoli on, renus ei tartu ihmisestä ihmiseen, eläimeen, vain altistuminen tälle ranskan saastalle aiheuttaa renuksen.

        Jahas, Yrjö-poika se vaan jaksaa bio-päästellä ja leikkiä ettei kukaan huomaa hänen typerää kysymys-vastaus leikkiään.


      • Anonyymi

        Mielestäni turha piippaus ei ole asiallista, lainsäätäjän pitäisi puuttua asiaan ja kieltää turha piippailu, koska se aiheuttaa aiheetta turhaa ylimääräistä piippailusta johtuvaa hämminkiä, joka taas on haitallista, koska huomiokyky kiinittyy tähän ja voi johtaa esim. Notredamen kaltaiseen katastrofiin, joka taas johtaa siihen, että voi olla, kun oikeasti aiheellisesti piipataan, niin tätä ei huomioida, vaan jätetään ns. paikoilleen, "köyhänä en ole tohtinut, vaan olen jättänyt paikoilleen" kuten laulussa sanotaan, tämä ei ole hyvä asia! Jos piippaa, niin pitää aina tarkastaa seuraavat asiat: onko ajo-ominaisuudet hyvät, miksi naapurin Toyotassa ruostetta, vaikka minulla on renu? eikö se korreloi sinne asti? Onko mahdollisesti öljyt vaihdettu alta 30.000km renuun, niinhän ei saa tehdä. Jos viellä piippaa ja pikkuviat ovat kunnossa eli niitä on tarpeeksi voi ostaa voin sijaan margariiniä, se on halpaa ja laittaa sitä itse äänilähteeseen, niin piippaus joko loppuu tai ainakin vaimenee.
        Tässä jo tulikin paljon aiheellista ja tärkeää asiaa kaikille Renault "autojen" ystäville, jatkamme taasen ensikerralla tärkeiden uusien renault kuulumisien parissa, nythän tulee kesä ja saamme varmaankin taasen nauttia kuumista renault kesäeduista, kuten taanoin, mutta nyt UUSIA, ei siis vanhoja kesäetuja odotellessa lopetamme tai minä lopetan tähän, te voitte kysyä, kun taas askarruttaa piippaus tai vaikka torvisoittokunnan tulevaisuus. Kysy! Älä haudo yksin renussasi ongelmiasi, täältä löytyy apu ja vastaus, olitpa sitten renuksen raskauttama tahi muuten vain joutilas bio-päästelijä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1595
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1062
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1029
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      950
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      922
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      816
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      731
    Aihe