Ulkomaille lukioon?

Eli siis oon jo pitkään tätä miettinyt mut kysympä nyt vielä jos kellään ois kokemusta tai faktaa. Oon siis puoliksi englantilainen ja kaksikielinen. Englannissa on siis perhettä aika paljon. Haluisin muuttaa Englantiin käymään lukion. Eli siis no lainaa ottaisin ja jonkun työn siihen koulun sivuun. Jostain ettisin kämppiksen ja eläisin kuten englsntilaiset lukiolaiset. Vaikka jäisin Suomeen niin muuttaisin omilleni, joten eroahan on vain se että koulu maksaa Englannissa mutta jos siihen otan lainaa. Mulla siis on englannin kansalaisuus joten se ei kai vaikuta? Ainut on vaan se et saako asua ulkomailla ilman vanhempia? Vai kattooko ne edes että se on mulle "ulkomaa" kun tuo kansalaisuus kuitenkin on ja passi tietty. Sitten se että kun Englannissa lukio alkaa kun on 16-17 mutta Suomessahan se on 15-16 nii ottaako ne sissään. Ja entä tuo kämpän vuokraaminen? Vanhempien lupahan siis tietenkin on ja molemmat tukee ajatusta. Kiitti jo etukäteen neuvosta :)

1

123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LK7yt42

Sinun pitää kysyä lukion käymisestä haluamastasi lukiosta ja vuokrata asunto vapailta markkinoilta haluamastasi paikasta. Kaikki tämä normaalien elinkustannusten lisäksi tekee lukion käymisen erittäin kalliiksi. Jos olet alaikäinen, oletuksena on, että asut jossakin perheessä kuten vaihto-oppilaat tapaavat tehdä.

Britit eivät itsekään tiedä, miten haluavat ns. brexitin sujuvan, mutta jos sellainen tulee, odotettavissa on mutkia matkaan. Niistä ei kukaan tiedä tässä vaiheessa tarkemmin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      4555
    2. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      342
      3702
    3. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      36
      3416
    4. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      18
      2880
    5. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      11
      2539
    6. 273
      2273
    7. Martinan mies on Suomessa.

Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      307
      1733
    8. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      96
      1692
    9. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      46
      1439
    10. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      8
      1163
    Aihe