Mazda cx-3

Ostin uuden Mazda cx-3 Premium plussan automaatilla. Viikon verran autolla kurvailtu ja kaikin puolin hyvältä tuntuu. Olisi kiva kuulla kokemuksia autolla pidempään ajaneilta.

11

357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mazdokisti

      Vuosi takana, manuaali premiuumi plussa, 22000km, keskikulutus 6,3l/100km koko matkalta laskettuna. Ihan ookoo, melua sais olla vähämpi, vaihtunnee uuteen cx-30 tai 3 mutta astmassa pysytään, laatupeli.

    • pappa-auto

      2 vuotta ja 25t km takana. Viaton. Mutta sitten ajokokemuksesta. Uraherkkä,(renkaat?). Ohjaus vetelee voimakkaasti, kun lyö lapun lattiaan. Hidas ohjaus. Aliohjautuu mutkissa reilussa kiihdytyksessä. Kuskin istuin yhtä hyvä kuin kirkon penkki.
      Hieno peli, mutta ei jappo osaa vieläkään rakentaa alustaa eikä ajettavuutta.
      Jopa 70-luvun ranskan rapea renu 12 oli jo valovuoden edellä ajominaisuuksiltaan. Sitä sai mutkateillä tykittää mutkiin niin paljon kuin sielu sieti, eikä meno hyytynyt koskaan.

      • On minullakin ollut kaksi ranskalaista, ihan ok ajettavia, mutta parhaiten jäänyt mieleen se vikojen määrä. Ei tule minulle enää rankalaista vaikka kuin vakuuttavat laadun parantuneen.


      • ValintahanOnVapaata
        PJKE kirjoitti:

        On minullakin ollut kaksi ranskalaista, ihan ok ajettavia, mutta parhaiten jäänyt mieleen se vikojen määrä. Ei tule minulle enää rankalaista vaikka kuin vakuuttavat laadun parantuneen.

        No jos varaa on, niin ainahan voi mennä kokeilemaan niitä muun maalaisia merkkejäkin ihan vapaasti, ja tulla sitten sen sen jälkeen takaisin niihin toimiviin merkkeihin.


      • LuotettavatVehkeet

        No näinhän se menee. Itse olen tuon tehnyt aikoja sitten, ja Japsiin tuli päädyttyä takaisin lukuisten pettymysten jälkeen.


      • Minullakin Ranskan kokeilut 80-luvun lopussa ja 2000 alussa. Japseja ollut monta vuosien varrella, pari viimeistä Korealaista, eikä niistä mitään pahaa sanottavaa.


      • Anonyymi

        Pappa-auto trollailee. Todellisuudessa mikään osa hänen väitteistään Mazdan alustasta ja ajettavuudesta ei pidä ollenkaan paikkaansa. Vaan ajettavuus on hintaluokkansa huipputasolla 'G Vectoring Control' järjestelmällä varustetuissa Skyactiv Mazdoissa minkä huomaa parhaiten mutkaisilla teillä ja pystyy todella koviin mutkanopeuksiin. Myös väistötilanteissa silloin kun rattia kääntää hieman enemmän. Ei juurikaan häviä ohjattavuudessa ja vakaudessa mutkissa esim. Audille vastaavien korimallien autoista..


    • Hyvitys

      Kuis Ruoste ja olikos nää niitä jääkaappeja

      • VWongelmaJäte

        No onko ne ongelmia VW jääkaapissasi? Nuo kysymyksethän kuuluu VW palstalle.


    • Olen kyllä erimieltä pappa-auto kirjoittajan kanssa nyt vähän pidempään ajeltuani Mazdalla. Ohjaus todella hyvä suoranainen nautinto ajaa mutkaista tietä, kuljettajan penkki mukava pysyy pehva paikoillaan mutkissa (kirkonpenkki??), alusta toimii todella hyvin. Moottorissa tarpeeksi tehoa, enkä ole huomannut vetelyä kiihdytyksissä.

    • Anonyymi

      Ajettu 3vuotta 42tkm Mazda cx-3 Premium plus manuaalilla. Ei minkäänlaista vikaa ilmennyt. menee hyvin mutkatiet ja suorat. Ohjaus ei vetele mihinkäänpäin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9849
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      402
      4266
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2956
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2845
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      226
      2640
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2634
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1833
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1676
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1610
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe