Skoda Fabia oli pettymys

Koeajourakka_ohi

Ajelin pari päivää Skoda Fabialla ja petyin Skodan (tämän mallin) ajettavuuteen: Fabia on melkoisen huojakka ja farmarina meluisa. Ohjaus ihan karmea eurooppalaiseksi. TSI-moottori oli ok ja kulutus ilahduttavan pieni. Miinusta epävarmuus TSI-moottorin kestävyydestä.

Vertailun vuoksi Fordin Fiesta on ihan toista maata ajettavuudeltaan: kuin iso auto jolla jaksaa pitkänkin taipaleen. Koeajetussa Fiestassa oli pieni vapari, mutta yllättävän hyvin se kulki. Fiestan kun valitsee Ecoboost-moottorilla, ei parempaa pikkuautoa ole. Piste.

Fiesta lähti tilaukseen. :)

26

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olitkoläsnälähetäkuva

      Tämä palsta on pettymys. Ei täällä ole muuta kuin keksittyjä tarinoita.

      • TotuusSkodisteista

        Skodistit valehtelevat aina.

        Jos haluat asiallisen keskustelun ja auton , niin vastaus on Toyota.


      • Fabisti
        TotuusSkodisteista kirjoitti:

        Skodistit valehtelevat aina.

        Jos haluat asiallisen keskustelun ja auton , niin vastaus on Toyota.

        Aloittaja ei valinnu Toyotaa, vaan Ford Fiestan. Itse ostin pari vuotta sitten Fabian, koska muilta automerkeiltä ei löydy yhtä tilavaa pikkufarkkua. Esim. Tojotan Yariksella, eikä Ford fiesta malleista ei löydy farmaria. Fabia on näppärä farmari maalle, tai kaupunkiajoon.

        https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-napparinta-tilaa-skoda-fabia-combi/


      • TotuusSkodisteista
        Fabisti kirjoitti:

        Aloittaja ei valinnu Toyotaa, vaan Ford Fiestan. Itse ostin pari vuotta sitten Fabian, koska muilta automerkeiltä ei löydy yhtä tilavaa pikkufarkkua. Esim. Tojotan Yariksella, eikä Ford fiesta malleista ei löydy farmaria. Fabia on näppärä farmari maalle, tai kaupunkiajoon.

        https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-napparinta-tilaa-skoda-fabia-combi/

        Vain Skodisti kehtaa mainita iljettävän Fabian ja virheettömän Yariksen samassa yhteydessä. Ei mitään moraalia.


      • Tojota.onVariksenpelätin
        TotuusSkodisteista kirjoitti:

        Vain Skodisti kehtaa mainita iljettävän Fabian ja virheettömän Yariksen samassa yhteydessä. Ei mitään moraalia.

        Vain tojotoope kehtaa haukkua Fabiaa iljettäväksi. Ja kehua variksenpelätintä virheettömäksi.
        Ei minkäänlaista käyttäytymissääntöjä. Painu sinne omalle palstalle kehumaan rotiskoitasi !


      • TotuusSkodisteista
        Tojota.onVariksenpelätin kirjoitti:

        Vain tojotoope kehtaa haukkua Fabiaa iljettäväksi. Ja kehua variksenpelätintä virheettömäksi.
        Ei minkäänlaista käyttäytymissääntöjä. Painu sinne omalle palstalle kehumaan rotiskoitasi !

        Vihakirjoittelu on skodistin toinen luonto. Ensimmäinen on valehtelu.

        Ja tämä on fakta.


      • Kyykkynen
        Tojota.onVariksenpelätin kirjoitti:

        Vain tojotoope kehtaa haukkua Fabiaa iljettäväksi. Ja kehua variksenpelätintä virheettömäksi.
        Ei minkäänlaista käyttäytymissääntöjä. Painu sinne omalle palstalle kehumaan rotiskoitasi !

        Tässä taas esimerkki skodistin harjoittamasta vihapuheesta. Voi voi, kun on lapsellista. Ei kukaan skodistia pelkää, nauraa vain.


    • Atkerkki2

      kerkesikö skoda ruostua koeajon aikana?

      • Brock

        Sata kertaa kuullun tarinan mukaan kaikki mätäni ja lahosi.


      • TotuusSkodisteista
        Brock kirjoitti:

        Sata kertaa kuullun tarinan mukaan kaikki mätäni ja lahosi.

        Mutta skodisti ei halua hyväksyä totuutta.

        Ja tämä on fakta.


    • No ei tullut yllätyksenä.

      • Länsi.Voittaa.Skeidan

        Näin on. Fordhan on tehnyt laadukkaita länsiautoja jo kymmenet vuodet, jopa mallinimetkin ovat länsimaisia. Cortina, Taunus, Escort, Sierra, Mondeo, Focus, Ranger, Mustang, Fusion.... jne.


      • TotuuttaKansalle

        Euroopan ford on täysin kannattamaton ja konkurssikypsä romu paja. . Skodalla on enemmän kysyntää mitä tehtaat ehtivät valmistaa.


      • TotuusSkodisteista
        TotuuttaKansalle kirjoitti:

        Euroopan ford on täysin kannattamaton ja konkurssikypsä romu paja. . Skodalla on enemmän kysyntää mitä tehtaat ehtivät valmistaa.

        Valhe, emävalhe ja Skodisti.

        Onnea valitsemallasi tiellä, sitä tarvitaan faktojen kiistämisessä täysin todellisuudesta vieraantuneena.


    • ScalaTulossa

      Fabia onkin vanha malli joka poistuu ihan kohta. Mitenkä TSI moottori antoi merkkiä epäluotettavuudesta? Eipä tuota ecoboostia ole mitenkään kestäväksi kehuttu. Fiesta on hyvä ajettava ja ihan hyvä valinta, aika kallis tosin.

      • skodajulli

        Scala korvaa siis Rapidin. Fabia ei ole vanha malli. Fordin Ecoboost-moottorissa on turboahdin. Aloittaja puhuu kuitenkin jostain vaparista. Mahtaako olla ihan järjissään.


      • TotuusSkodisteista
        skodajulli kirjoitti:

        Scala korvaa siis Rapidin. Fabia ei ole vanha malli. Fordin Ecoboost-moottorissa on turboahdin. Aloittaja puhuu kuitenkin jostain vaparista. Mahtaako olla ihan järjissään.

        Scala ei korvaa mitään. Se sakkasi ja romahti ensiesittelyssä. Ei tuotannossa. Jos Skodan valmistusta nyt tuotannoksi voi sanoa...


      • HolistillaOnTehtävä
        TotuusSkodisteista kirjoitti:

        Scala ei korvaa mitään. Se sakkasi ja romahti ensiesittelyssä. Ei tuotannossa. Jos Skodan valmistusta nyt tuotannoksi voi sanoa...

        Voi noita sun juttuja, eihän näissä ole mitään totuutta tai järkeä. Taitaa pelottaa kun Skoda puskee menetys malleja myyntiin.


      • TotuusSkodisteista
        HolistillaOnTehtävä kirjoitti:

        Voi noita sun juttuja, eihän näissä ole mitään totuutta tai järkeä. Taitaa pelottaa kun Skoda puskee menetys malleja myyntiin.

        Mikään totuus tai järki ei rajoita faktoja Skodasta ja skodisteista. Tätä skodisti ei vain halua hyväksyä. Fakta on faktaa.

        Ja tämä on fakta.


    • Utelenpahan_vaan

      Mihin autoon aloittaja vertasi. Voisi olla tarkka malli?

    • toyota-on-paras

      Skoda.
      Hah hah haa köh höh höö hah hah haa köh köh höö hah haa.

    • puhuvatsamaa

      Fääbiä on kaikkien mielestä kärsimys näytelmä.
      Niin se on oktaaviakin.

      • puhu.vatsamaa

        Kärsimysnäytelmä on yhdyssana.


    • Kolmekakaraajarakki

      Melkein kahdeksan vuotta ja 320tkm on tullut Fabialla ajettua(1.2tdi Greenline farkku) Ei ole ollut pettymys, päinvastoin 😊
      Plussat:
      - Hyvä ergonomia
      - Pitkä akseliväli, vakaa ajettava huonossakin kelissä.
      - hyvät valot
      - Kokoluokassaan hiljainen
      - Lämmin
      - Pitkä huoltoväli ja osoittautunut luotettavaksi matkakumppaniksi.
      - todella alhaiset käyttökustannukset
      Miinukset:
      - Kaupunkiajossa kankea johtuen farkun pitkästä akselivälistä
      - Ajonvakausjärjestelmä hieman "töksähtelevä"
      Varsin tasainen kokonaisuus josta on vaikea löytää pahaa sanottavaa.

      • Kolmekakaraajarakki

        juhannuksena skodani meni romuttamoon koska vetokoukku tipahti tielle aivan läpimätien pohjapalkkien takia, ei kestänyt viiden polkupyörän painoa peräkärryssä, moottori särkyi 200 metriä kotipihasta ajaessa. siinä sitä juhannus meni rattoisasti kotona ollessa.


    • 2tWarre

      Fabia olisi kaksitahtisena todella oiva peli. Nyt iso piikkiteho puuttuu, mitä esim. Warre tarjoaa. Kun Fabiasta tehdään kaksitahtinen versio, vaihdan heti siihen, niin kyykyttäminen on helpompaa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      151
      1497
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      585
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe