Corollan kulutus maailman koeajoissa on 4 litran tuntumassa/100 km.

Uskomattoman vähillä höyryillä nuo uudet Toyota Corollat kulkevat. Ei ihme, että EU:n testaamat WLTP-päästöt ovat pieniä ja autovero alhainen. Toivottavasti tulee pian myös suomlaisia koeajoja, joissa testataan kulutus. On siitä autotoimittajilla ihmettelemistä.

Neljännen sukupolven hybridijärjestelmä on näköjään huippuunsa viritetty.
Ilmoita


13 Vastausta

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.


Es lexuksessakin todella pienellä kulutuksella pääsee,kuitenkin iso auto.
On tuo hybridijärjestelmä kehittyny jos vertaa vaikka is lekaan jola pienempi auto ja enemmän kuluttaa.
4 VASTAUSTA:
Suomalaisissa koeajoissa ei näytä uskallettavan mitata ollenkaan tojotan hybridien kulutusta...luotetaan vaan tehtaan ilmoitukseen että pikkuruokanen on..Viime kesänä testasivat teeveessä ,
Auris hybrid kulutti maantieajossa enempi mitä Skoda Octavia....Autobild oli vasta mitannut Tojon Raw hybridin kulutuksen 8.4 litraa sadalla sekalainen ajo, wltp ilmoitus 5.7 litraa eli paljon mennään metsään wltp mittauksista..
Totuutta kirjoitti:
Suomalaisissa koeajoissa ei näytä uskallettavan mitata ollenkaan tojotan hybridien kulutusta...luotetaan vaan tehtaan ilmoitukseen että pikkuruokanen on..Viime kesänä testasivat teeveessä ,
Auris hybrid kulutti maantieajossa enempi mitä Skoda Octavia....Autobild oli vasta mitannut Tojon Raw hybridin kulutuksen 8.4 litraa sadalla sekalainen ajo, wltp ilmoitus 5.7 litraa eli paljon mennään metsään wltp mittauksista..
Eihän niihin tehtaan ilmoittamiin pääse yksikään automerkki.
Ja en kyllä edellisellä oculla päässyt pitkänajan kulutuksella siihen mitä siinä telkkarin koeajossa oli.
Nykyinen hybridi lexus vie vähemmän.
Toki kaupunkiajoa tulee eniten ajettua.
Totuutta kirjoitti:
Suomalaisissa koeajoissa ei näytä uskallettavan mitata ollenkaan tojotan hybridien kulutusta...luotetaan vaan tehtaan ilmoitukseen että pikkuruokanen on..Viime kesänä testasivat teeveessä ,
Auris hybrid kulutti maantieajossa enempi mitä Skoda Octavia....Autobild oli vasta mitannut Tojon Raw hybridin kulutuksen 8.4 litraa sadalla sekalainen ajo, wltp ilmoitus 5.7 litraa eli paljon mennään metsään wltp mittauksista..
Silloin oli vielä käytössä NEDC normin mukaan ilmoitetut kulutukset, jotka ei vastaa todellisuutta.
Eihän tämä WLTP huomioi myöskään talviajoa, mutta huomattavasti lähempänä totuutta.
Jotkin autojen valmistajat ei vaan näytä saavan niitä autojaan testattua WLTPn mukaan vai eivätkö uskalla kertoa tuloksia?

Se koeajo oli pelleosaston tekemä mihin tässä viitataan.
Ei ole Autobildin testit mitään pelleosaston testejä, .arka paikka näyttää hybridi hypettäjille olevan tojotan huomattavasti ilmoitettua isompi kulutus .
+Lisää kommentti
Missä ne linkit testikulutuksiin?
1 VASTAUS:
Missä linkit Corollan 4 litran kulutuksiin vois näinkin kysyä, mutta eipä taida semmosia linkkejä löytyä??
+Lisää kommentti
Tuo uusi mittautapa on tehty nimenomaan suosimaan kohtuuttomasti hybridejä, sillä se on poliittinen päätös jolla halutaan ohjata ihmisiä hankkimaan uusi autoja. Kauppa käy ja verotuksella tehdään sitä samaa. Todellisuudessa nuo kuluttavat yli 6 litraa jos erehtyy liikkumaan maanteillä ja perinteisillä bensakoneilla pääsee vähemmällä ja niillä on ilo ajaa tehokkaamman moottorinsa ansiosta.
1 VASTAUS:

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Talvipakkasilla mennään pelkällä bensalla jo 20 km jälkeen, eikä 7 litraa riitä.
Ladattavista Volvoista löytyy myös reippaita kulutuksia, mutta niissä saa sentään "alea" ostaessa, kiitos normien.
+Lisää kommentti
Hauskinta tuossa Teron kulutushypessä on se totuus, että Toyotalla ajetaan yleensä todella vähän ja silloin kulutuksella ei ole juurikaan mitään merkitystä, sillä niiden erot alkaa olla kovin marginaalisia. Ilmeisesti ihmiset ovat laskutaidottomia tai sitten vaan vietävissä tai tyhmiä kun eivät ymmärrä kuinka kalliiksi se auton turha vaihto ja hinnan ero ei koskaan käänny säästöksi.
Ilmoita
Kyllä pikkuturboillakin pääsee neljän litran kulutuksiin. Huomattavasti edullisemmalla hankintahinnalla ja paremmalla suorituskyvyllä.

Itselleni on epäselvää mitä etua hybridistä on? Se nostaa auton hintaa, tekee tekniikan monimutkaisemmaksi ja kasvattaa turhaan auton massaa.
1 VASTAUS:
"Itselleni on epäselvää mitä etua hybridistä on?"
Koko höpöhybridi-juttu on Toyotan mainososaston keksimä juttu. Ei niitä kukaan muu tee.
Kaikilla muilla hybridit ovat ladattavia. Katsopa Trafin hybridien rekisteröintitilastoa, siellä on tasan yksi Tojo eli ladattava Prius.
+Lisää kommentti
Hybridit on kuoleva kummajainen ennen sähköautoja.. Pienet turbomoottorit kulkevat maantie ajossa vähemmällä polttoaineella mitä hybridit, ovat tehokkaampia, halvempia valmistaa ja täten ympäristöystävällisenpiä koko auton elinkaaren aikana.
0 VASTAUS:
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Corollan kulutus maailman koeajoissa on 4 litran tuntumassa/100 km.

Uskomattoman vähillä höyryillä nuo uudet Toyota Corollat kulkevat. Ei ihme, että EU:n testaamat WLTP-päästöt ovat pieniä ja autovero alhainen. Toivottavasti tulee pian myös suomlaisia koeajoja, joissa testataan kulutus. On siitä autotoimittajilla ihmettelemistä.

Neljännen sukupolven hybridijärjestelmä on näköjään huippuunsa viritetty.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta