Kiusaaminen mennyt jo liian pitkälle?

Kuii

Pikaista apua kiitos!
14-vuotiasta tyttöäni on kiusattu 6-luokalta asti,ja hän on nyt siis 8-luokalla.
Kiusaamiseen ei tunnu tulevan loppua...tytölläni on ollut samat 3 kiusaajaa kutoselta asti. Kaikki alkoi naureskelulla ja jatkui kuiskailulla,pilkkaamisella sekä kaveriporukasta jättämisellä ja lähti siitä pahenemaan. Kiusaamista on ollut vain koulussa ja kiusaajia rehtori saa olla jatkuvasti puhuttelemassa.Kiusaaminen jatkuu nyt vapaa-ajallakin...
Pari päivää sitten tyttöni lähti käymään pyörällä kirjastossa ja kyseiset kiusaajat olivat kahdesti reissunaikana kulkeneet tyttöni perässä mopoautolla ja naureskelleet.Tyttö tuli itkien kotiin,Soitin tietenkin yhden kiusaajan vanhemmille mutta ei osannut sanoa mitään tähän...
Annanko asian olla?? Vai vienkö asian poliisille asti?
Kaipaan järkeviä vastauksia, kiitos jo etukäteen vastanneille:)
En kaipaa typeriä vastauksia.

5

86

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lehtorievp

Kylläa on kokemusta kiusaamisestakin kansakouluaikaan opettaja kiusasi torpan poikia. lopetin kansakoulun 6 luokalta . silloin pääsi ammattikouluun 14v. sitten olen kouluttautunut yliopistoa myöten. vfaikka sanotaan virheelisesti että ei pääse eteenpäin ilman yo tutkintoa

• Kirjallinen valitus rehtorille kirjattuna kirjepostina ja jos ei tapahdu mitään, niin sitten rikosilmoitus poliisille.

Jo rupeaa tapahtumaan.

• Soitajonnekkin

Jos joku heistä lyö, tai alkaa köyttäytyä silleen et jää justelma niin lääkärin kautta poliisille. Ja jos on jotain muita todisteita, vaikka et on tullu jotai ihme viestejä niin poliisille heti.
      Kut tos tapaukses suosittelen hyt ekana ottaa lastensuojeluun yhteyttä, selittämään tilanteen, koska he voivat antaa myös tilanteeseen neuvoja sekä puuuttua. Kiusaajat sanokoon mitä sanovat.

• Soitajonnekkin

Sori kirjoitusvirheistä joissakin kohtia.

• eräsisä

Ruotsissa asuva ystäväni kertoi että myös hänen tytärtään oli kiusattu, kunnes siitä oli tullut tytölle painajaismainen ja pelkäsi kouluun menoa. Ei ollut auttanut kirjeet rehtorille eikä mitkään toimenpiteet. Sitten joku oli neuvonut että otapas yhteyttä moottoripyöräjengiin, (ei ollut puhetta minkä nimiseen) Hän oli ottanut, siellä oli sanottu että 1000 kr niin sillä asia hoituu, Oli pitänyt setelit jättää määrättynä aikana, määrättyyn paikkaan. Hän oli arvellut että kaikki muut keinot kun on kokeiltu niin kokeillaan tätäkin, voi olla että niille rahoille saa sanoa hyvästit.
      Mutta toisin kävi, tyttö oli tullut seuraavana päivänä iloisena koulusta ja hämmästyneenä kertonut että kaikki ne kiusaajapojat olivat kilvan halunneet olla ystäviä ja suhtautuneet häneen pelonsekaisella kunnioituksella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      97
      3694
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      32
      3209
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      59
      3170
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      62
      2963
    5. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      65
      2822
    6. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      65
      2765
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      63
      2494
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      2311
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2158
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2152
    Aihe