Autistin silmät

silimättt

Ootteko pannu merkille autismin kirjon henkilön silmistä puuttuu tietynlainen palo suhteessa muihin ihmisiin? Silmissä ei ole oikein eloa kun he keskustelevat tai kuuntelevat muiden kanssa. Tavallaa katsoo silmiin mut ei oikeastaan katso silmiin tai osaa lukea niitä. Ilmeitä ja eleitä on myös niukasti.

12

1254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Monisairas

      Voi näin ollakin, mutta toisaalta tuo voi johtua niin monesta muustakin syystä: ei kerta kaikkiaan kiinnosta koko juttu, voimakas väsymys, uupumus, masennus, ms, parkinson, aivovamma. lääkitys yms.

    • Anonyymi

      Kyse taitaa olla aika paljolti siinä, että jotkut autistit eivät osaa kunnolla lukea kasvonilmeitä tai eivät ymmärrä täysin niitä vaikka tunnistaisivatkin, joten heillä katse sen takia voi olla hieman outo. Koittavat jotenkin saada selvää, että mitä henkilö tarkoittaa elekielellään.

      • Anonyymi

        Se on just noin! Lapsena ajattelin kaikki vähänkin vinot ilmeet tarkoittavan pahaa, aikuisena vasta tajusin että olen lukenut ihmisiä väärin.


    • Anonyymi

      Se minkä huomaa duunin aspergerista on tuijottava katse, ilmeettömät kasvot. Usein tää assi katsoo hieman epämiellyttävästi päätä kääntämättä silmäkulmasta kun esim joku menee huoneeseen.
      Eipä toi sinänsä haittaa, siinähän se menee töksähtelevän puheen, robottimaisen kävelyn ja käsien heiluttelun lisäksi.

      • Anonyymi

        Itse taas en tuijota koskaan. Aspergerista on oikeaakin tietoa olemassa.


      • Anonyymi

        Kiintoisaa. Pidätkö muitakin työtovereitasi vastenmielisenä ja koetko jotain pakkomielteisyyttä seurata heidän liikkeitään?


      • Anonyymi

        Olen huomannut, että ääni on myös kylmä ja monotoninen, siitä puuttuu eri äänensävyt. Ilmeettömyys on myös olennaista.


    • Anonyymi

      En osaa sanoa muutakun että isä tuijotti polttavasti ilman, että silmät olisi lainkaan liikkuneet ja kun kysy mitä tuijotat "en minä mitään tuijota" Itselläni taas on ongelmana katsoa ihmisiä lainkaan silmiin. Autisteja mikä autisteja koko suku?

    • Anonyymi

      Itse olen juuri käynyt psykologilla ja hän sanoi, että minulla saattaa olla lievä autismi. Ilmeestäni sen ainakin huomaa sen takia, että hymyilen koko ajan. Syy on se, etten tiedä milloin kuuluu hymyillä, siksi hymyilenkin varmuudeksi koko ajan.

    • Anonyymi

      Olen huomannut, että katse on tyhjä. Tällainen henkilö ei ole läsnä. En tiedä onko se kiinnostuksen puutetta vai kroonista väsymystä, aistiyliherkkyyttä vaiko mitä.

      Itse en jaksanut enää kyseistä henkilöä, joten en ole nähnyt häntä enää muutamaan vuoteen. Väsyin. Hän oli aina vain ottamassa, arvostelemassa eikä kyennyt antamaan ihmissuhteeseemme mitään.

      Tiedän, että hän on nyt yksinäinen, mutta hän voi nyt nauttia omasta ylivertaisesta seurastaan. Hän ei muita ihmisiä tarvitse, muuhun kuin hyötyäkseen heistä.

      Toivoisin, että hän saisi joskus oman elämän ja menisi töihin, eikä eläisi muiden siivellä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1681
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1309
    4. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1307
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe