Vihreät halusi nostaa ratikkalippuja 65% hki ssa.

Dieselbussiin

Mistähän syystä vihreät halusi nostaa raitikkalippujen hintoja 65% Hki? Mikä on syy, ettei päästötöntä liikkumista suositakaan enää. He halusivat tehdä siitä yhtä kallista kuin bussilla ajamisesta Espooseen Outoa politiikkaa. Eikä linjassa vihreiden puheiden kanssa. Miksi päästötöntä liikkumista ei suosita enää käytännössä?

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Roopen

      Tää oli virhe. Puhutaan yhtä tehdään toista. Kostautuu vaaleissa. Ei pitäs suututtaa helsinkiläisiä äänestäjiä.

    • Vihreiden äänestäjät matkustavat pummilla ja jonkun on niidenkin pummien matkat maksettava. Tämä sama pätee vihreiden ajamaan politiikkaan yleisemminkin.

    • ValosaastePois

      Sporalippujen hintoja pitäisi nostaa 100% ja kieltää yksityisautoilu stadissa kokonaan, myös energiaverotusta pitää nostaa että talojen lämmittäminen vähenee...

      • Kysyäsopii

        Sporalla ajaminen ei aiheuta päästöjä. Se on vihreä vaihtoehto verrattuna dieseliä käyttäviin busseihin. Kaiken järjen mukaan sen pitäisi olla vihreä vaihotehto. Kaiken järjen mukaan sitä pitäisi suosia eikä rangaista. Vihreiden politiikka on epäloogista. Jos halutaan bensa- ja diesel autoista kynnenessä vuodessa eroon, niin miksi vaikeuttaa päästöttömön vaihtoehdon käyttöä tuntuvasti.


      • lippuhinnat
        Kysyäsopii kirjoitti:

        Sporalla ajaminen ei aiheuta päästöjä. Se on vihreä vaihtoehto verrattuna dieseliä käyttäviin busseihin. Kaiken järjen mukaan sen pitäisi olla vihreä vaihotehto. Kaiken järjen mukaan sitä pitäisi suosia eikä rangaista. Vihreiden politiikka on epäloogista. Jos halutaan bensa- ja diesel autoista kynnenessä vuodessa eroon, niin miksi vaikeuttaa päästöttömön vaihtoehdon käyttöä tuntuvasti.

        "Sporalla ajaminen ei aiheuta päästöjä"

        Helenin voimalat tuottavat kauheita päästöjä. Helsingin edustalle ei edes saa rakentaa päästötöntä tuulivoimaa. Se on hirvittävä vääryys.

        HSL:n alueella lippujen hinnat per kilometri tulisi olla seuraavat:

        – ratikka 8,70 euroa
        – juna 7,70 euroa
        – metro 6,90 euroa
        – bussi 3,40 euroa


      • VihreysKunniaan
        lippuhinnat kirjoitti:

        "Sporalla ajaminen ei aiheuta päästöjä"

        Helenin voimalat tuottavat kauheita päästöjä. Helsingin edustalle ei edes saa rakentaa päästötöntä tuulivoimaa. Se on hirvittävä vääryys.

        HSL:n alueella lippujen hinnat per kilometri tulisi olla seuraavat:

        – ratikka 8,70 euroa
        – juna 7,70 euroa
        – metro 6,90 euroa
        – bussi 3,40 euroa

        Ihmisoikeuksien, perustuslain ja kansaenvälistensopimusten jne joita ei voi ikinä muuttaa, pitää kaikkien lippujen maksaa samat, 8,7 euroa kilometri.....


      • VihreysKunniaan kirjoitti:

        Ihmisoikeuksien, perustuslain ja kansaenvälistensopimusten jne joita ei voi ikinä muuttaa, pitää kaikkien lippujen maksaa samat, 8,7 euroa kilometri.....

        okso po svenska :-)


    • kävelemään

      Hikiset köyhät pois ratikoista..

    • Entajuu

      Eikö voida laittaa hevosia vetämään kevyitä ratikoita. Ja lopettaa kaikki liikenne. Tietääkseni laivat saastuttavat eniten. Miksi vihreät ei ole niiden kimpussa. Epäloogista on kohdistaa huomio yksittäisen ihmisen liikkumiseen, kun teollisuus saastuttaa eniten. Miksi yhden hesalaisen joka käyttää raitiovaunua pitää kustantaa espoolaisen työpaikkamatkailua yli vyöhykerajojen.

      • MaailmaPelastuu

        Laivat ja lentokoneet pitää kieltää yksityisautojen kanssa välittömät, elleivät ne ole täysin sähkökäyttöisiä. Eiköhän se teollisuuden saastuttaminen lopu laivaliikenteen ja lentoliikenteen lopettamisen yhteydessä ihan itsestään... Ei varmasti kohta juuri kenenkään tarvitse huolehtia työmatkakustannuksista kun työtkin loppuu..... Ai niin paitsi niiden rikkipesuri suunnittelijoiden jotka myyvät clean tec:iä ihan Simona Kiinaan, Intiaan ja Afrikkaan......


    • " Mikä on syy, ettei päästötöntä liikkumista suositakaan enää. "

      Sporalla ei kuljeta kuin lyhyitä matkoja.
      Se on niin hidaskin, että kävellen olisit jo perillä.

      Ihan oikein, että spora maksaa.
      Se on turhuus joka kuluttaa sähköä, mutta ei auta kun ullanlinnan hurria sadesäällä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      119
      1170
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    4. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      77
      697
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      88
      653
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      27
      537
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      107
      477
    Aihe