Hullu polkupyöräilijä liikenteessä

Sakaritty

Tällainen raivopää tällä kertaa liikenteessä.
www.is.fi/kotimaa/art-2000006044168.html
Moni polkupyöräilijä osaa ihan oikeasti jo liikennesäännöt mutta tuollaisia hulluja riittää yhä.

75

647

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fillarikommunistit vituun liikenteestä.

      • hinttipojulle

        Autokommunistit vituun liikenteestä.


      • Varokaa

        Ei ne pyöräilijävammaiset pelkästään autoilijoiden riesaksi, vaan aggressiovammailua myös toisiaan kohtaan...

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006047825.html

        Varokaa siis, kai se on jokaisen ruvettava kaduilla jotain kättä pidempää kantamaan mukana taltuttaakseen noita aivot narikkaan jättäneitä pyöräilijäpellejä taltuttaakseen?


    • hammeriakaaliin

      Jotenkin mielenterveysongelmainen toi pyöräilijä, varmaan kokoomuslainen tai keskustalainen kun lait eivät koske häntä.
      Kyllä varmaan tollasella hinttikäyttäytymisellä kokee kohtalonsa vielä.

      • hammeriakaaliin

        Jotenkin mielenterveysongelmainen toi autoilija, varmaan kokoomuslainen tai keskustalainen kun lait eivät koske häntä.
        Kyllä varmaan tollasella hinttikäyttäytymisellä kokee kohtalonsa vielä.


      • Ilmiselvä_tapaus

        Kyllä se on selkeästi Vihreä! Ajaa fillarilla ja hyökkää autoilijan kimppuun, viis veisaa itse liikennesäännöistä... Niinhän Vihreätkin, säännöt ei koske heitä vaan muita ja vihaavat autoilijoita (koska itse ajavat veronmaksajien piikkiin taksilla tai näön vuoksi polkupyörällä). Vihervajukki selkeästi!


      • ihmetyksenihmetys
        hammeriakaaliin kirjoitti:

        Jotenkin mielenterveysongelmainen toi autoilija, varmaan kokoomuslainen tai keskustalainen kun lait eivät koske häntä.
        Kyllä varmaan tollasella hinttikäyttäytymisellä kokee kohtalonsa vielä.

        Ottaako koville kun pyöräilijä mokasi?

        Mistä näitä oikein sikiää.
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006047825.html

        Tällaiset ääliöt pilaavat pyöräilijöiden maineen lopullisesti.


      • katse_peiliin
        ihmetyksenihmetys kirjoitti:

        Ottaako koville kun pyöräilijä mokasi?

        Mistä näitä oikein sikiää.
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006047825.html

        Tällaiset ääliöt pilaavat pyöräilijöiden maineen lopullisesti.

        Yleistäjät ovat ääliöitä. Hyvä kun tunnustit.


      • EipäTaidaKannattaa
        ihmetyksenihmetys kirjoitti:

        Ottaako koville kun pyöräilijä mokasi?

        Mistä näitä oikein sikiää.
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006047825.html

        Tällaiset ääliöt pilaavat pyöräilijöiden maineen lopullisesti.

        Yksi pyöräilijä jolla on selkeästi mielenterveysongelmia, pilaisi kaikkien pyöräilijöiden maineen?

        Vaikea uskoa.


    • Että_tämmöiseen

      pitää ihmisiä kannustaa kuten polkupyöräilyyn, vaikka kävellenkin tuolla jauholakilla olisi alkeet hakusessa.

      • Että_tämmöiseen

        pitää ihmisiä kannustaa kuten autoiluun, vaikka kävellenkin tuolla jauholakilla olisi alkeet hakusessa.


    • vaarallistatouhua

      Kevät tuo mielenterveysongelmat esille.

      Tuo paikka, jossa tapaus on käynyt, siinä on kyllä niin selkeä fillaristin väistämisvelvollisuus kun olla voi. Siinä on siis suojatien jatke joka ylittää tien, joka sinällään riittää jo väistämisvelvollisuuteen, mutta sen lisäksi siihen on lisätty vielä fillaristeille kolmiot, ettei vaan kävisi mitään.

      Kävelen tuosta päivittäin ja usein näkee miten kaikesta huolimatta fillari pyyhkäisee auton keulan edestä.

      https://goo.gl/maps/ttMoGBpEdrN2

      • Ei.ole.olemassa

        Mikä ihmeen suojatien jatke, joka ylittää tien?


      • pomppuja-tielle

        Pyöräilijöille muutenkin tulee laittaa niitä pomppuja tielle. Ajavat liian lujaa, kun ottaa huomioon myös sen, että siinä on kävelijöitä ja lapsia ja vanhuksia.
        Kaupunki voisi alkaa iskemään niitä pomppuja pyöräteille että hillitsee tuota raivopäistä aivotonta menoa.


      • vaarallistatouhua
        Ei.ole.olemassa kirjoitti:

        Mikä ihmeen suojatien jatke, joka ylittää tien?

        Ajatus/kirjoitusvirhe vaan, ei kannata hermostua. Pyörätien jatkehan se on.


      • ei_toimi_pyöräilijöille
        pomppuja-tielle kirjoitti:

        Pyöräilijöille muutenkin tulee laittaa niitä pomppuja tielle. Ajavat liian lujaa, kun ottaa huomioon myös sen, että siinä on kävelijöitä ja lapsia ja vanhuksia.
        Kaupunki voisi alkaa iskemään niitä pomppuja pyöräteille että hillitsee tuota raivopäistä aivotonta menoa.

        Ei kannata, niihin otettaisiin vaan lisää vauhtia kun niistä olisi kiva hyppiä.


      • pyörätien.jatke.tosiaan
        vaarallistatouhua kirjoitti:

        Ajatus/kirjoitusvirhe vaan, ei kannata hermostua. Pyörätien jatkehan se on.

        Juuri näin. Muillekin tiedoksi, että mitään suojatien jatketta ei ole olemassakaan.

        Tuossa kohtaa näyttäisi olevan sekä suojatie että pyörätien jatke, molemmat samassa kohtaa. Suojatie on suojatie vain jalankulkijoille ja pyörätien jatke on pyörätien jatke vain pyöräilijöille. Joitain pyöräilijöitä saattaa hämätä se, että autot väistävät tuossa kohtaa jalankulkijoita mutta pyöräilijöiden pitää taas väistää autoilijoita. Etenemisjärjestys on siis jalankulkija, autoilija ja viimeisenä pyöräilijä.

        Toki pyöräilijä voi mennä yhtä aikaa jalankulkijan kanssa, kun kerta auto joutuu väistämään jalankulkijoita, mutta yksistään (ilman jalankulkijoiden "suojaa") pyöräilijöiden pitää väistää autoilijoita.


    • Poliisille.olis.töitä

      Suurin osa pyöräilijöistä käyttäytyy kuin hullut. Ja meno vaan pahenee kesää kohti.

      • hullutpyöräilijätpois

        Myös kansalaisille tulee, etenkin autoilijoille määrätä kyynelkaasut autoihin. Näitä sairaita agressioita kärsivät ihmiset ovat vaarallisia. Kyllä ne rauhoittuu, kun tulee kaasut silmille.
        Eli jokainen autonvalmistaja laittaa autoon turvapullon, pippuria tai kyynelkaasua.


      • OnhanNiitä

        Minun mielestäni taas suurin osa pyöräilijöistä ei käyttäydy kuin hullut. Toki joukossa on niitä, joiden touhu närkästyttää kun eivät tiedä liikennesääntöjä ja ottavat turhia riskejä. Sitten on se porukka, joka ei myöskään osaa liikennesääntöjä mutta varovat joka käänteessä.

        Sitten on myös meitä, jotka tietävät liikennesäännöt ja noudattavat niitä myös, valitettavasti tulee huomattua että sangen moni autoilija ei osaa liikennesääntöjä, joten tulee monessa risteyksessä odoteltua sen vuoksi, että autoilija pysähtyy, aiheetta, kun näkee pyöräilijän lähestyvän risteystä.

        Minä en ota sitä riskiä että päälleni ajettaisiin tuossa tapauksessa, joten odotan että liikennesääntöjä tuntematon autoilija jatkaa matkaansa ja oma kulku on turvallista.


      • EiTaidaKannattaa
        hullutpyöräilijätpois kirjoitti:

        Myös kansalaisille tulee, etenkin autoilijoille määrätä kyynelkaasut autoihin. Näitä sairaita agressioita kärsivät ihmiset ovat vaarallisia. Kyllä ne rauhoittuu, kun tulee kaasut silmille.
        Eli jokainen autonvalmistaja laittaa autoon turvapullon, pippuria tai kyynelkaasua.

        Meinaat että meistä jokainen osaa käyttää tuollaisia asioita? Veikkaan että kun joku alkaa käymään päälle, aikamoni ruiskuttaa noi aineet omiin silmiinsä paniikissa.

        Muutenkin, itse poistun paikalta ennemmin kuin alan vääntämään jonkun tuntemattoman ja arvaamattoman ihmisen kanssa painia kadulla.


      • Vasemmalla_oikealla
        OnhanNiitä kirjoitti:

        Minun mielestäni taas suurin osa pyöräilijöistä ei käyttäydy kuin hullut. Toki joukossa on niitä, joiden touhu närkästyttää kun eivät tiedä liikennesääntöjä ja ottavat turhia riskejä. Sitten on se porukka, joka ei myöskään osaa liikennesääntöjä mutta varovat joka käänteessä.

        Sitten on myös meitä, jotka tietävät liikennesäännöt ja noudattavat niitä myös, valitettavasti tulee huomattua että sangen moni autoilija ei osaa liikennesääntöjä, joten tulee monessa risteyksessä odoteltua sen vuoksi, että autoilija pysähtyy, aiheetta, kun näkee pyöräilijän lähestyvän risteystä.

        Minä en ota sitä riskiä että päälleni ajettaisiin tuossa tapauksessa, joten odotan että liikennesääntöjä tuntematon autoilija jatkaa matkaansa ja oma kulku on turvallista.

        Et taida asua pääkaupunkiseudulla? Tervetuloa tänne katsomaan missä yli 12- vuotiaat pyöräilijät ajavat? Enimmäkseen jalkakäytävillä vaikka vieressä olisi pyörätie. Ajavat suojatiellä tien yli vaikka ei saisi. Ajavat pyörätien jatkeelle välittämättä autoista vaikka he itse ovat väistämisvelvollisia. Ajavat punaisia päin. Koukkaavat jalkakäytävän kautta, jos sattuu olemaan auto edessä tai punaiset valot. Ajavat yksisuuntaista katua väärään suuntaan. Ajavat pimeällä ilman valoja. Jne jne.

        Mikäli lasketaan prosentuaalisesti ketkä rikkovat enemmän liikennesääntöjä niin kyllä pyöräilijät voittavat mennen tullen autoilijat ja jalankulkijat!

        Poliisit eivät puutu pyöräilijöiden käyttäytymiseen kuin muutama päivänä vuodessa. Silloinkin heille saatetaan jakaa pyörän lamppu, kun ovat ajaneet pimeällä ilman valoja.

        Eiliseltä päivältä: kävelin Vantaalla jalkakäytävän oikeaa reunaa kun vastaan tuli jalankulkija vasenta reunaa. Siirryin itse vasemmalle. Ei mennyt kauaa kun jalkakäytävälle tuli aikuinen nainen minua vastaan ajaen pyörällä . Pidin kävelylinjani, mutta mitä tekee naikkonen. Ajaa suoraan päälleni, mutta onneksi sain kädet eteen ja muutenkin hieman väistettyä. Lisätään, että minun oikealla puolen oli se toinen jalankulkija. Jalkakäytävä sen verran kapea, että vain kaksi jalankulkijaa mahtuu rinnan. Huusin naikkoselle, että päälle ei saa ajaa, johon hän vastasi, että sen takia ajoi päälle, koska minä kuljin vasemmalle.

        Rikosilmoituksia ei kannata tehdä, koska poliisit eivät niitä tutki ja myös nuo pyöräilijät lähtevät aina karkuun.

        Laki menee näin:
        Jalkakäytävä on rakenteellisesti ajoradasta erotettu osa ja se voidaan merkitä jalkakäytävän merkillä. Pääsääntöisesti niitä ei merkitä liikennemerkillä.
        Polkupyörä on ajoneuvo ja sillä ei saa ajaa jalkakäytävällä paitssi vain alle 12-vuotias ellei siitä ole haittaa.
        Eikä päälle ajo-oikeutta ole.
        Jalkakäytävällä jalankulkija saa kulkea missä haluaa, oikealla, keskellä, vasemmalla, takaperin, etuperin, kontaten, kävellen, juosten jne. Tietysti toiset jalankulkijat tulee huomioida.

        Mikäli pyöräilijä ei uskalla aja ajoradalla ellei ole pyörätietä ostakoon sitten auton tai jääköön kotiin nukkumaan.

        Tässä eilisessä tapauksessa pyöräilijän suunnasta oli pysäköiminen kielletty ja aluerajoituksen merkki, jotka kumpikaan ei ole pyörätien merkkejä.

        Olen pyöräilijä, jotka uskalla ajaa ajoradalla niin Helsingin keskustassa kuin muuallakin maailmassa. Taasen jalankulkijana saa jatkuvasti pelätä mistä ne itsekkäät pirulaiset tulevat.
        Monille pyöräilijälle tulee yllätyksenä se, että minä olenkin jalankulkija, joka en tanssi heidän pillin mukaaan!


      • jaksoitpa_sepustaa

        Höpö höpö. Kyllähän tänne saa kirjoitta kaikenlaista. Jos pyöräilijät kumminkin ajaisivat kuvaamallasi tavalla poliisit olisivat puuttuneet asiaan tiukoin ottein. Ajoneuvojen liikkuminen on tiukasti säänneltyä ja valvottua.


      • OnhanNiitä
        Vasemmalla_oikealla kirjoitti:

        Et taida asua pääkaupunkiseudulla? Tervetuloa tänne katsomaan missä yli 12- vuotiaat pyöräilijät ajavat? Enimmäkseen jalkakäytävillä vaikka vieressä olisi pyörätie. Ajavat suojatiellä tien yli vaikka ei saisi. Ajavat pyörätien jatkeelle välittämättä autoista vaikka he itse ovat väistämisvelvollisia. Ajavat punaisia päin. Koukkaavat jalkakäytävän kautta, jos sattuu olemaan auto edessä tai punaiset valot. Ajavat yksisuuntaista katua väärään suuntaan. Ajavat pimeällä ilman valoja. Jne jne.

        Mikäli lasketaan prosentuaalisesti ketkä rikkovat enemmän liikennesääntöjä niin kyllä pyöräilijät voittavat mennen tullen autoilijat ja jalankulkijat!

        Poliisit eivät puutu pyöräilijöiden käyttäytymiseen kuin muutama päivänä vuodessa. Silloinkin heille saatetaan jakaa pyörän lamppu, kun ovat ajaneet pimeällä ilman valoja.

        Eiliseltä päivältä: kävelin Vantaalla jalkakäytävän oikeaa reunaa kun vastaan tuli jalankulkija vasenta reunaa. Siirryin itse vasemmalle. Ei mennyt kauaa kun jalkakäytävälle tuli aikuinen nainen minua vastaan ajaen pyörällä . Pidin kävelylinjani, mutta mitä tekee naikkonen. Ajaa suoraan päälleni, mutta onneksi sain kädet eteen ja muutenkin hieman väistettyä. Lisätään, että minun oikealla puolen oli se toinen jalankulkija. Jalkakäytävä sen verran kapea, että vain kaksi jalankulkijaa mahtuu rinnan. Huusin naikkoselle, että päälle ei saa ajaa, johon hän vastasi, että sen takia ajoi päälle, koska minä kuljin vasemmalle.

        Rikosilmoituksia ei kannata tehdä, koska poliisit eivät niitä tutki ja myös nuo pyöräilijät lähtevät aina karkuun.

        Laki menee näin:
        Jalkakäytävä on rakenteellisesti ajoradasta erotettu osa ja se voidaan merkitä jalkakäytävän merkillä. Pääsääntöisesti niitä ei merkitä liikennemerkillä.
        Polkupyörä on ajoneuvo ja sillä ei saa ajaa jalkakäytävällä paitssi vain alle 12-vuotias ellei siitä ole haittaa.
        Eikä päälle ajo-oikeutta ole.
        Jalkakäytävällä jalankulkija saa kulkea missä haluaa, oikealla, keskellä, vasemmalla, takaperin, etuperin, kontaten, kävellen, juosten jne. Tietysti toiset jalankulkijat tulee huomioida.

        Mikäli pyöräilijä ei uskalla aja ajoradalla ellei ole pyörätietä ostakoon sitten auton tai jääköön kotiin nukkumaan.

        Tässä eilisessä tapauksessa pyöräilijän suunnasta oli pysäköiminen kielletty ja aluerajoituksen merkki, jotka kumpikaan ei ole pyörätien merkkejä.

        Olen pyöräilijä, jotka uskalla ajaa ajoradalla niin Helsingin keskustassa kuin muuallakin maailmassa. Taasen jalankulkijana saa jatkuvasti pelätä mistä ne itsekkäät pirulaiset tulevat.
        Monille pyöräilijälle tulee yllätyksenä se, että minä olenkin jalankulkija, joka en tanssi heidän pillin mukaaan!

        "Et taida asua pääkaupunkiseudulla? Tervetuloa tänne katsomaan missä yli 12- vuotiaat pyöräilijät ajavat? Enimmäkseen jalkakäytävillä vaikka vieressä olisi pyörätie. Ajavat suojatiellä tien yli vaikka ei saisi. Ajavat pyörätien jatkeelle välittämättä autoista vaikka he itse ovat väistämisvelvollisia. Ajavat punaisia päin. Koukkaavat jalkakäytävän kautta, jos sattuu olemaan auto edessä tai punaiset valot. Ajavat yksisuuntaista katua väärään suuntaan. Ajavat pimeällä ilman valoja. Jne jne."

        Asun Espoossa, Tapiolassa. Liikun itse fillarilla 10 km säteellä kotoa ja autolla kuljen pääsääntöisesti kehä kolmosen sisäpuolella. Täällä Espoossa on sellainen tilanne, että jalkakäytäviä on sangen vähän, joten niillä ajaminen ei oikein tahdo onnistua. Pelkkiä suojateitäkään ei oikein tahdo löytyä, ne on käytännössä kaikki pyöräteiden jatkeita.

        Itse en muista nähneeni kovin vakavaa tilannetta, jossa pyöräilijä olisi ajanut pyörätien jatkeelle auton eteen. Punaista päin ajamista olen nähnyt, mutta silloinkin nämä fillaristit ovat katsoneet, että tuleeko autoja mistään suunnasta. Yksisuuntaista väärään suuntaan ajoa en ole nähnyt.

        Pimeällä ilman valoja ajaminen on yleistä.

        Aiempi vastaukseni oli tähän kommenttiin:

        "Suurin osa pyöräilijöistä käyttäytyy kuin hullut. Ja meno vaan pahenee kesää kohti."

        Ja olen edelleen sitä mieltä, että suurin osa pyöräilijöistä ei käyttäydy kuin hullut, mutta valitettavasti niiden toiminta, jotka käyttäytyvät itsekkäästi tai provosoivasti liikenteessä, pistää silmään niin selkeästi, että kaikkien samalla liikennevälineellä liikkuvien toiminta tuomitaan.

        "Monille pyöräilijälle tulee yllätyksenä se, että minä olenkin jalankulkija, joka en tanssi heidän pillin mukaaan!"

        Liikenne on kuitenkin yhteispeliä jossa, ainakin itselläni on ajatus, että kaikki pääsisivät ehjänä perille, mihin sitten ovatkaan menossa. Olen itse valmis antamaan tilaa jos joku väärin toimii, enkä menetä siitä hermojani, enkä vaaranna mokoman takia omaa, enkä sen toisen osapuolen terveyttä tai jopa henkeä.

        Se ei vaan ole sen arvoista.Kannattaa miettiä asiaa, käräjillä on ikävä olla, vaikka kuinka olisi ollut oikeassa, mutta fillaristilta lähti henki. Uskon että lakipykälä löytyy jolla tuossa tilanteessa joutuu vastuuseen, vaikka kuinka oli oikeassa.


      • Polkupyöräonajoneuvo
        jaksoitpa_sepustaa kirjoitti:

        Höpö höpö. Kyllähän tänne saa kirjoitta kaikenlaista. Jos pyöräilijät kumminkin ajaisivat kuvaamallasi tavalla poliisit olisivat puuttuneet asiaan tiukoin ottein. Ajoneuvojen liikkuminen on tiukasti säänneltyä ja valvottua.

        Täällä isossa maailmassa eli Helsingissä sen ympäristö kunnissa ei poliisit puutu pyöräilijöiden ajotapoihin. Poliisit saattavat ajaa autolla ajoradalla, kun viereisellä jalkakäytävällä ajaa pyöräilijöitä. Samaten olen nähnyt Mannerheimintien pyöräkaistalla ajettavan pyörällä väärään suuntaan, kun vastaan tulee poliisit ajaen ajoradalla, eivätkä puutu asiaan. Pyöräkaistalla ajetaan aina samaan suuntaan kuin siinä ajoradalla ne muut ajoneuvot. Poliisit jopa väistää pyöräilijöitä, jotka ylittävät kadun suojatietä pitkin. Samaten poliisit väistävät pyöräilijöitä, jotka ovat pyörätien jatkeella ja ovat väistämisvelvollisia. 99 % pyöräilijöistä ajaa hämärässä tai pimeällä ilman valoja, mitä tekee poliisit, eivät mitään!

        Suomen poliisit voisivat jo vihdoinkin alkaa puuttumaan pyöräilijöiden käytökseen samalla tavalla kuin heidän virkaveljet Keski-Euroopassa. Jokaisesta rikkeestä kunnon sakot eikä vain "pään silittelyä".

        Se, joka liikkuu liikenteessä on velvollinen ottamaan selvää liikennesäännöistä. Tietämättömyyteen ei voi vedota tai voi vedota, mutta siitä ei ole hyötyä.

        Miten liikennesääntöjen selvittäminen on onnistunut 1960-1970, kun ei ollut tietokoneita? Onnistui hyvin, jos vain vanhemmat olivat niistä selvillä tai osasivat ne selvittää.
        Se, että ei ole ajokorttia (ajokorttillahan ei ajeta) ei ole peruste, ettei liikennesääntöjä tarvitse osata.
        Liikenneturvan sivuilta löytyy hyvää tietoa, kun taasen näillä keskustelupalstoilla on suurin osa väärää tietoa.

        Polkupyörä on ajoneuvo ja sitä koskee pääosin samat liikennesäännöt kuin niillä moottorilla käyviä ajoneuvoja.

        Olen jo vanhempi naisihminen enkä koskaan aja pyörällä jalkakäytävällä edes Helsingin keskustassa. Autoilijat huomioivat pyöräilijät hyvin kunhan vain itse noudattaa liikennesääntöjä. En pelkää ajaa ajoradalla missään, mutta jalkakäytävällä pelottaa kävellä kuten monia satoja muitakin jalankulkijoita.


      • Pullis_poksis

        Se liian pieni kokovartalokondomiasu tai puolivartalokondomiasu puristaa niillä pyöräilijöillä kivekset aivojen tilalle sekä samalla pullauttaa aivot korvista pihalle. Ei silloin liikennesäännöillä tai järkevällä käyttäytymisellä ole mitään tekemistä asian kanssa!


      • hullupyöräilijä
        hullutpyöräilijätpois kirjoitti:

        Myös kansalaisille tulee, etenkin autoilijoille määrätä kyynelkaasut autoihin. Näitä sairaita agressioita kärsivät ihmiset ovat vaarallisia. Kyllä ne rauhoittuu, kun tulee kaasut silmille.
        Eli jokainen autonvalmistaja laittaa autoon turvapullon, pippuria tai kyynelkaasua.

        Minulla on juomapullotelineessä aina pippurisumutepullo jonka voi suihkia sairaista aggressioista kärsivän autoilijan silmille. Runkopumpun olen muokannut lähitaisteluaseeksi lisäämällä ilmatilaan terästangon. Näyttää päälle tavalliselta pumpulta mutta sillä on hyvä mätkiä raivokkaan autoilijan nenää poskelle.


      • munatonautomies
        Pullis_poksis kirjoitti:

        Se liian pieni kokovartalokondomiasu tai puolivartalokondomiasu puristaa niillä pyöräilijöillä kivekset aivojen tilalle sekä samalla pullauttaa aivot korvista pihalle. Ei silloin liikennesäännöillä tai järkevällä käyttäytymisellä ole mitään tekemistä asian kanssa!

        Autoilijalta puuttui kivekset kun ei ollut miestä katutappeluun johon oli kumminkin provosoinnillaan fillaristin haastanut.


      • kyllä_tekevät

        "99 % pyöräilijöistä ajaa hämärässä tai pimeällä ilman valoja, mitä tekee poliisit, eivät mitään!"

        Minulle antoivat lampun pyörääni.


      • Jalankulkija_
        jaksoitpa_sepustaa kirjoitti:

        Höpö höpö. Kyllähän tänne saa kirjoitta kaikenlaista. Jos pyöräilijät kumminkin ajaisivat kuvaamallasi tavalla poliisit olisivat puuttuneet asiaan tiukoin ottein. Ajoneuvojen liikkuminen on tiukasti säänneltyä ja valvottua.

        Pyöräilijät toimivat juuri noin kun tuossa kuvaillaan. Poliisi on sanonut suoraan, että ongelma on niin laaja, että he eivät yksin pydty ratkaisemaan nykyisillä resursseilla sitä.


    • jalankulkija

      Autoilijoille onkin syytä opettaa vähän kunnioitusta. Pahimpia ovat juuri tuollaiset peltikuoren suojassa isottelevat vässykät, joista ei sitten tosipaikan tullen ole ottamaan matsia. Sitten kehdataan laittaa koko episodi häpeilemättä mediaan ja itketään vielä päälle, aikuinen mies. Ihan oikean diagnoosin teki asvalttisoturi, neiti mikä neiti.

      • Mitäpiti

        Mitä kunnioitusta pitikään olla?
        Fillaristi tuli perään vasta kun auto oli jo mennyt sen pyörätien jatkeen yli, yritti ilmeisesti saada kolaria väkisin.
        Pyöräilijän ajoneuvon kuljettajana on noudatettava erityistä varovaisuutta risteämää lähestyttäessä.
        Tässä oli vielä pyöräilijällä väistämisvelvollisuus (liikennemerkki ja ilman sitäkin suoralla tiellä tuollaisessa ylityksessä pyöräilijä on väistämisvelvollinen).

        Ihan samanlainen riidanhaastaja kuin joku tupakinpummija kadulla aamuyöstä.


      • 3t5w34twa43t5gw4st5

        Voi käydä niin, että opettajan nenu tulee kipeäksi.

        Olepa sinäkin varovainen!


      • jalankulkija
        Mitäpiti kirjoitti:

        Mitä kunnioitusta pitikään olla?
        Fillaristi tuli perään vasta kun auto oli jo mennyt sen pyörätien jatkeen yli, yritti ilmeisesti saada kolaria väkisin.
        Pyöräilijän ajoneuvon kuljettajana on noudatettava erityistä varovaisuutta risteämää lähestyttäessä.
        Tässä oli vielä pyöräilijällä väistämisvelvollisuus (liikennemerkki ja ilman sitäkin suoralla tiellä tuollaisessa ylityksessä pyöräilijä on väistämisvelvollinen).

        Ihan samanlainen riidanhaastaja kuin joku tupakinpummija kadulla aamuyöstä.

        "Ihan samanlainen riidanhaastaja kuin joku tupakinpummija kadulla aamuyöstä."

        No nimenomaan, ei tuossa nyt mistään pyöräilystä ja säännöistä ole kysymys vaan katutappelusta. Rivienvälistä pystyi lukemaan että autoilijakin oli provosoinut, kunhan oli olevinaan viaton.
        Pitäisi sitten pystyä toimimaan kun kohtaa kaltaisensa. Taitaa vaimonsakin nauraa tuollaiselle vässykälle.


      • Anonyymi

        Turvakamera autossa. Kameran toisella puolella näkyy FätFuck.


    • Autojorma

      Minäkään en nähnyt autoilijalla väistmisvelvollisuutta. Suojatie, jalankulkija heitä väistetään. Ja idiootti spandex pyöräilijä oli pukeutunut koko mustaan ettei häntä vain huomattaisi ja pääsee taas haastamaan riitaa. Oispa autoilija vaan tuossa lopussa ajanu fillarin yli.

      • Liiskaamalla

        Pyöräilijällä oli väistämisvelvollisuus. Nimenomaisesti jutusta lainattuna "Pyöräilijä sujahtaa tilanteeseen vasemmalta, kehäykkösen suunnalta tulevaa pyörätietä pitkin, kolmiomerkin takaa (toisen auton eteen), ja kurvaa auton perään...". Pyöräilijät eivät osaa edes alkukantaisia liikennesääntöjä. Kannattaa hommata karjapuskuri autoon ja ajaa yli, autokouluopettaja jo aikoinaan totesi, ettei hirveä pienempää kannata väistää ettei aiheudu oikeaa vaaratilannetta. Joten yli vaan ja kärsikööt nahoissaan, jollei osaa liikennesääntöjä.


      • RellunPaikka
        Liiskaamalla kirjoitti:

        Pyöräilijällä oli väistämisvelvollisuus. Nimenomaisesti jutusta lainattuna "Pyöräilijä sujahtaa tilanteeseen vasemmalta, kehäykkösen suunnalta tulevaa pyörätietä pitkin, kolmiomerkin takaa (toisen auton eteen), ja kurvaa auton perään...". Pyöräilijät eivät osaa edes alkukantaisia liikennesääntöjä. Kannattaa hommata karjapuskuri autoon ja ajaa yli, autokouluopettaja jo aikoinaan totesi, ettei hirveä pienempää kannata väistää ettei aiheudu oikeaa vaaratilannetta. Joten yli vaan ja kärsikööt nahoissaan, jollei osaa liikennesääntöjä.

        "Pyöräilijät eivät osaa edes alkukantaisia liikennesääntöjä. "

        Yleistäminen on vaarallista.

        Itse ajan autoa, liikun jalankulkijana sekä pyöräilen. Ja kyllä, osaan kaikissa liikkumismuodoissa liikennesäännöt.


      • poikkeusvahvistaasäännön
        RellunPaikka kirjoitti:

        "Pyöräilijät eivät osaa edes alkukantaisia liikennesääntöjä. "

        Yleistäminen on vaarallista.

        Itse ajan autoa, liikun jalankulkijana sekä pyöräilen. Ja kyllä, osaan kaikissa liikkumismuodoissa liikennesäännöt.

        silloin et varmaankaan aja alle, joten ei koske sinua? maantiellä pysyt valkoisen reunaviivan pientareen puoleisella segmentillä ja noudatat väistämisvelvollisuutta.

        muille pyöräilijöille on sitten oikein joutua runnoutuneeksi (henkilökohtaisesti toivon kuolleeksi, kun maailmassa on ihmisiä liikaa ja idiooteista on paras aloittaa karsiminen kerran itse aiheuttavat).

        autoilijoita suojaa onneksi auto, joten harvemmin suurempaa vahinkoa. fysiikan lakien mukaan se idiootti polkupyöräilijä siinä häviää. enemmän säälin jalankulkijoita ja lemmikkien taluttajia, joiden päälle nämä narsistiset idiootit normaalisti törmäilevät.


      • varo.mitä.toivot
        poikkeusvahvistaasäännön kirjoitti:

        silloin et varmaankaan aja alle, joten ei koske sinua? maantiellä pysyt valkoisen reunaviivan pientareen puoleisella segmentillä ja noudatat väistämisvelvollisuutta.

        muille pyöräilijöille on sitten oikein joutua runnoutuneeksi (henkilökohtaisesti toivon kuolleeksi, kun maailmassa on ihmisiä liikaa ja idiooteista on paras aloittaa karsiminen kerran itse aiheuttavat).

        autoilijoita suojaa onneksi auto, joten harvemmin suurempaa vahinkoa. fysiikan lakien mukaan se idiootti polkupyöräilijä siinä häviää. enemmän säälin jalankulkijoita ja lemmikkien taluttajia, joiden päälle nämä narsistiset idiootit normaalisti törmäilevät.

        Se että toinen mokaa, ei oikeuta itseään lain vastaiseen toimintaan. Mitään päälleajo-oikeutta ei ole. Muista tämä. Itselläsi taitaa olla paha asennevamma.


      • Anonyymi
        varo.mitä.toivot kirjoitti:

        Se että toinen mokaa, ei oikeuta itseään lain vastaiseen toimintaan. Mitään päälleajo-oikeutta ei ole. Muista tämä. Itselläsi taitaa olla paha asennevamma.

        Jalankulkija, joka noudattaa liikennesääntöjä, miten pyöräilijällä on päälle-ajo-oikeus jalkakäytävillä tai yhdistetyllä pyörätiellä ja jalkakäytävällä?

        Olen tämän vuoden aikana nähnyt monesti, kun pyöräilijä kolhii jalankulkijaa ed. mainituissa paikoissa. Olen myös itse joutunut kolhituksi. Viimeksi vajaa viikko sitten kun vastaan tuleva pyöräilijä ajoi jalkakäytävällä ja sen vasenta reunaa. Niin se pyöräilijä löysi itsensä asfaltilta ja syy oli kuulemma minun! Ja se äidin kullan muru lähti "häntä" koipien välissä karkuun.

        En halunnut hyppää ajoradalla ajavan auton eteen, joten vaihtoehtoja ruuhkaisella jalkakäytävällä ei ollut. Vähän kolhuja tuli, mutta ne paranee pikku hiljaa. Koskaan en lyö tai töni ketään, joten minusta ei saada syyllistä.

        Pyöräilijöille tiedoksi, että pyörä on ajoneuvo ja sillä ei saa ajaa jalkakäytävillä (vain alle 12-vuotias).

        Jalkakäytävällä jalankulkija saa kulkea missä ja miten haluaa. Yhdistetyllä pyörätiellä ja jalankäytävällä jalankulkijan paikka on ensisijaisesti reunassa (pyöräilijä lue: oikea tai vasen). Suomessas ajoneuvoilla on oikeanpuoleinen liikenne.

        Pyöräilijä ajoneuvon kuljettajana väistää jalankulkijaa eli tulee olla varautunut myös siihen, että jalankulkija liikkuu sivusuunnassa 1 cm tai enemmän.


    • FillaristiMullanAlle

      Pyörätiet on pyöriä varten ja autotiet autoja varten. Pyöräilijä ajoi autotiellä. Itse olisin ajanu kylmästi passkiaisen yli, ja oikeudessa sanonut että fillariääliö ajoi tahallaan alle.
      Todisteena videomateriaalia.

      • olet_väärässä

        Autoilija ajoi pyörätienjatkeelle joka on tarkoitettu pyöräilijöille.


      • Fillariapina

        Ei ole olemassa p tien jatketta!


      • koppiapinalle
        Fillariapina kirjoitti:

        Ei ole olemassa p tien jatketta!

        Onpas!


      • on.se.olemassa

    • poliisille.ois.töitä

      Suurin osa autoilijoista käyttäytyy kuin hullut. Ja meno vaan pahenee kesää kohti.

    • penalttia

      Toivottavasti poliisi ottaa raivopäältä kortin pois.

      • Fillarikortti_kuivumaan

        Eli pyöräilijältä ajokortti pois. Jos sillä on edes auton ajokokorttia.?

        Todennäköisesti joku narkkari jolla on kortti kuivumassa, ja sen takia raivoaa vittuuksissaan autoilijoille.


    • VeikkoVennamo

      Kuka vitu Kommari särki Hallaahon filarin petkele?

    • penalttia

      Joko poliisit ovat kuulustelleet autoilijaa?

      • uskomatonta.menoa

        Ai siitä, että mitä vaatimuksia tällä on pyöräilijää kohtaan? Linnaan vaan , kun on vaaraksi toisten hengelle ja terveydelle. Fiksu kuski muuten, kun ei provosoitunut.


      • jalankulkija

        Vellihousu oli ja samanlaisia suurinosa, piilosta peltikuoren sisällä uskalletaan v**tuilla mutta kun vastapuolella onkin meisseliä lähteä matsiin niin sitten meneekin sisu kaulaan. Pyöräilijäkin totesi aika nopealla vilkaisulla vastapuolen neidiksi. Tottunut katutaistelija ei haaskaa aikaansa vätyksiin.


      • Anonyymi

        onko sinulla useinkin psykoosiongelmia?


    • sähköautot.KUSTAntaa

      Olikohan sillä autoilijalla sähköauto tai hybridi. ? Jos se fillarikuski oli vittuntunu siihen kun sähkön hintaa nostetaan sähköautojen takia. Vituttas itteäki jos olisi kortiton, ja joutuisin osallistumaan omasta pussista sähköautojen kruisailuun.

    • pala_kakkua

      Autoilija ajoi maltillisesti tilanteessa ja pyöräilijä oli se, jonka olisi pitänyt väistää. Ei mitään epäselvää asiassa. Pyöräilijä mokasi tässä tapauksessa ja kävi sitten vielä autoilijan kimppuun. Jollain tasolla häiriintynyt henkilö ilmeisesti kyseessä tuo pyöräilijä.

      • jalankulkija

        Eipä tuon autoilijan provosointi kameroissa näy. Kuvaisi yhdellä kameralla paksua naamaansa niin näkisi sen v**tuilunkin kuvissa.
        Se on niin helppoa sieltä peltihaarniskan sisältä mutta sitten kun joku ottaa haasteen vastaan ja onkin valmis matsiin niin vellit valahti punttiin autoilijalta. No ehkäpä muistaa käyttäytyä kunnioittavammin seuraavalla kerralla.


      • KerroRohkeasti
        jalankulkija kirjoitti:

        Eipä tuon autoilijan provosointi kameroissa näy. Kuvaisi yhdellä kameralla paksua naamaansa niin näkisi sen v**tuilunkin kuvissa.
        Se on niin helppoa sieltä peltihaarniskan sisältä mutta sitten kun joku ottaa haasteen vastaan ja onkin valmis matsiin niin vellit valahti punttiin autoilijalta. No ehkäpä muistaa käyttäytyä kunnioittavammin seuraavalla kerralla.

        Kerro vielä että millä tavalla autoilija on provosoinut? Noudattamalla liikennesääntöjä?


      • hehhheeeeehee
        jalankulkija kirjoitti:

        Eipä tuon autoilijan provosointi kameroissa näy. Kuvaisi yhdellä kameralla paksua naamaansa niin näkisi sen v**tuilunkin kuvissa.
        Se on niin helppoa sieltä peltihaarniskan sisältä mutta sitten kun joku ottaa haasteen vastaan ja onkin valmis matsiin niin vellit valahti punttiin autoilijalta. No ehkäpä muistaa käyttäytyä kunnioittavammin seuraavalla kerralla.

        Taidat olla se pyöräilijä. Ottaa ilmeisesti koville olla tässä asiassa joka suhteen väärässä.


    • HopeaOnHäpeä

      Näitä vajakkeja varten autossa on kamerat edessä ja takana sekä penkin alla on tuore kumipuunoksa jos asiallinen keskustelu ei pyöräilijää miellytä. Tähän mennessä ei ole ollut tarvetta, ovat uskoneet puhetta.

    • kameramies_

      Kyllähän lyhyenläntäkin tavis alkais saamaan vähän rispektlä jokapäiväisissä asioinneissaan kiinnittäessään tallentavan kameran päälakeensa.

    • Kameratjalankulkijoille

      Jalkakäytävät on täynnä noita hulluja pyöräilijöitä, jotka eivät kestä sitä että heille huomauttaa jalkakäytävällä ajamisesta. Kyseessä siis yli 12-vuotiaat pyöräilijät. Niin ajetaan päälle, niin läheltä että ohjaustanko osuu jalkakulkijaan, syljetään, potkitaan, lyödään jne.

      Jalankulkijoiden on syytä hankkia myös kamerat tai kuvata kännykällä. Kuvaamisesta ei ole muuta hyötyä kuin julkistaa se netissä, sillä poliiseja ei kiinnosta pyöräilijöiden toilailut. Rikosilmoitusta on turha tehdä vaikka tietäisi sen hullun pyöräilijän nimen tai osoitteen. Ehkä sitten tutkitaan, kun tulee ruumiita.
      Jalankulkijan henki on halpaa esim. Espalla kuoliaaksi ajetun jalankulkijan tapauksessa.

      • Kylläkylläjuurinäin

        "Jalkakäytävät on täynnä noita hulluja pyöräilijöitä, jotka eivät kestä sitä että heille huomauttaa jalkakäytävällä ajamisesta. Kyseessä siis yli 12-vuotiaat pyöräilijät. Niin ajetaan päälle, niin läheltä että ohjaustanko osuu jalkakulkijaan, syljetään, potkitaan, lyödään jne."

        Ymmärrän että asia ärsyttää, mutta jos ei liioittelisi, asia olisi paljon uskottavampaa.


      • Anonyymi

        Ikävä kyllä 99%" kilpapyöräilijöistä" pilaa kaikkien pyöräilijöiden maineen! Säämiskänhinkkaaja on aina säämiskänhinkkaaja vaikka ketjurasvassa paistais!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävä kyllä 99%" kilpapyöräilijöistä" pilaa kaikkien pyöräilijöiden maineen! Säämiskänhinkkaaja on aina säämiskänhinkkaaja vaikka ketjurasvassa paistais!

        Kenen silmissä tuollainen maineen pilaaminen tapahtuu?


      • Anonyymi
        Kylläkylläjuurinäin kirjoitti:

        "Jalkakäytävät on täynnä noita hulluja pyöräilijöitä, jotka eivät kestä sitä että heille huomauttaa jalkakäytävällä ajamisesta. Kyseessä siis yli 12-vuotiaat pyöräilijät. Niin ajetaan päälle, niin läheltä että ohjaustanko osuu jalkakulkijaan, syljetään, potkitaan, lyödään jne."

        Ymmärrän että asia ärsyttää, mutta jos ei liioittelisi, asia olisi paljon uskottavampaa.

        Lauttasaaren sillalla eräs läskipyöräilijä ajoi jalkakäytävällä minun päälle! Kävelin Lauttasaaren suunnasta ja vastaan tuli kaksi pyöräilijää pyörätiellä: ekana vanhempi rouva rauhallisesti ajaen ja sitten läskipyöräilijä. Tämä läskipyöräilijä "syöksyi" vauhdilla jalkakäytävälle, minä ja vanhempi rouva oltiin vajaan kahden metrin päässä toisistaan kohtaamistilanteessa, eli tilaa ei läskipyöräilijälle ollut oikeastaan yhtään, koska me rouvatkin liikuimme eteenpäin eli toisiamme kohtaan. Onneksi sain käteni suojaksi, joten pyöräilijä osui siihen eikä jalkoihin, jolloin olisi tullut todella pahat vammat. Ja oli ihan pienestä kiinni ettei läskipyöräilijä osunut takarenkaallaan vanhan rouvan eturenkaaseen. Vanha rouva sai pyöränsä pysäytettyä juuri ja juuri, säikähtäneenä tilanneesta. Mikäli rouva olisi kaatunut niin hänelle olisi tullut todella vakava vammat.

        Mitä tekee läskipyöräilijä?? Huutaa minulle, että mitä tulen eteen ja jatkaa vauhdilla matkaa!!! Tyypillistä! Raukkamaista!

        Hän läskipyöräilijä itse ajoi jalkakäytävä, jolla hän ei saa ajaa. Lisäksi pyöräilijä ei saa lähteä ohittamaan edessä olevaa, jos on vastaantulijoita. Jalkakäytävä on sillalla kapea (osassa kohtaa mahtuu vain yksi jalankulkija kulkemaan) ja koska en ole trapetsitaiteilija, en osaa kävellä sillan kaiteella. Uimataitokin on vähän niin ja näin, joten ei voi uimallakaan kulkea Lauttasaaren ja Ruoholahden väliä.

        Loppumatkan sillalla kävelin pyörätien vasenta reunaa eikä kukaan ajanut päälle eikä edes lähes. Yksi vanhempi mies jotakin huuteli.

        Täytyykö varata kättä pidempää mukaan omaksi turvaksi? Pyörä on ajoneuvo ja ajoneuvon kuljettaja väistää jalankulkijaa. Koska erittäin monella pyöräilijä on luulo, että saavat ajaa toisten päälle, niin todettakoon että päälleajo-oikeutta EI OLE!

        Joku kohta kirjoittaa, että miksen väistänyt. Ensiksi se oli jalkakäytävä ja toiseksi tilaa ei ollut.

        Te pyöräilijät kertokaa viisaina missä jalankulkija voi sillalla kulkea, koska te valtaatte pyörätien lisäksi jalkakäytävät? Täytynee harkita siirtymistä kävelemään pyörätielle.

        Tiedoksenne, että Ruoholahden suunnasta saa ajaa ajoradalla 30km/h eli menkää sinne kaahailemaan ja vaatimaan, että autoilijat väistää Teitä.

        Jos on lusikalla annettu ei voi kauhalla vaatia! Edellinen pätee suurimmalle osalle pyöräiljöitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lauttasaaren sillalla eräs läskipyöräilijä ajoi jalkakäytävällä minun päälle! Kävelin Lauttasaaren suunnasta ja vastaan tuli kaksi pyöräilijää pyörätiellä: ekana vanhempi rouva rauhallisesti ajaen ja sitten läskipyöräilijä. Tämä läskipyöräilijä "syöksyi" vauhdilla jalkakäytävälle, minä ja vanhempi rouva oltiin vajaan kahden metrin päässä toisistaan kohtaamistilanteessa, eli tilaa ei läskipyöräilijälle ollut oikeastaan yhtään, koska me rouvatkin liikuimme eteenpäin eli toisiamme kohtaan. Onneksi sain käteni suojaksi, joten pyöräilijä osui siihen eikä jalkoihin, jolloin olisi tullut todella pahat vammat. Ja oli ihan pienestä kiinni ettei läskipyöräilijä osunut takarenkaallaan vanhan rouvan eturenkaaseen. Vanha rouva sai pyöränsä pysäytettyä juuri ja juuri, säikähtäneenä tilanneesta. Mikäli rouva olisi kaatunut niin hänelle olisi tullut todella vakava vammat.

        Mitä tekee läskipyöräilijä?? Huutaa minulle, että mitä tulen eteen ja jatkaa vauhdilla matkaa!!! Tyypillistä! Raukkamaista!

        Hän läskipyöräilijä itse ajoi jalkakäytävä, jolla hän ei saa ajaa. Lisäksi pyöräilijä ei saa lähteä ohittamaan edessä olevaa, jos on vastaantulijoita. Jalkakäytävä on sillalla kapea (osassa kohtaa mahtuu vain yksi jalankulkija kulkemaan) ja koska en ole trapetsitaiteilija, en osaa kävellä sillan kaiteella. Uimataitokin on vähän niin ja näin, joten ei voi uimallakaan kulkea Lauttasaaren ja Ruoholahden väliä.

        Loppumatkan sillalla kävelin pyörätien vasenta reunaa eikä kukaan ajanut päälle eikä edes lähes. Yksi vanhempi mies jotakin huuteli.

        Täytyykö varata kättä pidempää mukaan omaksi turvaksi? Pyörä on ajoneuvo ja ajoneuvon kuljettaja väistää jalankulkijaa. Koska erittäin monella pyöräilijä on luulo, että saavat ajaa toisten päälle, niin todettakoon että päälleajo-oikeutta EI OLE!

        Joku kohta kirjoittaa, että miksen väistänyt. Ensiksi se oli jalkakäytävä ja toiseksi tilaa ei ollut.

        Te pyöräilijät kertokaa viisaina missä jalankulkija voi sillalla kulkea, koska te valtaatte pyörätien lisäksi jalkakäytävät? Täytynee harkita siirtymistä kävelemään pyörätielle.

        Tiedoksenne, että Ruoholahden suunnasta saa ajaa ajoradalla 30km/h eli menkää sinne kaahailemaan ja vaatimaan, että autoilijat väistää Teitä.

        Jos on lusikalla annettu ei voi kauhalla vaatia! Edellinen pätee suurimmalle osalle pyöräiljöitä.

        Mistä se johtuu, että sinulla on aivan valtavia vaikeuksia kävellä tuolla sillalla, kun muilta se onnistuu helposti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä se johtuu, että sinulla on aivan valtavia vaikeuksia kävellä tuolla sillalla, kun muilta se onnistuu helposti?

        Sinun mielestä pyöräilijät saavat ajaa jalkakäytävillä ja jalankulkija on se joka väistää sinua pyöräilijää aina ja kaikkialla?????

        Kannattaisi tutustua tieliikennelakiin ja -asetuksiin eli liikennesääntöihin!

        Polkupyörä on ajoneuvo. Polkupyörää koskee pääsin samat liikennesäännöt kuin muita ajoneuvoja. Polkupyörällä ajetaan ajoradalla ellei ole pyörätietä. Vain alle 12 vuotias saa ajaa jalkakäytävällä ellei siitä ole haittaa. Ajoneuvon, siten myös pyöräilijän, on annettava jalankulkijalle tilaa ohittaessa/kohdatessa, ei siis hihaa hipoen. Pyöräilijän on väistettävä jalankulkijaa joka on astumassa tai on suojatiellä. Pyöräilijä väistää bussista tai raitiovaunusta poistuvia ja niihin nousevia. Muistakaa pyöräilijät myös tilannenopeus! Päälleajo-oikeutta ei ole! Tässä pääosin.

        Sinä ja monet muut kirjoittajat täällä syyllistätte aina jalankulkijoita vaikka TE olette pääosin itse syyllisiä.

        Suurin osa pyöräilijöistä luulee, että heillä on oikeuksia, mutta ei velvollisuuksia!

        Näillä palstoilla TE raukat "itkette", kun autoilijat eivät väistä TEITÄ, jotka ette edes noudata liikennesääntöjä. Suuri osa autoilijoista noudattaa liikennesääntöjä ja väistävätkin hyvin. Itselläni on kokemusta niin jalankulkijana kuin pyöräilijänä, mutta olenkin henkilö joka noudattaa liikennesääntöjä. Pyöräilen myös Helsingin keskustassa, mutta en koskaan jalkakäytävillä ja annan jalankulkijoille tilaa suojatiellä!

        Minun mielestä Lauttasaaren sillalta tulisi poistaa pyörätie siksi ajaksi, kun pohjoisen puolen pyörätie on valmis eli helmi-maaliskuuhun. Uudet pyörätiet ja jalkakäytävät tulevat eritasolle, joten toivotaan että pyöräily jalkakäytävillä vähenee.

        Pyöräilijät voisivat hyvin ajaa sillalla ajoradalla, sillä siinä on 30 km/h nopeusrajoitus. Tosin sitten autoilijat ovat pyöräilijöiden edessä hidastamassa vauhtia eikä pyöräiliijät pääse vapaasti ajamaan.

        Aina jos on vaihtoehto, että voi ajaa pyörällä ajoradalla niin valitsen mieluummin sen reitin kuin pyörätien tai yhdistetty pyörätien ja jalkakäytävän. Näin myös Helsingin keskustassa. Pyörälläni ei edes pääse kovin kovaa, mutta silti mieluummin ajoradalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun mielestä pyöräilijät saavat ajaa jalkakäytävillä ja jalankulkija on se joka väistää sinua pyöräilijää aina ja kaikkialla?????

        Kannattaisi tutustua tieliikennelakiin ja -asetuksiin eli liikennesääntöihin!

        Polkupyörä on ajoneuvo. Polkupyörää koskee pääsin samat liikennesäännöt kuin muita ajoneuvoja. Polkupyörällä ajetaan ajoradalla ellei ole pyörätietä. Vain alle 12 vuotias saa ajaa jalkakäytävällä ellei siitä ole haittaa. Ajoneuvon, siten myös pyöräilijän, on annettava jalankulkijalle tilaa ohittaessa/kohdatessa, ei siis hihaa hipoen. Pyöräilijän on väistettävä jalankulkijaa joka on astumassa tai on suojatiellä. Pyöräilijä väistää bussista tai raitiovaunusta poistuvia ja niihin nousevia. Muistakaa pyöräilijät myös tilannenopeus! Päälleajo-oikeutta ei ole! Tässä pääosin.

        Sinä ja monet muut kirjoittajat täällä syyllistätte aina jalankulkijoita vaikka TE olette pääosin itse syyllisiä.

        Suurin osa pyöräilijöistä luulee, että heillä on oikeuksia, mutta ei velvollisuuksia!

        Näillä palstoilla TE raukat "itkette", kun autoilijat eivät väistä TEITÄ, jotka ette edes noudata liikennesääntöjä. Suuri osa autoilijoista noudattaa liikennesääntöjä ja väistävätkin hyvin. Itselläni on kokemusta niin jalankulkijana kuin pyöräilijänä, mutta olenkin henkilö joka noudattaa liikennesääntöjä. Pyöräilen myös Helsingin keskustassa, mutta en koskaan jalkakäytävillä ja annan jalankulkijoille tilaa suojatiellä!

        Minun mielestä Lauttasaaren sillalta tulisi poistaa pyörätie siksi ajaksi, kun pohjoisen puolen pyörätie on valmis eli helmi-maaliskuuhun. Uudet pyörätiet ja jalkakäytävät tulevat eritasolle, joten toivotaan että pyöräily jalkakäytävillä vähenee.

        Pyöräilijät voisivat hyvin ajaa sillalla ajoradalla, sillä siinä on 30 km/h nopeusrajoitus. Tosin sitten autoilijat ovat pyöräilijöiden edessä hidastamassa vauhtia eikä pyöräiliijät pääse vapaasti ajamaan.

        Aina jos on vaihtoehto, että voi ajaa pyörällä ajoradalla niin valitsen mieluummin sen reitin kuin pyörätien tai yhdistetty pyörätien ja jalkakäytävän. Näin myös Helsingin keskustassa. Pyörälläni ei edes pääse kovin kovaa, mutta silti mieluummin ajoradalla.

        Esitin lyhyen ja yksinkertaisen kysymyksen. Se oli sinulle liian vaikea, mutta melkoisen raivokohtauksen siitä sait. Onko sinulla asiat hyvin?


      • Anonyymi

    • Tarkkakorva

      Syljeskelevä märähtelijä kuulosti Vihreiden vaaliehdokkaalta, on vehtaillut tuota peliään jo yli 10 v.

    • Anonyymi

      Täällä pääkaupunkiseudulla hulluja polkupyöräilijöitä riittää. Esimerkki tältä aamulta kävelin rinnakkaisen pyörätien ja jalkakäytävän jalkakäytävän oikeaa reunaa. Minun oikealla puolella on pyörätie. Tullessasi jalkakäytävällä pyörätien ylittävän suojatien kohdalle niin vastaan tuleva tuhti naispyöräilijä tulee osaksi jalkakäytävän puolelle ja osuus ohjaustankolla minuun. Oikea jalkani ei ollut edes suojatien päällä ja lisäksi olin pysähtymässä odottamaan suojatien valojen vaihtumista jalkakäytälle. Minulla odottaminen ei tapahdu suojatien päälle, sillä enhän mene kadullekaan suojatien päälle odottamaan valojen vaihtumista. Huusin tuolle naispyöräilijälle, joka oli joutunut jäämään odottamaan toisessa kohtaan olevia punaisia valoja. Hän oli sitä mieltä, että en saanut kävellä koska oli punaiset valot!!!! Punaiset valot eivät estä jalkakäytävällä kävelyä! Ne valot koskevat ajoradan ylittämistä.

    • Anonyymi

      Yhdistetty pyörätie ja jalkakäytävä. Kävelen kulkusuunnassani oikealla ja vastaan tuleva jalankulkija kulkee omassa kulkusuunnassaan oikealla. Näen edestäpäin tulevan pyöräilijän, hän on n. 70-80 m päässä, ajavan erittäin kovaa ja pujotellen jalankulkijoiden välistä. N. 30 m ennen kohtaamista hän siirtyy ajamaan väylän vasempaan reunaan (oikea reuna vapaana) ja siirryn omassa kulkusuunnassani ihan oikeaan reunaan. Mitä tekee tuo kaahaaja pyöräilijä? Siirtyy aina vain enemmän ja enemmän vasemmalle eli näyttäisi, että hän yrittää ohittaa minut minun oikealta puolen. Nostan juuri ennen kohtaamista käteni varmuudeksi suojaksi eteen. Viime tipassa kaahaajaa siirtyy hieman keskemmälle väylää, mutta osuus minuun. Itse hän lentää vauhdilla pyöränsä kanssa nurin, mutta ilmeisesti ei pahemmin loukkaannu, koska tulee ja lyö minua. Lyömisen jälkeen tämä pyöräilijä lähtee karkuun. Pyöräilijä ajoi pimeällä ilman valoja eikä kypärääkään ollut.  Se vastaan tuleva jalankulkija oli sitä mieltä, että minun olisi pitänyt siirtyä vasemmalle ja väistää pyöräilijää. Totesin hänelle, että hän itse käveli siellä, joten en olisi voinut siirtyä vasemmalle. Enkä muutenkaan voi seilata laidasta laitaan.

      Joku kysyy miksi en tee rikosilmoitusta. Poliisit eivät niitä tutki eikä muutenkaan valvo pyöräilijöitä.

      Minne olisi pitänyt väistää? Minun oikealla puolen oli ajorata, joten ehkä olisi pitänyt siirtyä sinne, jotta Kuningas pyöräilijä olisi saanut rauhassa kaahata? Tuolla ajotavalla tuo pyöräilijä joku päivä vammauttaa tai tappaa jonkun ihmisen!

      Pyöräilijöille tiedoksi, että polkupyörä on ajoneuvo ja ajoneuvon kuljettaja väistää jalankulkijaa. Yhdistetyllä pyörätiellä ja jalkakäytävällä jalankulkijan saa kulkea oikealla tai vasemmalla. Tiedoksi pyöräilijöille, että päälle ajo-oikeutta EI OLE! Suomessa ajoneuvoilla on oikean puoleinen liikenne. Pyöräilijöiden tulee huomioida tilannenopeus myös.

      Tässä kyseisessä tapauksessa yhdistetty pyörätie ja jalkakäytävä oli sen verran kapea, että siinä mahtuu vain 3 jalankulkijaa rinnakkainen. Ja jos molemmissa reunoissa kävelee yksi jalankulkija niin pyöräilijä ei mahdu siitä keskeltä ohittamaan jalankulkijaa kuin vain varovasti, hiljaa ajellen. Lisäksi pyöräilijän suunnasta tullessa on hieman alamäkeä, joten vauhtia saa!

      Olen jo vuosia sitten lopettanut pyöräilijöiden auttamisen liikenteessä tilanteissa, jossa ovat esim. kaatuneet tai kolaroineet auton tai toisen pyöräilijän kanssa. Vain pienten lasten kohdalla autan.

      Omatuntoni ei soimaa ratkaisuani!

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Eihän se tuomio hänen mielenterveysongelmaansa paranna, joten touhu joko jatkuu tai muuttuu muunlaiseksi ihmisten piinaamiseksi. Valitettavasti.


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2824
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      523
      2654
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1845
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1777
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1669
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1272
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      87
      1106
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      57
      1089
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1082
    Aihe