Kiusaaminen mennyt jo liian pitkälle?

Kuii

Pikaista apua kiitos!
14-vuotiasta tyttöäni on kiusattu 6-luokalta asti,ja hän on nyt siis 8-luokalla.
Kiusaamiseen ei tunnu tulevan loppua...tytölläni on ollut samat 3 kiusaajaa kutoselta asti. Kaikki alkoi naureskelulla ja jatkui kuiskailulla,pilkkaamisella sekä kaveriporukasta jättämisellä ja lähti siitä pahenemaan. Kiusaamista on ollut vain koulussa ja kiusaajia rehtori saa olla jatkuvasti puhuttelemassa.Kiusaaminen jatkuu nyt vapaa-ajallakin...
Pari päivää sitten tyttöni lähti käymään pyörällä kirjastossa ja kyseiset kiusaajat olivat kahdesti reissunaikana kulkeneet tyttöni perässä mopoautolla ja naureskelleet.Tyttö tuli itkien kotiin,Soitin tietenkin yhden kiusaajan vanhemmille mutta ei osannut sanoa mitään tähän...
Annanko asian olla?? Vai vienkö asian poliisille asti?
Kaipaan järkeviä vastauksia, kiitos jo etukäteen vastanneille:)
En kaipaa typeriä vastauksia.

5

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lehtorievp

      Kylläa on kokemusta kiusaamisestakin kansakouluaikaan opettaja kiusasi torpan poikia. lopetin kansakoulun 6 luokalta . silloin pääsi ammattikouluun 14v. sitten olen kouluttautunut yliopistoa myöten. vfaikka sanotaan virheelisesti että ei pääse eteenpäin ilman yo tutkintoa

    • Kirjallinen valitus rehtorille kirjattuna kirjepostina ja jos ei tapahdu mitään, niin sitten rikosilmoitus poliisille.

      Jo rupeaa tapahtumaan.

    • Soitajonnekkin

      Jos joku heistä lyö, tai alkaa köyttäytyä silleen et jää justelma niin lääkärin kautta poliisille. Ja jos on jotain muita todisteita, vaikka et on tullu jotai ihme viestejä niin poliisille heti.
      Kut tos tapaukses suosittelen hyt ekana ottaa lastensuojeluun yhteyttä, selittämään tilanteen, koska he voivat antaa myös tilanteeseen neuvoja sekä puuuttua. Kiusaajat sanokoon mitä sanovat.

      • Soitajonnekkin

        Sori kirjoitusvirheistä joissakin kohtia.


    • eräsisä

      Ruotsissa asuva ystäväni kertoi että myös hänen tytärtään oli kiusattu, kunnes siitä oli tullut tytölle painajaismainen ja pelkäsi kouluun menoa. Ei ollut auttanut kirjeet rehtorille eikä mitkään toimenpiteet. Sitten joku oli neuvonut että otapas yhteyttä moottoripyöräjengiin, (ei ollut puhetta minkä nimiseen) Hän oli ottanut, siellä oli sanottu että 1000 kr niin sillä asia hoituu, Oli pitänyt setelit jättää määrättynä aikana, määrättyyn paikkaan. Hän oli arvellut että kaikki muut keinot kun on kokeiltu niin kokeillaan tätäkin, voi olla että niille rahoille saa sanoa hyvästit.
      Mutta toisin kävi, tyttö oli tullut seuraavana päivänä iloisena koulusta ja hämmästyneenä kertonut että kaikki ne kiusaajapojat olivat kilvan halunneet olla ystäviä ja suhtautuneet häneen pelonsekaisella kunnioituksella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      291
      3197
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      82
      1591
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1321
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1222
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      44
      1136
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      156
      1025
    Aihe