Minun on kosto sanoo Herra

Eenokki12

Toisessa paikassa Jumala sanoo että Hän haluaa kostaa pilkkaajille vihalla ja armottomuudella, mutta minulla olisi kysymys?
Kuinka moni teistä tämän ajassamme ilmenevän kauhistuksen vuoksi rukoilee että Jumala kostaisi jumalattomille rienaajille?

70

80

Vastaukset 70

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jopi48

Jer. 11:14 Mutta sinä älä rukoille tämän kansan puolesta, älä kohota heidän puolestaan huutoa ja rukousta, sillä en minä kuule, kun he minua avuksi huutavat onnettomuuden tähden. Jer.7:16. 14:11

• ÄlyHoi

Melko pikkumaista Jumalalta. Ensin teki ihmistä luodessaan sutta ja sekundaa ja sitten syyttää siitä itse luomaansa ihmistä.

Tekijällä on jakamaton vastuu.

• Eenokki12

Jumalan armoon nähden Jeesuksessa Kristuksessa sekunda voi muuttua priimaksi, mikäli luodut vain tahtovat luopua synneistään. Olen kastettu olen uskossa olen pelastuva, mutta oletko sinä? Minä en näe ainuttakaan syytä, syyttää Jumalaa ihmisen luomisesta ja muustakin. Herra on hyvä.

• Eenokki12 kirjoitti:

Jumalan armoon nähden Jeesuksessa Kristuksessa sekunda voi muuttua priimaksi, mikäli luodut vain tahtovat luopua synneistään. Olen kastettu olen uskossa olen pelastuva, mutta oletko sinä? Minä en näe ainuttakaan syytä, syyttää Jumalaa ihmisen luomisesta ja muustakin. Herra on hyvä.

Nyt et huomioi sitä, että me jumalattomat olemme täysin synnittömiä, koska meillä ei ole epäjumalaa, jota kohtaan voisimme syntiä tehdä.

Häpeä sinä syntinen vaan, joudut maallisen vaelluksesi päättyessä mahdollisesti vastaamaan vielä epäjumalanpalvonnastakin.

• Eenokki12
        he-ma kirjoitti:

Nyt et huomioi sitä, että me jumalattomat olemme täysin synnittömiä, koska meillä ei ole epäjumalaa, jota kohtaan voisimme syntiä tehdä.

Häpeä sinä syntinen vaan, joudut maallisen vaelluksesi päättyessä mahdollisesti vastaamaan vielä epäjumalanpalvonnastakin.

Häpeän kaltaisiasi ihmisiä joita on paljon. Mutta helvetissä heitä on hyvin paljon ja heitä rangaistaan hirmuisella tavalla ja se sinun pitäisi tietää.

• Eenokki12 kirjoitti:

Häpeän kaltaisiasi ihmisiä joita on paljon. Mutta helvetissä heitä on hyvin paljon ja heitä rangaistaan hirmuisella tavalla ja se sinun pitäisi tietää.

Häpeä rauhassa.

Jos maailmankaikkeudessa on oikeutta, olen läsnä tuon mahdollisen oikean jumalan kysyessä sinulta jyrisevällä äänellään, 'MIKSI PALVELIT EPÄJUMALAA?'

Oletko edes yrittänyt selvittää epäjumalasi syntyhistoriaa? Jos et, sen tuo mahdollinen oikea jumala laskenee sinulle ananassupon arvoiseksi synniksi.

• harhaoppista1
        Eenokki12 kirjoitti:

Olet jäljessä. Jo vuosia sitten paavi - kaiken teologian ja uskonnon oppinormiston pääpomo - ilmoitti, että helvettiä ei ole, synti on poistunut kristinuskon oppinormistosta ja uskovaisuudella tai uskomisella ei ole mitään merkitystä - vain omantunnon mukaan toimiminen ratkaisee, joten kun täällä jaat oppia helvetin tulesta ja Jumalan kostoista, niin puhut täyttä palturia ja jopa koko opin vastaisesti.

• katsoo.vain.kirjaan
        harhaoppista1 kirjoitti:

Olet jäljessä. Jo vuosia sitten paavi - kaiken teologian ja uskonnon oppinormiston pääpomo - ilmoitti, että helvettiä ei ole, synti on poistunut kristinuskon oppinormistosta ja uskovaisuudella tai uskomisella ei ole mitään merkitystä - vain omantunnon mukaan toimiminen ratkaisee, joten kun täällä jaat oppia helvetin tulesta ja Jumalan kostoista, niin puhut täyttä palturia ja jopa koko opin vastaisesti.

Eenokki on paljon jäljessä koska ei pidä omaatuntoa minkään arvoisena.

• Eenokki12
        katsoo.vain.kirjaan kirjoitti:

Eenokki on paljon jäljessä koska ei pidä omaatuntoa minkään arvoisena.

Sinäkin arvostat paatunutta omaatuntoasi, sillä on huonot seuraukset.

• kaikki.ajallaan

Room 12.
      9Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on:
      "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra".

• melkoinenjumala1

Ahaa, ja tällaistakin Paavali on mennyt runoilemaan ihan itse Jumalan suulla. Ja tämän Jumalan vihan lepyttelemiseksi sitten uhrattiin Jeesus - ei ainoastaan kristuksena - vaan myös Jumalana. On tämä mielenkiintoinen oppi.

Tärkeimmästä uskontunnustuksesta:

<<<Opetetaan Poika Jumalan tulleen ihmiseksi ja että Kristus oli tosi ihminen ja tosi Jumala, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. Hänet ristiinnaulittiin, jotta hän olisi uhri niin perisynnin kuin kaikkien muidenkin syntien tähden ja että hän sovittaisi Jumalan vihan.<<<

• Eenokki12
        melkoinenjumala1 kirjoitti:

Ahaa, ja tällaistakin Paavali on mennyt runoilemaan ihan itse Jumalan suulla. Ja tämän Jumalan vihan lepyttelemiseksi sitten uhrattiin Jeesus - ei ainoastaan kristuksena - vaan myös Jumalana. On tämä mielenkiintoinen oppi.

Tärkeimmästä uskontunnustuksesta:

<<<Opetetaan Poika Jumalan tulleen ihmiseksi ja että Kristus oli tosi ihminen ja tosi Jumala, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. Hänet ristiinnaulittiin, jotta hän olisi uhri niin perisynnin kuin kaikkien muidenkin syntien tähden ja että hän sovittaisi Jumalan vihan.<<<

Synnit on sovitettu sinunkin, ja armo on ansaittu sinuakin varten, mutta et usko rienaat ja kiellät Jumalan rakkauden. Kieltäjien palkka on helvetin tuli. Mieti sitä. Usko Jeesukseen Kristukseen on elämän tarkoitus ja sitä tarkoitusta varten olemme syntyneen tähän maailmaan. Kiitos Herralle!!!

• hyväjapahajumala1

Sinun Jumalasi on kiivas ja kiukkuinen ja pahansisuinen kostaja. Jeesuksen Taivaallinen isä on lempeä, hän antaa kaiken anteeksi ja silittelee päitä vaikka olisi millaisesta tekijästä kyse. Tämä selviää evankeliumin tästä kohdasta:

Biblia (1776)

Luuk. 6:35

Kuitenkin rakastakaat teidän vihollisianne ja tehkäät hyvää, ja lainatkaat, ja älkäät mitään siitä toivoko: niin teidän palkkanne on suuri, ja teidän pitää oleman Ylimmäisen pojat; sillä hän on laupias kiittämättömiä ja pahoja kohtaan.

Tämä Jeesuksen taivaallisen isän laupeus ilmaistaan tämän päivän Raamatun käännöksessä näinkin vaikeasti - aivan kuin pahat ja kiittämättömät vain kelpaisi, kunkyse on juuri sanasta lapeus, joka on jätetty pois.

Luuk. 6:35

Ei, rakastakaa vihamiehiänne, tehkää hyvää ja lainatkaa, vaikka ette uskoisikaan saavanne takaisin. Silloin teidän palkkanne on suuri ja te olette Korkeimman lapsia, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille.

Eenokki12 on ottanut esille tärkeän asian todistaakseen Raamatun kaksi eri Jumalaa - muutenhan Jeesusta ei Jumalana olisi voitukaan uhrata tuolle kiukkuiselle ja kiivaalle toiselle Jumalalle hyvältä tuoksuvana uhrilahjana Paavalin sanoja taas lainatakseni - Jeesuksen Isä Jumala on lempeä ja ymmärtäväinen Jumala.

• näinopetetaankin1

Ja tämä Jumalien ero tulee jo oppinormistossa esille, kun puhutaan Jumalan vihan lepyttämisestä. Myös oppinormistossa on kaksi Jumalaa.

Tärkein luterilaisten uskontunnustus:

<<Opetetaan Poika Jumalan tulleen ihmiseksi ja että Kristus oli tosi ihminen ja tosi Jumala, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. Hänet ristiinnaulittiin, jotta hän olisi uhri niin perisynnin kuin kaikkien muidenkin syntien tähden ja että hän sovittaisi Jumalan vihan.<<

https://fi.wikipedia.org/wiki/Augsburgin_tunnustus

• Pudis55

Se on tosi huvittava kirja tuo raamattu. Luomiskertomuksessa jumala loi Aatamin ja Eevan omaksi kuvakseen. Kaikkihan tietävät että he olivat tahdottomia vätyksiä. Ja näille tahdottomille vätyksille jumala rakensi ansan. Hersyvää naurua...

• dmnd

Olihan heillä oma tahto kun menivät syömään hedelmän kielloista huolimatta.

• Eenokki12

He lankesivat saatanan rakentamaan ansaan vaikka olisivat voineen kieltäytyä siitä. Joka uskoo ja on kastettu se pelastuu, mutta joka ei usko se tuomitaan kadotukseen.

• Pudis55
        dmnd kirjoitti:

Olihan heillä oma tahto kun menivät syömään hedelmän kielloista huolimatta.

Ei se ollut tahtoa vaan tahdottomuutta ja typeryyttä. Typerä jumala loi typerät ihmiset omaksi kuvakseen ja teki heille typerän ansan johon nämä typerykset lankesivat, tietysti. Ei anna oikein vakuuttavaa kuvaa tästä jumalasta. Ja mikä kaikista typerintä on se että hänen viestinsä ihmisille on niin epäselvä että "uskovaiset" käyttävät vuosituhannet väittelyyn mitä tämä typerys on tarkoittanut tai onko hän tarkoittanut yhtään mitään. Piste.

• Saatana niinkuin luomiskertomuskin ovat tarua. Evoluutio on ihmisen niinkuin muidenkin eläimien ja kasvien koti ja kehityspaikka.

• ohohmikäpaikka1
        Eenokki12 kirjoitti:

He lankesivat saatanan rakentamaan ansaan vaikka olisivat voineen kieltäytyä siitä. Joka uskoo ja on kastettu se pelastuu, mutta joka ei usko se tuomitaan kadotukseen.

Mitä se Saatana siellä Jumalan paratiisissa teki ansoja rakentamassa?!

• vääräpaikka1
        Eenokki12 kirjoitti:

Minä en kuule usko Saatanan pääsevän edes Jumalan paratiisiin, tai sitten Jumala ei ole edes Jumala, jos tällainen olisi mahdollista. Saatanan valtakuntahan on helvetissä.

• tulijumaliksi1
        Pudis55 kirjoitti:

Ei se ollut tahtoa vaan tahdottomuutta ja typeryyttä. Typerä jumala loi typerät ihmiset omaksi kuvakseen ja teki heille typerän ansan johon nämä typerykset lankesivat, tietysti. Ei anna oikein vakuuttavaa kuvaa tästä jumalasta. Ja mikä kaikista typerintä on se että hänen viestinsä ihmisille on niin epäselvä että "uskovaiset" käyttävät vuosituhannet väittelyyn mitä tämä typerys on tarkoittanut tai onko hän tarkoittanut yhtään mitään. Piste.

Eihän ihmiset mihinkään typeryyteen langenneet - Jumalahan sanoi, että nyt ihminen on tullut sellaiseksi kuin he ovat. Ei kai Jumala mikään typerys ole?!

• ahneihminen1
        Pudis55 kirjoitti:

Ei kai se Jumalan vika ole, jos ihmisen ymmärrys ei riitä tehtyyn tarinaan - ihan ovat kaikki saaneet kehittää ajatteluaan ja aivojaan tuon ymmärryksen suhteen, mutta kun Paavali tappoi Jumalan, kielsi ajattelemasta ja kielsi järjenkäytön - piti vaan uskoa uskomalla - jaahne tarjosi tästä hyvästä ilmaista armoa, niin ahneus iski ihmisiin. Minulla ei ole mitään vaikeutta ymmärtää, että mikä tämä juttu on.

• aikaaeiole1
        sage8 kirjoitti:

Saatana niinkuin luomiskertomuskin ovat tarua. Evoluutio on ihmisen niinkuin muidenkin eläimien ja kasvien koti ja kehityspaikka.

Ei ihan osu kohdalleen, koska tieteenkään mukaan meillä ei ole aikaa ollenkaan. Meidän puhumamme aika liittyy entropianlakiin, aineen hajoamiseen, mutta sellaista aineen hajoamista ei ole atominytimissä, siitä josta me ja kaikki materia koostuu.

• saaajatella1

Totta kai luomiskertomus on vertauskuvainnollinen - mutta kuten Jeesus kysyi opetuslapsiltaan, että ovatko he jo löytäneet alun kun kysyvät loppuaan, loppu on siellä missä on alku.

Teidän pitää ratkaista tuo luomiskertomuksen vertauskuvainnollinen tarina, eikä se todellakaan ole Paavalin ratkaisu syntisestä ihmisestä, joka ei totellut Jumalaa.
        Ihminen karkotettiin paratiisista sen vuoksi kun tuli samanlaiseksi kuin jumalatkin - tietämään hyvän ja pahan - ja Jumala pelkäsi, että ihminen syö vielä ikuisen elämän puustakin ja elää ikuisesti.

En muuten usko Paavalinkaan uskoneen moiseen ratkaisuun, mutta saihan ihmisen tällä saatanalliseen syntikoukkuun kirkon armoille, ja syyllistettyä vallanpitäjien hallintaan jopa aivojaan ja ajatteluaan myöten.

• omatonttijossakin1

Edeltä:

<<<Ja mikä kaikista typerintä on se että hänen viestinsä ihmisille on niin epäselvä että "uskovaiset" käyttävät vuosituhannet väittelyyn mitä tämä typerys on tarkoittanut tai onko hän tarkoittanut yhtään mitään.<<<

Miksi syytät Jumalaa, etkä Paavalia tai kirkkoa tästä huijauksesta? Kirkkohan se on tarjonnut tarinan, joka kädestä pitäen osoitettuna on täyttää potaskaa. Mutta ei tunnu myöskään kukaan kaipaavan totuutta.

• aikaaeiole1 kirjoitti:

Ei ihan osu kohdalleen, koska tieteenkään mukaan meillä ei ole aikaa ollenkaan. Meidän puhumamme aika liittyy entropianlakiin, aineen hajoamiseen, mutta sellaista aineen hajoamista ei ole atominytimissä, siitä josta me ja kaikki materia koostuu.

Auringon sammumiseen asti ihmisillä on aikaa maapallolla jos ei nämä ääriuskovat ja nationalistit tuhoa ihmisiä ydinsodalla. Pieni mahdollisuus on myös että asteroidi tuhoa maan.

• missäolemme1

Oletko ihan varma, että edes tiedät missä olet? - Meille todellisuus on vain aivojen laskennallinen tulos aistien välityksellä, ja voi näyttää meille maailmasta ihan mitä haluaa. Yksi mikä on varmaa, me olemme mustassa aukossa ja matkalla kohti valkoista aukkoa - en enää muista millaista vauhtia koko meidän maailmankaikkeus etenee, se oli jotakin 360 kilometriä tunnissa - ei mikään päätähuimaava vauhti, mutta olemme kuitenkaan matkalla jonnekin.

• matkallajonnekin1

Taas sanassa väärä pääte. Pahoittelen. Vaikea kieli, höh.

• Eenokki12
        Pudis55 kirjoitti:

Minulle ei Jumalan eikä paholaisenkaan läsnäolo ole arvailujen varassa. Jeesus on todistanut minulle sanansa....jos te uskoisitte niin te näkisitte...jne

• J.N:n valehtelua en epäile, sen sijaan raamatunkirjoittajien valehtelu on hyvin mahdollista.

• sage8 kirjoitti:

J.N:n valehtelua en epäile, sen sijaan raamatunkirjoittajien valehtelu on hyvin mahdollista.

On se jännää kun Jeesus niin huonosti hoiti hommansa, että valehtelijat laittoi kertomaan itsestään 🤔

• Eenokki12
        vääräpaikka1 kirjoitti:

Minä en kuule usko Saatanan pääsevän edes Jumalan paratiisiin, tai sitten Jumala ei ole edes Jumala, jos tällainen olisi mahdollista. Saatanan valtakuntahan on helvetissä.

Eihän se jäänyt paratiisiin kun potkittiin taivaasta alas ja nyt kiusaa ja koettelee ihmisiä sen mukaan kun Jumala sallii. Niille on annettu jo tuomio ja sitä eivät kiellä, mutta ihmiset taistelevat kohtalostaan, missä viettää iäisyytensä.

• Eenokki12
        ohohmikäpaikka1 kirjoitti:

Mitä se Saatana siellä Jumalan paratiisissa teki ansoja rakentamassa?!

Näyttää se käärmeen kautta kuiskutelleen aatamille ja eevalle. Paratiisi oli maan päällä ei taivaan paratiisi..

• eioleteilläuskonnossa1
        Eenokki12 kirjoitti:

Eihän se jäänyt paratiisiin kun potkittiin taivaasta alas ja nyt kiusaa ja koettelee ihmisiä sen mukaan kun Jumala sallii. Niille on annettu jo tuomio ja sitä eivät kiellä, mutta ihmiset taistelevat kohtalostaan, missä viettää iäisyytensä.

Uskovaisten iäisyys on ensin maanalla ja sitten on se fyysinen ylösnousemus, kauanko se sitten kestääkään. Ei teillä ole edes asiaa taivaaseen sen enempää kuin paratiisiinkaan. Pitää ensin tietysti päästä syömään sen ikuisen elämän puun hedelmää, eikä teidän opissa ole paluuta sinne, vaan Jumalan kuolema vapauttajana, jolloin syntyy se perusteeton armo.

• korjaan
        eioleteilläuskonnossa1 kirjoitti:

Uskovaisten iäisyys on ensin maanalla ja sitten on se fyysinen ylösnousemus, kauanko se sitten kestääkään. Ei teillä ole edes asiaa taivaaseen sen enempää kuin paratiisiinkaan. Pitää ensin tietysti päästä syömään sen ikuisen elämän puun hedelmää, eikä teidän opissa ole paluuta sinne, vaan Jumalan kuolema vapauttajana, jolloin syntyy se perusteeton armo.

Ei vaan sielu menee heti Jumalan luokse.

• oppinormisto1

Tässä on oppinormistoa - tämä on ainoa kohta kuolemastan jälkeisestä ajasta.

<<Opetetaan Jeesuksen tulevan viimeisenä päivänä tuomitsemaan ja herättämään kuolleet. Uskovat saavat iankaikkisen elämän ja ilon, kun taas jumalattomat tuomitaan helvettiin ja iankaikkiseen rangaistukseen. Oppi siitä, etteivät kadotukseen tuomitut saisi osakseen ikuista vaivaa ja tuskaa hylätään, samoin hylätään oppi ennen kuolleiden ylösnousemusta syntyvästä pyhien ja hurskaiden maanpäällisestä valtakunnasta, joka hävittää jumalattomat.<<

https://fi.wikipedia.org/wiki/Augsburgin_tunnustus

• taivasonmeidän1
        Eenokki12 kirjoitti:

Ei Saatana ole paratiisissa ollut, vaan taivasten valtakunnassa, Jumalan kasvojen edessä syyttämässä veljiä yöt ja päivät. Siellä ne istuvat taivaassa vierekkäin Jumala ja Saatana - Jumala voiman oikealla puolella. Saatanalla on siis voima uskontunnustuksen mukaan, mutta Jumalalla tuomio.

Oli suoritettava erinäisiä toimenpiteitä, jotka liittyvät tuohon Ilmestyskirjan näkyyn (apokalyptinen madonna) ennen kuin päästiin tähän okkultismin (kristinuskon ihmissyönnin muoto tämä) ja välittömän kokemuksen, mystiikan sotatilaan. Lusifer edustaa paavalilaista, okkultismia ja arkkienkeli Mikael vain mystiikkaa. Tällä tarinalla ei ole mitään tekemistä luomiskertomuksen kanssa.

Ilmestyskirja:

12:7 Ja syttyi sota taivaassa: Miikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat,
        12:8 mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa.
        12:9 Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.
        12:10 Ja minä kuulin suuren äänen taivaassa sanovan: "Nyt on tullut pelastus ja voima ja meidän Jumalamme valtakunta ja hänen Voideltunsa valta, sillä meidän veljiemme syyttäjä, joka yöt ja päivät syytti heitä meidän Jumalamme edessä, on heitetty ulos.

Eenokki voisi nyt lopettaa myös veljiensä syyttelyn, pomosi on heitetty pihalle, sota on ohi ja te okkultismin harrastajat hävisitte tämän sodan; ei ole syntiä enää, helvettikin on suljettu, ja tuomiot luetaan vain omantunnon mukaan toimimisesta.

Te myitte omat taivaspaikkanne pirulle perusteettomalla armolla, joten taivas on meidän. Hyvää matkaa!

• epäjumalankuva1

<<Eenokki12
        19.3.2019 15:49

He lankesivat saatanan rakentamaan ansaan vaikka olisivat voineen kieltäytyä siitä. Joka uskoo ja on kastettu se pelastuu, mutta joka ei usko se tuomitaan kadotukseen.<<<

Sorry, Eenokki12, tämä olikin se saatanan rakentama epäjumalan perusteeton armokuva Jumalan tapolla.

• Eenokki12
        epäjumalankuva1 kirjoitti:

<<Eenokki12
        19.3.2019 15:49

He lankesivat saatanan rakentamaan ansaan vaikka olisivat voineen kieltäytyä siitä. Joka uskoo ja on kastettu se pelastuu, mutta joka ei usko se tuomitaan kadotukseen.<<<

Sorry, Eenokki12, tämä olikin se saatanan rakentama epäjumalan perusteeton armokuva Jumalan tapolla.

He uskoivat saatanaan joka käärmeen kautta puhui. Syyttäisit sitä herraa joka saa sinut tekemään syntiä ja kaikkinaista kauhistusta ja ellet usko Jeesukseen tapaat helvetissä liekkien kuninkaan..

• huonostioletlukenut1

Etkö, Eenokki, ole lukemaasi sen vertaa ymmärtänyt, että jos puhutaan paratiisista ja Aatamista sekä Eevasta, niin ei paratiisi ole mikään koko maanpiirin, ja että koko maanpiirin villitsemiseen tarvitaan hieman enemmän ihmisiä kuin vain kaksi, kun kerran puhutaan veljien syyttäjästäkin.

Edellä olevasta Ilmestyskirjan tekstistä:

<<<suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä<<<

• pitikuulla1

Niin, Eenokki, kun piti kuulla korvilla - meidän tapauksessa siis lukea tekstit tarkasti ymmärtäen. Jeesus sanoo sen näin Luukkaan evankeliumin mukaan:

8:18 Katsokaa siis, MITEN KUULETTE; sillä sille, jolla on, annetaan, mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, minkä hän luulee itsellään olevan."

Ei voi kuulla mitenkään, jos ei ole tarkkana, vaan lähtee noudattamaan vain sokeaa uskoa, jos niin auktoriteetit käskee.

• Eenokki12
        pitikuulla1 kirjoitti:

Niin, Eenokki, kun piti kuulla korvilla - meidän tapauksessa siis lukea tekstit tarkasti ymmärtäen. Jeesus sanoo sen näin Luukkaan evankeliumin mukaan:

8:18 Katsokaa siis, MITEN KUULETTE; sillä sille, jolla on, annetaan, mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, minkä hän luulee itsellään olevan."

Ei voi kuulla mitenkään, jos ei ole tarkkana, vaan lähtee noudattamaan vain sokeaa uskoa, jos niin auktoriteetit käskee.

Pyhä Henki on auktoriteetti jota mielellään kuuntelen ja sitten kirjoittelen.

• paratiisitsekaisin1

Olen huomannut tiukasta Paavalin VT:n Jumalan ja hänen Pyhän hengen asenteesta. Jeesus lähetti totuuden Hengen, joka vastaavasti johtaa minua.

<<<Näyttää se (saatana) käärmeen kautta kuiskutelleen aatamille ja eevalle. Paratiisi oli maan päällä ei taivaan paratiisi..<<<

Kirjoit näin edellä, mutta sitten jäljempänä kirjoititkin näin:

<<<Eihän se (saatana) jäänyt paratiisiin kun potkittiin taivaasta alas ja nyt kiusaa ja koettelee ihmisiä sen mukaan kun Jumala sallii.<<<

Onko sinun mielestä siis taivas maanpäällä, koska tässä sanot, että saatana ei jäänyt paratiisiin, kun potkittiin taivaasta alas, mutta edellä sanot, että paratiisi olikin maan päällä?

• Nykyisin ei pienia lapsiakaan kasvateta uhkailemalla eikä koston pelon alla. Ei edes ylivilkkaita lapsia joilla on vaikeuksia noudatta sääntöjä.

• Miten koet Jumalan koston pelotteluna 🤔❓ Onko sinusta kaikki rangaistukset ja niistä kertominen pelottelua❓

• Eenokki12

Jumala kyllä uhkaa sinuakin helvetillä joka odottaa jumalattomia epäuskoisia rienaajia.

• Eenokki12 kirjoitti:

Jumala kyllä uhkaa sinuakin helvetillä joka odottaa jumalattomia epäuskoisia rienaajia.

Tämän pastan ateista ei kukaan voi ainakaan viimeisellä tuomiolla puolustaustua, että he eivät tienneet 😕

• Eenokki12
        usko.vainen kirjoitti:

Tämän pastan ateista ei kukaan voi ainakaan viimeisellä tuomiolla puolustaustua, että he eivät tienneet 😕

Juuri siksi julistan kovaäänisesti Jumalan lakia ja tuomioita jotka odottavat jokaista jotka pitävät meitä pilkkanansa kun heitä nuhdellaan synneistä. Myös väärät kristityt ja hempukat ensimmäisinä saavat tuta lain voimaa eivätkä sitten tuomiolla auvo naamaansa.

• skitso.vainen
        usko.vainen kirjoitti:

Mitä "pastaa" ne atet syövät?

Ei ainakaan kirjoitusvirheistä pajunköyttä, jota sinä ja eenokki-persoona yritätte tarjota. Ei muutu leiväksi eikä viiniksi.

"Puolustaustus" ny!

• seviimeinentuomio1
        usko.vainen kirjoitti:

Viimeinen tuomio koskee sitä, että kaikki tuomitaankin tekojen mukaan, lukee ilmestyskirjassa ja Jeesus tulee kostamaan KAIKILLE hänet lävistäneille. Siinä menee nyt sitten ylösalaisin kaikki perusteettomat armot ja viimeiset tulevatkin ensimmäisiksi.

• Eenokki12

Joo kyllä ateistit ja muut jumalattomat, homot ja lesbot pelottelevat lapsiaan sanomalla että jos et tottele jumala heittää kiviä taivaasta, lähettää mörön viemään sinut kyöpelinvuorelle. Opettavat että jumala kiivas ja ankara jumala, paha joka rankaisee armottomasti lapsiakin jos eivät tottele. Mutta tämän maailman jumala on heidän mielestään hyvä ja siksi palvovat sitä tekemällä syntiä ja harrastamalla kaikkea mikä on raamatun kirjoituksia vastaan. Jumalattomien hyvätkin teot jos niitä on ne ovat syntiä koska ne eivät ole tapahtuneet uskossa. Jumala on hyvä lähettäessään evankeliumin kieltäjät, saastaiset, epäuskoiset ja rienaajat helvetin tuleen.

• mitenteettetämän1

Miten te pelottelette lapsia, että pitävät suunsa kiinni ja alistuvat hyväksikäytettäväksi? Niinkö, että jos kerrotte muille, ettekä tottele niin jumala heittää kiviä taivaasta, lähettää mörön viemään kyöpelinvuorelle, ja opetatte lapsillle kiivasta julmaa jumalaa?

• Eenokki12 kirjoitti:

Eenokki uhkailee, Jumala ei uhkaile, koska on mahdollisesti miljardien galaksien kätköissä ja kenties nukahtanut kuten Hectorin laulussa.

• eiauennutkaiymmärrys1

Lyhyt muisti sinulla - ei tarttunut tieto aivoihin. Tiedemaailma tietää Jumalan paikan - ja se yliällyllinen voima on kaikkialla koko ajan ja yhtä aikaa, ja sillä on kuulemma tarkka suunnitelma ja säännöt miten se toimii.

"Kun maailmankuulu teoreettinen fyysikko Michio Kaku väitti löytäneensä todisteita siitä, että Jumala on olemassa, hänen päättelynsä aiheuttivat sekaannusta tiedeyhteisössä."

Yksi säiteorian kehittäjistä Michio Kaku kertoo, että "Olen päätellyt, että olemme maailmassa, jonka säännöt ja lait ovat älyn luomia ” ja jatkaa "”Uskokaa minua, kaikki, mitä kutsumme sattumaksi tänään, ei enää ole järkevää. Minulle on selvää, että meillä on sellainen suunnitelma, jota ohjaavat säännöt, jotka ylimaallinen äly on luonut eikä mikään sattuma".

• Vastavoima888

"Kuinka moni teistä tämän ajassamme ilmenevän kauhistuksen vuoksi rukoilee että Jumala kostaisi jumalattomille rienaajille?"

Ei vain jumalattomille vaan MYÖS ja ensiksi "Uskoville"!

eli, se päivä jota rukoilen joka päivä on, Jumalan KOSTON päivä:

Jes. 61:
      2 julistamaan Herran otollista vuotta ja meidän Jumalamme kostonpäivää, lohduttamaan kaikkia murheellisia,

1. Piet. 4:17
      Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset?

Joten, jos olet "uskova", tiedä ja ymmärrä että se päivä, on lähellä!

ja te, "uskovat" ette tiedä mitä on tuleva, vaan teillä(kin) on valhe ja vääryys totuutta.
      no sama se.
      Joten aloittajalle ja muille:
      Kuinka moni teistä tämän ajassamme ilmenevän kauhistuksen vuoksi rukoilee että Jumala kostaisi jumalattomille rienaajille?

en tiedä ja sille ei, tässä asiassa ole metkitystä, sillä:
      Jumala, Kaikkivaltias, Herra Sebaot ja minä, olemme "enemmistö" eli Meillä on Valta ja voima.

se että Jumala ei vielä ole sitä minulle antanut, ei haittaa sillä sen tulen saamaan ja olen jo saannut:
      Tarkalleen, sinä vuonna ja siinä kuukaudessa ja siinä päivässä, mikä on Jumalan edessä ja aikataulussa.

joten, kehoitan kaikkia, Iloitkaa ja riemuitkaa sillä, kohta kuuluu viimeisen pasuunan, ja ylienkelin Käskyhuuto ja sitten "tulee" loppu.

Meidän ei tarvitse olla peloissaan, sillä Herralla on kaikki omassa aikataulussa ja hallinnassa.

Kuten VALQ, niin valo pakottaa pimeyden pois ja pimeydellä ei ole sijaa vaan se hääviää.

mutta sama se.
      Oikea ja alkuperäinen Vastavoima

• Eenokki12

Jos jotakin liehuleenaa tai liehupetteriä kutsutaan uskovaiseksi, mutta jos hän elää julkisyntisenä katumatta syntejään hän ei ole uskovainen, paitsi uskoo kyllä saatanaan.

• Älkää turhaan lausuko, kun ei tässä nyt ole mitään asiaa, ainoastaan eripuraa.

• ArtoTTTeikirjautunut

Näistä pilkkaajistakin joku voi kuitenkin vielä pelastua, joku uskovakin on ennen saattanut olla pilkkaaja , mutta muuttunut. Vielä on armon aika, mutta ei ehkä kauan.

1 Tim. 2:4
      Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta, 2
      kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa. 3Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme, 4
      joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.

Luukas 6:35
      Ei, rakastakaa vihamiehiänne, tehkää hyvää ja lainatkaa, vaikka ette uskoisikaan saavanne takaisin. Silloin teidän palkkanne on suuri ja te olette Korkeimman lapsia, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille.

Luuk. 9:
      Kyläläiset kuitenkin kieltäytyivät ottamasta Jeesusta vastaan, koska hän oli matkalla Jerusalemiin. 54
      Kun hänen opetuslapsensa Jaakob ja Johannes kuulivat tästä, he sanoivat: »Herra, tahdotko, että käskemme tulen iskeä taivaasta ja tuhota heidät [niin kuin Eliakin teki]?»
      55Mutta Jeesus kääntyi ja nuhteli opetuslapsia [ja sanoi: »Te ette tiedä, minkä hengen omat te olette. 56 Ihmisen Poika ei tullut ihmisten sieluja kadottamaan vaan pelastamaan.»].

• vaitämäkinsiellä1

Onko evankeliumissa tuollainenkin kohta?!

Ilm.13:12 Ja se käyttää kaikkea ensimmäisen pedon valtaa sen nähden ja saattaa maan ja siinä asuvaiset kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava parani.
        13:13 Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden.

Minkä hengen omia opetuslapset olivat?!

• näintekstiämuutetaan1

Tarkoittaa siis Arton edellä olevaa tätä kohtaa evankeliumista:

Kun hänen opetuslapsensa Jaakob ja Johannes kuulivat tästä, he sanoivat: »Herra, tahdotko, että käskemme tulen iskeä taivaasta ja tuhota heidät [niin kuin Eliakin teki]?»
        55Mutta Jeesus kääntyi ja nuhteli opetuslapsia [ja sanoi: »Te ette tiedä, minkä hengen omat te olette. 56 Ihmisen Poika ei tullut ihmisten sieluja kadottamaan vaan pelastamaan.»].

Ja on tietysti enemmän kuin mielenkiintoista, että tämä yhdistyy Ilmestyskirjassa kuvaukseen pedosta, sekä se, että vasta 1700-luvulla vielä jae 56 kuului näin:

Biblia (1776)

Luuk. 9:56 Sillä Ihmisen Poika ei ole tullut kadottamaan ihmisten sieluja, mutta vapahtamaan. Ja he menivät toiseen kylään.

Nyt tämän sielujen pelastamisen sijasta Raamatussa lukee näin ja kyseessä on sama jae.

Luuk. 9:56 Ja he vaelsivat toiseen kylään

Eli tästäkin on kokonaan poistettu Raamatusta Jeesuksen sanat, jotka koskevat sielua. Mielenkiintoista

• muuttunutteksti1

Mutta sen minkä tämä kohta Raamatussa jälleen todistaa, on Jeesuksen erinomaisen selvänäkökyvyn, joka tulee esille myös siinä, kun hän jätti taivasten valtakunnan avaimet Pietarille, joka ristiinnaulittiin pää alaspäin, jolloin tuosta tunnuksesta tuli saatananpalvojien tunnus, ja Pietarista kirkon ensimmäinen paavi - siis katolisenkirkon väittämänä.

Tämä Raamatusta poistettu kohta:

[ja sanoi: »Te ette tiedä, minkä hengen omat te olette. 56 Ihmisen Poika ei tullut ihmisten sieluja kadottamaan vaan pelastamaan.»]

Tässähän kävi niin, että monta vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen Paavali vasta antoi opetuslapsille Pyhän hengen käsitteen, ja puhutaan myös Pyhän hengen vuodatuksesta - Jeesus itse sanoi lähettävänsä totuuden Hengen johtamaan.

Ja loppulause - liittyen sieluun - kertoo sen mikä sitten tapahtuikin, kun koko lause poistettiin Raamatusta, poistettiin opista myös käsite sielusta - eli tuo Pyhä henki ei todellakaan pelasta sieluja, vaan Jeesuksen opetukset, ne hän tuli tuomaan, jotka piti kuulemalla kuulla.

• Kuka on Herra ?

Vai onko herra arvonimi, eli kaikki joita herraksi kutsutaan ovat yhtä nimessä Herra.
      Maaherra, hallitusherra, kirkkoherra, herra tuomari jne. Ovat nimessä Herra.

Kuka sitten on Herran armo ?

Herran armo on hänen puolisonsa, "Teidän armonne" , ei tarkoita, että rouva on teidän, vaan, että hän on miehensä kautta 'hänen armonsa' . Vaimon kuuluu armahtaa, anteeksi antaa ja lohduttaa, tukea ja rinnalla kulkea, hyväksyä ja puolustaa, omaa herraansa.

Jos hänen armoaan loukataan voi armo kadota, eli vaimo lähtee, ja näin hänen armonsa on poistunut herran huoneesta, ja herra murhettuu. Herra voi myös kostaa.

• eiherratella1

Mielenkiintoinen ajatus. Mutta Herra -sanasta tutkijat kertovat, että Jeesuksen alkuperäisissä teksteissä (Tuomaan evankeliumi, se veretön ja vedetön ja kaikesta päätelleen juuri se Paavalin kiroama vaikka sitä lausuisi enkeli taivaasta, koska se oli määrätty hävitettäväksi) Jeesusta ei kutsuta sen enempää Herraksi kuin Kristukseksikaan, vaan ainoastaan Jeesukseksi, eli nämä Herrat ja Kristukset ovat tulleet evankeliumeihin ja Raamattuun vain Paavalin opista.

• Eenokki12
        eiherratella1 kirjoitti:

Mielenkiintoinen ajatus. Mutta Herra -sanasta tutkijat kertovat, että Jeesuksen alkuperäisissä teksteissä (Tuomaan evankeliumi, se veretön ja vedetön ja kaikesta päätelleen juuri se Paavalin kiroama vaikka sitä lausuisi enkeli taivaasta, koska se oli määrätty hävitettäväksi) Jeesusta ei kutsuta sen enempää Herraksi kuin Kristukseksikaan, vaan ainoastaan Jeesukseksi, eli nämä Herrat ja Kristukset ovat tulleet evankeliumeihin ja Raamattuun vain Paavalin opista.

Kovin huonoa on raamatun tuntemus. Herra sanoi minun Herralleni......

• väärennettyäraamattua1

Ymmärrätkö sinä, Eenokki, kirjoitettua tekstiä? Kokeilepa uudelleen:

Mutta Herra -sanasta TUTKIJAT TIETÄVÄT, että JEESUKSEN ALKUPERÄISISSÄ TEKSTEISSÄ (Tuomaan evankeliumi, se veretön ja vedetön ja kaikesta päätelleen juuri se Paavalin kiroama vaikka sitä lausuisi enkeli taivaasta, koska se oli määrätty hävitettäväksi) JEESUSTA EI KUTSUTA HERRAKSI EI KRISTUKSEKSI, vaan AINOASTAAN JEESUKSEKSI, eli nämä Herrat ja Kristukset ovat tulleet evankeliumeihin ja Raamattuun vain Paavalin opista.

Kirkko tuomitsi 300-luvulla Jeesusken harhaoppiseksi ja hänen alkuperäiset opetuksensa määrättiin hävitettäväksi. Nämä löytyivät autiomaasta hiekkaan haudatuista saviruukuista 1945 ja näitä opetuksia ja kirjoituksia voidaan nyt verrata Raamattuun, joihin ei ihmisen käsi ole koskenut 1700 vuoteen ja voidaan nähdään, että mitä muutoksia on Raamattuun tehty, joka ei vastaa alkuuperäistä Jeesuksen opetusta.

• nimerkki.kiiras

Kaikki pääsevät taivaaseen, sanoi Kylliäinen ja miksei pääsis, mutta pahojen tekojen takia on joidenkin ihmisten kärsittävä erimittainen kiirastuli, sanon minä.

• näinhänsemenee1

Ja sitten sovellat sen vielä siihen sanottuun totuuteen: taivasten valtakunta on meissä ja meidän ympärillämme jo eläessämme. Sitten sovitat tuohon sen kiirastulen, joka syntyy siitä, kun sielua vahingoitetaan, eikä kuunnella omantunnon ääntä.

• Tuomaan evankeliumi

Jeesus sanoi: "Joka on lähellä minua, se on lähellä tulta. Joka on kaukana minusta, se on kaukana valtakunnasta. "

Mikä tämä tulen valtakunta on ?

• taisteluperille

Ikuisen elämän puuta vartioi - tai sille puulle vievää tietä - tulinen miekka, Jeesus sanoo tuoneensa myös miekan. Tarvitset tulen ja miekan, jos aiot mennä syömään ikuisen elämän puusta.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      100
      822
    2. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      361
      790
    3. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      73
      600
    4. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      49
      600
    5. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      589
    6. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      65
      575
    7. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      30
      566
    8. En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä

Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.
      Ikävä
      25
      530
    9. Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla

Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei
      Kemijärvi
      48
      527
    10. Jos se onkin niin

Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se
      Ikävä
      27
      522
    Aihe