Kokemuksia, viisauksia, faktoja...

vanhuuseituleyksin

Pitkän ja hyvän vanhenemisen mahdollistaminen, miten?

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koitamme.kestää

      Hyvä vanheneminen ei ehkä ole pitkä vanhuus.
      Mitä vanhemmaksi tulee, sitä sairaalloisemmaksi.
      Ei meitä mikään säästä.
      Ei ole viisautta vanhenemiseen, kun ei voi vaikuttaa mikä iskee.
      Harva terveenä kuolee, vaikka minkä tekisi terveytensä eteen.
      Elimistö vain rappeutuu vanhetessaan, sitä ei voi pysäyttää.
      Sanon kuin Pirkko Mannola:
      "Vanheneminen on paskaa !"

      Kauniita ohjeita on oppia luopumaan asioista.
      Käytännössä se on lohdutonta.

      Sitkeimmät yrittävät pitää iloista mieltä yllä.
      Se on viisasta.

    • lopen-uupunu-

      Olen ihan lopussa,
      sydän kipee,
      en jaksa tätä tuskaa enää kauaa,
      tuli kutsu sairaalaan, tarkempiin sydäntutkimuksiin,
      pelottaa, olen ihan schokissa,

      jokapäivä pyörii mielessä
      olisipi keino millä lopettaisin tämän elämän hetkessä,
      jos elämä ei kohta helpota
      jos voimat ei palaa,
      en halua elää,
      pyydän eutapillerin, saanähdä saanko,

      • tavallinen.ihminen

        Hei, miten sinulla menee tänään ?
        Älä pelkää sydäntutkimuksia, ne on sinänsä helppoja, ei tuota kipua.
        Kuvataan tai ultrataan, niin saat levätä paikallaan sen hetken.
        Huonossa kunnossa tutkimuksessa käyminen on se vaikeampi osuus,
        toivottavasti jaksat sen !

        Minulla on samoja ongelmia.
        Yritämme kestää ja jaksaa, eikö vaan ?
        Olen hengessä mukanasi !


    • Saappaat.jalassa

      Terveydenhoitomme on korkealaatuista, eikä sen saamiseen vaikuta potilaan ikä tai asema.
      Monista syöpäsairauksista selvitään terveeksi, kaikille suunnatut ilmaiset tutkimukset ovat jokaisen ulottuvilla, rokotukset, hammaslääkäripalvelut ja monet muut terveydenhoidon palvelut käytettävissä.
      Mutta yhä edelleen on niitä - usein miehiä - joita ei saa millään konstilla hammaslääkäriin tai terveystutkimuksiin. Syövät närästyslääkkeitä, juovat kaljaa, ylenkatsovat kasviksia, tosi miehen ainoa vihanneshan on saunalenkki, jne.
      Emme oikein osaa ottaa vastaan ilmaista huolenpitoa, Se herättää aina epäilyksiä.

      • " kaikille suunnatut ilmaiset tutkimukset ovat jokaisen ulottuvilla, rokotukset, hammaslääkäripalvelut ja monet muut terveydenhoidon palvelut käytettävissä."

        Hetkinen, siis ilmaisia? Missä? Ei, vaan pientä omakustannus hintaa on veloitus, mutta ihmetyttää, että kaikista palveluista on nyt kehitelty joku "toimistomaksu", joka on jopa toimenpidettä suurempi.


      • tavallinen.ihminen

        Laadussa ei ole vikaa, mutta tutkimuksiin pääsy on joskus vaikeaa ja jono pitkä.
        Kuukausia saa odottaa pahenevine oireineen.


      • Saappaat.jalassa
        Kristiina23 kirjoitti:

        " kaikille suunnatut ilmaiset tutkimukset ovat jokaisen ulottuvilla, rokotukset, hammaslääkäripalvelut ja monet muut terveydenhoidon palvelut käytettävissä."

        Hetkinen, siis ilmaisia? Missä? Ei, vaan pientä omakustannus hintaa on veloitus, mutta ihmetyttää, että kaikista palveluista on nyt kehitelty joku "toimistomaksu", joka on jopa toimenpidettä suurempi.

        On huomattava, että se maksu, joka potilaalta peritään, on todellakin jokin toimistomaksu tai vastaava. Todelliset kulut sairauden hoidosta ovat ilmaiset. Kun syöpä huomataan, kuuluu sen hoitamiseen monenmoiset tutkimukset ja lääkäreiden mielipiteet,leikkaukset ja niiden hoidot ja jälkiseuranta vuosia. Jokainen asiaan liittyvä ihminen on pitkän koulutuksen jälkeen alalla.

        Omasta puolestani muistan, että syöpäleikkaukseni kustannus oli sairaalapäivät, joihin siis sisältyi leikkaus ja hoiva, alle kolmekymppiä per vuorokausi. Lääkkeistäkin Kela korvaa ison osan.
        Niinpä olen voimissani ja hyvillä mielin kohta 86 täyttävä, enkä pidä itseäni vanhuksena, joka ei yksin pärjää. Olen yhä voimissani ja pystyn elämään täysipainoista elämää.
        Suomen terveydenhoito on hyvää, siitä ei pääse mihinkään, ja maksut potilaalle ovat minimaaliset todellisiin kustannuksiin verrattuna.


      • nishto
        Saappaat.jalassa kirjoitti:

        On huomattava, että se maksu, joka potilaalta peritään, on todellakin jokin toimistomaksu tai vastaava. Todelliset kulut sairauden hoidosta ovat ilmaiset. Kun syöpä huomataan, kuuluu sen hoitamiseen monenmoiset tutkimukset ja lääkäreiden mielipiteet,leikkaukset ja niiden hoidot ja jälkiseuranta vuosia. Jokainen asiaan liittyvä ihminen on pitkän koulutuksen jälkeen alalla.

        Omasta puolestani muistan, että syöpäleikkaukseni kustannus oli sairaalapäivät, joihin siis sisältyi leikkaus ja hoiva, alle kolmekymppiä per vuorokausi. Lääkkeistäkin Kela korvaa ison osan.
        Niinpä olen voimissani ja hyvillä mielin kohta 86 täyttävä, enkä pidä itseäni vanhuksena, joka ei yksin pärjää. Olen yhä voimissani ja pystyn elämään täysipainoista elämää.
        Suomen terveydenhoito on hyvää, siitä ei pääse mihinkään, ja maksut potilaalle ovat minimaaliset todellisiin kustannuksiin verrattuna.

        "Todelliset kulut on ilmaiset" ?!
        Ei ole.
        Veroinahan me kaiken maksamme.


      • onko.eri
        Saappaat.jalassa kirjoitti:

        On huomattava, että se maksu, joka potilaalta peritään, on todellakin jokin toimistomaksu tai vastaava. Todelliset kulut sairauden hoidosta ovat ilmaiset. Kun syöpä huomataan, kuuluu sen hoitamiseen monenmoiset tutkimukset ja lääkäreiden mielipiteet,leikkaukset ja niiden hoidot ja jälkiseuranta vuosia. Jokainen asiaan liittyvä ihminen on pitkän koulutuksen jälkeen alalla.

        Omasta puolestani muistan, että syöpäleikkaukseni kustannus oli sairaalapäivät, joihin siis sisältyi leikkaus ja hoiva, alle kolmekymppiä per vuorokausi. Lääkkeistäkin Kela korvaa ison osan.
        Niinpä olen voimissani ja hyvillä mielin kohta 86 täyttävä, enkä pidä itseäni vanhuksena, joka ei yksin pärjää. Olen yhä voimissani ja pystyn elämään täysipainoista elämää.
        Suomen terveydenhoito on hyvää, siitä ei pääse mihinkään, ja maksut potilaalle ovat minimaaliset todellisiin kustannuksiin verrattuna.

        Olin päiväkirurgiassa leikkauksessa, minulle tuli yli 135€ lasku. Sairaala on kunnallinen. Erikoislääkäri kunnallisella veloittaa täällä 41,20€ maksun.


      • Tuntihinnoittelu
        onko.eri kirjoitti:

        Olin päiväkirurgiassa leikkauksessa, minulle tuli yli 135€ lasku. Sairaala on kunnallinen. Erikoislääkäri kunnallisella veloittaa täällä 41,20€ maksun.

        .Arveletko, että hoito tuli sillä maksetuksi? Jo pelkkä steriili leikkaussali laitteineen on kalliimpi. Lopun maksoi yhteiskunta


    • pölpöl

      Ei ole varmaa konstia, tuurista kiinni.

    • näinMeilläpäin

      Alkoholia, seksiä, hyvää ruokaa ja musiikkia, näillä eväin liikun kohti hautaa, päivänä minä hyvänsä ja olen onnellinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      295
      3239
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      82
      1601
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1321
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1222
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      44
      1136
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1117
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      156
      1025
    Aihe