Ulkomaille lukioon?

Eli siis oon jo pitkään tätä miettinyt mut kysympä nyt vielä jos kellään ois kokemusta tai faktaa. Oon siis puoliksi englantilainen ja kaksikielinen. Englannissa on siis perhettä aika paljon. Haluisin muuttaa Englantiin käymään lukion. Eli siis no lainaa ottaisin ja jonkun työn siihen koulun sivuun. Jostain ettisin kämppiksen ja eläisin kuten englsntilaiset lukiolaiset. Vaikka jäisin Suomeen niin muuttaisin omilleni, joten eroahan on vain se että koulu maksaa Englannissa mutta jos siihen otan lainaa. Mulla siis on englannin kansalaisuus joten se ei kai vaikuta? Ainut on vaan se et saako asua ulkomailla ilman vanhempia? Vai kattooko ne edes että se on mulle "ulkomaa" kun tuo kansalaisuus kuitenkin on ja passi tietty. Sitten se että kun Englannissa lukio alkaa kun on 16-17 mutta Suomessahan se on 15-16 nii ottaako ne sissään. Ja entä tuo kämpän vuokraaminen? Vanhempien lupahan siis tietenkin on ja molemmat tukee ajatusta. Kiitti jo etukäteen neuvosta :)

1

110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LK7yt42

Sinun pitää kysyä lukion käymisestä haluamastasi lukiosta ja vuokrata asunto vapailta markkinoilta haluamastasi paikasta. Kaikki tämä normaalien elinkustannusten lisäksi tekee lukion käymisen erittäin kalliiksi. Jos olet alaikäinen, oletuksena on, että asut jossakin perheessä kuten vaihto-oppilaat tapaavat tehdä.

Britit eivät itsekään tiedä, miten haluavat ns. brexitin sujuvan, mutta jos sellainen tulee, odotettavissa on mutkia matkaan. Niistä ei kukaan tiedä tässä vaiheessa tarkemmin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      333
      8193
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2501
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      67
      2255
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1915
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1482
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1331
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1317
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      174
      1274
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1260
    10. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1157
    Aihe