Lapseni on lesbo!!!!

HuolestunutÄiti

No ni! Eilen ruokapöydässä tuli ilmi, että 16-vuotias tyttäreni on lesbo. Itse olen niin vanhanaikainen että ajattelin heittää tytön ulos, saa siis pärjätä omillaan.. Enhän mä sen kanssa kehtaa enää missään näyttäytyä.. Kohta alkaa varmaan tukkakin jo lyhentyä ja muuta.. Mitä itse tekisitte????

125

6451

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enkeksiparempaaneuvoa

      Oon itsekin vanhanaikainen ja en ole lespoilun puolella, - mutta ei silti voi heittää lasta ulos.

      Tuohon ikään kuuluu että etsitään mitä itse on.
      Luulisin moni tuon ikäinen että ajattelee että on ihastunut samaan sukupuoleen.
      Ennen oli selvät raamit että ei ole soveliasta ja nuoren oli helpompi, sitä niinkuin kasvoi sen yli ja rupesi normaalisti, - siis minun mielestä normaalisti (tässä kohdassa voi tulla vastaväitteitä) katselemaan poikia.

      Yhteiskunta nykyisin oikein "kehottaa" tälläiseen ja "suosittelee" lespoutta ja homoilua.
      Me emme mahda mitään että nykyajan yhteiskunta on tullut tälläiseksi.

      Asia on arkaluontoinen.
      Se että on itse kertonut on ihan hyvä, tulipahan tietoon.
      Te voisitte nyt ruveta keskustelemaan asiasta, - rauhallisesti.
      Kerro että siinä iässä on tavallista, mutta se menee ohi useimmiten.

      Esim että joskus tekee mieli varastaa/tehdä laitonta jotain/kokeilla viinaa/huumeita (ja nyt tulee vasataväitteitä), mutta on järkevää ajatella että mitä sitten.
      1)
      2)
      3)
      keksi itse että miksi.
      Juttele miehesi tai jonkun kanssa.
      Voi tulla hyvinkin syvälliset keskustelut.
      Voisit jutella myös jonkun sielunhoitajan kanssa. Onhan se niin että vaikka miten jankkaavat, niin Raamatun mukaan se on väärin.

      Pääasia että rauhallisesti.
      Miten käy sitten kun olisi aika perustaa perhe ja saada lapsia?

      • nuoria

        älä neuvo jos et tunne nuoria. ei pidä sanoa että se menee ohi koska nuori käsittää sen pakottamiseksi ei tarvitse hyväksyä mutta ymmärtää sitten voidaan alkaa juttelemaan muttei se paljon nuoria auta vaan hyväksyy tosiasiat se menee ohi tai ei


      • Eiainavoitietää
        nuoria kirjoitti:

        älä neuvo jos et tunne nuoria. ei pidä sanoa että se menee ohi koska nuori käsittää sen pakottamiseksi ei tarvitse hyväksyä mutta ymmärtää sitten voidaan alkaa juttelemaan muttei se paljon nuoria auta vaan hyväksyy tosiasiat se menee ohi tai ei

        Juurikin näin vältetään negaatioita ja ilmaistaan kuitenkin tuki asialle. Sinä et voi häntä muuttaa eikä nuorten kapinointiin voi vaikuttaa. Itsekin olin punkkari.


      • rapakulttuuriatöllöstä

        median syytä kaikki tv toitottaa homo kulttuuria tuutin täydeltä ja sateenkaari liput liehuen marssitaan rupareiät rallattaen pitkin katuja, sitten ihmetellään syntyvyyden vähyyttä.


      • Anonyymi

        Lol ei toi oo millää taval paha asia, kaikki on mitä on ja ei se ainaa mee ohi! Kannattais teidänkin tutustua tähän uuteen maailmaan


      • Anonyymi

        Kuule Irma minä en sentään käy vieraissa koko kylä kyllä tietää että käyt sen Antin Pentin luona!


      • Anonyymi
        rapakulttuuriatöllöstä kirjoitti:

        median syytä kaikki tv toitottaa homo kulttuuria tuutin täydeltä ja sateenkaari liput liehuen marssitaan rupareiät rallattaen pitkin katuja, sitten ihmetellään syntyvyyden vähyyttä.

        Anne vieläkö sinulla on se hiiva?!


      • Anonyymi
        Eiainavoitietää kirjoitti:

        Juurikin näin vältetään negaatioita ja ilmaistaan kuitenkin tuki asialle. Sinä et voi häntä muuttaa eikä nuorten kapinointiin voi vaikuttaa. Itsekin olin punkkari.

        Hei olen Anne palo muistan kun seuraustelitiin:) palataanko yhteen tule laittamaan fb:sää viestiä rakas


      • Anonyymi

        Homoseksuaalisuus on normaalia eikä se ole ohi menevää. Homoseksuaalisuutta tai sukupuoli-identiteettiä ei voi itse päättää, se tulee luonnollisesti.
        Naurettavaa tämä tällainen. Homous on normaalia. Kaikki eivät edes halua lapsia. On parasta hyväksyä asia ja elää sen kanssa. Jos alkaa väittämään vastaan tai alkaa käännyttämään lastaan heteroksi on itse erittäin väärässä ja lapsi ei luultavasti halua olla tekemisissä sinun kanssasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lol ei toi oo millää taval paha asia, kaikki on mitä on ja ei se ainaa mee ohi! Kannattais teidänkin tutustua tähän uuteen maailmaan

        HUONO ON UUSI MAAILMA, ONNEKSI SAIN KOKEA NAISEN JA MIEHEN VÄLISEN-RAKKAUDEN. MITEN LAPSENNE AIKANAAN VOIVAT, JOS NIITÄ ONNISTUTTE SAAMAAN JOLLAIN KEINOIN.EI TARVITSE AINA SEURATA MITÄ MUUT TEKEE. SURULLISTA


      • Anonyymi

        Kaikki ei haluu perhettä ja nykyään voi käydä hedelmöitys hoidoissa ja saada siten lapsen ja antaa olla menee ohi niin antaa mennä tai jos ei mene niin ei mene


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homoseksuaalisuus on normaalia eikä se ole ohi menevää. Homoseksuaalisuutta tai sukupuoli-identiteettiä ei voi itse päättää, se tulee luonnollisesti.
        Naurettavaa tämä tällainen. Homous on normaalia. Kaikki eivät edes halua lapsia. On parasta hyväksyä asia ja elää sen kanssa. Jos alkaa väittämään vastaan tai alkaa käännyttämään lastaan heteroksi on itse erittäin väärässä ja lapsi ei luultavasti halua olla tekemisissä sinun kanssasi.

        Älä nyt viitsi! Ei taatusti homoseksualisuus ole normaalia vaan yksi laji mielisairautta sanokoot DDR:n ja CCCP:n ja NWO:n levittämät aatteet mitä tahansa. Mielisairaathan niitäkin atteita levittävät ja ylistävät.
        Menisit itsekin hoitoon sikäli kuin sitä enää nykyään saakaan.


    • Metsämaitikka

      En ole ehkä oikea ihminen kommentoimaan, koska olen ite 16v tyttö myös. Itse olen kamppallut sukupuoli-identiteettini kanssa 2v noin ja se on saanut minulle mm. aikaan lievää masennusta. Äidilleni en asiaa uskalla ottaa puheeksi, koska tiedän hänen olevan aka konservatiivinen ja tuntisi epäonnistumista omanlapsensa kasvattamisesta. Kuitenkin koen, että minulla pitäisi olla oikeus kertoa omista tunteista äidilleni, koska päätös ei ole meidän käsissämme päättää mitä haluamme tai emme halua olla. Veikkaan tyttärelläne olleen erittäin vaikeaa ja on miettinyt miksi en voi olla vain "normaali" hetero niin kaikki olisi paremmin/helpompaa. On ymmärrettävää, että homous tai transsukupuolisuus esim. herättävät mielipiteitä, mutta tyttäresi varmasti kaipaisi tukea. On niin paljon ihmisiä jotka eivät hyvälsy eri suuntautumisia niin olisi tarkeää, että vanhemmista saisi tujea ja turvaa. Sinulla ei pitäisi olla mitään havettävä, vaan oltava kiitollinen ja ystävällinen lapsellesi, että hän pystyi kertomaan sinulle. Se kertoo, että olet hänelle tärkeä ja hän kokee voivansa luottaa sinuun. Toivon, että saatte puhuttua asiasta rauhassa ja välinne säilyvät hyvinä. Itse sain ikuiset arvet äitini ja minun suhteeseeni, kun kerroin pitäväni ja haluavani lyhyet hiukset. Äitini teki siitä ison numeron, hän huusi minulle ja kysyi mitä teki väärin minua kasvattaessa. Se sattui kaikkein pahiten kaikista asioista mitä olen kuullut minulke sanottavan. Äitini piti minulle mykkäkoulua neljä päivää, enkä saanut edes kohteliaasti ja rauhallisessa mielessä selittää itseäni, vaan minun piti hiljaisuudessa myöntyä jänen tahtoonsa, että äitini puhuisi minulle. Asiaa ei kuitenkaan vielä ole sovittu, eikä varmaan tulka sopimaan. Pelkästään tämä riita sai aikaan sen, että aloin etääntymään äidistäni, vaikka tiedän hänen minua rakastavan ja minä häntä. Se keroi minulle vain sen, että en saa olla sitä mikä minusta tuntuu itselleni hyvältä ulkonäöltäni, vaikka kuinka olisin muuten avulias, ahkera ja kiltti. Sama päätee, että onko väliä seurusteleeko saman sukupuolen kanssa, koska hän on edelleen oma ihana tyttösi, jorta rakskastat varmasti!! :) <3Osalle sattuu hyvä tuuri kun syntyy heteroksi ja oikeaan sukupuoleen, mutta osalle ei ja he ovat silti yhtä normaaleja ja arvokkaita. He kaipaavat rakkautta yhtälalla kuin muut ja tukea kaksin verroin enemmän. <3 En tiedä saako tästä mitään irti, mutta tunti silti taroeelliselta kirjoittaa tämä.

      • Metsämaitikka

        Tätkeintähän vanhemmalle on kuitenkin oman lapsen onnellisuus ja hyvinvointi. Perheen perustaminenkaan ei ole välttämättä kaikkien toivellistalla tulevaisuuteen ja sekin on täysin lapsen itsensä päötettävissä tulevaisuudessa.
        On kyllä myös totta että homous ja transsukupuolisuus mm. saavat paljon huomiota nykypäivänä, mutta se on vain siksi, että siitä tulisi kaikkialla yleisesti hyväksyttyä. On tärkeää, että saa olla oma itsensä. Mielen muuttuminenkin on mahdollista, mutta tyttöresi kokee tällä hetkellä näin niin kunniottakaamme sitä. :)


      • äidinneuvo

        Kahvipöydässä voi jutella, että tietää tai on kuullut , että ns. rekkalesbot ovat melkoisia terroristeja työpaikalla , siellä ei yksi mies kauaa kestä,kun se on syöty ulos., jos yrittääkin suojella nuoria tyttöjä. Tällä tavalla voi tyttöä kasvattaa ulos että ei ajautuisi lesbojen leikkikaluksi työpaikoilla.


      • Metsämaitikka

        Tuo kuulostaa törkeältä ja oikeastaan oksettavalta. Onhan toki näitäkin jotka päätyvät miehen kanssa loppujen lopuksi seurustelemaa, mutta on myös oikeasti heitä jotka kiintyvät samaan sukupuollen ja heitä pitää kunniottaa/uskoa asian olevan niin. En näe mikä on niin hankalaa olla tämmöisten asoiden kanssa ihan ok??


      • Metsämaitikka
        Metsämaitikka kirjoitti:

        Tuo kuulostaa törkeältä ja oikeastaan oksettavalta. Onhan toki näitäkin jotka päätyvät miehen kanssa loppujen lopuksi seurustelemaa, mutta on myös oikeasti heitä jotka kiintyvät samaan sukupuollen ja heitä pitää kunniottaa/uskoa asian olevan niin. En näe mikä on niin hankalaa olla tämmöisten asoiden kanssa ihan ok??

        Ja vielä se, että onko muka siitä haittaa jos nuorempana kokee toisin jos se tuntuu silloin hyvälle. Asiat eivät ole aina kiveenhakattuja, mutta siitäkään ei pitäisi syyllistää. :)


      • Törkyä

        Äidinrakkaus lentää ikkunasta ulos jos lapsi ei toimi niinkuin äiti tahtoo.....
        HUHHUH!
        Ala-arvoinen ja törkeä kommentti myös se että ”paranee kyrvällä” YÖK


      • Meneeohi

        KYSEESSÄ on vain muoti-ilmiö. On kivempi olla poikkeava kuin ns norminuori.
        Erikoisuuden tavoittelu on trendi....


      • Isänneuvoi

        Sinäkin varmaan sait k*rpää että opit sen jälkeen olemaan naisen kanssa kun tuhkaluukkusi oli niin turkasen kipeä


      • Anonyymi

        En kestä puhuit niin totta tossa. respect<3


      • Anonyymi
        Metsämaitikka kirjoitti:

        Tuo kuulostaa törkeältä ja oikeastaan oksettavalta. Onhan toki näitäkin jotka päätyvät miehen kanssa loppujen lopuksi seurustelemaa, mutta on myös oikeasti heitä jotka kiintyvät samaan sukupuollen ja heitä pitää kunniottaa/uskoa asian olevan niin. En näe mikä on niin hankalaa olla tämmöisten asoiden kanssa ihan ok??

        Ja miksikähän mielestäsi näitä pitäisi uskoa ja vieläpä kunnioittaa? Kunnioitatko sinä muitakin mielisairaita?


    • Korvaniitti

      Otan osaa. Järkyttäväähän tommonen on kun omalle kohdalle vaik sattuis. Vihreiden kieroon kasvatus on tehnyt tehtävänsä ja se alkaa näkyä "heijastumina"...

    • rtyi

      Kertoisin totuuden, että hänet on manipuloitu. Ihmisten julmuudella ei ole rajaa.

      • Näkijäeitekijä

        Herranen aika, miten ahdistavia mielipiteitä! Olen 70-vuotias homo, onnellisessa parisuhteessa jo pitkään. Häpeän syvästi teitä Raamatulla päähän lyöjä.


      • Poju84

        Onko tosiaankin nykypäivänä vielä noin ahdasmielisiä kommmentoijia??? Ei heterous/homous/lesbous ole asia, jonka voi halutessaan valita. Me olemme jokainen yksilöitä jo syntyessämme. Minä olen itse 72-vuotias viiden lapsen äiti, kahdeksan aikuisen lapsen mummo ja jo kahden isomummokin. Nämä kaikki ovat minulle tosi rakkaita riippumatta siitä olisiko heistä joku lesbo tai homo tai transsukupuolinen. Minulla on ystäväpiirissäni monia homoja ja lesboja ja parhaita ystäviäni. Voisin tästä asiasta kirjoittaa vaikka kuinka pitkään. Miettikää, ennen kuin tuomitsette😠


      • Pysy.kotona
        Poju84 kirjoitti:

        Onko tosiaankin nykypäivänä vielä noin ahdasmielisiä kommmentoijia??? Ei heterous/homous/lesbous ole asia, jonka voi halutessaan valita. Me olemme jokainen yksilöitä jo syntyessämme. Minä olen itse 72-vuotias viiden lapsen äiti, kahdeksan aikuisen lapsen mummo ja jo kahden isomummokin. Nämä kaikki ovat minulle tosi rakkaita riippumatta siitä olisiko heistä joku lesbo tai homo tai transsukupuolinen. Minulla on ystäväpiirissäni monia homoja ja lesboja ja parhaita ystäviäni. Voisin tästä asiasta kirjoittaa vaikka kuinka pitkään. Miettikää, ennen kuin tuomitsette😠

        Aloitus on trolli.

        Sopii myös kysyä, minne äiti tyttärensä kanssa olisi menossa edes?
        Tuskin tytär äidin seuraa kaipaa.


      • Anonyymi
        Näkijäeitekijä kirjoitti:

        Herranen aika, miten ahdistavia mielipiteitä! Olen 70-vuotias homo, onnellisessa parisuhteessa jo pitkään. Häpeän syvästi teitä Raamatulla päähän lyöjä.

        Turha yrittää vääntää nuoria johonkin muottiin ja vertailla muihin. Jokaisella on oma elämä iloineen ja suruineen. Eikä kaikki halua lapsia. Se on jokaisen oma valinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turha yrittää vääntää nuoria johonkin muottiin ja vertailla muihin. Jokaisella on oma elämä iloineen ja suruineen. Eikä kaikki halua lapsia. Se on jokaisen oma valinta.

        Tää raamatulla päähän lyöjät on paras.


      • Anonyymi
        Näkijäeitekijä kirjoitti:

        Herranen aika, miten ahdistavia mielipiteitä! Olen 70-vuotias homo, onnellisessa parisuhteessa jo pitkään. Häpeän syvästi teitä Raamatulla päähän lyöjä.

        No terve Antti pitkästä aikaa


      • Anonyymi
        Näkijäeitekijä kirjoitti:

        Herranen aika, miten ahdistavia mielipiteitä! Olen 70-vuotias homo, onnellisessa parisuhteessa jo pitkään. Häpeän syvästi teitä Raamatulla päähän lyöjä.

        SIKA SIINÄ


      • Anonyymi
        Poju84 kirjoitti:

        Onko tosiaankin nykypäivänä vielä noin ahdasmielisiä kommmentoijia??? Ei heterous/homous/lesbous ole asia, jonka voi halutessaan valita. Me olemme jokainen yksilöitä jo syntyessämme. Minä olen itse 72-vuotias viiden lapsen äiti, kahdeksan aikuisen lapsen mummo ja jo kahden isomummokin. Nämä kaikki ovat minulle tosi rakkaita riippumatta siitä olisiko heistä joku lesbo tai homo tai transsukupuolinen. Minulla on ystäväpiirissäni monia homoja ja lesboja ja parhaita ystäviäni. Voisin tästä asiasta kirjoittaa vaikka kuinka pitkään. Miettikää, ennen kuin tuomitsette😠

        OLETKO LESTA, VAI JEHOVA


    • halaisinitkisinäitinä

      jos tyttäreni olis lesbo?mitä sitten?!on.ok.oot.ok.mikäpä häntä kannustamaan tai tuomitsemaan.on mun lapsein.sit sopeudun ku hänen syntymään.on rakkain ihminen sisaruksiensa kanssa.

      • Eivoiollatotta1

        Asiaton kirjoittelu on typerää, mutta totuushan on, että homous ja lesbous ovat jonkinlainen seksuaali-identiteetin kieroutuma tai haluaako sitä häiriöksi kutsua. Ajatellen biologian kannalta ihminen eikä mitkään nisäkkäät lisäänny samaa sukupuolta olevan kanssa. Ihmiselle on luonnollista vain naisen ja miehen välinen seksuaalinen kanssakäyminen, ilmaiseehan sen jo luontokin. Meillä on meidän luonnollinen tapamme lisääntyä, vaikka mitkä tahansa olisi muotia, todellisuus on kuitenkin se mikä se on. (Oli esim. Hitlerilläkin mielikuvituksensa ja mikä oli tulos?) Tämä on todella villitys maassamme ja ikävä ilmiö, ja aiheuttaa lisää mielenterveysongelmia maassamme ja varmasti paljon muutakin pahaa. Ihmisillä ei pian ole enää mitään rationaalista ja loogista käsitystä asiasta, kun homoutta tuputetaan ja ihmisiä vaaditaan ja pakotetaan ajattelemaan pienen suuriäänisen ryhmän haluamisten mukaan.
        Ps. Toisaalta ymmärrän monien reaktion, kun ilmaisevat näissä keskusteluissa itseään tökeröllä ja epäasiallisella tavalla, koska monet ovat toisaalta turhautuneita ja kokevat hätää yhteiskunnan mennessä järjettömämpään suuntaan. Moni on saanut tarpeekseen jo aikoja sitten ja ihan syystäkin. Sirkustahan tämä on ja siihen vaaditaan jokaisen osallistuvan.


      • YksiNäkökulma

        Mitäs jos kiinnostus samaan sukupuoleen onkin luonnon keino rajoittaa syntyvyyttä?


    • enkeksiparempaaneuvoa

      Olet hyvin järkevä 16 vuotias ja hyvä että tuot asiasi esille oikealla tavalla.

      Kommentoin kuitenkin pari asiaa.
      Masentunut on ylikäytetty ilmaisu ja ei sinällään ole mikään perustelu.
      Yleisesti ottaen kaikki (useimmat ainakin), nuoret, aikuiset, vanhat ovat joskus masentuneita. Usein masentuu myös jos ei tiedä vastausta ongelmiin/itse on väärässä tai toinen on väärässä ja ei mene oman ajatuskannan mukaisesti. Voi masentua jopa jos ei saa muotivaatteita tms, suhteellista.
      Masennus on tavallaan myös "terveellistä" jos se saa aikaan sen että rupeaa tutkiskelemaan mistä se johtuu ja mitä tehdä. Kun en tiedä, niin en ota kantaa. Sanoin vain että ei sinällään ole perustelu.

      Toinen asia on että tuli "ikuiset arvet"/trauma siitä että halusit lyhyen tukan.
      Jos mietit vähän muita niin eihän siitä voi tulla "trauma". No en minäkään tykkäisi niin paljon jos teini-ikäinen poika ajaa päänsä kaljuksi ja vetää kroppansa vaikkapa tatuointeja, eli älä vihottele äidillesi siitä. Ei hänkään saisi ikuisia arpeja jos esim hänelle olis tullut liikaa kiloja tms ja huomauttaisit siitä hänelle. - Kun tietäisivät nykynuoret miten meidän ikäisiä arvosteltiin aikoinaan, niin ette ottaisi tälläisiä esimerkkejä!
      Ehkä sinulla oli tosiupeat hiukset ja äitisi pettyi kun ajoit ne pois?
      Perheessä sanotaan asioita, annetaan anteeksi toisten töppäilyt ja jatketaan eteenpäin.

      Hyvä että todella voitte keskustella rauhallisesti.

      Olen myös sitä mieltä että nuori etsii tuossa iässä itseään ja sukupuolisuutta.
      16 vuotiaana EI TARVITSE aloittaa sukupuolikokemuksia. Itse aloitin paljon myöhemmin, ja hyvin kerkisin. Kolme lasta ja niin ihanat lapsenlapset, joilla on isä ja äiti.
      Omia lapsia ja lapsenlapsia ei saa homo ja lesbosuhteessa.
      Se on biologinen tosiasia.

      Mieti ja funtsaile rauhassa. Voit päästä hyvinkin syvälle psykologisesti ottaen, kun pohdiskelet kaikkea. Ratkaisu tulee löytymään olipa sitten miten hyvänsä, älä kiirehdi. Miten ihana asia että voit keskustella äitisi kanssa asiasta!
      Toivon sinulle kaikkea hyvää ja siksi tuon tämän puolen asiasta esille

      • Älyhoiäläjätä

        Heterosuhteissakin ns omat lapsenlapset on vain puoliksi omaa biologista perimää, koska osa perimästä tulee lapsen toiselta vanhemmalta. Eli biologia lapsenlapsia on mahdollisuus saada.
        Näin se on mennyt ainakin tuntemillani lesbopareilta. Käytetty munasolu on ollut äidin ja siittiö tullut jostakin miehestä, mutta niinhän ne tuppaa oleman miehiä nekin, jotka geneettisen materiaalin antaa heterosuhteessa. Mies ei vain ole naimisissa lapsen lesboäidin kanssa, mutta ei se heteromieskään aina paikalle jää, kun lapsi on tuloillaan.

        Tuntemani lesboparit pitävät yhteyttä lapsen biologisiin isiin. Ovat vieläpä hyvissä väleissä keskenään, kun kuvioissa ei ole mustasukkaisuustappeluita toisen uudesta miehestä tai naisesta.

        Eivät kaikki heterotkaan pysty sovussa eroamaan ja lapsia kasvattamaan, miksi siis tuomita lesbo- ja homopareja kriteereillä, jotka eivät täyty verrokkiryhmälläkään (tässä tapauksessa heteroilla?)
        Tuttavaparien lapset ovat muuten ķasvaneet heteroiksi homo/lesboperheissä. Jos ketään kiinnostaa.


      • Metsämaitikka

        Kiitos, mielipiteistäsi ja omista näkökulmisrasi niitö on aina mukava kuulla ja kun asiat tulevat esiin rakentavasti! :)
        Tiedän, että kiirettä ei ole, enkä aijokkaan kiirehtiä. Minusta on kuitenkin tärkeää, että nuorempanakin kun etsii itseääb voi toteuttaa itseään ja saa tukea. (Tietenkin kohtuullisissa rajoissa ja järki päässä).
        Masennuksesta vielä sen verran, että kyllä se on nykyään usein läytetty ilmaisu ja se tuntuu lähes "trendiltä" nykypäivänä, joka on naurettavaa. Kuitenkin psykologi ja kuraattori totesivat minulle masennusta ja olen ollut seurannassa, että se ei pädisi vaikuttamaan opileluuni ja arki elämääni/ihmissuhteisiin. Olen läynyt psykologilla säännöllisin ajoin ja takana on tietenkin muutakin kuin vain epävarmuus ja pelko siitä miltä tuntuu ja hyväksytäänkö. Minulla on myös heikko minäkuva ja luotto omaan itseeni, siksi äitini sanat sattuivat. Puhuimme kuitenkin "vain" hiuksista, jotka aina kasvavat takaisin. Se kertoi vain, että äitini ei hyväksynyt minua ja omia näkemyksiäni eikä ollut edes pahoillaan siitä minulle eikä anteeksi pyyntöä tullut. Mutta on totta, että 16v on vielä hyvin nuori ja se on itsetutkiskelun aikaa, mutta on silti tärkeää saada keskusteltua vapaasti vanhempen kanssa siltä miltä tuntuu ilman tuomioita ja vanhemnat voivat antaa apua oman itsensä löytämiseen omilla näkemyksillään, kunhan se ei vain mene tosen fiilisten vastustamuseen tai negatiivisuuteen. :)


    • edellinenvielä

      Vielä lisäys tuosta "kunnioittamisesta", - sekin nykyajan yliampuva muotisana.

      Esim jos lapsi/nuori haluaa kokeilla huumeita? Pitääkö vanhemman "kunnioittaa"?
      Jos vanhempi rakastaa ja haluaa lapselleen parasta hänen ei tarvitse "kunnioittaa", vaan hän pistää rajat ja "ei kunnioita" sellaista mikä lapselle/nuorelle pitkällä tähtäimellä ajateltuna ei ole hyväksi.

      16-vuotiaan perspektiivi on vielä hyvin lyhyt ja 16-vuotias.

      "Perheen perustaminenkaan ei ole välttämättä kaikkien toivellistalla tulevaisuuteen ja sekin on täysin lapsen itsensä päötettävissä tulevaisuudessa". -
      - Tästä vielä esimerkki. Eräs kaverini halusi tehdä abortin. Kaikki muut kannustivat että joo tee, se on sinun itsesi päätettävissä.
      Minä neuvoin että "älä tee aborttia". Kaverini ei sitten tehnyt vaan sai potran pojan.
      Oli kiitollinen, samoin isovanhemmat että saivat pojan sukuun.
      Muita lapsia ei sitten enää tullutkaan.
      Mutta poika jatkaa sukua!

      Tämä ei nyt liittynyt just tähän asiaan, mutta kerroin esimerkkinä siksi, että 16-vuotias ei aina ihan "tee hyviä/oikeita/pitkäntähtäimen päätöksiä".

      • Kukkakeppi

        Kunnioituksesta sen verran, että huumeet on ei, koska niiden tiedetään varmuudella vahingoittavan kasvavaa nuorta.
        Hiusten leikkuu lyhyiksi on ok, koska eihän me olla Pohjois-Koreassa, jossa vain tietyt hiusmallit ovat sallittuja. Tuskin äitikään hyväksyisi, jos nuori päättäisi miten ja minkäväriset hiukset äidillä tulee olla.
        Itsensä tunnistaminen lesboksi on ok, koska kaapissa oleminen voi tuoda mukanaan painajaisia, ahdistuksia ja pelkoja ja jopa itsemurha-ajatuksia. Liikaa hävittävää, jos ei saa olla oma itsensä. Edes jollain tasolla oma itsensä.

        Oli sitten hetero tai homo, liian aikainen seksielämän aloittaminen voi myös tuoda negatiivisia asioita elämään. Traumoja, ahdistusta, pelkoja siitä, ettei tule ikinä kuulumaan mihinkään. Tytöt varsinkin tulevat leimatuiksi.
        Se, että löytää sisäisen homoseksuaalisuutensa ei tarkoita samaa asiaa kuin seksin harrastaminen. Se on syytä muistaa.


    • Sepaluir

      Ootteko trolleista kuulleet? Lespoja lie ovatten nekin111!

    • Lepakotruotsiin

      Heitä pihalle. Valtio pitää huolen omistaan.

    • Näkymätönlapsi

      Ai mitä olisin tehnyt?

      Lpseni tuli kaapista noin 13 tai 14 vuotiaana. Sanoi tienneensä jo pari vuotta enkä minäkään yllättynyt. Tyttö oikeastaan yllättyi siitä etten minä yllättynyt.

      Mitä tein?

      No järjestin juhlat hitto soikoon! Hänellä särkyy sydän siinä missä heterollakin. Se ei ole hänen valintansa vaan biologiansa ja kemiansa.

      Jos olet eri mieltä siitä onko se valinta vai biologiaa, niin mene ja pokaa itsellesi nainen ja muutu lesboksi. Jos et pysty siihen, niin silloin sinunkaan heteroutesi ei ole valinta vaan biologia. Et siis voi vaatia häntä menemään miehelään.
      Jos heität hänet pihalle, niin menetät enemmän kuin lapsesi, menetät myös upean tulevan miniän, lapsesi lapset ja heidän kasvunsa ja kiellät tulevilta lapsenlapsiltasi isovanhemmat.
      Jos heität hänet ulos, niin voin adoptioida hänet. Tyttöni onkin aina halunnut siskon.

    • Entinenlepso

      Äkkiä jostain lepso pulveria. Paranee.

    • Oletko tosissasi no huh huh !!

    • Nykyaikainen_saasta

      16-vuotiasta ei voine jättää vielä omilleen. Ikävä tilanne. Kohta sitten leikataan tukan sivuille sänki tai jopa sivukalju. Noita näkee nykyään kaikilla lesboilla. Häpeä perheelle olisi ainakin omasta mielestä tuollainen. Odotan ilolla ja innolla islamin uskoisten määrän voimakasta kasvua Suomessa. Silloin tulee jokin järki tähän homo ja lesbo ihannointiin. Itse odottaisin siihen 18-vuoteen asti ja jos ei ole tullut järkiinsä ja jatkaa lesboilua, niin asukoon sitten missä asuu. Eikä enää mitään yhteydenpitoa. Valokuvat hävittäisin myös. Pyyhkisin kerralla koko lesbon elämästäni, niin olisi kerralla hoidettu asia.

    • sairastatouhua

      No joo,
      Tää Saara mikä se nyt oli, on tosi onneton esimerkki.

      Sairasta tää homo/lespo-ihannointi.
      Valitettavasti monet nuoret menee tähän retkuun.

      • Näkijäeitekijä

        Ihannointi? Sairasta? Ei voi mennä retkuun. Minua on moni hetero (hutero) yrittänyt vietellä, houkutella heteroksi - onnistumatta. Viettelijät olleet naisia ja minä mies - puhdas homo. Kohta 70 v. Meitä on niin moneksi tässä maailmassa. Koittakaa jo ymmärtää. Mutta kun on lusikalla annettu, ei voi kapustalla jne. Mutta aina voi opiskella ihmisenä olemisen moninaisuutta. Voi ainakin yrittää!


      • Anonyymi

        OLEN SAMAA MIELTÄ SAIRASTA TÄMÄ LIIKA IHANNOINTI. TARVITSEEKO KAIKKIEN OLLA L JA H. MIKSI NUORET TAPPAA TÄNÄ PÄIVÄNÄ ITSENSÄ SATEENKAARELAISET.


    • Kirka

      Ite oot synnyttäny.jos ei kelpaa,mee ite hoitoon!

    • normaalitlapsenlapset

      Kauhee kannanotto Älyhoiäläjätä ;ltä!

      On reilua ja rehtiä että on normaalit normit!
      Suorastaan järkyttävää tekstiä Älyhoiäläjätä:ltä.

      Itselläni on normaalit lapsenlapset.

      • Älyhoiäläjätä

        Mikähän sinua nimimerkki normaalitlapsenlapset oikein kommentissani kauhistuttaa?

        Se, että lapset perivät ominaisuuksia ja geenejä kummaltakin vanhemmaltaan olivat he sitten heteroja tai homoja? Lesbous / homous ei periydy.

        Vai se, että kaikki heterotkaan eivät mene naimisiin lapsensa vanhemman kanssa vai että homoseksuaalinen pari voi mennä naimisiin saadessaan lapsia?

        Vai kenties se, että heterovanhemmat eivät ole aina hyvissä väleissä jos tulee ero vai se, että homoseksuaali vanhemmat voivat olla hyvissä väleissä lapsensa toisen vanhemman (biologisen) kanssa vaikka asuvat eri osoitteissa ja sekä äiti että isä kasvattavat yhdessä lasta vaikka jompikumpi tai kumpikin onkin lesbo / homo?

        Vai kenties se, että lesbopari hankkii lapsen spermapankin / keinohedelmöityksen avulla? Niin tekevät heterotkin, jos perinteinen tapa ei toimi.

        Eläinkunnassa esiintyy ja on aina esiintynyt homoseksuaalisuutta, lajien sekaantumista ja sukupuolen vaihtumista. Jälkimmäinen tosin spontaanisti eikä ihmiskäden avustuksella. Eläinkunta on tuolla sinun ajatuksellasi epänormaalia. Pidä siis lapsenlapsesi kaukana luonnosta, ja eläinkunnasta niin sinulla on vähemmän kauhisteltavaa.

        Mitä tulee normaaleihin normiin, niin jos aikoo saada biologisesti täysin omia jälkeläisiä, niin ettei vierasta verta sekaannu sukuun lainkaan, ne tavat ei todellakaan ole normaaleja eikä tässä maassa laillisia.

        Ja kloonauskin on kai vielä ihmisen osalta kielletty.

        Puhut reiluudesta. Onko mielestäsi reilua ja rehtiä pakottaa lapset ja lapsenlapset "normaaliin" ihmismuottiin ja alentaa heidät toisen luokan kansalaisiksi tai jättää heidät heitteille, ja perheen ulkopuolelle jos heistä joku sattuukin rakastumaan saman sukupuolen edustajaan? Mikä siinä on reilua, kun manipuloidaan lapsi pienestä pitäen pelkäämään ja inhoamaan kaikkea erilaisuutta?

        Kaikki meistä kun eivät pysty valitsemaan ihmistä, johon rakastumme. Kaikki meistä eivät ole kylmiä laskukoneita, jotka räknäävät puolisoksi ihmistä, jolla on rahaa, asemaa, valtaa ja täydellisen normaalit geenit. Harva meistä koskaan edes tapaa sellaista täydellistä olentoa saati pääse lapsia sellaiselle laittamaan.

        Onnea sinulle vain normaaleista lapsenlapsista. Minä toivon vain, että lapseni ja lapsenlapseni kasvavat mielummin onnellisiksi ja lähimmäisiään auttaviksi ihmisiksi kuin toisten erilaisuutta tuomitseviksi ja toisia vahingoittaviksi vihaajiksi.


    • Ammattiapua_suosittelen

      Huh huh!
      Johan on raakaa kannanottoa. Minua järkytti alunperinkin äidin suhtautuminen tyttärensä paljastukseen. Tuossa iässä juuri nuori voi todellakin saada aikuisuuteen saakka vaikuttavia traumoja, jos hänet tuomitaan siitä, että uskaltaa olla oma itsensä.

      Suosittelen ottamaan yhteyttä perheneuvolaan, sieltä saa vanhemmat psykologin ja sosiaalityöntekijän apua ja tukea vanhemmuuteen.

      • Anonyymi

        OLETTEKO ONNELLISIA HOMOT JA LES JA ELÄTTE ONNELLISESTI ELÄMÄNNE LOPPUUN ASTI.SUOSITTELEN TODELLA PITKÄÄ TERAPIAHOITOA.


    • Näkökulma

      Et ole vanhanaikainen vaan moraaliltasi terve.

    • Akinom

      Muslimiuskosia homoja tule jatkuvasti Suomeen turvapaikkajakijoiksi,kun tässä saa olla oma itsensa. Syy turvapikkahakemukseksi on usein homous

    • OnSiisKevät

      Lapset ovat vain lainassa. Olet antanut lapsellesi elämän, se miten hän sen elää, se on hänen asiansa. Se mitä lapsesi tekevät, millaiseksi he ajan kanssa kypsyvät, mitä valintoja elämässään tekevät ja miten elämänsä elävät, ei ole enää sinun päätettävissäsi, vaikka kuinka yrittäisit lasta vääntää omaan muottiisi.
      Kun keskimmäinen lapseni kertoi homoudestaan, en oikeastaan edes yllättynyt, olin sisimmässäni asian jo tiennyt.
      Relax, aloittaja. Olet aikuinen, ole tukena, älä lyttääjänä. Elämä on tarpeeksi hankalaa ja haasteellista ilmankin.
      Tässä maailmassa on liian vähän vähän rakkautta. Niin kauan kun kukaan ei tee rikosta rakkauden nimissä, niin kaikki on hyvin.
      Lapsesi seksuaalinen suuntautuminen ei pitäisi järkyttää sinun elämääsi millään tavalla ja jos se sen tekee, niin yritä kasvaa sinäkin aikuiseksi jo vihdoin!

    • kunpainenkin

      ei tarvitse ymmärtää mutta älä saatanan akka lastas ulos heitä tai lopeta tukesi antamista, kadut sitä koko lopun ikäsi kun sulla ei ole lasta joka sinusta välittää.

    • josseparanisviälä

      Kattoo ny vähä perähä nottei rupia tuamahan rekkalesboja kotiansa muka kaverina ja sotkooko lakanootansa jos möyrii jonkun epämäärääsen pualikaljun lihatiinun kanssa vaikka omas huanehessaan, toivotahan notta tuloo järkihinsä. Ei niitä viarahia tarvitte ruveta vävynänsä kohtelemahan näyttää vaan notta ollahan aivan eri natsuunaa.

    • Lapsiparka

      Ja mitähän jonkun seksuaalinen suuntautuminen tai hiusten pituus kenellekään kuuluu, vanhemmallekaan? Jokaisen oma asia. Luulisi vanhemman toivovan lapsensa vain olevan onnellinen ja tasapainoinen semmoisena kuin on.

    • huonomminkin.voisi

      Ei tuo lesbous nyt mikään sellainen asia ole, minkä kanssa ei nuoren vanhemmat voisi elää pienen sulattelun jälkeen. Ajattele sen sijaan vaikka sitä järkytystä, jos lapsesi olisikin laukaissut olevansa joku persu! Sen jälkeen tuollaiset seksuaalisen suuntautuneisuuden jutut tuntuu ihan pikkujutuilta.

      • omistaalelelunsa

        Puolikalju rekkalesbo vahtii , mitä seksilelu päästää suustaan ja puhuu muille kuin lesbolle itselleen.


    • tieteellisesti

      Jos ollaan tarkkoja, sinä "lapsiparka", niin jokainen vanhempi ei missään nimessä toivo lapsensa olevan homo tai lespo!
      Pysyhän asiassa, tee tutkimus, siitäpä saat tietää, ei kannata esittää asioita "tieteellisinä" kun ei oo katetta.

      Tee myös tutkimus ja "tieteelinen todiste" myös että "jokainen vanhempi toivoo että lapsestaan tulisi murhaaja/narkkari/alkoholisti/pedofiili/vankilakundi tms".
      Niin pitkään kun tieteellisyys on poissa älä käytä sanaa "jokainen vanhempi".

    • perinteinenisä

      Minulla tytär ilmoitti vastaavan tiedon myös 16-vuotiaana. Itse kuulun näihin keski-ikäisiin parjattuihin setämiehiin joilla on hieman vaikeuksia navigoida nykyajan tuulissa. Tätä taustaa vasten ei ollut yllätys että tytär hieman jännittyneenä odotti kommenttiani.
      Totesin vaan että olet sitten seurustelemaan ruvennut ja otatko iltakahvia.

      Siinä sitten myöhemmin kun juteltiin niin kerroin että olen jo pidemmän aikaa tehnyt työtä sen ajatuksen eteen että lapsi alkaa seurustella ja aikanaan muuttaa kotoa. Mulla on ollut aikaa miettiä ajatusta ja vähän pyöristää itsestäni kulmia. Lapseni kumppani voi olla mies, nainen tai joku muu ja kaikkeen pitää osata suhtautua siltä kantilta minkä kuvittelen olevan lapselleni parhaaksi.

      Kun siitä pöydästä sitten noustiin niin annoin itselleni ansaitun selkään taputuksen. Ihan vaan sen takia että olin pystynyt kasvattamaan tyttäreni niin että uskalsi asian minulle kertoa. En kyllä paljastanut että vävypoikaa odotin että kesällä saisi siitä apupojan aidanleikkuuseen. Nyt joutuu yksin leikkaamaan.

      Mitä nyt miettii muutoksia siitä ajasta niin tyttö ei ole muuttunut yhtään. Samat pitkät hiukset edelleen, ei näy maastohousuja eikä maihareita vaan ihan sellaisia naisten tai tyttöjen juttuja edelleen käyttää, samoin kaverinsa.
      Itse olen nelisen kiloa lihonut mutta siitä en voi syyttää tytärtäni.

      • Anonyymi

        Idän tranumies kertoo tarinaa......


    • Eijaksa

      Kuka on saanut alaikäisen ajattelemaan tuollaista. Seksiasiat miehen kanssa voi tuntua pelottavalta ja kun oman sukupuolen kanssa ollaan enemmän tekemisissä voi kynnys tuntua matalammalta. Lesbot on oikeasti lesboja vasta kun leikeissään eivät käytä tekopeniksiä ja dildoja. Mikä semnoinen tukan lyhyeksi leikannut ja miehekkäästi käyttäytyvä nainen on muuta kuin säälittävä miehen kopio muovipötkö haarovälissään. Liikaa mainostetaan nyt näitä poikkeavia miehiä sekä naisia.

    • turhaaintoilua

      Samaa mieltä!

      On ajan hömpötystä tää koko lespo/homotouhu.
      Katsokaa kriittisesti bridekulkueita! Täysin torvea touhua.
      Ketkä ne täällä Suomessa pisti pystyyn tään hömpötyksen?
      No - Jenkeissä on kaikenlaista.

      Kun aattelee niitä Wilkensonin kirjoja niin siellä kerrotaan että näistä homoiluista tulee muoti-ilmiö.

      Ei siinä oo mitään kummallista että 16-vuotiaana ihastuu samaan sukupuoleen, se kuuluu siihen oman itsensä löytämisvaiheeseen. Itekin olin mahdottoman ihastunut yhteen ylemmällä luokalla olevaan tyttöön. Se meni sitten ohi aikanaan ja sitten ihastuin poikiin.
      "Aika aikaa kutakin, sanoi pässi kun päätä leikattiin".

      Mutta tästä nuoruuteen kuuluvasta jutusta on tehty numero amerikan malliin, ja nuoret "pakotetaan" ajattelemaan että lespous/homous on sitä kaikista onnellisinta ja parasta maailmassa.
      Katin kontit!

      Äiti aloituksessa on ihan aiheesta huolestunut!
      Ei äitit oo mitään sen kummasempia, saavat sanoa mitä ajattelevat.
      Älkää tuomitko äitiä!
      Olisin itsekin aivan sekaisin jos tyttäreni olisi julistanut että on lespo.
      Onneksi ei oo, mennyt naimisiin hyvän miehen kanssa ja lapsia on jo kaksi.

      Kaikille 16-vuotiaille sanoisin, että kuuluu siihen ikään, - mutta menee ohi aikanaan. Älkää kuunnelko näitä lespointoilijoita.
      Ajatelkaa järkevästi!

      • Anonyymi

        AINUT JÄRKEVÄ KOMMENTTI. KIITOS


    • Äideistäparhain

      Mietippä jos itse olisit lapsesi tilalla, että teetkö oikein??
      Jos lapsesi uskaltaa sinulle avautua omista tunteistaan, niin mitä teet? Päätät heittää ulos. Nostan hattua tyttärellesi!!!
      Mietippä sitäkin, että kehtaako lapsesi liikkua enään sinun seurassa kun olet noin suvaitsematon. Minä en kehtaisi.

    • IhanaRakkaus

      Ihan järkyttävä asenne lapsen lesbouteen. Minäkin olen (44v) kolmen (2 tyttöä ja poika) vanhempi ja aina olen tyttärilleni sanonut, että poikakaverin voi aina tuoda kotiin ja lisännyt, että yhtä tervetullut on tyttökaverikin. Pojalle toisinpäin, mutta toimittanut siis myös poikakaverin tervetulleeksi. Ei olisi meidän perheessä mikään ongelma. Meillä kulkeekin paljon nuoria, viihtyvät meillä, vaikka me vanhemmatkin ollan kotona. Lapseni ovat minulle aina rakkaita. Ainoastaan rikollisuuden ym. tuomitsen en rakkautta.

    • fsdfdg

      Teillä on hyvät puheenaiheet ruokapöydässä... ap on joku trollaava natsi, pikkuisen liian paska tarina. Hyvin toimi, urpot otti ton tosissaan ja 50 vastausta parissa päivässä

    • Luinjo

      Lue kirja "sukupuolena ihminen" ja myös te, jotka kommentoitte tätä viestiä!!!

    • Vilpeffeller

      Itse en ainakaan aio ikinä hankkia lapsia, kun on nähny miten kiittämättömiä mulukkuja niistä tulee, Nyky yhteiskunta on vaan niin peestä, että opetetaan ihan eri arvoille mitä ennen oli, ja mitä tulee naisiin, naisistakin on tullut liian vaativia miehiä kohtaan, hävetkää ihmiset hävetkää, halveksun naisia mitkä niin on tyrkyllä jossain tinderissä pylly paljaana tai stringit jalassa, ei tarvii olla kovinkaan fiksu kun tajuaa mitä se naisesta kertoo, nainen on yhtä tyhmä kuin mato.

      • Jaana-66

        Ja silti ne miehet mielummin kokeilee ensin onneaan sen persauksiaan paljastelevan pimatsun kanssa kun alkaa kosiskella sitä ei-paljasta pintaa näyttävän heilin kanssa.
        Ei tyhmä se joka myy vaan se joka ostaa - lause pitää ihan paikkansa.
        Mitä vaativaa siinä on että osallistuu yhteisen kodin töihin ja viettää aikaa omien lastensa ja perheensä kanssa työpäivän jälkeen tai vapaapäivinä?
        Se onnistuu naiselta, ja jos ei onnistu mieheltä kun on liian vaativaa, niin ei sen sitten tarvitse onnistua naiseltakaan. Kokatkoon ukko itse eväänsä, ja pesköön pyykkinsä. Ainakin mun pojiltani onnistuu nuo, joten jossain muualla on vikaa kuin "vaativuudessa".


    • Mummominäkin

      Mieti mikä voisi olla vielä pahempaa? Hänvoisi olla murhaaja tai huumekoukussa tai muutavastaavaa. Miten silloin reagoisit? Ota lapsesi sellaisena kun hän on. Me emme omista lapsiamme vaikka usein niin luulemme. Jos lapsesi kestää olla avoimesti lesbo voit sinäkin olla avoimesti hänen äitinsä. Et voivalita hänen elämäänsä mutta voit yhä olla hänelle rakastava äiti jota hän tarvitsee.

    • Jvgx5sygkhö

      Lähde ajatuksesta, että hän sinun suvaitsemattomuutesi tähden tappaa itsensä. Rakastatko tytärtäsi? Hän on sinun lapsesi ja kaipaa tukea hänellekin todella hämmentävä juttu.

    • rqweqwettqwe

      Kattokaa leffa "Carrie!"

    • Raejuusto

      Ketjun aloittajan tarvitsee ensin valistaa itseään. Jos jälkikasvu on lesbo tai homo niin mitä sitten? Lajin edustajia on ollut niin kauan kuin on ollut eläimiä ja ihmisiä. Mikä muu hänessä tulee erilaiseksi kun tieto suuntautumisesta on eri mitä olet olettanut? Kestääkö kaikki itsessäsi ns päivänvalon? Mitä, jos oma gynekologisi on lesbo? Tai kenkäkauppiaasi? Konditorian leipuri? Ovatko omat vanhempasi tukahdutetun seksuaalisuuden uhreja ja hiljaisesti yhdistyneet vain ettei erilaisuutta suvaita? Oletko itse kiinnostunut samasta sukupuolesta ja projisoit sitä näin? Sinun ei tarvitse pitää tästä uudesta tiedosta, hyväksyä ja kunnioittaa täytyy ja saatte olla eri mieltä. Hyväksytkö hänet muuten?

    • ToimiaLapsenPuolesta

      Ota selvää onko lapsellesi tyrkytetty valheita useista sukupuolista ja perverssien toimintamallien hyvöksyttävyydestä koulussa, rippikoulussa tms. Ovatko perverssit tahot näin päässeet käyttämään hyväksi tai altistamaan lastasi? Ota yhteys ao. viranomaisiin ja paikallisiin poliitikkoihin. Tee poliisille rikosilmoitus lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä.

    • Äityliinikkä

      Minulla on tytär ja minulle hän on rakas vaikka tykkäisi samasta sukupuolesta. Olen jo tehnyt omilla mielipiteilläni selväksi, etten erottele ketään ja vähiten omaa lastani. Työkavereissani on miespareja ja naispareja. Ei ole mikään ongelma minulle. Rakastan lastani vaikka mitä tulisi vastaan. Tämä ei ole minun päätettävissäni oleva asia.

    • Lapinfammo

      Rauhoitu, ja anna ajan kulua, kaikki menee omalla painollaan, niinkuin on tarkoitettukin, älä tee mitään pakkoratkaisuja, koska silloin saatat menettää lapsesi, uskon, että hän itse pystyy itsenäiseen ja terveeseen ratkaisuun. Sinulla ei tule olemaan helppoa, mutta uskon että maltilla onnistut !

    • No voi kuinka kivaa. Tytöstä tyyli muuttuu. Kuuntele hyvä ihminen tytärtä ja opit miten hieno, iloinen ja koko maailmaa pelastava asia lesbous on. Jos se ei auta niin varaa itsellesi aika psykiatrille ja edelleen terapiaan.

    • Riittäjo

      Olette nyt tarpeeksi haukkuneet äitiä, eikö riitä?

      Shokki se on äitille eka kertaa kuulla. Suorastaan järkytys.
      Äiti on ihan varmaan tehnyt parhaansa tytärtä kasvattaessa ja on tosi pettynyt.
      Helppoa on täällä haukkua.
      Itse kukin tuohtuu, lukekaapa itse omia kirjoituksianne.

      Nyt on annettu ohjeita.
      Mutta lopettakaa haukkuminen!
      Jos tarkkoja ollaan, niin suurin osa äideistä ei ole vain tottunut tähän nykyajan malliin.

      Tää asia ei kuulu teille, neuvoja on tullut, antakaa äidin ja tyttären olla rauhassa, he selvittävät kyllä itse asiansa.

      Jos tarkkoja ollaan niin te olette itse oikeastaan sensaation perässä täällä.

    • Höpönlöpön

      Miks te vastaatte trollille??

    • Decameronee

      No en mitään. Siitä vaan kunhan on onnellinen eikä satuta kettään.

    • Maailmanhauskinmies

      Osta sille rekka 🤣

    • teillenaurava

      voi veljet, milläköhän vuosisadalla te kaikki elätte? No saipahan hyvät naurut. Valitettavaa sen sijaan on se, että ne "aikuiset" joilla ei ole omaa elämää sekoilevat täällä ja tuovat esille kaikki mahdolliset stereotypiat mitä vaan on asian tiimoilta on ikinä keksitty. Monet on niin yli ampuvia, että tietää ne kirjoitetuiksi vain ja ainoastaan provosoimaan. Sääli, että nämä "hyvinä läppinä" heitetyt jutut peittävät alleen ne kirjoitukset jotka ovat aivan tosissaan ja ymmärryksellä kirjoitettu.
      No missäkö muualla voisi löytää näin monta fariseusta ja yhtä monta jotka provosoivat niitä joiden ymmärrys ja äly ei yksinkertaisesti riitä näkemään oman pikkuisen kuplansa ulkopuolelle, varsinkaan jos sen kuplan on luoneet ne joiden mielestä he ovat ne jotka todellakin voivat heittää sen ensimmäisen kiven, vaikka todellisuudessa heidän syntinsä on yksi kuoleman synneistä.

    • Itseoletlesbo

      Tämä on puhdas Provo.

    • HuolestunutÄiti

      Kiitos kaikille mielipiteistä ja vinkeistä! Tyttären kanssa ollaan nyt asioista puhuttu vähän syvemmällä tasolla, ja alan ymmärtää hänenkin näkökulmaa. Ymmärrän täysin joidenkin vihaiset kommentit, mutta minut on kasvatettu perheessä jossa homoutta ei hyväksytty. Onhan se vaikea kasvaa ulos aatteesta johon on jo kymmenien vuosien ajan uskonut. Näen että tyttäreni on onnellisempi kerrottuaan seksuaalisuudestaan ja perheenkin yhteishenki on parantunut. Tytär saa meidän talossa olla ihan kuka haluaa. Kiitos vielä kannustuksesta ja herättelystä. Oli minunkin jo aika siirtyä nykyajan ajattelumaailmoihin. :)
      ap

    • enkeksiparempaaneuvoa

      Ymmärrän hyvin sinua ja tytärtäsi, molempia.
      Hienoa että olette puhuneet keskenänne syvällisesti.
      Jatkakaa keskusteluja.
      Mutta älkää lukkiutuko, ei se nimittäin ole ollenkaan varmaa että tytär on loppuiän lespo.

      Useimmat ihastuvat tuossa iässä samaan sukupuoleen, eivät mene käytännössä kuitenkaan sen pitemmälle, vaan rakastuvat sitten jonkin ajan kuluttua ihan "tavalliseen tapaan" toiseen sukupuoleen, sitten perustavat perheen ja saavat omia lapsia.
      Tuossa iässä kokeillaan kaikkea.

      Mutta sitten jotkut taas jatkavat lespoina.
      Se on heidän valintansa, eipä siinä mitään muilla sanomista.
      Meidän vanhempien pitää antaa lastemme kulkea oma tiensä.

      Otatte vain asian niin kuin se tulee, toisianne rakastaen ja tukien. Tyttäresi tarvitsee tukesi ja rakkautesi, mutta myös hyvää tarkoittavat neuvosi, vaikka olisit ne sanonutkin tuohtuneena. Nyt olette sopineet asiat ja keskustelu jatkuu. Se on pääasia.

      Hyvää kevättä teille molemmille!

      • Anonyymi

        Mut sua ei ymmärrä kukaan, palstalla roikut yötä päivää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut sua ei ymmärrä kukaan, palstalla roikut yötä päivää!

        KUIN MYÖS


    • eihätää

      Täytyy heittää se vanhanaikainen kirkollinen näkemys asioista roskakoriin ja päivittää ymmärryksensä tähän päivään. On vain hyväksyttävä se, että ihmiset on erilaisia, voivat olla sitä jo syntymästään asti. Mieluumminkin on tuettava lastaan siinä hänen kasvuprosessissaan aikuiseksi, eikä painostettava johonkin muottiin, joka ei ihmiselle sovi.

    • ainamärkäväli

      Ammatinvalinnanohjaus voisi suositella johonkin tyttökotiin kylvettäjäksi ,saattaisi olla tapumuksia.

    • ehtoota

      Eikä täydy.
      Ajan henki on vain että täytyy olla olevinaan niin "nykyaikainen".

      Vanhat viisaudet ovat ihan hyviä.

      Äiti ja tytär hoitavat itse tään asian.

      Mitään ei ole vielä kiveen lyöty tuossa iässä.

    • et sä vittu voi olla noin tyhmä et heittäsit sun OMAN lapsen ulos sen takii et se ei vaa tykkää pojista vaa tytöistä mikä on iha VITUN ok. siin ei oo mitää väärää parempi vaa et tietää oman seksuaalisen suuntautumisen ku se et eläis valheessa. sun lapses on iha HELVETIN ROHKEE et se ees kerto sen sulle ja sä suhtaudut siihe noin. sun pitäs olla sun lapsen tukena ja rohkasta sitä et se on ihan ok eikä siinä oo mitää väärää!!!!

    • Anonyymi

      16-vuotias ei välttämättä tiedä mikä on?

    • Anonyymi

      Ei kannata syrjiä eri ihmisiä jotka tykkää eri asioista. Tykkäävät mistä tykkäävät ei sille mitään. Ihmiset muuttuu kun kasvaa ja haluavat eri asioita. Ei olisi kiva jos kaikki olisi samanlaista. On parempi että jätetään kaikki rauhaan.

    • Anonyymi

      Älä hanki lasta jos et hyväksy hänen seksuaalisuutta.

    • Anonyymi

      no vittu iik toivottavasti sun tytär on okei nyt vaikutat huonolta äidiltä. kun minä kerroin äidille seksuaalisesta suuntautumistestani (olen siis bi) niin hyväksyi kyllä. tiedän että oon 2 vuotta myöhäs mut anyway oot nolo ja sun tytör on queen.

    • Anonyymi

      Omista geeneistäsi on kysymys.

    • Anonyymi

      Ajattelepa kun syöpään sairastuneilla lähtee hiukset kokonaan päästä pois.

    • Anonyymi

      Minunkin tyttäreni oli aikoinennan lespo mutta minäkin olin lespo mutta olen nykyään hbmo ja tlans sukupuolinen koira vuh vuh hau hauu murrrr miau

    • Anonyymi

      ÄLÄ HEITÄ ULOS, se on sama tyyppi, hän menee ison jutun läpi anna olla oma itsensä. Jos heität pihalle niin HAISTA PASKA SE ON PAHIN JUTTU MITÄ TEKISIT, olisko kiva jos menisit sen tilanteeseen ja sinut heitettäisi ulos niin olisko kiva, anna rakastaa mitä hän rakastaa

      • Anonyymi

        Sutjoutas heittää koko paöstalta ulos ja koko suomesta!


    • Anonyymi

      koulussa on muodikasta homous

      muu mikä on muodikasta on lapsettomuus

      • Anonyymi

        onko näköpiirissä yksinäinen vanhuus sinulla, äiti?


    • Anonyymi

      Ajatteleppas että tyttäresi olet ihan itse synnyttänyt tähän maailmaan ja hän on sinun ja miehesi yhteistuotantoa joten kromosomejaan ei olemista saanut valita.
      Ja nyt olet kiukussa häneen.
      Kyllä se tyttö on ihan sama kun aina ennenkin, ja sinulla ei ole hänen seksuaalisuuteensa nokan koputusta.
      Kenen edessä sinun pitäisi muka hävetä !Siis häpeät omaa lastasi , sellaisen asian vuoksi jota hän ei voi muuttaa kun on syntynyt sellaisena kun hän on.
      Annahaliti tytölle ja kunnioita häntä ihmisenä .. jos hän on onnellinen jonkun ihmisen kanssa niin mitä silloin oikein häpeät.hänkin elää vaan kerran, ja sinun asenteesi homoseksuaalisuuteen on sinusta inhottavaa, kun ajattele ettei näitä homovihaajia on joka junaan ja toiset jää asemalle. Tue lastasi se kun sepustelet

    • Anonyymi

      Lesbo paranee parhaiten heteroksi kun se saa tarpeeksi isokokoista kyrpää pimppiin.

      • Anonyymi

        TOTUUS EI PALA TULESSAKAAN.


    • Anonyymi

      Ensinnäkin on tärkeää ymmärtää, että seksuaalinen suuntautuminen ei ole valinta eikä se ole mitenkään väärin tai huono asia. Tärkeintä on rakastaa ja hyväksyä lapsesi juuri sellaisena kuin hän on.

      On täysin ymmärrettävää, että uutinen voi tuntua aluksi vaikealta ja yllättävältä vanhanaikaisemman ajattelutavan vuoksi. Kuitenkin on tärkeää muistaa, että tyttäresi tarvitsee enemmän kuin koskaan vanhempiesi tukea ja hyväksyntää. Älä anna sukupuolisen suuntautumisen vaikuttaa siihen, miten kohtelet häntä. Rakasta häntä yhtä paljon kuin ennenkin ja tue häntä kaikessa.

      Jos tuntuu vaikealta hyväksyä tyttäresi seksuaalinen suuntautuminen, voit harkita keskustelua ammattilaisen kanssa, joka voi auttaa sinua ymmärtämään paremmin tilannetta ja tarjoamaan sinulle työkaluja käsitellä omia tunteitasi. Tärkeintä on muistaa, että tyttäresi on sama ihana ihminen kuin ennenkin, ja hän tarvitsee rakastavaa ja hyväksyvää tukea vanhemmiltaan.

      Tämä on erittäin huolestuttava ja epäinhimillinen kommentti. Toivomalla väkivaltaa toiselle ihmiselle et voi ratkaista tai lieventää omaa ahdistustasi tai pettymystäsi. Tällainen käytös on täysin tuomittavaa ja loukkaavaa. Sen sijaan olisi tärkeää keskustella tunteistasi ja ajatuksistasi ammattiauttajan kanssa, joka voi auttaa sinua käsittelemään tilannetta ja löytämään rakentavia ratkaisuja.

    • Anonyymi

      Ulos heittäisin. Nuoret menee muodin mukana. Luulevat kaikenlaista.

    • Anonyymi

      SATEENKAARIPORUKAT SYYLLISTYNEET, JO LAPSILLE KERROTAAN, ME OLEMME JOKO POIKA TAI TYTTÖ. IHME TOUHUA, NUORET TÄSTÄ KÄRSII ENITEN. ANTAKAA HEIDÄN KASVAA RAUHASSA, TÄMÄ TAITAA OLLA NS. MUOTIJUTTU. ENITEN INHOTTAA LESBOT, TULEVAT ÄIDIT.

    • Anonyymi

      Nyt voit näyttää rakkautesi,onhan lastasi kohtaan,hyväksymällä hänet omana itsenään,välittämättä hänen seksuaalisesta suuntautumisestaan.

    • Anonyymi

      Minä hyväksyn omat lapseni juuri sellaisina kuin ovat. Etkö ymmärrä että tyttäresi kärsii asenteesi vuoksi.

    • Anonyymi

      Onhan hän edelleen sinun lapsesi. Miten se äidinrakkaus voi loppua tuollaiseen asiaan? Oletko koskaan oikeasti rakastanut häntä jos tuo asia kaataa kaiken?

    • Anonyymi

      No siis eihän tolla oo mitään väliä antaa olla hyvä että uskaltaa olla oma ittensä

    • Anonyymi

      Sellaiseen todellisuuten mekin vaimoni kanssa muutama vuosi sitten. Olihan se shokki, mutta enään en siinä ongelmaa näe. Hän on edelleen minun rakas tyttäreni ja yhtä rakas kuin toinenkin tyttäreni. Miksi katkoa välit omaan lapseen vain sen takia, että rakastaa omaa sukupuoltaan olevaa ihmistä? Ole tukena tyttärellesi ja koita hyväksyä hänet sellaisena kun hän on.

    • Anonyymi

      Aloituksesi on varmaan joku vitsi

    • Anonyymi

      Pieniä lapsia ei saa säikytellä.
      t:santasenklasuvaa

    • Anonyymi

      Ai hyvänen aika sentäs! Ajattele minkälaista rohkeutta lapsesi tunnustus on vaatinut! Miten kauan hän sitä miettinyt, että uskaltaako kertoa ja milloin. Hatun nosto tyttärellesi.
      Itse olin vastaavassa tilanteessa noin 15 vuotta sitten, tyttäreni ollessa vasta 13 vuotias. Hän kertoi, että on lesbo. Ensimmäinen reagtioni oli suuttumus...10- 15 minuuttia siitä sanoin tyttärelleni, että ole mikä ole, kunhan olet onnellinen! Ja niin hän on ollutkin onnellinen. Aluksi moni sanoi minulle, että kunhan teini kokeilee...Sanoin, että minulle ihan sama kokeileeko vaiko ei, on juuri sitä mitä on! Ja ei ollut kokeilua. On nykyään onnellisesti naimisissa lesbon kanssa. Tytärtäni lesbous ei ole muuttanut, ihan on sama oma tyttöni kuin ennekin. Jopa isovanhemmat. liki 80 vuotiaat tilanteen hyväksyvät, niin mikset sinäkin sitä voisi hyväksyä? Hän on sinun lapsesi. Olisko se kauhistus jos olit ajatellut lapsellesi opettajan uraa, mutta lapsesi päättikin hankkia autoteknikon tutkinnon? Nyt eletään nykypäivää, annetaan lasten olla juuri niitä mitä he ovat. Nykyään en voisi edes kuvitella tytärtäni heterosuhteessa. Toinen tyttäreni on taas ihan täysin hetero, mutta sisaruksien välit on lämpimät, kunnioittavat toisiaan, niinkuin me vanhemmatkin kunnioitamme tyttäriemme elämänpolkuja juuri sellaisina kuin ne ovat.

    • Anonyymi

      Minusta se on normaalia olla lesbo. Ja se on väärin että olettaa sen olevan joku vaihe. Jaa kun mainitsit siitä hiusten lyhenemisestä. Niin ei mun mielestä tyttäresi hiusten pituus ja seksuaalisuus ei liity mitenkään toisiinsa. Ja onhan muutenkin lyhyet hiukset tosi nätit.

    • Anonyymi

      Minä heittäisin ulos.

    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2201
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1700
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe