Miten nykyisin neuvotaan toteuttamaan orapihlaja-aidan istus ja miten sitä taimistona hoidetaan oikeaoppisesti. Rivitalopihaamme istutettiin osalle asukkaista poistetun pensasaidan tilalle orapihlaja-aita. Istutus toteutettiin syysistutuksena hyvin myöhään syksyllä , ensi lumi tuli heti seuraavana yönä. Seuraava kesä (2018) oli hyvin kuuma ja aitataimet eivät juuri kasvaneet, "Puutrahurit" katkaisivat osan taimista jo istutuksen yhteydessä ja katkaistut taimet eivät lähteneet kasvamaan lainkaan., muut melko hitaasti, joten luvattu kasvunopeus ei toteudu. Nyt 2019 talvella, maaliskuun puolessavälin oli osa taimista lipsastu poikki (ei tietoa kenen toimesta tai pyynnöstä) latvoista ja sivuoksista. Onko tämä nyt oikea aikaa leikata 20-30cm korkeita taimia? Kesällä niitä kyllä kasteltiin ja etenkin käytiin kitkemässä rikkaruojoja ympäriltä, niitä heti kuolleitakin.
Orapihlaja-aita väärin istutettu ja hoidettu
Kirjatiedoistapoiketen
0
186
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815