Mielipiteitä nästä kalastoista akvaarioon?

Mies37v

Olen hankkimassa noin 140-160 litran akvaariota, joka olisi 100cm pitkä. Miltä seuraavat kalastot kuulostaisivat sinne?

1 taistelukalauros tai 3-4 taistelukalanaarasta ilman urosta.
Parvi jotain pienikokoisia kaloja, kuten kirsikkabarbi, kiilakylki tai vaikka kardinaalitetra.
Pohjalle parvi esim. piikkisilmiä, kuparimonnisia, bandamonnisia tai katinkultamonnisia.

TAI

Pariskunta palettikaloja tai 2 palettikalanaarasta ilman urosta.
Parvi pieniä parvikaloja, kuten kirsikkabarbi, kiilakylki tai joku tetra, kuten vaikka mustaneontetra tai kardinaalitetra.

TAI

Parvet miljoonakaloja ja platyja tai parvi vain miljoonakaloja tai parvi vain platyja.
Pohjalle joitakin synnyttävien hammaskarppien kanssa sopivia kaloja, esim. parvi joitakin monnisia, jos niiden joukossa on sellaisia, jotka sopivat noiden hammaskarppien kanssa yhteen,

Miltä tuollaiset kalastot sopivat? Kuinka monta kalaa sinne suunnilleen sopisi, jos se olisi 140-litrainen, entä jos se olisi 160-litrainen? Pitempää akvaariota en voi ottaa ja jo tuo metrin akvaariokin on ehkä hiukan liian pitkä, eli saatan ottaa 90cm akvaarion, joka olisi sitten vastaavasti hiukan leveämpi, koska kovin korkeaa akvaariota en voi ottaa, koska en ole kovin pitkä enkä ylety putsaamaan kovin korkean akvaarion pohjaa kunnolla, tosin siihen saatan EHKÄ saada apua.

Sitten toivoisin vinkkejä siitä, että mitä pohjan tuntumassa eläviä kaloja voi pitää palettikalojen kanssa yhdessä vai voiko mitään? Monnisia ne ainakin tietääkseni häiritsevät, mutta entä esim. piikkisilmiä, katinkultamonnisia tai vaikka kirsikkabarbeja? Entä voiko taistelukalaa pitää yhdessä kirsikkabarbien kanssa vai luuleeko (punainen) taistelukalauros kirsikkabarbiuroksien olevan myös taistelukaloja? Ainakin miljoonakaloja ne häiritsevät, koska niitä ärsyttää niiden isot evät, joiden vuoksi taistelukala ilmeisesti pitää miljoonakalauroksia taistelukalauroksina.

1

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mietityttää

      Jos akvasi 100cm pitkä, korkeus aika vähäinen vesilitramäärään! En laittaisi kuin miljoonakaloja, pari uros/naarasmonnia.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1704
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1229
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1025
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe