Miksi Opel ei kelpaa

Iwander

Mistähän johtuu, että Opel ei ole kovin suosittu. Onko laatu huono vai mikä on?

Samaan aikaan Skoda myy hyvin vaikka on ennen niin parjattu itäauto.

33

377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tunnettaJAlaatua

      kyllä kelpaa. Inkku ja astra myy ainakin hyvin.

    • tyytyväinen_opelisti

      Kyllä ainakin itselleni kelpaa Opelin Mokka ajopeliksi,on muuten pirskatin hyvä auto ajaa niin maantiellä kuin kaupungissakin. Mutta valittajia löytyy aina kaikista automerkeistä,useimmat heistä käyvät korkeintaan härnäämässä keksimillään kirjoituksilla merkin omia käyttäjiä,muuta tekemistä ei heillä taidakkaan olla. Ovat korkeintaan ääntelemässä omaa pahaa oloaan ja kasvamistaan aikuisiksi!

    • Hyviäpelejä

      Olen ollut H Astraani niin tyytyväinen että seuraavaksi varmaan tulee K.

    • oooooooooooooooooop

      Opelilla on vaihteisto ongelmia aikapaljon.Korjaaminen takuuseen on vaikeata,viat onkin ominaisuuksia.

      • Lepo

        Opel oli aikoinaan melkoinen vikapesä kun laulukin siitä tehtiin , mutta ajat muuttuu kait se nykyään on jo ihan laadukas auto, vanha maine vaan rasittaa myyntiä lultavasti.. ja Skoda ei ole itäauto enää kun kuvitelmissa..


      • viat_ominaisuuksia

        100 tkm kohdalla laukeava M32 manuaalivaihteisto ei ole mikään kaukaisen menneisyyden juttu.

        Nuiva suhtautuminen takuukorjauksiin on ihan pätevä syy välttää merkkiä.


      • Anonyymi
        Lepo kirjoitti:

        Opel oli aikoinaan melkoinen vikapesä kun laulukin siitä tehtiin , mutta ajat muuttuu kait se nykyään on jo ihan laadukas auto, vanha maine vaan rasittaa myyntiä lultavasti.. ja Skoda ei ole itäauto enää kun kuvitelmissa..

        Opel ei ole koskaan ollutkaan mikään laatuauto. Niissä on ollut paljon vikoja. Ominaisuuksiltaan keskiverron alapuolella. Skoda on edelleen itäauto ei se ole miksikään siitä muuttunut. Se on vähintää kymmenen vuotta kaikissa ominaisuuksissa Toyotaa jäljessä. Toyota on kaikessa edellä kävijä, johon muita verrataan.


    • 8888888888888

      Edellinen Astra d vei öljyä. Tosin siitä on jo aikaa 20 vuotta. Hyvä ajettava. Joku jäi ohittaessa jalkoihin ja piti palata kaistalle ilman ohitusta. Ei oikein arvaa sitä ostaa. Corsa kakkos autona taas on vanha ja varma puksuttaja. Pieni kulutus.

      • Kadett

        Sellaista olekaan kuin Astra d


      • Anonyymi

        Diesel.


    • Ooppelien.arvo.tippuu

      Onhan tuo astra myyny ihan kohtuullisesti. ja ooppeli yleensä keikkunu 10 parhaiten myydyn listalla. Vanhemmissa astroissa ( F, ja G) oli jonkin verran käynti, ja ruostevikoja, ja se varmaan jättänyt hieman epäluotettavan maineen autolle. Itsekkin jäin (Astralla (1.8 i v,-93 ) pari kertaa tien varteen, kun joku anturi lakkasi toimimasta.

      Nyt on alla eräs toinen saksalainen, mutta jos olisi tarvetta vaihtaa autoa, voisin ostaa jonku käytetyn astran.

    • Eienääopeliakoskaan

      Viimeiset 17-vuotta mennyt Opelilla, mutta nyt tuntuu, ettei enää seuraava ole Opel, nykyinen vanha 2009 vuotinen 183tkm diesel on alkanut oireilemaan siihen tyyliin, mitä käsittääkseni ei pitäisi, eli: webasto hukkaa jääh.nesteet (sulakkeet pois, että nesteet säilyy), neljä päivää kun on ajamatta, on akku tyhjä (syytä ei ole löydetty), huollot tehty aina osaavassa Opel huollossa, takaa kuuluu vasemmalle käännyttäessä omituinen vinkuna (hiljainen vauhti n. 5-10 km/h) ja rohina (jarru levyt/palat vaihdettu eteen/taakse v.2017 sen jälkeen ajettu n. 20tkm), kuljettajan penkin lämmitin ei toimi, selkänojassa palamisreikä=tyyppivika (vastus poikki, ei korvata näin vanhaan takuuna), takaluukussa n. 8 kpl ruostepatteja, joista 5kpl jotka näkyvät ruostereikinä, ei korvata maahantuojan/ruostetakuun piikkin, koska ovat "kivenhakkaamia" tulleet ulkopuolelta (miten voi takaluukku vaurioitua kiveniskemistä?), en jaksa taistella GM:n kanssa, olen varmaan heittänyt tahallaan soraa takaluukkuun jopa listan alle, koska sieltäkin näkyy ruostevalumia maalipinnassa.
      Sitten vielä yksi asia=kaksoisnassapyörä kytkin vaihdettiin startti rohinan vuoksi ja vikahan ei ollut siinä, vaan 10tkm massap./kytk. vaihdon jälkeen huollossa vaihdettiin starttimoottori, kun pyöritti "laiskasti",.
      2018 keväällä (=tyyppivika) vaihdettiin ilmastoinnin lauhdutin, oli syöpynyt alaosasta puhki, kertyy ajanmittaan hiekkaa ja soraa joka rikkoo sen alaosan (330 töineen).
      Jälkikäteen ajateltuna massapyör/kytkin vaihto oli turha (2800€), elikkä en suosittele kenellekään kyseistä kulkinetta ja tämä on vain minun taivallus Opelin kanssa (2012 - tähän päivään, oli ajettu 21000km kun ostin), ei ole enää varaa ostaa toista autoa, kun tuo Opel vie kaikki rahat.
      Tällaista minun ja opelin matkalle on sattunut, kaikkia "pikku vikoja" en edes muista.
      Tämä vain kertomuksena minun opel kokenukseta viineisen 7-vuoden ajalta, elikkäs kannattaa harkita ennen ostoa.

    • Innovate-plus

      Mallikas peli tuo uusi Astra. Vuosi tuollaisella on tullut ajettua. Hyvä käyttöpeli. Vähällä bensalla menee automaattikin. Esim. Focus lähes litran janoisempi. Astra ja Insignia ihan ok näköisiä, mutta Mokka ja Crossland ei niinkään. Opel vissiin vähän niin kuin saksanlada?

    • Anonyymi

      Nyt kiinnostuin, kun opelin vappumarkkinoilla saisi 2000 alennuksen Astraan, itsellä tulee niin vähän kilometrejä vuodessa, että mieluummin auto saisi olla selvästi alle 20 tonnin hintaluokassa, ja tuohan nyt toteutuisi tässä kampanjassa. Mutta mutta, valitettavasti Opel on valinnut aivan karmean istuinverhoilun mallia "vaarinkalsarit" tuohon perusmalliin, eikä vaihtoehtoja saa kuin kalliit erikoisistuimet tai kalliimman varustetason valitsemalla, jolloin menee jo hinta kipurajan yli. Taidan siis sittenkin kallistua Kia rioon tai vastaavaan, jossa tyylikkäämpi ohjaamo ja rahaakin säästyy...

      • Anonyymi

        Vappualennukset saa joka päivä kun ostaa käytetyn auton. Parin tonnin "alennushan" tulee uuden auton ostajalle sen ensimmäisellä käynnistyksellä, siis auton arvonalennus. Eli taloudellisessa mielessä ei uutta autoa.
        Käytetyissähän löytyy K-Astraakin jo vaikka kuinka paljon ja erilaisilla verhoiluvaihtoehdoillakin. Hetken aikaa haeskelemalla sopiva löytyy kyllä.
        Ja todennäköisesti saa paremman varusteluvaihtoehdon halvemmalla kuin perusversion uutena. Toki jostakin haluamastaan ominaisuudesta saattaa joutua tinkimään kun ostaa käytetyn, mutta kun tarjontaa näissä perusperheautoissa on paljon niin jokusen aikaa haeskelemalla mieleisen luulisi löytyvän. Haku-agentit käyttöön :)
        Lykkyä pyttyyn, autohan on kyllä hinta-laatusuhteeltaan kelpo tuote.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vappualennukset saa joka päivä kun ostaa käytetyn auton. Parin tonnin "alennushan" tulee uuden auton ostajalle sen ensimmäisellä käynnistyksellä, siis auton arvonalennus. Eli taloudellisessa mielessä ei uutta autoa.
        Käytetyissähän löytyy K-Astraakin jo vaikka kuinka paljon ja erilaisilla verhoiluvaihtoehdoillakin. Hetken aikaa haeskelemalla sopiva löytyy kyllä.
        Ja todennäköisesti saa paremman varusteluvaihtoehdon halvemmalla kuin perusversion uutena. Toki jostakin haluamastaan ominaisuudesta saattaa joutua tinkimään kun ostaa käytetyn, mutta kun tarjontaa näissä perusperheautoissa on paljon niin jokusen aikaa haeskelemalla mieleisen luulisi löytyvän. Haku-agentit käyttöön :)
        Lykkyä pyttyyn, autohan on kyllä hinta-laatusuhteeltaan kelpo tuote.

        Itse en valitettavasti ole kyllä onnistunut löytämään noita "ovesta ulos ajettuja" uusia autoja, joiden hinta olisi pari tonnia halvempi, vaikkei mittariin ole kertynyt vielä juuri mitään. Päin vastoin näyttää olevan, että hinnasta alkaa pudota tonneja pois vasta, kun mittarissa on 40-50 tonnia, mikä käytännössä tarkoittaa jo sitä, että erinäiset kuluvat osat alkavat olla puolimatkassa vaihtoväliä (renkaat, jarruipalat, ehkä levytkin, pahimmillaan etupään nivelet ja kytkinkin) eli ei voi puhua enää uuden veroisesta tuotteesta.
        Ja ainakin Astran kyseessä ollen tarjolla on lähes vain tuota halvempaa varustetasoa, Innovation-mallia ihan murto-osa tarjonnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en valitettavasti ole kyllä onnistunut löytämään noita "ovesta ulos ajettuja" uusia autoja, joiden hinta olisi pari tonnia halvempi, vaikkei mittariin ole kertynyt vielä juuri mitään. Päin vastoin näyttää olevan, että hinnasta alkaa pudota tonneja pois vasta, kun mittarissa on 40-50 tonnia, mikä käytännössä tarkoittaa jo sitä, että erinäiset kuluvat osat alkavat olla puolimatkassa vaihtoväliä (renkaat, jarruipalat, ehkä levytkin, pahimmillaan etupään nivelet ja kytkinkin) eli ei voi puhua enää uuden veroisesta tuotteesta.
        Ja ainakin Astran kyseessä ollen tarjolla on lähes vain tuota halvempaa varustetasoa, Innovation-mallia ihan murto-osa tarjonnasta.

        Kulutusosat kuluvat käytössä, näinhän se on. Parissa vuodessa uuden auton hinta kuitenkin putoaa reilusti, pääsääntöisesti kolmessa vuodessa hinta suunnilleen puolittuu uuteen verrattuna, isoissa ja kalliissa autoissa enemmän ja pikkuautoissa vähemmän. Hintaerotuksella kyllä vaihtelee jarrupalat ja renkaat, tai parhaassa tapauksessa ne on jo vaihdettukin kertaalleen.

        Jos itse ajaa vähän yleensä suositellaan ostamaan ikäänsä nähden reilustikin ajettu uudehko auto, tehdastakuun alainen on tietysti varmin valinta. Myntihinta on pudonnut reilusti, mutta takuu vastaa vielä vioista.
        Ja vuositasolle lasketut ajokilometrithän tasaantuvat sitten käytössä kun ajelee vähän. Kulutusosille ei paljon hintaa tule, pl. ainakin jotkut premiumit.

        Yksi vaihtoehto on tietysti esittelyautot mutta niistä saatava alennus tuskin on kovin kummoinen kysynnän ollessa kuitenkin ilmeisesti melko hyvä.

        Astra Innovationia löytyy esim. Tori.fi:stä melkein 190 kpl tällä hetkellä, kyllä sieltäkin jo alkuun pääsee.


      • Anonyymi

        Karvalakkimalliin saa sport-penkit viiteensataanviiteenkymppiin. Ei paha sijoitus hyvistä penkeistä.


    • Anonyymi

      Mokka on hyvännäköinen, sedanit näyttää vanhanaikaisilta.

    • Anonyymi

      Kävin Opel liikkeessä tutkimassa uutta astraa mihin on se automaattitarjous.
      No, ei tarvinnut kuin istua autoon hallissa niin ei kiitos. Sama päti myös AGR-istuimeen.
      Muistelen että aiemmin Opelin AGRt on olleet hyviä mutta eipä ole enää. Jopa uuden Corollan vakipenkki on parempi kuin Astran AGR. Ei silti että olisi Corollaa ostamassa.

      Insginian penkeissä oli vähän samaa könötysmeininkiä kuin Astrassa.

      Ainakin itsellä penkin selkänoja yksinään riittä ohittamaan Opelin.

    • Anonyymi

      Hävittikö Opel nyt varustepakettiuudistuksen ohella kaasulla toimivat moottorit Astra-valikoimasta? En ainakaan meinaa löytää nettisivuilta enää hintoja kuin bensa- ja dieselmalleille. Höh, juuri kun kaasun käyttö alkaa olla entistä varteenotettavampi vaihtoehto tankkausverkoston pikku hiljaa kasvaessa sellaiseksi, että riittäisi meikäläisen tarpeisiin.

      • Anonyymi

        Eikös tänä vuonna pitäisi tulla Astraan facelift? Ehkä kaasulla toimiva palaa uudistetun mallin myötä.


    • Anonyymi

      Ympyrä ja nuoli, siitä alkaa huoli 😀 tv. Mersukuski

    • Anonyymi

      Mersu ja kiikkustuoli siittä alkaa eläke.

    • Anonyymi

      Eihän Opeli oo mikään vikapesä enää oo ollu pitkiin aikoihin Sehän on nykyään luotettava auto. Ranskalaiset Renaultit ja Citikat Ne ovat vikapesiä ja tulevat aina olemaan, milloin mikäkin Rele rikki taikka joku kontakti häiriö jossain rellussa tämän tästä kiukuttelee, mielummin Opeli joka toimii olosuhteissa kuin olosuhteissa. kuin joku Ranskalainen sähkövikaherkkä, jotka ei ole edes alunperin suuniteltu tälläisiin
      pohjoisten kylmiin olosuhteisiin. Ranskalaiset autot ajavat asiansa paremmin lämpimissä ilmastossa, mutta ei kylmissä ja se on täysin faktaa. Opelin jälkeen seuraavaksi perässä tulevat Volvot, Toyotat ja Nissanit jotka ovat myös luotettavia ja toimii pohjoisessa olosuhteissa.
      Siinä on Neljä parasta merkkiä Opel, Volvo, Toyota ja Nissan.
      -Ja Amerikkalaiset autot toimii myös kohtalaisesti säässä kuin säässä, paitsi että tahtovat syödä polttoainetta enempi.
      -Kaikki autot ovat hyviä omassa ilmastossaan, joihin ne on alunperin suuniteltu toimimaan, mutta säännöllinen huolto kannattaa aina.

    • Anonyymi

      Vielä suurempi ihme on se miksi joku ostaa vielä nykyään Toyotan. Toyotan on surkein kaikilla mittapuilla mitattuna ja ruostuu kaikkein pahiten.

    • Anonyymi

      Onhan se niin surkea että merkkinä ja mallina on vasta maailman luotetuin ja suosituin, kun Opel on jo joutunut renuttimen syötäväksi. Laatu ja luotettavuus laskettiin jo 90-luvulla Renaultin tasolle. Herra Lopezin käden jälki on näkynyt. Enää ei kannata typistää kun pökäle........

    • Anonyymi

      Huoletonta ajoa haluavalle niin Kia ja Hyundai , ja takuut ovat hyvät että pitkät.
      Renaultin sähköviat jääneet näemmä elämään, mutta tämän vuosikymmenen Meganet ovat hyviä pelejä, jotka eivät ole herkkiä ruosteelle, sekä on mukava ajaa.

      • Anonyymi

        Mikäli haluaa pitkäikäisen auton, joka on kestävä, pieni ruokainen ja hyvä ajaa jää ainoaksi vaihtoehdoksi TOYOTA.


    • Anonyymi

      Mieluusti jätän kyllä rapeitten ranskisten kokeilut kovahermoisemmille hemmoille. Miksi alkaisi kokeilemaan jotain epävarmaa ja nopeasti arvonsa menettävää joka on tullut tunnetuksi vikaisuudestaan? En ymmärrä.

    • Anonyymi

      Mitävarten tuo tojoheppu on joka palstalla änkyröimässä riisipussinsa puolesta. Meitä on autoilijoita, jotka emme missään olosuhteessa siirry halvalla rakennettuun, huojuvaan brittijapsiin.

    • Anonyymi

      Se on totta japanilainen on auto verratuna opeliin,jos haluaa vaikeuksia osta opeli

    • Anonyymi

      Hyvin näyttää Opel edelleen myyvän. Astraa, Inkkua ja grandlandia menee kaupaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2701
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1331
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1165
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1018
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1000
    6. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      986
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      899
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      885
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe